Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä mitään ällöttävämpää kuin kuivaksi opettelevan lapsen vanhemmat

Vierailija
19.12.2013 |

Miksi se vaippa pitää ottaa pois myös kodin ulkopuolella, jos lapsi vasta opettelee kuivaksi? Pissikööt kotona lattioille niin paljon kuin huvittaa, mutta jos lapsi ei todellakaan ole vielä kuiva ja vahinkoja tulee aivan varmasti joka päivä, miksei vaippaa voi pitää vielä varuiksi kylässä ja muualla kuin kotona?

Tässä viime vuosina on yli kymmenen kertaa joku pissannut meillä kotona opetteluvaiheessa jonnekin ja nimenomaan siinä vaiheessa, kun niitä vahinkoja vanhempien mukaan tulee vielä JOKA PÄIVÄ.

Vahinkoja sattuu isommillekin ja sotkua voi tulla eri asioista, ymmärrän sen. Joskus isollakin lapsella saattaa tulla hätä, eikä ehdi vessaan. Ymmärrettävää. Se on vahinko.

En kuitenkaan mitenkään pysty käsittämään sitä, että meille tullaan ilman vaippaa kylään lapsen kanssa, jolle vahinko on vielä hyvin todennäköinen. 

Tuli vaan mieleen, kun ovella kävi äsken mies hakemassa ison villamattomme pesulaan, johon kivasti yksi taapero jätti nesteterveisensä eilen.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis märkivästä korvasta :-)

Vierailija
62/69 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 17:12"]

Ap:llä on aika kapea katsanto maailmaan. Minä tiedän paljon muita asioita, jotka ovat tuota ällöttävämpiä.

[/quote]

Muakin ällöttää enemmän kalsareillaan sohvalla makaava mies,raapien jalkojen väliä ja haistellen sormia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo ja entäs ne facebook päivitykset... Yks vuodenikäisen tytön äiti julisti "meidän vauva on sitten päiväkuiva :) heräsi päikkäreiltä vaippa kuivana ja sitten tuli pissa pottaan!"

Selevä...

Ja jonkin ajan kuluttua "meillä ei taida enää olla vauvaa :) hän tuli juuri kertomaan että housussa on 'kakka!'"

On onneksi kaverin kaveri, mutta että tällaisia ihmisiä on oikeasti olemassa!? Hyi! :/

Vierailija
64/69 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt kanssa ymmärrä tätä kuivaksi opettelua.. Mä yritin lapsen kanssa kun se oli vajaa 2v (kesällä helppouden takia) olla ilman vaippaa mutta kun ei sillä ollut hajuakaan siitä mikä on pissahätä laitoin 2 päivän yrittämisen jälkeen vaipan takas kun lasta itseäänkin jo ahdisti koko asia. Sitten se rupesi mulle puoli vuotta tämän jälkeen sanomaan että äiti on pisshätä ja siihen loppui vaipan käyttö koska mitään ei tullut siihen vaan pyysi aina potalle.. (yövaipastakin luovuttiin kuukauden päästä.)

Esikoinen oli taas vaan laiska eikä halunnut potalle joten kun oli sitten 3,5v mä otin vaipan pois ja sanoin että tota ei varmaan enää tarvita ja yksi vahinko tuli lattialle ja sen jälkeen kävi vessassa...

Eli en käsitä minäkään noita kuivaksi opettelijoita lapsi ei ole valmis vaipattomuuteen jos se pissa tulee monta kertaa päivässä housuun....

Vierailija
65/69 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 18:28"]

Ei se herkkua ole muiden lasten eritteitä siivota, mut ei se nyt NOIN kamalaa ole. 

[/quote]

Miksi pitäisi ylipäätään siivota muiden eritteitä? Se on ällöttävää touhua. 

Vierailija
66/69 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 18:28"]

Ei se herkkua ole muiden lasten eritteitä siivota, mut ei se nyt NOIN kamalaa ole. 

[/quote]

Miksi pitäisi ylipäätään siivota muiden eritteitä? Se on ällöttävää touhua. 

Vierailija
67/69 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävyydestä en tiedä, mutta en minäkään ymmärrä sitä, että jos lapsi koko aika pissii joka paikkaan, niin antaa olla ilman vaippaa. Ei siitä mitään opi.

Vierailija
68/69 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meilläkin näitä pissavieraita känyt. Kyllähän mä siivoon, mut ihmetyttää miten joillakin toisten kotiin pissaaminen on ihan "samantekevää".

Omilta lapsilta on otettu vaippa pois silloin kun pissahommasta on jonkinlaista hajua. Toinen oli hiukan alle parivuotias, toinen hiukan yli. Kodin ulkopuolella käytettiin vaippaa varmuuden vuoksi pari viikkoa. Tuolta, joka oppi kuivaksi yli kaksivuotiaana, ei ole tullut pissa housuun kuin kerran vaipoista luopumisen jälkeen. Nykyään 14vee.

Vierailija
69/69 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 18:28"]Verhoilusuihkeella lähtee vaikka tuore veri matosta ... miksei siis pieni pissa, joka ei taatusti jää haisemaan, kun sen puhdistaa?

Ja tiedoksi, minä en ole lapsiani tosiaankaan muiden kotona kuivaksi opettanut.

Hirveää hysteriaa! Ei se herkkua ole muiden lasten eritteitä siivota, mut ei se nyt NOIN kamalaa ole. (päiväkodissa on tullut kaikki eritteet mäkivästä korvasta oksennukseen nähtyä )

[/quote]

Olen ollut sairaalassa ja päiväkodissa töissä. Kyllä, oksennuksesta lähtien olen siivonnut ihan kaikkea. Se on silti ihan eri asia OMASSA kodissa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi