Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KUKAAN ei ollut kaiverruttanut vauvan ristiäislahjoja

Vierailija
18.12.2013 |

Jouduttiin itse viemään kaivertajalle ja maksamaan :(

Vauvan nimi oli jo etukäteen tiedossa ja julkaistu virallisesti syntymän yhteydessä. Painot, pituudet sun muut tiedot olisi saanut meiltä kysymällä.

Eikö lahjan antajan kuuluisi huolehtia myös kaiverrus? Jäi vähän huono fiilis tuosta kaivertajan laskusta (yli 80e)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lahjan mukana tosiaan tullut lahjakorttia kaiverrukseen? Tai siis joku lappu että kaiverrus on jo maksettu, ei muuta kuin viedä lahja ostopaikkaan kaiverruksille?

Vierailija
2/17 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se kaiverrus kuuluu siihen lahjan hintaan yleensä. Meillä ainakin tuli kaikkiin lahjoihin mukaan lappu, että kaiverrus maksettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä mitään kaiverruslappua ollut, eikä kukaan ristiäisvieraista sanonut moisesta mitään. Veimme lahjat seuraavalla viikolla kaiverrukseen omalla kustannuksella.

AP

Vierailija
4/17 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta syytä moiseen ap

- moni perhe vie lahjat kaniin/ panttilainaamoon tai myyvät netissä hopeaa ja kultaa, eli muuttavat lasten lahjat rahaksi- silloin olisi hyvä olla ilman kaiverruksia

Vierailija
5/17 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hitto. Ei edes oo tullut ittelle mieleen tollainen että pitäs kaivertaa. Mutta mulla onkin ihan oikeitakin ongelmia tässä elämässä.

Vierailija
6/17 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kaiverrutin valmiiksi vaikken tiennytkään lapsen nimeä. Lapsen äiti sanoi myyjälle nimen puhelimessa ja lahja paketoitiin liikkeessä valmiiksi etten nähnyt nimeä laatassa.

Vierailija
7/17 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä. Usein toki kuuluu hintaankin. Me ollaan lähellä asuvien kanssa tehty myös niin, että ollaan viety lahja "näytille" juhliin ja kun saatu nimi+muut tiedot niin käyty sitten kaiverruttamassa ja viety lahja takaisin.

Vierailija
8/17 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se kaiverrus sisältyy jo siihen tuotteen hintaan ja siitä saa erillisen ns. lahjakortin, jolla se kaiverrus käydään teettämässä jälkikäteen. Lahjan antaja ei normaalisti ole se, joka valitsee kaiverrettavat tekstit vaan kastettavan vanhemmat.

Olisitte voineet kysyä lahjan antajilta, jos eivät itse ymmärtäneet sanoa asiaa.

80€ kaiverruksiin on paljon, mutta jos kummeja pitää saada niin paljon...

Vierailija
9/17 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se kaiverrus sisältyy jo siihen tuotteen hintaan ja siitä saa erillisen ns. lahjakortin, jolla se kaiverrus käydään teettämässä jälkikäteen. Lahjan antaja ei normaalisti ole se, joka valitsee kaiverrettavat tekstit vaan kastettavan vanhemmat.

Olisitte voineet kysyä lahjan antajilta, jos eivät itse ymmärtäneet sanoa asiaa.

80€ kaiverruksiin on paljon, mutta jos kummeja pitää saada niin paljon...

Vierailija
10/17 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei mitä tahansa ristiäislahjoja kai tarttekaan kaivertaa, mutta kyllä joo, jos siinä on selkeästi kaiverrukselle paikka, esim nimi, paino, pituus yms.

Vaikka jotain tina-valokuvakehystä ei tartte välttämättä kaivertaa.

Vierailija
11/17 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli nyt ihan yllätyksenä, että antajan pitäisi kaiverruttaa lahjat. Miksi? Eikö ole parempi, että vanhemmat päättävät itse, mitä mihinkin kaiverretaan tai kaiverretaanko mitään? Niihin lahjoihin mitä olen itse ostanut, ei ole koskaan kuulunut kaiverrusta (tai sitten siitä vain ei ole mainittu), eikä ole tullut mieleenkään että maksaisin sitä valmiiksi.

Vierailija
12/17 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annoin kummitytölle lahjan vasta ristiäisten jälkeen, jotta voin antaa lahjan kaiverrettuna. Ristiäisiin vein kuitenkin pienen lahjan ja sanoin toimittavani kummilahjan jälkikäteen.

Vierailija
13/17 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli meillä ristiäisissä muitakin kuin kummit! NImittäin vauvan isovanhemmat ja mun ja miehen sisarukset perheineen. Kyllä heistä kaikki jonkun lahjan toi. Ei pelkästään kummit. En kehdannut keneltäkään jälkeenpäin kysyä että etkö viitsinyt kaivertaa.

AP

Vierailija
14/17 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenikään kaivertaa tai ihmetellä jos joku toisi meille kaivertamattoman.. 

Vierailija
15/17 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini mukaan minä en ymmärrä oikeita elämän murheita, koska en ole äiti. Jäin miettimään, että mitäköhän tarkoitti, kunnes luin ap:n aloituksen. Juu, en kyllä tämän luokan murheita ymmärräkään.

Vierailija
16/17 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläpäin viedään lahja sinne mistä se on ostettu, tarra paketissa kertoo, ainakin täällä se kuuluu aina hintaa, itse veimme kummitytön lahja nytille ja sitten kaiverrukseen ettei äidin tarvinnut kiertää kaikkia paikkoja kiertää. muuten 7 vuotta maksoi kaiverrus 5e jos vei muualta ostetun tavaran.

Vierailija
17/17 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me kaiverrutettiin lahjat itse jälkikäteen, mutta niihin joihin kaiverrus tuli se kuului hintaan. En kyllä edes ajatellut, että ne kaiverutettaisiin etukäteen. Yksi oli kaiverrettu, mutta siinäkin oli kastepäivä ei muuta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme