Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?
Kommentit (1250)
Olin katsonut paljon kauhuelokuvia 12vuotiaasta enkä ollut saanut niistä traumoja tai menettänyt yöunia. Sitten kerran vietin yön yksin kotona (olin lukiossa) minulla oli kuumetta (kai aika paljon kun kaikki tuntui unenomaiselta) ja keskellä yötä iski vielä syysukkonenkin. Päätin katsoa 28 päivää kaamosta vampyyrileffan ja en tiedä vaikuttiko kuume ja ukkosen möyrintä asiaan, mutta minulle tuli ihan kauhea ennenkokematon olo ja pakokauhu! Joka puolelta kuului hirveitä ääniä, ulkona välkkyi outo punainen valo (johtui ukkosesta tai kuumeharha), telkassa irvisteli ne hirveät hainhampaiset vampyyrit...
Lopulta suljin vaan telkan ja juoksin vanhempien sänkyyn peittojen alle. Jossain vaiheessa olin ihan varma että kuulin sen kauhean päävampyyrin sanovan sängyn vieressä " no god".
.En enää tuon jälkeen katsonut yhtään kauhuelokuvaa!
En ole varma olinko lapsi, kun löysin kirppareilta Legion elokuvan. Se oli niin häiriintynyt leffa hirviöiden takia. Kammottava tunnelma siinä leffassa oli.
Ennustukset vai mitkä lie, Damien Thorn...
Vieläkin oikeasti välillä mietin voisiko totta
Säpinää Chinatownissa se hirviö, joka hyppäsi päähahmon auton kyytiin lopussa.
Joku 1980-luvun kotimainen nuoren seksuaalisuudesta kertova dokumenttaarinen elokuva. Siinä oli kohtaus missä teinipoika meni alasti peilin eteen ja kaikki näkyi. Toisessa kohtauksessa se sama kundi masturboi ja joutui äitinsä yllättämäksi. >\
Ei mitään hajua mikä tämmönen ohjelma oli.
Twin Peaks. Edelleen jo sen tunnari aiheuttaa pelon tunteita. Siinä alussa hukkunut nainen, joka laitettiin ruumissäkkiin. En uskaltanut katsoa sitä oikeasti, mutta välillä kävin vilkaisemassa telkkaria, kun vanhemmat ja isoveli sitä katsoivat. Koulussa monet puhuivat siitä. Olimme silloin muistaakseni kolmasluokkalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Joku 1980-luvun kotimainen nuoren seksuaalisuudesta kertova dokumenttaarinen elokuva. Siinä oli kohtaus missä teinipoika meni alasti peilin eteen ja kaikki näkyi. Toisessa kohtauksessa se sama kundi masturboi ja joutui äitinsä yllättämäksi. >\
Ei mitään hajua mikä tämmönen ohjelma oli.
Olikohan se tämä, missä äiti sanoi jotain tyyliin "pitäisiköhän sinun mennä pissalle"?
Vierailija kirjoitti:
Olin ekaluokkalainen ja olisikohan ollut luokkaretki elokuviin niin mentiin katsomaan Disneyn Dinosaur elokuvaa.
Siinä kuoli dinosauruksia ja itseäni pelotti kaikkien päähahmojen puolesta. Ne tehosteetkin olivat siihen aikaan pelottavan vakuuttavia.
Nyky teknologia on paljon hienompaa, mutta silloin nämä tehosteet olivat uutta.
Ylempi viesti on kommenttini ja vähän aikaa sitten katsoin tuon elokuvan. Vähänkö toi katselukerta herätti muistoni. Ne carnotaurukset olivat aivan hirveitä ja alkukohtauksessa, kun sellainen hyppää puskasta niin sillä oli aivan shokeeraava vaikutus. Myös meteoriitti kohtaus on aikoinaan mennyt ihon alle. Myös nykypäivänäkin kuvanlaatu on huikean hyvän näköistä.
Hugo tv sarja (se peli 90 luvulta)
Siinä se noita-akka oli pelottava. Myös Hugon epäonnistumiset jännittivät.
Olen ollut todella nuori, kun tuota Hugoa tuli tv:stä.
Olimme erään nuorisoporukan kanssa ruotsinlaivalla. Olin ehkä joku 15-vuotias. Kävimme laivan elokuvateatterissa katsomassa Halloweenin ja meillä ei tietenkään ollut mitään hyttipaikkoja, vaan yövyimme niissä säädettävissä bussituoleissa.
Ei tullut paljon sinä yönä nukuttua ja syy ei ollut missään bilettämisessä...
Tv:stä tuli joskus Tao Tao ja prätkähiiret samanaikaisesti (näin äitini oli sanonut).
Kuulemma mä valitsin jonain 3 vuotiaana Tao Taon prätkähiirien sijaan ja mä kuulemma järkyin prätkähiirien väkivaltaisuudesta.
Alkuperäinen IT, uusi on ihan ok mutta ei pelota. Mutta Tim Curryn Pennywise hyi hitto, sekin kohtaus jossa tunkee sieltä suihkun viemäristä ylös ..Olin vissiin 16 ja katsottiin kaverin ja tämän veljen kanssa, veli oli lainannut leffan joltain kaveriltaan. Traumat!!!