Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?
Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.
Kommentit (1233)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vaivannut minua pitkään, olisiko ollut joku kasarin lasten/nuorten leffa, se oli pitkä tarina ja siinä päähenkilö(t) matkasivat erilaisten mantujen läpi, kohtaus mikä jäi mieleen oli joku ihme "klaani" jossa ihmismäisillä olennoilla oli pyörät käsissä ja jaloissa, liikkuivat nelinkontin. Hyi hitto, tuo pelotti pienenä.
Return the oz? Siinä oli myös se päätön kuningatar.
KIITOS! Se oli juurikin tuo leffa, samat "pyöriäiset" :)
Vierailija kirjoitti:
Isosisko näytti ensimmäistä Ghostbustersia. Koko muu leffa maistui täysin hyvin ihan pikkunassikkanakin, mutta kirjastokohtauksen suuttuva ja huutava kirjastonhoitaja-aave pakotti aina juoksemaan pois huoneesta. Ehkä tähän vaikutti oman pikkukunnan kirjasto ja sen kirjastonhoitaja, joka aina tuntui katsovan lapsia vihaisen epäilevästi pöytänsä takaan.
Ironisesti sitä tuli itse opiskeltua myös kirjastonhoitajaksi. Mikäli kummituksia on olemassa, niin vannon kuolemani jälkeen kummittelevani siinä kirjastossa missä olen viimeisimpänä töissä.
Mä en sitä kummitusta pelästynyt, mutta elokuvassa Danan eli naisen jääkaapissa oleskelevaa hirviötä kylläkin. Zuul taisi olla hahmon nimi. Silloin juostiin pois Tv:n äärestä kun tuli kohtaus jossa avaa kaapin ja huutaa hänelle Zuul päin naamaa. Myöhemmin kakkososassa myös pelotti hieman sen elokuvan pahis eli elävä taulu, mutta ei niin paljoa, että olisi enää karkuun juostu. :)
Hello hello hello, missä oli Hardwick ja joku toinen bobby. Kiesus, että pelotti se pariskunta Cecil ja Sissy.
Omat lapset eivät halunneet jatsoa Bambi-elokuvaa, koska siinä Bambin äiti kuolee metsästäjän ampumana. Itse muistan pelänneeni katsoa Mustaa Oria.
Tulipa tässä mieleen, kun katson nyt kirppareilta löytämääni Ronja ja Ryövärin tytär -elokuvaa, että lapsena tätä katsottuani pelkäsin niitä ajattaria ja helvetin kuilun hyppelyhetkeä.
80 -luvun alkupuolella tehty tämä elokuva ja onpas tämä tosi laadukas elokuva. Vaikea uskoa tätä noin vanhaksi elokuvaksi, kun on ruotsalainen elokuva ja olennot ja elokuvan tunnelma ovat niin upeita. Ei ole edes tönkkö elokuva. Viimeksi olin nähnyt tämän ihan pienenä lapsena ja aikaa siihen aikaan on ainaskin 20 vuotta. Upea elokuva! Hämärästi muistan niitä aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun 11v tulee varmaan tulevaisuudessa kertomaan tälläiseen ketjuun Netflixin "Hyytäviä tarinoita" sarjasta joka on lapsille suunattu, mutta aika karmea.
Itseni traumatisoi aikoinaan vähän vastaava "lasten"sarja, "Pelottaako?" Asuimme kerrostalossa jossa oli uima-allas ja olin varma, että mätänevä haamu hukuttaa minutkin!
"Kylmääviä tarinoita"...
No niinpäs olikin! Katsoin yhden jakson ja oli karmea se joulupukki, ihme ellei lapsi oikeasti saa traumoja :D
Kapteeni Koukussa se kun kapteeni tuli sieppaamaan lapset, itse sieppausta ei edes näytetty mutta seinässä oli koukulla revittyjä naarmuja, vanhemmat juoksivat hysteerisinä ympäriinsä ja lastenhoitaja itki "lapset huusivat!" Tuli pelko, että minut ja veljenikin voidaan viedä sängyistä.
Jumanji, se voimistuva rummutus vaan oli ihan ihan kauhean kuuloinen! Onneksi asuttiin rivitalossa eikä ollut ullakkoa.
Sekä Haamujengi kakkosessa se tyyppi jonka silmiin syttyi pimeässä käytävässä valot ja myöhemmin sieppasi vauvan taulun pahan hengen käskemänä, aika karmea oli se taulun henkinkin!
Joku sarja jossa oli triffidejä, se oli tajuttoman pelottava.
Ruohometsän kansa -piirretty elokuva, aivan kamala kokemus.
Araknofobia (1990)
Edelleen pelkään hämähäkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Hello hello hello, missä oli Hardwick ja joku toinen bobby. Kiesus, että pelotti se pariskunta Cecil ja Sissy.
Pentuna pelästyin sitä kohtausta, missä ne poliisit joutuivat kaivoon, ja sitten tämä pariskunta hyökkäsi niiden kimppuun. Jotenkin kauhistuttava silloin.
Yks vanha elokuva Rebecka, se nainen oli ihan hirveä ja poltti talon ja talon mukana kilpailijansa tjsp.
Pelkäsin sen jälkeen tulipaloa ihan hysteerisesti. Olin jotain 10 kun se tuli telkkarista. Enkä ole koskaan sietänyt sitä nimeä.
Vierailija kirjoitti:
Tulipa tässä mieleen, kun katson nyt kirppareilta löytämääni Ronja ja Ryövärin tytär -elokuvaa, että lapsena tätä katsottuani pelkäsin niitä ajattaria ja helvetin kuilun hyppelyhetkeä.
*Ronja ryövärintytär
Elokuva Outo kosketus 1972, tuli siis telkusta joskus vähän myöhemmin.
Se tavallinen tarina eli perhe muuttaa maalle vanhaan taloon ja siellä on jonkunlainen "energia" joka haluaa ottaa äidin olemuksen haltuunsa.
Oli jotenkin inhottava elokuva. Kas kun vanhemmat antoivat edes katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yöjuttu 1970-luvun alussa.
Tämä! Koulussa sitten muisteltiin, mitä Yöjutussa oli tapahtunut. Eihän sitä moni olisi saanut katsoa, mutta silti onnistui sitä salaa katsomaan vaikka sohvan takaa tai komeron ovenraosta kurkkien.
No mä pyysin että mut herätetään kun Yöjuttu alkaa.. aamulla sit kiukuttelin ettei herätetty!
Hitchcockin Linnut oli karmaisevaa, varsinkin ku kaksi varista hyökkäili koulumatkalla, joskus juoksin kirkuen kotiin.
Joku Schwarzenegger- leffa sai pelkokertoimen kaakkoon, kaverilla katsoin ja olin kauhusta kankeana, koska leffassa oli nainen jolla oli kolme tiśśii.
Muistan lapsuudestani, 80-luvun alkuvuosilta, ainakin pari pelottavaa kokemusta. Imdb:tä selaamalla olen päätynyt siihen, että niiden täytyi olla nämä tv-elokuvat:
Disaster on the Coastliner https://www.imdb.com/title/tt0079056/?ref_=nm_flmg_dr_15
Special Bulletin https://www.imdb.com/title/tt0086350/?ref_=nm_flmg_dr_23
Molemmat olivat realistisia katastrofielokuvia, Special Bulletin (sen suomenkielinen nimi oli muistaakseni "Erikoisraportti: Amerikka uhattuna" tai jotain sellaista) oli jopa tehty sellaiseksi, että se vaikutti reaaliaikaiselta uutislähetykseltä. Muistan että minun piti jälkeenpäin jutella muiden kanssa varmistaakseni sen, että se kuitenkin oli vain elokuvaa.
X-filesin se ikääntymätön, maksoja syövä ja venyvä Tooms. Ne silmät. Hyi hitto soikoon kun voikin puistattaa, aiheutti tismalleen saman reaktion nyt uudelleen disney+ katsottuna kuin lapsenkin.
Pekka ja Pätkä nee . . eiku afrikalaisina!
Ainut josta on jäänyt pelottavia muistoja on muumit, monta kohtaa vieläkin muistan jotka oli pelottavia, mörkö, jääkuningatar jne
Itsekin olen saanut katsoa aikalailla mitä vain pienestä pitäen eikä mistään veri lentää jutuista tai trillereistä ole jäänyt pelkoja.