Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?
Kommentit (1250)
Lapsiani pelotti pienenä 90-luvulla Muumien mörkö, Pelle Hermanni, Pikku kakkosen varoitus heikoista jäistä ja Hugo-peikko menomatkalla Toijalaan.
Samaria kirjoitti:
Kotimainen sarja Soittorasia oli tosiaan pelottava! Kun kysyin aikuisena äidiltä, että muistaako hän kyseisen tv-ohjelman, niin hän väitti ettei sellaista ole tullutkaan.
Muistaako kukaan ulkolaista sarjaa Odysseia tai vastaava? Siinä oli hirveä kyklooppikohtaus, jota katsoin salaa sohvan takaa, kunnes käskettiin nukkumaan. Näin yksisilmäisestä jätistä unia monta kertaa.
Odysseia tms. on mainittu tässä ketjussa aiemmin, joten varmasti muistaa.
Avaruuden pirut, elokuva.
Varsinkin sen loppu, kun luulin pojan nähneen unta, mutta herättyään katsoi ikkunasta ja hiekasta nousi avaruusolioiden lonkeroita.
Ajattelen sitä joskus ja mietin miten pelottava siitä saataisi nykytekniikalla ja tehosteilla.
Näin sen joskus 60-luvun alussa ollessani 11-12 v ja nyt ole 71 v.😰
Vierailija kirjoitti:
The Omen (1976), meillä tunnetaan nimellä Ennustus. Hitto että oli pelottava, ei meinannut olla yksin kotona edes kirkkaana kesäpäivänä.
Jep, mulla on se dvd ja muutaman vuoden välein katson sen yksin mökillä😬
Karhulan nukkesairaala oli inhottavaa katsottavaa, mutta katsoin silti. Ne hahmot oli niin cringejä.
No, elokuvasta tehty kuuntelukasetti kirjan kanssa. Toy Storysta viimeisimmillä sivuilla oli kuva nuken päästä hämähäkki vartalolla ja kuuntelukasetilta tuli hysteeristä Woodyn ääntä.
Se pelotti niin paljon, että tuli yö-uniini.
Huviretki hirttopaikalle (ohj. Peter Weir). Katsoin sen 1975 kun olin 13v eikä meinannut sinä yönä uni tulla.
Ihana huomata miten monen ikäistä porukkaa ketjussa on :) Tuo kuuluisa Soittorasia pitää jostain löytää! En ollut ennen edes kuullut.
N35
Vierailija kirjoitti:
Ihana huomata miten monen ikäistä porukkaa ketjussa on :) Tuo kuuluisa Soittorasia pitää jostain löytää! En ollut ennen edes kuullut.
N35
Löysinpä pätkän Soittorasiaa!
IIK! kirjoitti:
70-luvulta pahimmat oli, vieläkin menee kylmät väreet...
Neil Hardwick: Hello, Hello, Hello (missä se kissa on!? 😂)
Kivikasvot: Lepakkolinna
Olin ihan kakara silloin, kun se Hello, Hello, Hello tuli televisiosta. Pelästyin hitosti sitä kohtausta, missä ne poliisit olivat joutuneet kaivoon ja sitten ne pahikset, mies ja nainen, hyökkäsivät sinne. Se oli pentuna tosi paha kohtaus.
Tuo Soittorasia ei sano minulle mitään, mutta nyt pitää löytää se jostain! :O
Joku ikivanha muumioaiheinen elokuva, mustavalkoinen siis. Se muumio visiin upotettiin suonsilmäkkeeseen, mutta se kömpi sieltä ylös.
Näin liian nuorena vanhan elokuvan, jossa on (lopussa?) kohtaus, jossa näytetään uima-allas. Jotain kauheaa tapahtuu, mutta sitä ei näytetä. Pälästyin puolikuoliaaksi. Olisikohan ollut joku Hitchcockin leffa?
Muumien aavelaiva. Se musiikki ja aavelaiva yhdessä, jotain siinä vain oli.
Vierailija kirjoitti:
N35
Aloin myös miettiä mikä tuo on, en ollut ikinä edes kuullutkaan.
Minulla oli se pikkukakkosen jälkeen tuleva sumupilvi(?) minkä aikaan pelottavan kuuloinen nainen sanoo "aah ha ha , aa ha" en tiedä miksi se aiheutti trauman mutta se ei kuulostanut kiltiltä vaan pelottavalta ja joku varmasti tämä muistaa tai tunnistaa, pari muutakin on pelännyt saman ääntä kun olen ottanut asian puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli se pikkukakkosen jälkeen tuleva sumupilvi(?) minkä aikaan pelottavan kuuloinen nainen sanoo "aah ha ha , aa ha" en tiedä miksi se aiheutti trauman mutta se ei kuulostanut kiltiltä vaan pelottavalta ja joku varmasti tämä muistaa tai tunnistaa, pari muutakin on pelännyt saman ääntä kun olen ottanut asian puheeksi.
Mä lapsena kuulin sitä itkuiseksi nauruksi ja kuvittelin, että tätä naista sattuu. Ne pallot siinä kuvassa kuvittelin ne naisen rinnoiksi. Ikää itselläni silloin 5-7vuotta.
Kotimainen sarja Soittorasia oli tosiaan pelottava! Kun kysyin aikuisena äidiltä, että muistaako hän kyseisen tv-ohjelman, niin hän väitti ettei sellaista ole tullutkaan.
Muistaako kukaan ulkolaista sarjaa Odysseia tai vastaava? Siinä oli hirveä kyklooppikohtaus, jota katsoin salaa sohvan takaa, kunnes käskettiin nukkumaan. Näin yksisilmäisestä jätistä unia monta kertaa.