Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?
Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.
Kommentit (1247)
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan tätä englantilaista sarjaa, joka tuli 80-luvulla, myöhemmin myös uusintana.
Sarja kertoi sairaalasta, jossa koulutettiin sairaanhoitajia. Siellä alkoikin tapahtua murhia. Taisi joku sairaanhoitajaksi opiskelevakin tulla murhatuksi.
Syylliseksi paljastui sairaanhoidon opettaja, taisi olla myös ylihoitaja tms.En muista sarjan nimeä enää.
Muistaisiko joku tämän sarjan nimeä?
Kaikki yliluonnollinen, pelottaa edelleen!
H.G Wellsin kirjaan perustunut Aikakone
Tanskalainen kauhusarja Riget, Valtakunta. Kööpenhaminan yliopistosairaalassa kummittelee. Ohjaaja LArs Von Trier.
80-luvun suomalainen sarja Musta tuntuu, jossa oli Johanna Raunio joka asui jossain perukoilla ja siellä kummitteli.
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan tätä englantilaista sarjaa, joka tuli 80-luvulla, myöhemmin myös uusintana.
Sarja kertoi sairaalasta, jossa koulutettiin sairaanhoitajia. Siellä alkoikin tapahtua murhia. Taisi joku sairaanhoitajaksi opiskelevakin tulla murhatuksi.
Syylliseksi paljastui sairaanhoidon opettaja, taisi olla myös ylihoitaja tms.En muista sarjan nimeä enää.
Kuolema käy kierroksella.
Manaaja. Leikkaamaton versio. N. 6 vuotiaana salaa katselin sormien välistä. Lapsenvahti joka oli teini, oli nukahtanut sohvalle.. Nukuin 20 vuotiaaseen asti valot päällä tuon elokuvan takia.. Nyt kuitenkin jo reilusti yli 30v, enkä siltikään ole kyennyt tuon lapsuuden jälkeen katsomaan kyseistä elokuvaa enkä katso.
Valtakunta, ihan pimeä sarja ja aiheutti pelon sairaaloita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Särkyjä ja tärinöitä sarjan jakso missä valehtelevan pojan suuhun meni hämähäkki??Vieläkin mietin miksi helvetissä niin sairasta sarjaa näytettiin lastenohjelmana, olen yhä katkera :D
Tämä on ihan huippu sarja, kammottavine "opetuksineen". Oli muistaakseni kakkosen vanhempien lasten sarjan paikalla, mutta olin jo 18 kun ne tuli eli oli minulle enemmän makaaberisen hauskoja. Löytyy muuten YouTubesta, oon katsonut välillä uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
80-luvun suomalainen sarja Musta tuntuu, jossa oli Johanna Raunio joka asui jossain perukoilla ja siellä kummitteli.
Olikohan tämä sarja Painajainen kun siinä on kyllä Raunio mukana. Sarja joka kyllä pelotti pienenä ja löytyy Dvd sarjasta myös itseltä.
Tuo Musta Tuntuu onkin nyttemmin mystinen sarja. Ei ole nähty kun ollut sen verran pieni ensiesityksen aikaan, mutta materiaalit sarjasta kuulemma kadonneet maikkarin arkistoista eikä tekijälläkään eli Hardwickillä ole niitä. Kuulemma jollain on kuitenkin VHS-tallenteena sarja ja on jossain formaatissa suunniteltu julkaisua, mutta eipä ole tuostakaan mitään kuulunut hetkeen. Kyseessä kyllä sarja jonka haluaisi vilkaista huolimatta siitä miltä nyt näyttää ja onko kestänyt ajan hammasta kuinka.
Vierailija kirjoitti:
Tanskalainen kauhusarja Riget, Valtakunta. Kööpenhaminan yliopistosairaalassa kummittelee. Ohjaaja LArs Von Trier.
Aivan loistava! Minulla on tämä DVD:llä. Huumori on tässä leffassa todella mustaakin mustempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolema käy kierroksella.
Juuri tämä! Kiitoksia tiedosta!
Manaaja elokuvan jälkeen,en nukkunut kunnolla pitkään aikaan,se oli kammottava elokuva teini-ikäiselle.
Pulttiboisin Veikko Kilkenbland-sketsit joissa Aake Kallialalle oli maalattu silmät otsaan ja jossa hoetaan "Pärnäsen korjaa-molle-molle-molle-molle..." Se oli uncanny valley-matskua.
Muistan pelottavana myös 90-luvun puolivälin paikkeilla tulleen suomalaisen sarjan (taisi olla ns. minisarja, ehkä Ylen Kotikatsomo-ohjelmapaikalla). Sarjassa oli päähenkilöinä perhe, johon kuului muistaakseni vanhemmat ja pari lasta, sekä vaalea nainen, joka käyttäytyi todella oudosti ja tasapainottomasti. Perheenisä harrasti jotain sivusuhteita vaimonsa selän takana, ja lopulta tämä vaalea nainen jotenkin kaappasi miehen ja sulki kellariin. Sitten nainen käyttäytyi kuin mies olisi vielä elossa, ja kävi kellarissa treffeillä miehen kanssa, paitsi että mies oli jo kuollut ja muuttunut luurangoksi. Muistaako kukaan? Olin n. 10 v. kun sarja tuli telkkarista, ja mielikuva luurangosta jolla oli vielä miehen puku päällä jäi kummittelemaan mieleen pitkäksi aikaa.
Tuli mieleeni, että pikku kakkosessa ollaan näytetty vanhempiakin ohjelmia ja itse 90 luvulla syntyneenä pidin pelottavana vanhaa ohjelmaa, jossa oli musta möykky,joka söi kaikkea. Itseäni pelotti, että se iso musta möykky syö niitä muita elollisia olentoja. En kylläkään tiedä sen pikku kakkosen ohjelman nimeä.
https://www.episodi.fi/uutiset/muistatko-viela-twilight-zonen-uudessa-s…
Tässä linkki Hämärän rajamaille faneille.
Uusi tuotantokausi on tehty ja ihan kohta on käsien ulottuvilla...
Anna Hermunen. En oo oikein vieläkää toipunut.
Hopeanuolesta ne karhut.
Muumeista mörkö.
Peukaloisen retkissä ne patsaat kaupunki jaksossa.
Joku leffa missä jonkun sotilaan suusta tuli valkoista vaahtoa. Ei ollut mielestäni Indiana Jones leffa ei kä se ihme yks mönjä leffa mis ihmisille syötettiin jotain vanukasta.
Syylliseksi paljastui sairaanhoidon opettaja, taisi olla myös ylihoitaja tms.
En muista sarjan nimeä enää.