Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?
Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.
Kommentit (1202)
Pelottaako? Niminen lasten/nuorten ohjelma, siinä oli ihan hirveitä jaksoja kuten uimahallissa ihmisiä hukuttava näkymätön örkki joka saatiin lopussa näkyväksi ja oli ihan kauhean näköinen. Tuo jakso saattaa löytyä YouTubesta mutta en kiitos halua nähdä sitä uudelleen!
Ja sitten sain hepulin jostain kauhuleffasta jossa perhe osti kummitustalon, se henki sähisi tyynyn kautta perheen äidin korvaan kun tämä koetti nukkua ja hyökkäsi perheen isän kimppuun portaissa.
Olin ihan pienenä sairaalassa leikkauksessa, ehkä juuri ja juuri 3-vuotta täyttänyt. Muuta "lapsille sopivaa" videota siellä ei ilmeisesti ollut joten minut laitettiin katsomaan Oz-maan taikuria (se piirretty versio)
http://www.fixgalleria.net/release.php?id=8652
Se paha noita, joka tuossa kannessakin näkyi oli kovin ahdistava niin pienelle. Näin painajaisia pitkään.
Uinu, uinu lemmikkini.
Zelda...
Vierailija kirjoitti:
Hiidenpata sen piirretyn lastenelokuvan se luurankopäätyyppi. Vieläkin on aika pelottava. Muistan myös lapsena kun menin toisen isosiskon kanssa aina piiloon sohvan taakse kun mörko tuli Muumilaaksoon ja taivas pimeni siellä.
T: M26
Hah hah 😂
Sä kuulostat ihan minulta.
Ihan samanlaiset kokemukset itsellänikin jopa sohvan taakse piiloutuminen mörkö kohtauksessa.
Psyko ja Painajainen Elm Streetillä 2 - Freddyn kosto.
Pelottaako sarjasta on tullut uusi tuotantokausi.
Youtubesta bongasin.
En tiedä yhtään onko rantautunut Suomeen.
Se sarja missä mies hukutti vaimonsa krokotiilien sekaan. Pelastui ja tuli ikkunan taakse kurkkimaan 😬
En muista nimeä.
Maailman ympäri 80 päivässä, piirretty. Varsinkin jakso, jossa prinsessa meinattiin polttaa roviolla. Kuitenkin rakastin kauhua jo alle 10-vuotiaana. Hiidenvirta, V jne oli aivan lemppareita! Äitini mietti, että voiko oikeasti antaa minun katsoa vaikka ja mitä, mutta kun en saanut painajaisia enkä muitakaan traumoja (paitsi tuosta piirretystä!), niin lopulta antoi minun katsoa mitä halusin.
Olin aika arka lapsi, joten tässä on jo mainittu monia minuakin pelottaneita ohjelmia.
Lisään kuitenkin Hopeanuoli-piirretyt (se koirista kertova). Jessus, että pelkäsin niitä karhuja. Vieläkin muistan sen tietyn musiikin, joka lähti soimaan merkiksi siitä, että jossain puun takana väijyi karhu. Sen jälkeen taisteltiin niin, että veri ja koirat lensi.
Toki nuo piirretyt olivat myös hyvin rakkaita ja niitä katsottiin aina uudestaan. Jännästi vieläkin pidän eniten pystykovaisista ja kippurahäntäisistä koirista :D
Elokuva Viimeisellä rannalla.
Se vanha.
Körkarlen myös aiheutti painajaisia.
Tuosta Körkarlen- elokuvadta oli versio, jossa oli pelottava ääniraita. Alkuperäinen kai oli mykkä pelkällä pianosäestyksellä.
Noutajan rattaiden kitinä jäi kummittelemaan, ei kai vain jo kuulu?
Mummolassa enot ja tädit katsoivat telkusta ko. leffaa, serkun kanssa katsottiin salaa mukana.
Alfred J. Kwakissa oli jonkin verran pelottavia kohtauksia. Pienenä koin sen hirveän ahdistavana, hiukan vanhempana kyllä katsoin uudestaan ja tykkäsin.
Muumeissa, jossain Muumipapan muistelmat -jaksoista, oli se kummitus ja muistan, että katsoin ne kohtaukset sohvan takaa :D Mörkö ei kyllä koskaan pelottanut, vaan mielestäni ne jaksot olivat ihanan jänniä.
Pikkukakkosen jälkeen tuli se Varokaa heikkoja jäitä -klippi. Aivan karmea tunnelma siinä ja itku tuli jos tv ei ollut kiinni silloin.
Joskus ysärillä kun olin pieni, tuli viikonloppuaamuisin lastenohjelmissa piirretty, jossa oli joku vampyyri tms. En muista siitä paljon mitään, muuta kuin että se oli melko jännä eikä siinä puhuttu lainkaan, vaan oli pelkät taustamusiikit. Jossain jaksossa oli koko ajan takaa päin näytettynä nainen, jolla oli pitkät vaaleat hiukset. Kun nainen sitten ihan jakson lopussa kääntyi, hänellä olikin luurangon kasvot. Muistan, että tuo säikäytti minut ihan kunnolla. Olen yrittänyt myöhemmin selvittää, mikä tuo ko. piirretty oli, mutta en ole löytänyt siitä mitään.
Hitchcock in Linnut, tuli TV stä kun olin likimain 10 vuotias. On varmaankin ensimmäinen.
Kun Psyko tuli, olin jo vanhempi, eikä reaktio ollut lähelläkään yhtä voimakas.
Nimi oli muistaakseni Painajainen, jossa näytteli Eero Melasniemi. Olin jo n. 12-vuotias mutta se sarja jäi mieleen liian pitkäksi aikaa.
Soittorasia, Kivivasvojen "kauhujakso" ja elokuva Vieraana kauhujen talossa (House of Usher).
Vierailija kirjoitti:
Nimi oli muistaakseni Painajainen, jossa näytteli Eero Melasniemi. Olin jo n. 12-vuotias mutta se sarja jäi mieleen liian pitkäksi aikaa.
Oliko tämä se, missä näkyi surmatun jalat, joissa punaiset kengät?
Oliko Gritters suomeksi Nakertajat? Niitä mustia otuksia joilla isot hampaat? Muistelen kys. elokuvan mutta ei se mielestäni paha ollut, tosin en muista siitä juuri mitään.
Mutta se, joka minut säikytti, oli Twin Peaksin Bob! Se kohtaus jossa Bob rynnii naama irveessä sohvan takaa.. meillä oli pakastin autotallissa ja autotallin nurkassa oli vanha sohva, aina kun hain jäätelöä tms olin varma että kohta Bob tulee sohvan takaa.