Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex-mies ahdistelee;

Vierailija
18.12.2013 |

Hän soittaa ja vuodattaa parisuhdeongelmiaan nykyisen naisensa kanssa...Raivostuttavaa, en jaksaisi kuunnella mitenkään. Heille on yhteinen lapsi syntymässä parin viikon päästä ja parisuhde on kuulemma ihan retuperällä. Riitelevät, huutavat, hyvä etteivät käy käsiksi toisiinsa ja ex-mieheni on mustasukkainen nykyisestään.

Iltaisin hän soittaa ja vuodattaa asiansa. Nyt laitoin viestin, ettei kiinnosta, eivätkä hänen asiansa kuulu minulle enää. Saan stressioireita hänen puheluistaan. Ongelma tässä on se, että kun meillä on yhteisiä lapsia, joiden vuoksi joudun vastaamaan puhelimeen. Ajattelen joskus, että hänellä on asiaa lapsista, etenkin silloin puheluita tulee useita jopa työpäivän aikana, kun lapset ovat hänellä.

Miten toimin jatkossa? Kysyn: oliko sulla asiaa, vai soittelitko muuten vaan? Ja ellei asiaa ole, laitan luurin kiinni vai.

En jaksa olla mikään terapeutti, en ole mustasukkainen tai katkera, vaan päinvastoin tyytyväinen. Valitettavasti parisuhdeongelmat eivät päättyneet eroon, vaikka miehestä pääsin. Nyt sitten olen joku terapeutti kaikenlisäksi hänelle.

Mies petti, valehteli ja jätti ja olettaa minun pitkän liiton jälkeen kuuntelevan häntä, kuin ennenkin. Yrittänyt vinkua itseään takaisin, mutta en ole ottanut, yrittänyt lähennellä, mutta olen laittanut kotiinsa takaisin.

Neuvoja, vinkkejä, samanlaisia kokemuksia? Miten ihmeessä pääsen ikinä tuollaisesta eroon?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niin kuin kirjoititkin, eli sanot suoraan ettei sua ihan oikeasti kiinnosta miehen parisuhdeongelmat. Ne kiinnosti silloin kun olitte yhdessä, ei enää.

Vierailija
2/21 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä enään vastaa ja sano se ettet vastaa nään. Lasten asioista voi laittaa lyhyesti tekstarin, että jos on hakemassa niin koska ja sopiiko.

Sinun ei ole pakko antaa edes numeroasi, vaikka on yhteisiä lapsia jos oikein hankalaksi menee vaan ne hoidetaan lastenvalvojan kautta. Tapaamisajankohdat selkeäksi ja jos muutoksia tulee niin lastenvalvojan kautta ilmoitetaan. Ns. lasten vaihtopaikka julkiselle paikalle ja ehkä kaverisi mukaan tai sitten pyydät, että nyksä hoitaisi vaihdon ja kenties lasten tapaamisiin liittyvät asiat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen jatkaa, että niinkin voit tehdä, että et anna numeroasi ja soitat tuntemattomana aina esim. päivää ennen kun lapsia tulisi hakemaan, että suunnitelmat on ok. Tällöin voit vain itse ottaa yhteyttä kun parhaalta tuntuu ja mies kuuntele, koska tietää, että ei kuule sinusta eikä asiaa jos rupeaa omiansa kertomaan, koska laitat silloin luurin korvaan.

On kokemusta ja tämä auttoi meillä.

Vierailija
4/21 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimit ihan hyvin ilmoittamalla, ettei sinua kiinnosta hänen naishuolensa. :) Minusta seuraavilla kerroilla voit aivan hyvin lopettaa puhelun erittäin lyhyeen. Luulisi, että tyhminkin tajuaa lopettaa kun on muutaman kerran saanut punaista luuria. 

Vierailija
5/21 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 14:04"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 15:54"]

Toimit ihan hyvin ilmoittamalla, ettei sinua kiinnosta hänen naishuolensa. :) Minusta seuraavilla kerroilla voit aivan hyvin lopettaa puhelun erittäin lyhyeen. Luulisi, että tyhminkin tajuaa lopettaa kun on muutaman kerran saanut punaista luuria. 

[/quote]

luulisi että tyhminkin tajuaa mutta joillain miehillä on hyvin erikoinen tilannetaju. jos ilmoittaa ettei naisasiansa kiinnosta niin päättelee että ex on vielä mustis ja haikailee entisiä aikoja kun noin kitkerästi vastaa. huoh, kokemusta on..

[/quote]
Niin... Tätä en tyhmänä kyllä tullut ajatelleeksi. 
Vaatii sekin kyllä omanlaisen mielenlaadun, jos sadannen viileän puhelunkatkaisun jälkeen vannoutuu siitä, että "ahaa, tuo on mustis!". :D

Noh... Tsemppiä ap. Pidä pää kylmänä. :)

[/quote]

Kiitos! Viestejä saan päivittäin. Mitähän hän kertoo nyksälleen? Että ex on hullu ja mustasukkainen :D. Joskus mietin, että minkähän verran niistäkin kertomuksista, mitä täältäkin saa lukea, on ihan miehen valehtelemia juttuja. Älkää naiset uskoko miehiä ihan kaikissa asioissa, jotka liittyvät ex-vaimoon. :)

Vierailija
6/21 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niin tuttua :) Eli sanot suoraan, ettei sinua kiinnosta pätkääkään hänen nykyinen parisuhteensa, etkä ole mikään puhelinterapeutti ja, että yheisiin lapsiinne liittyvissä asioissa voitte pitää yhteyttä. Samoin oli meilläkin ja paukautin nuo sanat ex-miehelleni ja mikäli soittaessaan jotain suhdekiemuroitaan koettaa vieläkin kertoa, sanon suoraan, kiitos näkemiin jollei muuta asiaa ole ;) Tsemppiä ap.

Vierailija
7/21 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on pitänyt sinua äitinään, tyypillistä keskenkasvuisille persoonallisuushäiriöisille. Ratkaisu on uusi mies, joka vastailee silloin tällöin puhelimeesi, älä ota yhtä idioottia kuitenkaan, kuin entinen.

Vierailija
8/21 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

.3/4 ohjeita en kyllä kovinkaan tarkkaan toteuttaisi. Isällä on peruste hakea yksinhuoltajuutta jos ei saa tarvittaessa lastensa äitiä kiinni. Lasten asioita on hankala hoitaa... En siis vaihtaisi puhelinnumeroa kokonaan. Mutta toki voit ilmoittaa että jatkossa yhteydenpito tekstiviesteillä.

Vierailija
9/21 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hitsit kun kun en ole tätä ajatellut yhtään aikaisemmin!

en ole ap mutta aika hankalasta henkilöstä eronnut, ja siksi en uutta miestä ole edes viitsinyt vielä ajatella, mutta tämähän idea painaa vaakakupissa nyt kyllä jokun verran :D

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 09:14"]

Mies on pitänyt sinua äitinään, tyypillistä keskenkasvuisille persoonallisuushäiriöisille. Ratkaisu on uusi mies, joka vastailee silloin tällöin puhelimeesi, älä ota yhtä idioottia kuitenkaan, kuin entinen.

[/quote]

Vierailija
10/21 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse samanlainen (olen siis nainen) ja vieläkin 4 vuotta eron jälkeen laittelen ex-miehelle viestejä asioista samaan tyyliin. Minulla on diagnosoitu epävakaa eli rajatilapersoonallisuus. Exäni ei vaan vastaa viesteihini. Kyllä ne viestini nyt ovat sitten loppuneet. Suosittelen siis kokemuksesta, että et vaan vastaa.

Vierailija
11/21 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppua

Sillä lähivanhemmalla ei ole mitään lainsanelemaa velvollisuutta olla etävanhemman tavoitettavissa tai ilmoitella hänelle yhtään mitään asioitaan ylipäänsä.

Lasten asiat hoidetaan, vaikka sitten paperilla ja lastenvalvojan kautta jos ei onnistu muuten. Äidillä on jopa oikeus hakea lähestymiskieltoa häirinnän vuoksi, ja erittäin tulehtuneiden huoltajien välien vuoksi äidille voidaan myös myöntää yksinhuoltajuus jos yhteishuoltajuus tuottaa suuria ongelmia.

Lasten parasta ensisijaisesti ajatellaan aina, ei etäisän, hänellä ei ole mitään oikeutusta hakea huoltajuutta itselleen vain sen vuoksi että lähivanhempi ei hypi hänen pillinsä mukaan. Lähi-äidillä on täysi oikeus kotirauhaan ja tasaiseen omaan elämään. Lähihuoltajuden muutokseen tulee olla lasten kannalta todella painavat syyt aina eikä sitä päätöstä tee se etävanhempi.

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 09:27"]

.3/4 ohjeita en kyllä kovinkaan tarkkaan toteuttaisi. Isällä on peruste hakea yksinhuoltajuutta jos ei saa tarvittaessa lastensa äitiä kiinni. Lasten asioita on hankala hoitaa... En siis vaihtaisi puhelinnumeroa kokonaan. Mutta toki voit ilmoittaa että jatkossa yhteydenpito tekstiviesteillä.

[/quote]

Vierailija
12/21 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika sekaisin toi exäsi on, ei ole varmaan kovin hyvä ja tasapainoinen ihminen ja ympäristö tosiaan lapsille kasvaa sellaisen kanssa. 

ap:n ja lasten vuoksi toivon että rauhoittuu ja järkiintyvät. jos ei, ota muut keinot käyttöön

Vierailija
13/21 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin exän puheluihin vastaamisen ja aloin kommunikoimaan vain tekstarilla. Pikkuhiljaa exä tajusi jättää minut rauhaan.

Vierailija
14/21 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainiin jos sulla ei ole uutta niin eks arvelee oven olevan vielä rakosellaan. joillain miehillä on tosiaan hyvin yksniittinen ajatuksenjuoksu.

jos ei ole uutta miestä kuvioissa niin pyydä jotain kaveria/naapuria/serkkupoikaa vastaamaan puhelimeen seuraavan kerran että "joo  oota hetki, Kati on just suihkussa"

Vierailija
15/21 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas viesti aamusta että pitäisi tietää minne olen menossa jouluostoksille, ettei vaan törmätä. Tänään suutuin ja vastasin törkeästi viestiin takaisin. Menin lankaan sillä reaktioita hän hakee ...

Vierailija
16/21 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pahalta, mulla ex on uuden naisensa kanssa naimisissa, mutta nyt siinä vaiheessa, että vonkaa seksiä. Ei ole vuodattanut parisuhdeongelmia, mutta vihjailevia tekstiviestejä tulee puhelimeen iltaisin. Lähti myös suoraan avioliitosta tän toisen naisen mukaan, nämä on parantumattomia.

En ota takaisin kyllä ja olen jättänyt vastaamatta viesteihin. Kohta vastaan, että 'mitä v..tua?' t. Pena

Vierailija
17/21 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä uutta miestä kuvioissa, haluan nyt raskaan parisuhteen jälkeen olla yksikseni. Lapset ovat jo sen verran isoja, että saavat omilla puhelimillaan minuun tarvittaessa yhteyden. Toivotaan, että tämä ajan kanssa helpottaa ja ahdistelu loppuu. ap

Vierailija
18/21 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Lapset ovat nyt isällään ja uudella avopuolisolla.

Ilmoitin tekstarilla asian ja nyt olen pitänyt illan puhelinta kiinni.

Aamulla/päivällä avaan sen, jos lapset soittelevat/on joku hätä.

Inhottaa kuunnella toisten seksielämän ongelmista lähtien...minusta ei ole ihan tervettä. Sitten hän väittää, että minä olen mustasukkainen. Ilmoitin siihenkin, että kyse ei ole siitä, vaan että kaiken sen jälkeen mitä hän itse on minulle tehnyt, minulla ei ole velvollisuus olla hänen ystävänsä tai terapeuttinsa. Niin, kyllähän eroon johtaneihin syihin liittyy aina kaksi osapuolta, mutta en jaksa kuunnella noita juttuja, stressaannun jo lasten vuoksi, että millaisessa ympäristössä eksäni toilailujen vuoksi lapset joutuvat elämään. Olisi kannattanut miettiä, onko uusi suhde uuden lapsen arvoinen, jos entistenkään kanssa ei tulla toimeen, avieromme ei ollut edes virallinen kun uusi nainen raskaana, että ihan tässä jo kestämistä ollut riittämiin.

Harkitsen numeron vaihtoa. Toisaalta, lapsilta hän todennäköisesti saisi uuden kuitenkin, kun heillä on omat kännykät.

ap

Vierailija
19/21 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksin, että puhelimessani on soitonesto. Laitoin tämän päälle.

Ex-mies soitti eilen illasta lasten puhelimella minulle, tai laittoi lapsen soittamaan ja itse halusi puhua, asiasta kuitenkin. Hoidin nopsasti asian. Arvatkaapa mitä?

Pidän soitoneston nyt päällä ja heti aamusta tuli tekstari: Ollaan kai me väleissä?

Minä en käsitä, mikä tarve hänellä on kanssakäymiseen kanssani?

Minä koen pahaa mieltä, koen etten pääse elämään omaa elämääni, kun murehdin lapsiani ja itseäni, enkä pääse itse yli. Kuitenkin pakolliset asianhoidot hoidettava, sen käsitän. :P ap

Vierailija
20/21 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 15:54"]

[/quote]

luulisi että tyhminkin tajuaa mutta joillain miehillä on hyvin erikoinen tilannetaju. jos ilmoittaa ettei naisasiansa kiinnosta niin päättelee että ex on vielä mustis ja haikailee entisiä aikoja kun noin kitkerästi vastaa. huoh, kokemusta on..