meidän suvussa kaikki 70+ ovat riidoissa keskenään
Miksi ihmisistä tulee vanhemmiten järiä, jotka loukkaantuu ihan olemattomasta, eikä anteeksiannosta puhettakaan?? Yritä tässä nyt sit olla jotenkin välissä =(
Kommentit (11)
Meillä tuota on sekä minun että miehen suvussa. Myös kaverien perheissä samaa vikaa. Toivottavasti ei itse tulla samanlaisiksi. Vanhuus ei viisastuta.
Ja kuitenkin ikäihmisen stereotypia on leppoisasti hymyilevä, seestynyt ja sopuisa mummu tai vaari. Kuka älypää lienee tämänkin keksinyt?
Ettei oltais sukulaisia?
luulisi, että haluaisi käyttää elämänsä viimeiset vuodet viisaasti ja olla ymmärtäväinen. Mut ei, haukutaan kaikkia ja haastetaan riitaa minkä keritään. Sit ihmetellään, kun kukaan ei käy...
Koska vanhemmat ihmiset ovat viisaampia
No jos on katellut kusipäitä monta vuosikymmentä, niin kai siinä jossain vaiheessa mitta täyttyy!!!
Onko liian pienet ympyrät? jolloin ne ajatuksetkin kiertää yhtä ja samaa ympyrää. Äitini ei harrasta mitään,tästä seurauksena on se että vatvoo ja veivaa samoja vanhoja asioita kun mitään uutta ei tapahdu. Anoppi sen sijaan on 7 vuotta vanhempi ja harrastaa liikuntapiirejä,kirjallisuuskerhoa,matkailee eläkejärjestön kanssa,eli hyvin aktiivista ja sosiaalista elämää. Anopin kanssa on paljon helpompi olla kuin äitini kanssa. Me emme ole hänen ainut elämänsisältö eikä hän takerru 40 vuotta vanhoihin asioihin.
Meillä on mieheni äiti jä hänen kaksi siskoaan ihan järkeä vailla tuossa keskinäisessä riitelyssä. Riita alkaa vaikka muovisen kukkapurkin omistussuhteesta, sitten paiskotaan luuria korvaan ja haukutaan pitkin kyliä. Olen tuntenut mieheni 20 vuotta ja kertaakaan eivät ole olleet kaikki kolme sovussa keskenään. Esim oman äitinsä hautajaisista oli yksi poissa, kun oli taas niin paha riita meneillään.
Miehen kanssa ollaan mietitty, että jotkut ihmiset vaan nauttii siitä tappelemisesta. Ei voi olla muuta syytä noin älyttömälle käytökselle muuten.
Jos sen "oikeassa olemisen" takia menee välit lapsiin ja lastenlapsiin, niin luulisi että vähän vois antaa periksi. Tai ainakin pitää mölyt mahassaan ja antaa ihmisten elää tavallaan. Äidilleni ei mikään kelpaa. Jos olisimme aivokirurgeja, niin varmaan motkottaisi, että "kyllä sydänkirurgit on niin paljon parempia". Argh!
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 17:40"]
Onko liian pienet ympyrät? jolloin ne ajatuksetkin kiertää yhtä ja samaa ympyrää. Äitini ei harrasta mitään,tästä seurauksena on se että vatvoo ja veivaa samoja vanhoja asioita kun mitään uutta ei tapahdu. Anoppi sen sijaan on 7 vuotta vanhempi ja harrastaa liikuntapiirejä,kirjallisuuskerhoa,matkailee eläkejärjestön kanssa,eli hyvin aktiivista ja sosiaalista elämää. Anopin kanssa on paljon helpompi olla kuin äitini kanssa. Me emme ole hänen ainut elämänsisältö eikä hän takerru 40 vuotta vanhoihin asioihin.
[/quote]
Meidän perhe niin allekirjoittaa tämän..... toivottavasti olen myös itse yli 70-vuotiaana aktiivinen ja sosiaalinen etten mökkiydy ja haasta riitaa jokaisen kanssa.
mielialalääke auttaa, ovat katkreria kun elämä meni ohi ja perintökin mietityttää