Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?
Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.
Kommentit (1233)
Se leffa, jossa miehen rakastaja keitti lapsen pupun keittiön liedellä
PIDÄTTEKÖ OSTEREISTA, jossa Boström löytyi pakastimesta! Tämä oli -60luvulla kun olin pikkupoika ja pelotti sen jälkeen kurkistaa pakastimeen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soittorasia
Hui!"Didot... Didot... 96"
soittorasia jäi munkin mieleen, varsinkin sen äijän naama yöllä ikkunassa!
Sama juttu, en uskaltanut olla kotona yksin sen jälkeen pitkään aikaan
Se oli joku älyttömän huono b luokan zombie elokuva mikä katsottiin koulussa 6.luokalla. Opettaja suostui näyttämään kun kaikki kuorossa kinusi, että katsotaan. Arvatkaa sanoinko minä yksin, että jos ei katsottaisi? En todellakaan halunnut olla se nössö joka sanoo.
No, vuosien trauma siitä sitten jäi :D
Mulla oli muutenkin kaikkea diagnosoimatonta häikkää nuorempana niin se vaikutti vielä voimakkaammin muhun.
En nähnyt lapsena tv-sarjoja tai elokuvia. Parikymppisestä alkaen vasta näin ja nyt keski-ikäisenä vieläkin järkytyn usein kaikesta väkivallasta, mitä niissä on. Ei ihme, että ihmiset on niin *hulluja*, kun näkevät sitä kaikkea jo suunnilleen vauvasta saakka.
Hämärän rajamailla (1959–1964)
Esa Juhani
Leikkitiikeri Luukas. K a m a l a!!! Yritin äsken katsoa jaksoa 3 ”lintuperhoset”. Jätin kesken. Ahdistaa edelleen!! Kauheita, rumia hahmoja ja outoa musiikkia 8/
Pedon merkki 666.
Aikalailla toteutuu nyt
Meillä ei ollut televisiota. Mutta yläkerran tädin Apu tehdestä luin Mustanaamio sarjakuvan. Sain siitä painajaisia vuosiksi. Silloin tajusin olevani eritys herkkä, sen jälkeen olen huolella valinnut elokuvat ja kirjat.
Olikohan sen nimi morso? Myös disneyn lumikissa on pelottava kohta kun lumikki pakenee sinne pelottavaan metsään. Bambusta metsästäjät ja emon kuolema olivat järkyttäviä. Harry Potter 3:ssa (?) näin ihmissudesta jatkuvasti painajaisia. Taru sormusten herraa näin joskus 12-13-vuotiaana enkä uskaltanut nukahtaa kun pelkäsin klonkkua. Pahinta oli pelätä klonkkua ja hp:n ihmissutta yhtä aikaa.
Muumipeikko ja pyrstötähdem angostuura lihansyöjä kasvi mikä lie, hyi että. Ja silti oli pakko katsoa elokuva aina uudelleen ja uudelleen :Ddd
Pelottaako?- sarja ja etenkin se uimahalli jakso. Sen jälkee oli monta vuotta kauhea käydä uimahallissa ja kylpylässä.. jalka ei saa vieläkään koskea siihen pohja ritilään!
Vierailija kirjoitti:
Toinen mikä tosiaan järkytti pahasti oli Kaukametsän pkaolaiset. Siinähän oli mm. hiiriperheet söpöt vauvat joutuneet sen linnun nappaamaksi, joka seivästi ne piikkilanka-aitaan, jossa ne roikkuu kuolleena vanhempien huutaessa kauhistuneena. Ja se siilipari, joka ei ehdi autotieltä pois, muut yrittää huutaa niitä, kun auto on tulossa, mutta ne ei vaan ehdi. Sitten ne vielä oikeen riipaisevasti halaa toisiaan viimesen kerran ja sit auto ajaa päälle. Tai fasaani, jonka vaimo kuolee ja se masentuu ja tekee itsarin heittäytymällä metsästäjän eteen.
Nää olis jo joidenkin aikuisten sarjossakin tosi rankkoja aiheita, kuvitellaanpa joku aikuisten draamasarja, jossa jonku vauva seivästetään johnki aitaan? Siis mitä v*ttua?! :D Ihan aikuisenaki miettiny, että kuka ton sarjan on kirjottanu ja miten ne on ajatellu sen olevan lapsille sopiva?
Itseäni ei ikinä järkyttänyt tällaiset. Tykkäsin katsoa paljon luonto-ohjelmia, joissa tuollaista tapahtuu ja ymmärsin kai, että sellaista elämä on. Mielestäni ihan hieno yksityiskohta nähdä lastenohjelmassa tuollaista realistisuutta. Lepinkäiset ovat muuten niitä lintuja, jotka seivästävät saaliinsa.
Minua kammotti kaikki alienjutut ja riiviöt. Varmaan se, että olivat tavallaan "realistisia" olematta yliluonnollisia. Nää tuli uniin ja vaani sängyn alla D:
Vierailija kirjoitti:
Joku piirretty -70 -luvun alussa, jossa hirtettiin metsäneläimiä puuhun. Ei ollut liikkuvaa kuvaa, kirjaa luki hidas matala ääni ja näytettiin kirjan sivuja tv-ruudussa. Maailmani muuttui hetkellä jona näytettiin kuva oksaan ripustetuista eläimistä, oisiko olleet kettuja. Sitä kauhun määrää. Ennen sitä en ollut tajunnut että eläimiä tapetaan muuten kuin ahvenongella. Olin 4-6v., eli vuosi on ollut -74 -76.
Mikä tämä oli?
Vierailija kirjoitti:
Twin Peaks. Pelkään Bobia vieläkin.
Sama
Blair witch project (myös onnistunut markkinointi, kun uskoteltiin että kyseessä ei ole elokuva vaan tositapahtumat)
Vierailija kirjoitti:
E.T:n kauhistuttava avaruusolento. Näin aikuisiällä kyseinen hahmo näyttäytyy enemmänkin sympaattisena, mutta lapsen silmin tuollainen "erilaisuus" oli pelottavaa.
Joskus muistan tähdenlennon nähdessä ajatelleeni, että nyt se kummajainen on tulossa meidänkin talon läheisyyteen... :D
Mahtavaa, että joku muukin on pelännyt E.T:tä! :D Minua se kammotti ja ällötti erityisesti sairastuttuaan.
Vierailija kirjoitti:
X-filesin se ikääntymätön, maksoja syövä ja venyvä Tooms. Ne silmät. Hyi hitto soikoon kun voikin puistattaa, aiheutti tismalleen saman reaktion nyt uudelleen disney+ katsottuna kuin lapsenkin.
Miten siihen rooliin olikin löydetty niin karmea jamppa? Moni mainitsee tuon sarjan pelottavimmaksi jaksoksi, tyypille pitäisi antaa oscar!
Kappas, enpäs huomannut, että kirjoitin väärin.
Virheitä sattuu, kun keskittyy moneen aiheeseen samanaikaisesti. Kaksi ruutua, kun oli silmien alla samanaikaisesti. Taisi olla ajattelemattomuuttakin, kun kirjoitin leffan nimeä.