Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?
Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.
Kommentit (1247)
Simpsonien kauhujaksossa jossa mr Burns on vampyyri. Ensiksi se kun Bart laskee liukua suoraan zombien joukkoon ja se kun Simpsonit iskevät Burnsin kuoliaaksi tikarilla sydämeen, Burnsin naama ikäänkuin mätänee. Pelkäsin tuota mätänemiskohtausta ihan älyttömästi! En tyyliin moneen vuoteen uskaltanut laittaa koko kasettia koneeseen katsoakseni jonkun muun jakson kun pelkäsin että näen sen kohtauksen vahingossa kun kelaan. Sen pelkän kasetin näkeminenkin muiden kasettien joukossa sai sydämen hakkaamaan.
90-luvun lopulla tai 2000-luvun alussa tuli Kotipizzan mainos missä nainen huutelee miestään syömään mutta mies ei ole kotona vaan mennyt pizzeriaan. Sen naisen huuto kuulosti musta tosi vihaiselta ja uhkaavalta silloin.
Meillä oli tämmöinen videokasetti. Ja tämä tuijotuskilpailu kohtaus kohdassa 6:53 pelotti
Eikös tämä ole "Käytöskukkanen" eli Hinku ja Vinku. Hahmon nimi oli Suursyömäri.
Niissä näytellyissä Peppi - elokuvissa oli pelottavia kohtauksia :
- Kun Peppi hyppää korkealta kalliolta alas
- Kun Peppi irrottaa mallinuken käden ja heiluttaa sitä
- Kun Peppi heittää täytekakun rosvon naamaan
- Kun rosvot tutkii taskulampulla Pepin pimeää asuntoa ja he säikähtävät jotain patsasta
- Kun Peppi, Tommi ja Annika menee ullakolle tapaamaan kummituksia
- Siellä ullakolla Peppi soittaa jotain ruosteista harppua tai sitten se oli joku ristikkoseinä joka oli olevinaan harppu
- ja kun Tommi ja Annika katsoo peiliin ja Peppi ilmestyy siihen kaapuun ja isoon hattuun pukeutuneena
- Sekä se lopputunnari missä Peppi ratsastaa auringonlaskussa niin että siluetti vaan näkyy
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleeni, että pikku kakkosessa ollaan näytetty vanhempiakin ohjelmia ja itse 90 luvulla syntyneenä pidin pelottavana vanhaa ohjelmaa, jossa oli musta möykky,joka söi kaikkea. Itseäni pelotti, että se iso musta möykky syö niitä muita elollisia olentoja. En kylläkään tiedä sen pikku kakkosen ohjelman nimeä.
Äh tähän siis piti vastata. Eli "Käytöskukkanen" ja hahmon nimi Suursyömäri?
Tv- kokki Jyrki Sukulan Äiti Marja- Leena Sukula Esitti TV: s Kassi Almaa minä sitä kuulemma hirveesti pienenä pelkäsin Kassi Alma oli pulinainen oli koominen hahmo, jolla oli paljon muovikasseja ja epäsiistit vaatteet ja naama oli myös maskeerattu punaiseksi, sekä vielä oli harvahampainen eli oli Marja- Leena ammattimaisesti Kyllä laittautunut pulinaiseksi.
Seuraava ei ollut mikään Tv- ohjelma, vaan aina kun kesällä kävimme Temmeksellä ( nykyistä Tyrnävä) siellä Kirkon Pääoven edessä oli puinen Vaivaisukko, johon sai ennen aikaan laittaa rahaa .
Minä sitäkin pelkäsin katsoin kummissaan mikä Kamals tuo on 😲😃🤭? Äiti sanoi vaan ei se oo oikea se on vain sellainen puinen Vaivaisukko johon saa laittaa rahaa .
Nyt ei aikuisempana ja äidin kuoltua ole tullut käytyä Temmeksellä katsomas vieläkö Vaivaisukko seisoo kirkon edessä ?
Hih sellaista sitä lapsena on pelännyt.
Se tieteissarja, jossa maahan hyökkäsivät jonkinlaiset kasvit, taisi olla triffidit. En muista, milloin se tuli televisiosta, oli joka tapauksessa pelottava.
Maa 2.
Ne jotkut örkit aina tuli vaan maan sisästä milloin mistäkin kohtaa. Siis maa vaan aina avautui ja siinä se örkki sitten oli. En kyllä edes muista että mitä se teki sen jälkeen mutta se ilmestyminen oli pelottava.
Tunnistaisiko joku tämän 1990-luvun sarjan tai elokuvan? Olen yrittänyt jo vuosia aina aika ajoin etsiä koko internetin puhki, mutta mitään en löydä. Se viittaa mielestäni siihen, että sarja ei kai ollut ainakaan englanninkielinen... Tunnistamista vaikeuttaa se, että olen nähnyt ohjelmasta vain jonkin pätkän, mutta se on jäänyt ikuisesti mieleeni ja haluaisin tietää, miksi päähenkilö oli siinä tilanteessa missä oli.
Päähenkilö oli jotenkin kärsineen oloinen nainen, joka oli raskaana. Hänellä oli hyvin lyhyet, vaaleanoranssit tai muutoin vaaleat hiukset, ehkä kiharat, ja yllään mahdollisesti vaaleansininen tai harmaa villatakki. Hän ikään kuin pakeni jotain, ja päätyi syrjäiseen rakennukseen, jossa oli sisällä jotain kuluneita huonekaluja. Tuossa rakennuksessa nainen pian synnytti täysin yksin ja ilman apua. Tämä synnytyskohtaus kuvattiin ainakin osittain yläpuolelta. Olin sen ikäinen, etten ihan ymmärtänyt, syntyikö lapsi kuolleena, vai tappoiko nainen sen itse, mutta muistan ihmetelleeni, miksei hän pyrkinyt millään tavalla auttamaan vauvaa. Nainen hävitti kuolleen vauvan joko kaivamalla sille haudan, tai käärimällä sen vaatteisiin ja työntämällä sitten lähellä olevaan jokeen (todennäköisesti työnsi jokeen, tai sitten hän arpoi näiden kahden tavan välillä ja päätyi jompaan kumpaan).
Tämä pätkä vaikutti silloin niin paljon ajatuksiini naisen elämästä, että haluaisin todella tietää, mikä sarja/elokuva oli kyseessä, ja viimeinen toivoni onkin, että joku muukin muistaa nähneensä sen! Ohjelma tuli hyvin mahdollisesti YLEltä, ja oman ikäni päättelen olleen ihan maksimissaan 13 vuotta, todennäköisesti paljon nuorempi. Ohjelma oli "moderni", eli sen julkaisuvuosi on jotain 1990-2002 väliltä todennäköisimmin. Jokin siinä viittasi Itä-Eurooppaan tai ehkä Balkanille, mutta tämä ei ole tieto, vaan aavistus.
Olen laittanut tämän kysymyksen myös IMDB:n I Need To Know -palstalle, siellä ehkä vielä tarkempi selostus juonesta siten, miten sen muistan. https://community-imdb.sprinklr.com/conversations/i-need-to-know/help-m…
Varatuomari stattelsson kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleeni, että pikku kakkosessa ollaan näytetty vanhempiakin ohjelmia ja itse 90 luvulla syntyneenä pidin pelottavana vanhaa ohjelmaa, jossa oli musta möykky,joka söi kaikkea. Itseäni pelotti, että se iso musta möykky syö niitä muita elollisia olentoja. En kylläkään tiedä sen pikku kakkosen ohjelman nimeä.
Äh tähän siis piti vastata. Eli "Käytöskukkanen" ja hahmon nimi Suursyömäri?
Itse en ole kovin varma, että onko se tämä Käytöskukkanen, kun muistin sen syömärin mustaksi hahmoksi. Tästä on tajuttoman paljon aikaa, kun viimeksi olen nähnyt näitä lapsille suunnattuja ohjelmia. Nyt kun sain kuulla tämän nimen niin löysin youtubesta vähän matskua tästä Käytöskukkasesta:
Itsellä kaikkein kauhein muisto on jostain 70-luvun loppupuolelta. Ohjelma kertoi kai peikoista. Siinä ystävyksistä toinen meni luolaan niin että hänellä oli jalassa kiinni köysi. Luolaan menevän tuli nykäistä narusta kun halusi pois. No, nykäisy tuli ja kun kaveri veti narun pois, tuli narun päässä vain irronnut jalka! Ja sitten kamala peikko! Olin varmaan 4-vuotias, ja muistan että lähdettiin ohjelman jälkeen autolla jonnekin ja oli pimeää. Olin aivan varma, että auton penkin alta tulee peikko ja vie minut. Vuosikymmenienkin jälkeen muistan tuon hetken ohjelmasta kuin eilisen päivän.
Ironside. Pelkään yhä tukehtuvani joka kerta, kun syön digestive-keksejä.
Kaunotar ja hirviö- olin aika pieni ja taisin katsoa sitä yksin- pelotti se hirviö, Olen ilmeisesti aika herkkä, ja siitä on niin haittaa kuin hyötyäkin- pikkulapsena kyllä vaan haittaa.. pelkäsin mörköjä pimeässä, yksin sängyssä yöllä pelkäsin, että susi tai joku tulee sängyn alta syö minut 😄.
Olin teini mutta katsoin salaa semmoisen espanjalaisen eroottisen elokuvan kuin ages of Lulu. Tämä Lulu aloitti teinityttönä seksisuhteen aikuiseen mieheen mutta meni tämän kanssa myöhemmin naimisiinkin. Aviopari harrasti kolmen kimppoja jne. kunnes kerran tuli riita ja ero. Lulu sitten sinkkuna jatkoi hurjastelua omin päin ja lopuksi raiskattiin jossain orgioissa, minkä jälkeen palasi aviomiehen luo.
Pinokkiosta se kohtaus, jossa lapset muuttuu aaseiksi!
Tämä saattaa kuulostaa huvittavalta, mutta Maa On Syntinen Laulu Siinä näytettiin rais kaus sekä keskenmenoon/synnytykseen kuoleva nainen. Papan kanssa katsoin, ei tainnut pappa miettiä ihan loppuun asti! Taisin olla 10 tai 11vuotias.
Triffidien kapina. Ne kasvit oli pelottavia.
Manaaja-elokuva alakouluikäisenä...meni kakskyt vuotta toipuessa!! 😅
Araknofobia