Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?
Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.
Kommentit (1202)
Psyko, jota katsoin 6 v salaa ovenraosta. Vanhemmat luulivat että nukun.
Twilight Zonessa oli kohtaus jossa ihmisiä pidettiin jonkinlaisissa vesitankeissa. Niillä ei ollut nahkaa ja kaikki sisäelimet näkyivät.
Katsoin todella paljon kauhu- ja scifijuttuja, mutta tuon näkeminen sai aikaan painajaisia.
Vierailija kirjoitti:
Safiiri ja Teräs. Pelotti ihan sikana 80-luvulla.
Se oli tosi jännä joskus kasarin alkuvuosina.
Trifidien kapina oli lapsena todella jännä. Se sarja.
Safiiri ja Teräs, Näkymätön mies, Soittorasia ja Triffidien kapina.
Pidättekö ostereista -sarja 60-luvun lopulla. Olin 9-vuotias. En ole varmaan koskaan säikähtänyt niin paljon kuin tuota sarjaa katsoessani, kun pakastearkku avattiin ja siellä oli kammottavan näköinen jäätynyt ruumis (näyttelijä Ossi Ahlapuro). Se tuli mun uniin monena yönä.
V, näin painajaisia liskoihmisistä jotka repii ihmisnahan päältään vuosikausia. Tripodien aika oli toinen paha.
Silti pahemmat traumat ja pelot aiheutti kirjat. Opin lukemaan 4-vuotiaana ja sen jälkeen ahmin kaikkea mitä löysin vanhempien kirjahyllystä. Eniten ahdisti yliluonnollista ja ufoja käsittelevät kirjat. Uskoin kyllä älyn tasolla, kun vanhemmat sanoi ettei semmoisia kummituksia tai sieppaavia ufoja jne ole oikeasti olemassa, mutta silti pelotti ne joka paikassa. Vielä kouluiässäkin kun talvella piti kulkea koulumatka kävellen pimeässä, en suinkaan pelännyt susia vaikka niidenkin ulvontaa joskus kuului vaan että näkisin kummituksen tai ufo tulisi sieppaamaan.
CSI, pimeitä juttuja, en ole koskaan pitänyt aikuisenakaan.
Paholaisen asianajaja, pelkäsin nimensä perusteella kun näin mainoksia televisiossa.
Tiedän yhä mitä teit viime kesänä elokuvat
ja Vanilla sky jossa elettiin samaa päivää yhä uudestaan ja uudestaan tietämättä oliko kuollut vai elävä
Olen saanut painajaisia vaikka mistä sarjoista ja leffoista, mutta pahimmat aiheutti Riivaajien talo.
Amerikkalainen versio Ring leffasta.
Alle 15v:nä elokuva oli liian pelottava.
The outer limits eli Äärirajoilla.
-Amerikkalainen tv- sarja aaveita ja kummituksia joskus 80-90- luvun vaihteessa. Siinä oli antiikkiliike, jonka esineet olivat kirottuja.
-Suomalainen tv- sarja painajainen, en muista mistä kertoi, mutta kammottava oli pienelle tytölle.
-Tietysti kaikkien aikojen paras tv- sarja Twin Peaks.
Mikä oli tämä lauantai-illan ohjelma, jossa oli Pentti Siimes ja Ritva Valkama. Joskus 80-luvun alkupuolella. Kerran sen aikana tv-kuuluttajan kuuluttaessa, iskeytyi pöytään kirves, sitä pelästyin kunnolla.
Koko perheen kanssa katsottiin 70 -luvulla yhdessä Hitchcockin Linnut. Olin vähän päälle 10 kai, muistan miten kauan pelotti. Silti oli mukavampi katsoa yhdessä.
Olin jotain 17 kun näin Manaajan ja siitä tuli pitkäaikainen painajainen. Siis todella tuli henkisesti pkat housuun ja melkein fyysisestikin. Nyt olen pikkuhiljaa sitä katsellut ja tottunut siihen, olen jo yli 50v.
Vierailija kirjoitti:
-Amerikkalainen tv- sarja aaveita ja kummituksia joskus 80-90- luvun vaihteessa. Siinä oli antiikkiliike, jonka esineet olivat kirottuja.
-Suomalainen tv- sarja painajainen, en muista mistä kertoi, mutta kammottava oli pienelle tytölle.
-Tietysti kaikkien aikojen paras tv- sarja Twin Peaks.
Tuo Painajainen löytyy muuten Youtubesta jos haluat muistella ;)
"Didot... Didot... 96"