Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?

Vierailija
03.10.2020 |

Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.

Kommentit (1220)

Vierailija
1061/1220 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se sarja missä mies hukutti vaimonsa krokotiilien sekaan. Pelastui ja tuli ikkunan taakse kurkkimaan 😬

En muista nimeä.

Paluu Eedenin

Vierailija
1062/1220 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimi oli muistaakseni Painajainen, jossa näytteli Eero Melasniemi. Olin jo n. 12-vuotias mutta se sarja jäi mieleen liian pitkäksi aikaa.

Oliko tuo se missä nainen löytyi kaivosta kuolleena? Jos oli, niin oli pelottava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1220 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Twin Peaks, V, Kasperi nukke, Nakertajat, Amityville, Manaaja, Linnut, Uinu uinu lemmikkini, Hohto, Painajainen Elm Streetillä, ufo-leffat...

Terveisin lapsi vm. 81

Et kait ihan kasarilla noita katsellu 😳

Vierailija
1064/1220 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiidenvirta ja ne palavat/sulavat nuket.

Uinu, uinu lemmikkini -elokuva. En edes ollut mikään ihan pieni, ehkä joku 12-13-vuotias, mutta silti pelotti.

Minä olin parikymppinen j kun kävin katsomassa elokuvissa, pelotti tosissaan.

Vierailija
1065/1220 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein karmeimpina lapsuuden tv-muistoina muistan dokumentit, missä näytettiin aitoa filmiä keskitysleireiltä. Ne olivat karmivaa katsottavaa. Olisi ollut parempi, ettei minun olisi annettu niitä katsoa.

Vierailija
1066/1220 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankohtaisen kakkosen musiikki.

Vierailija
1067/1220 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paluu Eedeniin, Hiidenvirta

Vierailija
1068/1220 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twin Peaksin Bob

Vierailija
1069/1220 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Manaaja aiheutti trauman ja pelot vuosiksi.

Se ristikohtaus oli karmiva.

Vierailija
1070/1220 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Ennustajassa kirkon risti lävistää papin(?) rintakehän.

Vierailija
1071/1220 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulholland drive -elokuva.

Lähdin elokuvateatterista kesken pois, kun se oli niin karmiva. Ohjaaja David Lynch.

Elokuva on näytetty telkkarissakin pari kertaa.

Vierailija
1072/1220 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumeista useampikin jakso! Yksi oli tietenkin Mörkö vaanimassa kuistilla Nipsua, mutta sitten olivat myös Jäärouva tekemässä  Myystä jääkalikan ja  aavelaiva lipumassa Muumien veneen läpi.

Vierailija
1073/1220 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauta-aika. 

Vierailija
1074/1220 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tripodien aika, olin lukenut kirjatkin, mut tv-sarja oli pelottavampi.

Sit joku 1950-luvun vampyyrielokuva, jossa oli Christopher Lee. Olin ehkä 8-9-vuotias. Se tuli kesän alussa, ja koko kesänä en pystynyt menemään nukkumaan ennen kuin päivä nousi. Nukuin välillä myös siskon kanssa samassa sängyssä pelon takia. Olin hieman herkkä..

Nykyään tuntuu, ettei oikein pelota mikään elokuva tai kirja.

Vierailija
1075/1220 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöjuttu. Tanssivat kengät yläkerrassa. ja toinen minkä muistan oli se hämähäkkijakso..olin lapsi 70-luvun alussa.

Vierailija
1076/1220 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä jäi ikuiset traumat.

Hattuset oli mun lemppari

Vierailija
1077/1220 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosi pienenä mua pelotti mainos, jossa oli vaan käsi, kuului jotain rummun tapaista, käsi meni nyrkkiin ja kun aukeni kädessä paloi tuli. En todellakaan muista mitä siinä mainostettiin, mut pelkäsin!

Vähän vanhempana suomalainen sarja, jonka nimi oli Painajainen. Siinä taitelijamies maalasi jostain naisesta kuvia, sit tuli kaikenlaisia takaumia siitä naisesta ja mies näki hänestä painajaisia. Vikassa jaksossa nainen löytyi kaivosta kuolleena!! Huh miten pelkäsin!

Ja suomalainen sarja Merkitty. Siinä pelattiin spiritismiä, Satu Silvon esittämä nuori nainen sai siinä jonkun merkin ja aaveet yms alkoi ajaa häntä takaa.

Hatarat muistikuvat näistä, olin tosi pieni kun ne tuli. Muistan sen pelon. En tiedä miksi mun vanhemmat antoi katsoa. Nykyään pyhistellen kauhistelevat, kun lapseni katsoivat Salkkareita.

Tuli kädessä oli tietoisku. Varoitti vaaroista liikenne, päihteet ym.

Vierailija
1078/1220 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dracula jossa Bela Lugosi. Mustavalkoisessa maailmassa viitassaan  kulkeva  synkeäkatseinen Lugosi pelästytti minut pahoin, vaikka nyt aikuisen silmin elokuva on vain pitkävetinen, eihän Lugosilla edes ole torahampaita.

Vierailija
1079/1220 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohto  =O

Vierailija
1080/1220 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimi oli muistaakseni Painajainen, jossa näytteli Eero Melasniemi. Olin jo n. 12-vuotias mutta se sarja jäi mieleen liian pitkäksi aikaa.

Oliko tuo se missä nainen löytyi kaivosta kuolleena? Jos oli, niin oli pelottava.

Juurikin tämä ja mulla itsellä Dvd:nä tämä. Toki iän kertyessä ei sitä lapsen pelkoa niin enää, mutta nykysilminkin katsottuna tässä on edelleen oma jännä tunnelmansa joten edelleenkin kestää katsomisen. Fakta, että eräs media-alan kouluttajani oli tässäkin sarjassa mukana erinäisissä assarointitehtävissä ja halusin tästä sarjasta antaa oikein palautteen. Hänhän oikein innostui ja pyyteli sarjaa minulta lainaankin. Tarinaa tuli ja sitä mieluusti kuuntelinkin. Oli kuulemma mukavaa yökuvauksissakin kun värjöttelivät pitkään kameroiden takana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi