En osaa pukeutua..apua
Ongelmani on yksinkertaisesti se, etten osaa pukeutua. Olen 25 vuotias ja ihan nätti nainen, mutta pukeudun tökerösti mitä sattuu olemaan-tyylillä. En esimerkiksi ikinä ole omistanut istuvia farkkuja, koska en oikeasti löydä! Mielestäni muutenkin harvat vaatteet istuu päälleni tai monet vaatteet näyttää huonolta päälläni vaikka muuten tykkäisin tai sitten en osaa yhdistellä vaatteita. Tällä hetkellä omistan pohkeeseen ulottuvat korolliset saappaat, mutta en todellakaan tiedä mitä vaatetta pukisin niiden kanssa, joten ovat käyttämättä. Samoin kaikki ne harvat muut vaatteet joista tykkäisin on käyttämättöminä koska en osaa pukea niiden kanssa mitään. Mekoista tykkään ja saappaistani, mutta mitään iloa niistä minulle ei ole.
Olenko ikuisesti rytkyihin menevä? Mitä minun pitäisi tehdä? Maksaako stylistin käyttäminen paljon? Onko kenelläkään kokemusta stylististä? Apua kaipaan ja neuvoja.. olen niin kyllästynyt tyylittömyyteeni :(
Kommentit (6)
No millainen takki saappaat&farkut-yhdistelmään sopii? Onko oltava lyhyt?
ap
Eiköhän pukeutumisessa ensimmäinen tärkeä asia ole vaatteiden istuvuus ja siinä housut tai hame on ratkaisevassa osassa. Yläosa kannattaa valita hienompi kankaiseksi kuin housut tai hame. Värityksissä voit saada apua värikartoista ja niistä väripareista. Samaa väriä, mutta eri sävyä ei pidä yhdistää.
Villakangastakki on varma valinta. Joko normaalipituinen tai polven yläpuolelle. Jos käytät takkia mekon kanssa usein on parempi, että takki on mekkoa pidempi. Jos olet hoikka, niin farkkujen kanssa käy lyhytkin takki.
Vartalomallini.. hmm.. kapeat hartiat, pienet rinnat, kapea vyötärö ja leveä lantio.. olen 170/67. Monet vaatteet ei tunnu istuvan tai sopivan koska olen niin kapea hartioiltani.
Villakangastakki voisi tosiaan olla mieluinen valinta.
Saappaat voit yhdistää kapeiden farkkujen kanssa tai talviaikaan vaikkapa neulemekkoon.