Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?
Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.
Kommentit (1202)
En tiedä oliko se Yöjuttu, Twilight Zone, Outer limits vai millä nimellä sitä esitettiinkään 70-luvulla, mutta jaksossa naisella oli joku ketun näköinen rintakoru talvitakin kauluksessa ja jakson lopussa tuo rintakoru muuttui eläväksi ja tappoi naisen - hui!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soittorasia
Hui!"Didot... Didot... 96"
soittorasia jäi munkin mieleen, varsinkin sen äijän naama yöllä ikkunassa!
Vierailija kirjoitti:
En tiedä oliko se Yöjuttu, Twilight Zone, Outer limits vai millä nimellä sitä esitettiinkään 70-luvulla, mutta jaksossa naisella oli joku ketun näköinen rintakoru talvitakin kauluksessa ja jakson lopussa tuo rintakoru muuttui eläväksi ja tappoi naisen - hui!
Tuo Outer limits tehtiin ekan kerran jo 60-luvulla. Myöhemmin siitä tuli uusi kausi. Joskus 90-luvun alussa muistaakseni. The Twilight zone sekin on vanha sarja. Sitä on tehty nyt 2019 kaksikymmentä uutta jaksoa lisää. Molemmat oli ja on edelleen pelottavia! Varsinkin ne alkutunnarit.
45 minuuttia ohjelma kun käsiteltiin hirveää rikosta ja puhuva pää yö-chat.
Kukaan ei ole vielä maininnut Pikkukakkosen Varokaa heikkoa jäätä- varoitusta. Se jos mikä oli lapsena pelottava!
Lapsena näin jonkun kammottavan lyhytelokuvan, jossa mies asui yksin mökissään ja oli ilmeisesti spitaalinen. Joka aamu joku sormi, varvas, raaja tai nenä oli irronnut ja mies piilotteli niitä ympäri taloa. Tämä jäi kummittelemaan mielessäni moneksi vuodeksi. Pelkäsin sairastuvani samaan ja muistan vieläkin miehen ilmeen kun hän löysi irtovarpaita sängystään.
-Pelottaako-sarja. Tuli telkkarista niihin aikoihin kun itse päässyt koulusta kotiin ja vanhemmat oli töissä/kaupassa. Pari kertaa ainakin piti mennä ulos odottamaan, että tulisivat kotiin kun kotona ei uskaltanut ohjelman katsottua yksin olla.
-Kaverin 10-v synttäreillä katottiin kauhuleffa. Vanhemmat oli jättänyt viettämään synttäreitä keskenään ja tarkoutuksena oli katsoa piirrettyjä. Jotkut valitsi kasettipinosta Stephen Kingin leffan. Ei tullut nukuttua moneen yöhön.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mielikuva tästä, lapsuudessani ysärillä tuli näitä seitkytluvun juttuja yksi kesä Nelosen myöhäisillassa. Jonkin kukkapuskan seassakin se koru oli, saiko se nainen sen kukkien joukossa tms? Muistan ketunpään oikein hyvin.
Samassa sarjassa oli sellainenkin jakso, jossa joku orjapiiskuri kohteli alaisiaan huonosti ja nämä kostivat sille. Lukitsivat vihaisen koiran jonkin kapenevan käytävän päähän huoneeseen, muurasivat partakoneenteriä sen käytävän seiniin ja sitten houkuttelivat pomon sinne. Päästivät koiran vapaaksi ja kun pomo lähti kapenevaa käytävää pitkin karkuun itseään viillellen, sammuttivat vielä valot. Näin tuosta pitkän aikaa painajaisia.
Poirotin joku leffa on jääny vahvasti mieleen. missä joku juo jotain syövyttävää/myrkkyä ja suusta tulee valtavasti verta ja kuolee. Olin ehkä 10v tai jopa alle. Yleensä meillä oltiin tosi tarkkoja ikärajoista, mut Poirotin leffoja sai kattoa jo aika pienenäkin.
Olen nähnyt pätkiä isoveljen kauhuleffoista alle kouluikäisenä. Poltergeistista on jäänyt elävimmät muistot, esim. lastenhuoneen sängyn alla oleva pellenukke, iso seinään avautuva hirviön kita/portaali ja se, kun nainen joutuu uima-altaaseen ja kuraveden seasta nousee luurankoja.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut painajaisia vaikka mistä sarjoista ja leffoista, mutta pahimmat aiheutti Riivaajien talo.
Heh, katsoin tämän vähän aikaa sitten Youtubesta. Jos kiinnostaa verestää muistoja...
Mä muistan myös sen kotimaisen sarjan Painajainen. Olin ala-asteella, miten helkkarissa vanhemmat antoi katsoa sitä?!
Kotimainen elokuva Rikollinen nainen. Pelkäsin matkustaa junassa ja varsinkin mennä vessaan.
Ray Bradbury esittää. Jo se alku oli vähän liian jännittävä, kun näytettiin Bradburyn outoa työhuonetta.
Pelottaako oli sellainen sarja mitä tuli aina katsottua, vaikka se pelottikin . Mieleeni on jäänyt yksi jakso, missä oli sellainen paikka kuin " unhola", mihin kaikki unohdetut jutut päätyivät ja sitten oli sellainen kanssa, että joku tulipalossa kuollut (?) tyyppi alkoi vainota yhtä tyttöä, koska tää kuollut tyyppi oli joskus eläessään stalkannut tän tytön äitiä.
Majakan väki oli kanssa jännä sarja siitä, että se oli suunnattu tavallaan lapsille ja nuorille, mutta siinäkin oli välillä sellaista pelottavaa settiä, että ei ihan ehkä lapsille tarkoitettu .
En muista miksi, mutta minusta Muumit oli pelottava sarja lapsena!
Vierailija kirjoitti:
Soittorasia
Hui!
Sama täällä, Soittorasia.
Pelkkä nimen näkeminen sai niskavillat pystyyn!
The Entity -elokuvasta sain traumat - olin yöllä kauhusta jäykkänä sängyssä kun pelkäsin näkymätöntä pahuutta. En ollut enää pieni lapsi vaan ehkä noin 13.