Mies sanoi ette ehdi ostaa lahjaa minulle...
Eihän ne lahjat tärkeimpiä joulussa ole, mutta jotenkin tuntui pahalta. Tuli mieleen ettei vaan viitsi/halua. Tiedän että miehellä on nyt todella kireistä, mutta olisihan sitä voinut ennakoida. Ei muistanut syntymäpäivänäkään, samasta syystä. Aikaisemmin aina muistanut...
Olenko vainoharhainen idiootti vain, kun ehkä hieman pahoitin mieleni?
Kommentit (71)
Tekosyy ja selittelyä. Sanoisi suoraan ettei viitsi tai keksi oikein mitään kivaa.
Ymmärrän ap:n mielipahan.
Parisuhteita ja perheitä on erilaisia. Joillekin lahja ei merkkaa mitään ja toinen ostaa itse omat lahjansa, ok, mikäs siinä. Mutta jos ap:n mies tietää, että ap lahjaa arvostaisi, kyllä hänen olisi se hankittava, aina ehtii.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 14:25"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 14:18"]No tuota... Minusta olisi kurjaa, jos en saisi mieheltä mitään. Kuinka paljon oikeasti vaatii mennä vaikka tänä iltana klo 20.45 kauppakeskukseen johonkin kultasepänliikkeeseen ja ostaa vaikka pieni hopeinen riipus tai korvikset? Taatusti ei ole ruuhkaa, ei vie paljon aikaa, lahjan saa paketoituna eikä tarvi olla kallis, 20 eurollakin saa jo jotain.
[/quote]
No esim itse en olisi kovinkaan iloinen jostain väkisin ostetusta pienestä hopeariipuksesta, kun en sellaisia käytä. Jos taas sanon miehelle suoraan mitä haluan, niin se on sitten jo ihan sama vaikka hakisin sen kaupasta itsekin.
Paljon enemmän minulle merkitsee päivittäinen hellittely, 'rakastan sinua' tekstarilla keskellä päivää, 'kuorinko perunat?' kun hän tulee kotiin ja 'siivotaanko lauantaina yhdessä?' viikonlopun ohjelmaa suunnitellessa. Jos sitten sen rinnalla 'joudun' ostamaan itse itselleni lahjaksi juuri sitä mitä haluan, niin voi voi :D
[/quote]
Ei koruja sitten tietenkään, jollei niitä käytä. Itse käytän ja ilahtuisin vaikka tästä lumihiutalekorusta
http://www.silvernet.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/06042009-136529/Products/125061
Mitä merkitystä sillä on, kauanko mies siellä liikkeessä käyttää valintaan? Jos itse ostan vaikka itselle korun, menen liikkeeseen, vilkaisen tarjonnan läpi ja ostan sen, josta eniten tykkäsin. Tähän ei paljoa 10 minuuttia aikaa kulu.
Onhan teko jo sinänsä harkittu, jos mies eilen päätti, että ostan vaimolle riipuksen, käyn katsomassa mitä siellä on, huomenna menen klo 20.45. Miksi sitä lahjaa pitäisi miettiä viikkotolkulla ennen kuin se on "harkittu"?
Mutta kukin tyylillään.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 14:01"]
Älä turhaan asiasta murehdi, osta itse itsellesi lahjat! Mieheni ei ole ostanut minulle ikinä mitään, mutta silti esim. tänä jouluna saan lahjaksi polar loopin ja kaipaamani vedenkeittimen. En ehtinyt vielä paketoida lahjojani, kun mies tuli kotiin, katseli ostoskassien sisältöä, hymyili ja totesi löytäneensä näköjään taas hyvät lahjat tälle joululle :D
Ensimmäisenä yhteisenä vuotenamme tästä pahastuin, kunnes opin tuntemaan mieheni paremmin. Mies vihaa kaupassa käymistä, erityisesti jouluruuhkassa, joten mitä turhaan moisesta enää murehtimaan. Minä ostan mielelläni itselleni sitä mitä haluan ja tarvitsen. Molemmat on tyytyväisiä.
Toki, meillä on yhteiset rahat, joten samasta pussista on kaikki pois, mitä ostellaan :)
[/quote]
Onnea valitsemallasi tiellä! Äijä nauraa partaansa...
[/quote]
No en nyt kyllä ihan tiedä, miksi nauraisi? Miksi pitäisi vaatia ja odottaa toista tekemään parisuhteessa jotain sellaista, jonka tekemisestä toinen ei tykkää, ihan vaan siksi, että 'niin kuuluu tehdä'? En halua väkisin hankittua lahjaa, jonka hankkiminen miestä ahdistaa. Ei mieskään edellytä minua panostamaan parisuhteeseemme sellaisilla tavoilla, joista en itse pidä. Silti me molemmat teemme osuutemme toisen huomioon ottamiseksi ja olemme onnellisia yhdessä vielä 7 vuotta myöhemminkin.
Olen ehkä siitä poikkeuksellinen nainen tällä palstalla, että en pidä miestäni vihollisenani vaan olemme samassa joukkueessa tässä perheessä. Sori, että olemme onnellisia.
[/quote]
Blääh! Eikö itselleen lahjan ostaminen ole muka verrattavissa miehen ostamaan pakkolahjaan. Pakko ostaa lahjoja koska on joulu?!
Itse kyllä vetäisin herneen nenään. Meillä on kaksi lasta ja tottakai heidän lahjat ovat tärkeimmät mutta silti ehdottomasti ostetaan miehen kanssa myös toisillemme. Ei tarvitse olla mitään isoa, ajatushan se on tärkein.
Miehelläsi on aika kauan aikaa ollut ostaa lahja eikä todellakaan vaadi paljoa käydä vaikka ostamassa vaikka kirja tai korvikset!
Minulla ei haittaisi yhtään vaikka en tykkäisi mieheni ostamasta lahjasta esim. jostain korusta mutta todellakin loukkaantuisin jos en saisi mitään lahjaa.
Mun ja lasten syntymäpäivät on kaikki loppukuussa, samoin joulu. Koskaan lahjat ei tuu ajallaan, jos tulee ollenkaan, kun taaskaan ei loppukuussa ollut rahaa, sori. Iskä se yllättyy noista juhlista ilmeisesti joka vuosi, kun lahjojen osto on mahdotonta.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 15:01"]
Minulla ei haittaisi yhtään vaikka en tykkäisi mieheni ostamasta lahjasta esim. jostain korusta mutta todellakin loukkaantuisin jos en saisi mitään lahjaa.
[/quote]
Mä en kyllä keksi, millainen joku koru olisi, etten siitä pitäisi lainkaan ollenkaan niin, etten voisi käyttää. Ja ihan arkikorujakin tarvitaan, ei niiden tarvi olla aina mitään monen sadan juhlakoruja, joita saa lahjaksi ja joita raastii käyttää sitten vaan pari kertaa vuodessa.
Ehkä joku Suomen leijona-riipus olisi sellainen nounou-koru. Sitäkin voisi pitää sitten huumorilla ehkä... Tai joku satanistimerkki.
Ei paljon vaadi aikaa kun vaikka kännykällä tilaa vessassa istuessaan..
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 13:48"]Eihän ne lahjat tärkeimpiä joulussa ole, mutta jotenkin tuntui pahalta. Tuli mieleen ettei vaan viitsi/halua. Tiedän että miehellä on nyt todella kireistä, mutta olisihan sitä voinut ennakoida. Ei muistanut syntymäpäivänäkään, samasta syystä. Aikaisemmin aina muistanut...
Olenko vainoharhainen idiootti vain, kun ehkä hieman pahoitin mieleni?
[/quote]
Jos se vaan huijasi että yllätyt :)
Minusta ei ole mitään pahaa jos ei lahjaa saa mieheltä, mutta jos väittää, ettei ehdi niin on jo aika paksua. Netistä saa ilman jouluruuhkia ja jos nyt yhden illan työpäivän jälkeen uhraa lahjanhankintaan niin perhe tuskin kärsii menetetystä ajasta.
Jos toiselle on tärkeää lahjoilla muistaminen niin olisi reilua muistaa edes jollain pienellä, parisuhdekin pysyy virkeänä. Minulle lahjat on yksi hailee kunhan sen yhden suklaarasian saan niin olen ihan tyytyväinen.
Mä en ymmärrä ollenkaan tota aikuisten toisilleen lahjojen syytämistä. Jotkut pienet yllätykset puolisolle/vanhemmille/ystävillä sillon tällöin on ihan kivoja ja näin, yhteiset illat kuten taetteri- tai keikkaliput. Illallinen. Mut toi tavaran ronttaaminen on aivan käsittämätöntä ja turhaa.
Se mihin ihmine käyttää aikansa = se mitä pitää tärkeänä.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 15:25"]
Mä en ymmärrä ollenkaan tota aikuisten toisilleen lahjojen syytämistä. Jotkut pienet yllätykset puolisolle/vanhemmille/ystävillä sillon tällöin on ihan kivoja ja näin, yhteiset illat kuten taetteri- tai keikkaliput. Illallinen. Mut toi tavaran ronttaaminen on aivan käsittämätöntä ja turhaa.
[/quote]
Joitakin taas ei kiinnosta joku keikallakäynti pätkän vertaa. Teatteriin mua ei saisi kirveelläkään. Ihan tasan on yhtä turhaa haaskausta kuin joku tavarakin. Ihmiset pitävät eri asioista. Minä otan mieluummin toivotun tavaran kuin patsastelen jossain katsomossa takapuoli puuduksissa puoli iltaa katsomassa jotain, mikä näyttää huomattavasti laadukkaammalta televisiossa (ja kyllä olen joskus käynyt teatterissa, kymmenisen kertaa ja kiitos ei enää ikinä).
Sori, tajusin kyllä pointtisi, toivottavasti tajusit omani :)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 15:35"][quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 15:25"]
[/quote]
Joitakin taas ei kiinnosta joku keikallakäynti pätkän vertaa. Teatteriin mua ei saisi kirveelläkään. Ihan tasan on yhtä turhaa haaskausta kuin joku tavarakin. Ihmiset pitävät eri asioista. Minä otan mieluummin toivotun tavaran kuin patsastelen jossain katsomossa takapuoli puuduksissa puoli iltaa katsomassa jotain, mikä näyttää huomattavasti laadukkaammalta televisiossa (ja kyllä olen joskus käynyt teatterissa, kymmenisen kertaa ja kiitos ei enää ikinä).
Sori, tajusin kyllä pointtisi, toivottavasti tajusit omani :)
[/quote]
En ole edellinen, mutta minä ainakin tajusin. Mutta tässä tullaankin juuri tähän, mitä tässä keskustelussa on nähtävissä: me ollaan kaikki erilaisia ja pidetään erilaisista asioista. Mikä siis kukaan on tuomitsemaan toisen pariskunnan tapoja huomioida toisensa. Yksi kaipaa sitä arkista tekstaria, toinen vartissa ostettua korua, joku muu taas netistä paskalla istuessa tilattua lahjaa ja neljäs taas haluaa teatteriin.
Ei tuomita, ystävät rakkaat!
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 14:01"]
Älä turhaan asiasta murehdi, osta itse itsellesi lahjat!
[/quote]
No näin mä teen, ostan itse tai sitten kädestä pitäen näytän kaupassa mitä haluan, ole hyvä ja maksa. Tietysti jos on se yhteinen tili niin eihän tossa mitään järkeä ole kun sen sitten kuitenkin on itse maksanut...
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 15:01"]
[/quote]
Tärkeintä on vaan että rahaa tuhlataan turhaan? Jos saisit lahjan jota et käytä tai tarvitse tai josta et tykkää?
Joo, kyllä se naisena ärsyttää kuulla "en kerennyt ostamaan sulle lahjaa"..
Yks päivä avauduin miehelle tästä, se osti itselleen crossipyörän, muttei vuosipäivänä muistanut minua. Minä ostan lasten vaatteet, maksan puolet laskuista, niihin menee pitkällä tähtäimellä aika paljon.
Nyt olin niin mulkku, että tilasin 300 e:n kengät, puolen sadan laukun ja koruja melkein 200 e:lla! FU!
Ja ei, mies ei ole viholliseni, ärsyttää vaan kun toinen vissiin pitää itsestäänselvyytenä, että olen vaan ränsistynyt nainen, joka ei tarvi omaa aikaa, eikö varsinkaan lahjoja.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 10:15"]
Huh, kuinka ihanaa on, että on sellainen mies, joka hellittelee, tekee kotitöitä, hoitaa lapsia ja huoltaa mun auton ja silti muistaa myös lahjat ja on älyttömän hyvä sängyssä.
Ei tarvi selittää, että mulle riittää, kun kuorii perunat, en tarvi lahjoja.
[/quote]
Katsos kun kaikki naiset ei , IHAN OIKEASTI, ole sellaisia että tarvitsee "lahjoa".
Meillä kyllä ollaan tasa-arvoisia ja mies tekee kotitöitä vaikka meillä ei ole lapsia ja mä olen kotona. Niitä lahjoja mä en vaan tarvitse, ainakaan mitään sellaista hömppää mikä tuntuu niin tärkeetä olevan; kasvohoitoja, hajuvesiä enkä varsinkaan vaan sen nimissä että sattuu olemaan joku 24.12. joka ei ole mikään merkkipäivä mulle. Jos jotain haluan/tarvitsen niin osaan kyllä pyytää, ihan päivämäärästä riippumatta.
[/quote]kaikkien ei tarvitse pyytää. Mies on kotoaan oppinut, ettämisänsä osti aina vaimolleen lahjan jouluna. Joten haluaa minullekin laittaa. Sinä varmaan lahjan saatuasi olisit tyypilliseen av.mamma tyyliin naama norsunvitulla
Me sovittiin miehen kanssa ettei osteta lahjoja toisillemme, poika 3viikkoa on tarpeeksi arvokas lahja :)