Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?

Vierailija
03.10.2020 |

Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.

Kommentit (1258)

Vierailija
661/1258 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beethoven tai lähinnä se hullu eläinlääkäri.

Vierailija
662/1258 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoiskun se kämmen jossa oli liekki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1258 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä36117 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V

Aaveita ja kummituksia

Pelon rajalla

Painajainen (Melasniemi pääosassa, hyi kamala tästä löytyy klippejä kai netissä)

Olen ollut näitä katsoessa jotain alle 10-vuotias. Ei tulisi mieleenkään omille lapsille näyttää mitään pelottavaa, aikuisille tarkoitettua ohjelmaa :D

Siinä Painajaisessa näkyi nuori Johanna Raunio alastomana. Olin teinipoika, kun sarja esitettiin ja on hyvin jäänyt mieleen tuo kyseinen alastonkohtaus.

Täällä toinenkin miespuolinen kirjoittaja. Raunio taisi näky vain vilaukselta ilman rihman kiertämää, mutta Anna-Leena Härkönen oli ainakin alastomana suurimman osan sarjasta. Hyvä sarja muutenkin edelleen. Löytyy kotoa. Pienenä on pelätty, mutta hyvin on säilyttänyt sen jännittävän tunnelmansa näin vanhempanakin katsottuna. 

Kiva että tämä sarja tehnyt vaikutuksen muihinkin. Tulispa uusintana, kuvattiin muistaakseni kotiseudullani.

YouTubesta näkyy koko sarja

Vierailija
664/1258 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faija antoi katsoa paljon k16 leffoja kanssaan 6 v. alkaen. Ainakin Alien ja Thing aiheuttivat painajaisia.

Oletko Lilith?

Vierailija
665/1258 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä36117 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V

Aaveita ja kummituksia

Pelon rajalla

Painajainen (Melasniemi pääosassa, hyi kamala tästä löytyy klippejä kai netissä)

Olen ollut näitä katsoessa jotain alle 10-vuotias. Ei tulisi mieleenkään omille lapsille näyttää mitään pelottavaa, aikuisille tarkoitettua ohjelmaa :D

Siinä Painajaisessa näkyi nuori Johanna Raunio alastomana. Olin teinipoika, kun sarja esitettiin ja on hyvin jäänyt mieleen tuo kyseinen alastonkohtaus.

Täällä toinenkin miespuolinen kirjoittaja. Raunio taisi näky vain vilaukselta ilman rihman kiertämää, mutta Anna-Leena Härkönen oli ainakin alastomana suurimman osan sarjasta. Hyvä sarja muutenkin edelleen. Löytyy kotoa. Pienenä on pelätty, mutta hyvin on säilyttänyt sen jännittävän tunnelmansa näin vanhempanakin katsottuna. 

Tämä. Vielä nytkin muistan sarjan, kun ajan usvaisella tiellä. Itse sarjan nimeä en olisi muistanut.

Vierailija
666/1258 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twin peaks

Vierailija
667/1258 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scream

Vierailija
668/1258 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

twilight zone

Vierailija
669/1258 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hittimittari-ohjelman tunnaria kanssa pelkäsin. Tämä taas ei minun pelko, mutta kaverini kertoi, että samaisessa ohjelmassa oli Mikko Alatalo aiheuttanut hänessä pelkoa suurten ja sinisten lasiensa takia. :) 

Vierailija
670/1258 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levyraati oli usein pelottava koska Jukka Virtanen piti tehtävänään tarjota katsojille jotain vakavahenkistä kotimaista taidemusiikkia. Ja ne sanoitukset... Fredin Maan Valitus oli ihan painajaismatskua. Muistan myös jonkun mustapukuisen akan joka lauloi biisiä joka meni jotenkin "tää on neurootikkojen cha-cha, epäonnistuneiden cha-cha..".

Kyllä oli hilpeää! >\

Vierailija
671/1258 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dynastia pelotti joskus kun siinä oli homo. Ja se juoni missä Adam myrkytti Jeffiä sillä maalilla ja raiskasi Kirbyn.

Muistan semmosen sarjan kuin Hotelli, missä käsiteltiin kaikkia "vakavia aiheita" esim. lesboutta. Eräässä jaksossa oli jotkin samassa huoneessa asuvat ysyävättäret joista toinen alkoi epäillä toisen olevan lesbo. Kun tää lesbo tuli suihkusta toinen huusi että laita jotain päällesi ja lesbo vastasi että mitä helvettiä sä pelkäät? Ajattelin että lesbouden täytyy olla hirveää kun se herättää moisia reaktioita ja kiroillakin pitää.

Vierailija
672/1258 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Levyraati oli usein pelottava koska Jukka Virtanen piti tehtävänään tarjota katsojille jotain vakavahenkistä kotimaista taidemusiikkia. Ja ne sanoitukset... Fredin Maan Valitus oli ihan painajaismatskua. Muistan myös jonkun mustapukuisen akan joka lauloi biisiä joka meni jotenkin "tää on neurootikkojen cha-cha, epäonnistuneiden cha-cha..".

Kyllä oli hilpeää! >\

Mua itse Jukkakin pelotti puhetyylinsä vuoksi, mutta ei tuolloin miellyttänyt myös ulkoinenkaan olemuksensa. Rauha tosin muistolleen. Ei enää vanhempana niin pelottava sentään enää ollut. 

Vierailija
673/1258 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka ja Pätkä ja Lumimies. Se Lumimies nousi nietoksen takaa, vielä vanhanakin tämä kohtaus sai kylmät väreet ja puistatuksen aikaiseksi. Hrrrtr

Vierailija
674/1258 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutiset ja ajankohtaisohjelmat pelästyttivät mut lapsena. En saanut katsoa niitä mutta hiippailin olohuoneen ovenrakoon kun vanhempani katsoivat niitä. Siihen aikaan puhuttiin ydinaseista ja ydinsodasta. Joskus kysyin naapurin pojalta mitä on ydinsota, ja hän vastasi että se on maailmanloppu. Valvoin yöllä ja pelkäsin ydinsotaa vaikka en onneksi tiennyt mitä se oikeasti tarkoittaa.

Vierailija
675/1258 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelottanut lapsuudessa, mutta oli ahdistava ja surullinen piirretty mulle ainakin silloin. 

Lopussa Plutoa kovasti sääliksi niin tuli itsekin itkettyä tätä katsottaessa. 

Vierailija
676/1258 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twin peaks ja V

Kumpiakaan en pystynyt montaa jaksoa katsomaan. Pitäisikin tuo V kaivaa jostain ja katsoa, tuskin olisi enää kummoinen.

Vierailija
677/1258 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniisssa ja Rohkeissa, en edes muista hahmoa, mutta olisiko ollut sitten Ridge. Tuli kuitenkin jossain lapsuudessa nähdyssä jaksossa naama verisenä ravintolaan ja tuupertui lattialle. Oli ilmeisesti joutunut tappeluun. Tuo säikähdytti siinä 10-vuotiaana. 

Vierailija
678/1258 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 80/90-lukujen taitteessa televisiossa pyöri hetken aikaa jotain valistusmainoksia koulukiusaamisesta ja väkivallasta. Jäänyt mieleen pelottavana yksi noista pätkistä kun siinä jotain poikaa kiusattiin koulussa ja mainoksen lopussa itki pää pulpettia vasten. Opettaja menee luoksensa ja poika nostaa päänsä niin hänellä on joku pelottava kumimaski päässä. Tai näin muistan ja lapsuudesta on muistot toki vääristyneet, mutta tuo ainakin pelästytti silloin. 

Vierailija
679/1258 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Araknofobia-leffa joskus 9-11 ikäisenä. Kattelin paljon kauhuleffoja sen ikäsenä ja vaikka katseluhetkellä saatoin pelätä, niin leffat unohtuivat nopeasti. En myöskään pelännyt/pelkää hämähäkkejä, mutta tästä leffasta jäi kyllä traumat..

Vierailija
680/1258 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

X-filesin pelottavin jakso missä ihmismato vaanii vedessä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi