Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?

Vierailija
03.10.2020 |

Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.

Kommentit (1249)

Vierailija
381/1250 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tripodien aika. Kolmijalkaiset isot tripodit ja se ääni kun ne liikkuivat.. hrrr. Ihmisiä "kapitettiin" asentamalla metalliverkot päähän jotta heitä voitiin ohjailla. Pelkäsin lapsena satamissa näkyviä nostureita Tripodien vuoksi.

Vierailija
382/1250 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli se pikkukakkosen jälkeen tuleva sumupilvi(?) minkä aikaan pelottavan kuuloinen nainen sanoo "aah ha ha , aa ha" en tiedä miksi se aiheutti trauman mutta se ei kuulostanut kiltiltä vaan pelottavalta ja joku varmasti tämä muistaa tai tunnistaa, pari muutakin on pelännyt saman ääntä kun olen ottanut asian puheeksi.

Kyseessä on Brodacasters-tuotantoyhtiön logo, joka siis näkyy sen tuottamien ohjelmien jälkeen. Ei kyllä tainnut ihan Pikkukakkosta tuottaa :) Tuotti monia, monia maikkarin ohjelmia, tuoreimpina esim. Tanssii tähtien kanssa, ja Vain elämää. Ei ole tuota kikatuslogoa tosin ollut hetkeen käytössä, kun vuonna 2016 vaihtoivat nimeä yrityskaupan yhteydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1250 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se, missä muumipeikko voi jonkun loitsun ansiosta hengittää veden alla ja saa räpyläjalat. Ensin on kivaa uiskennella meressä, mutta sitten kun se yrittää tulla takaisin maalle, se ei voikaan hengittää ilmaa ja alkaa panikoimaan. Siitä oli tehty tosi ahdistava kohtaus, kun se yrittää haukkoa henkeä se muumien kauhumusiikki taustalla ja lopulta pyörtyy ja putoaa laiturilta veteen, jossa se virkoaa uudelleen. En muista miten ne sen loitsun sitten purki, kun varmaan en halunnut enää tuossa vaiheessa katsoa. Vieläkin alkaa hengitystä ahdistamaan, kun ajattelen tota  kohtausta.

Siinä oli vielä se, jos muumipeikko on liian kauan kalamaisena niin hänestä muuttuu kala. Näin mä muistan sen.

Vierailija
384/1250 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumeista, kun ollaan nyt puhuttu niin tässä teille siitä kauhu musiikkia coverina.

Vierailija
386/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sätkyjä ja tärinöitä piirrossarja on todella karmiva.

Vierailija
387/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin pelottavaa kuin Pikkukakkosen Varokaa heikkoa jäätä.

Vierailija
388/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V-sarja

Tämä myös mulla + Twilight Zone

Nyt tuli kylmät väreet. Oliko tuo se Hämärän rajamailla(ennen enkun mielivaltaa).

Muistui mieleem jakso, jossa sama liftari oli aina liftaamassa, vaikka ei millään olisi ehtinyt edelle siitä autosta, mihin yritti päästä.

En muista loppua, pelastiko se outo liftari kuskin onnettomuudelta vai aiheuttiko sen?😬

Vierailija
389/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana huomata miten monen ikäistä porukkaa ketjussa on :) Tuo kuuluisa Soittorasia pitää jostain löytää! En ollut ennen edes kuullut.

N35

Löysinpä pätkän Soittorasiaa!

Ai kauhea, tämä on just se pätkä, mitä ikäluokkani (olen 53) muistelee, ainakin jos ollaan mökillä.

Kollektiivinen kauhumuisti.

Vierailija
390/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennustus,en saanut nukuttua seuraavana iltana,se oli kauhistuttava

Vierailija
391/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana huomata miten monen ikäistä porukkaa ketjussa on :) Tuo kuuluisa Soittorasia pitää jostain löytää! En ollut ennen edes kuullut.

N35

Oli aikoinaan Mtv:n tuotantoa mistä johtuen sitä ei löydy Yle Areenasta. Pitäisi löytyä kirjastosta dvd:llä.

Vierailija
392/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

5. luokalla olin kaverin perheen kanssa katsomassa Van Helsing -vampyyrileffaa, olin ihan paniikissa teatterissa enkä saanut muutamaan yöhön nukuttua. Joku vuosi sitten kyseinen tekele tuli telkasta, ei ehkä ihan niin paljon enää pelottanut näin aikuisiällä :D

Vierailija
393/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triffidien kapina - ihan hirveä!

Vierailija
394/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

X-filesin tunnari. Edelleen karmii.

Vierailija
395/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liekehtivä erämaa, amerikkalainen intiaanien maille muuttavasta siirtolaisperheestä kertova elokuva.

Olin ehkä alle kymmenvuotias ja aikuiseksi asti koin intiaanit pelottavina.

Toinen pelottava elokuva oli eräs aikuisena näkemäni Hitchcock-jakso, jossa henkilö joutui vahingossa

haudatuksi elävänä.

Tää Hitchcock-jakso, olen minäkin nähnyt sen, oli todella kammottava,

Vierailija
396/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triffidien kapina

Vierailija
397/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liekehtivä erämaa, amerikkalainen intiaanien maille muuttavasta siirtolaisperheestä kertova elokuva.

Olin ehkä alle kymmenvuotias ja aikuiseksi asti koin intiaanit pelottavina.

Toinen pelottava elokuva oli eräs aikuisena näkemäni Hitchcock-jakso, jossa henkilö joutui vahingossa

haudatuksi elävänä.

Tää Hitchcock-jakso, olen minäkin nähnyt sen, oli todella kammottava,

Lapsena erehdyin katsomaan yksin Alfred Hitchcock esittää -sarjaa. Muistan erityisesti Hitchcock -jakson vankilasta, jossa vankilan ruumishuoneen työntekijä lupasi auttaa vankia pakenemaan. Arkussa oli toinen vainaja ja pakoa yrittävä vanki teeskenteli ilmeisesti kuollutta (en muista tarkkaan, annettinko hänelle unilääkettä) ja hänet laitettiin toisen vainajan päälle. Vankilan ruumishuoneen tyyppi lupasi kaivaa arkun maasta ja vapauttaa vangin tietylla kellonlyömällä. Arkku laskettiin maahan ja vanki odotti maassa ja tuskastui, kun kukaan ei tullut häntä vapauttamaan. Lopulta vanki sytytti sytkärin ja huomasi kauhukseen, että arkussa kuolleena makaava mies oli juurikin tuo ruumishuoneen työntekijä, jonka piti kaivaa hänet ylös. Kohtaus loppui kauheaan huutoon maan alta. Enpä nukkunut sinä yönä juuri ollenkaan.

Vierailija
398/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltergeist, V, Twin Peaks, Gremlins. Kavereiden kanssa näitä katsottiin, enkä voinut myöntää, että pelotti. 

Vierailija
399/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä suomalainen elokuva Uuni, mikä perustuu todellisuuteen (näin olen ymmärtänyt). Näyttelijä Ahti Haljala oli tehty jotenkin pelottavaksi. Kun poika tulee kotiin oliko joulu tai joku juhla. eikä poika tiedä asiasta, En muista. selvisikö asia pojalle ollenkaan.

Vierailija
400/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin juuri Lepakkolinnan uusiksi. (Löytyy yt:sta) En edes muistanut, että siinä on niin paljon laulukohtauksia. Täysi komediahan tuo oli, mutta ehkä se Dracula sitten oli pelottava 9-vuotiaan minun silmissä.