Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?

Vierailija
03.10.2020 |

Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.

Kommentit (1214)

Vierailija
1101/1214 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Safiiri ja Teräs. Tämä sarja pelotti tosi paljon ja puolisalaa vanhemmilta sitä pitikin katsoa. Olisi kiva nähdä nyt aikuisena, oliko se niin kauhea kuin muistelen.

Vierailija
1102/1214 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku röllileffa se taisi olla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1214 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi täältä on poistettu minun kokemukseni. Ei ollut mitään väärää.

Vierailija
1104/1214 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Safiiri ja Teräs

Vierailija
1105/1214 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa Matrix 1 osa,se on dokumentti olemassa olevista asioista.Jos tietäisitte mitä se on nykyään 🤯🙈🤮

Vierailija
1106/1214 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena näin jonkun kun Christopher Leen Hammer-vampyyrielokuvan. Se oli kesän alussa, ja koko seuraavana kesänä en uskaltanut mennä nukkumaan, ennenkuin aurinko nousi. Lisäksi nukuin välillä myös siskoni vieressä, koska hän tuotti turvaa. Mutta tämä oli ilmeisesti liikaa joillekin, koska kommenttini poistettiin.

Vierailija
1107/1214 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon saanut useista Disneyn klassikkoelokuvista iänikuiset traumat. Ainakin Lumikki, Pinokkio ja Notre Damen kellonsoittaja olivat lapsuudessa sen verran pelottavia etten edelleenkään voi katsoa kyseisiä leffoja.

Vierailija
1108/1214 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1970-luvulta lapsuuden kauhumuisto TV:sta. Snoop sisters, yhdessä jaksossa näytteli Alice Cooper. Snoop sisters taisi vuorotella torstaisin Seriffi MacClaudin ja Poliisipäälikkö MacMilan ja vaimon kanssa. Vai oliko se Kojakin ja Columbon kanssa. Joka tapauksessa Alice Cooperista näyttelemässä jonkun hirveen kultin tyyppiä aiheutti hirveet pelkotilat mulle lapsena.

Vierailija
1109/1214 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnut oli tosi pelottava elokuva 1970-luvulla. Näin painajaisia. Olin ehkä 9 tai 10-vuotias katsoessani sen.

Vierailija
1110/1214 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju.

Hiidenpata ei pelottanut minua erityisen paljon jostain syystä. Kelasin vain että okei nukkeja vedessä.

Ehkä rajuin oli Aurinkokivi (ruots. Solstenen). Se perustui Maj Bylockin lastenkirjoihin, jotka sijoittuivat keskiajan Ruotsiin. Pääosissa oli aurinkokivellä suunnistava poika Dan, joka etsi veljeään, jolla oli kiven toinen puolikas. Tarinaa luki ruotsiksi suomen teksteillä mies jossain ladossa tai vastaavassa jännittävällä äänellä. Välillä näytettiin kirjan realistisia kuvia samalla. Musiikki ja lato olivat tunnelmalliset ja synkät.

Tarina kuvasi keskiajan raakaa ja yllätyksellistä elämää historiallisesti tarkasti, jossa oli mm. paljon väkivaltaa ja kuolemaa sekä psyykkisesti tai fyysisesti vammautuneita hahmoja. Muistan edelleen joitain yksityiskohtia kuten hylkeenpyyntijakson ja tappelun jossain hevostallissa. Muistelen että kuolema, ahdistus, vaara ja työ oli usein läsnä ja käänteet olivat yllättäviä, päähahmo ei voinut olla kovin paljon rennosti, onnellisesti ja iloisesti.

Ohjelma tuli vielä muistaakseni klo 18 aikaan.

Toinen leffapuolelta pelottava oli Bela Lugosin tähdittämä Dracula-leffa v. 1931. Vaikka katsomisessa oli aikuisia mukana, minun piti käydä vessassa lähes jatkuvasti. Olin siis pissata housuihini lähes koko ajan, oli sen verran jännä. Leffa taisi jäädä minulta kesken lopulta.

Vierailija
1111/1214 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Twin Peaks oli liian hapokasta, piti vaihtaa kanavaa pahimpien kohtien ajaksi. Kohtaus jossa on kääpiömies ja puhutaan jotain venäjäksi oli yksi pahimpia ja tietysti Bob.

Muistan jonkin brittiläisen sarjan, josta Google ei löytänyt mitään. Mielestäni suomenkielinen nimi oli Kadonneiden lasten saari mutta saattoi olla joku toinenkin. Kuitenkin idea oli muistaakseni että tuntemattomalle saarelle päätyi lapsia selviytymään keskenään ehkä eri onnettomuuksien takia. Sarja oli aika jännittävä mutta etenkin sarjan alkutunnus ja musiikki olivat pelottavia.

Vierailija
1112/1214 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Safiiri ja Teräs! Sinänsä merkillistä koska juonet taisivat olla yleensä aika lapsellisia...

Vierailija
1113/1214 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twin peaks

Vierailija
1114/1214 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Safiiri ja Teräs. Tämä sarja pelotti tosi paljon ja puolisalaa vanhemmilta sitä pitikin katsoa. Olisi kiva nähdä nyt aikuisena, oliko se niin kauhea kuin muistelen.

Youtubessa:   https://tinyurl.com/2bj9u84k

Vierailija
1115/1214 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Safiiri ja Teräs (1982-1984)

Yliluonnollinen brittisarja, jossa "Transuraanisia alkuaineita ei saa käyttää siellä missä on elämää".

Vierailija
1116/1214 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Safiiri ja Teräs! Sinänsä merkillistä koska juonet taisivat olla yleensä aika lapsellisia...

Psykologista kauhua pienellä rahalla ja vähin keinoin tehtynä. Joanna Lumleyn pikimustat silmät ja siirtyminen ulottuvuudesta toiseen.

Näköjään moneen tehnyt vaikutuksen.

Vierailija
1117/1214 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa heikkoa jäätä ja Uuno Turhapuro muuttaa hautausmaalle.

Vierailija
1118/1214 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usherin talon häviö.

Vierailija
1119/1214 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pedon merkki 666

Uskonnollisessa yhteisössä 80-luvulla esitetty elokuva tulevasta joka pitää nykyaikaan liiankin hyvin kutinsa.

Vierailija
1120/1214 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi täältä on poistettu minun kokemukseni. Ei ollut mitään väärää.

Sen itse huomasin, että Safiiri ja teräs kommentteja ollaan poistettu. Tommoista kommenttia kun oli melkein joka sivulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän