Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?

Vierailija
03.10.2020 |

Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.

Kommentit (1250)

Vierailija
341/1250 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimainen sarja Soittorasia oli tosiaan pelottava! Kun kysyin aikuisena äidiltä, että muistaako hän kyseisen tv-ohjelman, niin hän väitti ettei sellaista ole tullutkaan. 

Muistaako kukaan ulkolaista sarjaa Odysseia tai vastaava? Siinä oli hirveä kyklooppikohtaus, jota katsoin salaa sohvan takaa, kunnes käskettiin nukkumaan. Näin yksisilmäisestä jätistä unia monta kertaa.

Vierailija
342/1250 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiani pelotti pienenä 90-luvulla Muumien mörkö, Pelle Hermanni, Pikku kakkosen varoitus heikoista jäistä ja Hugo-peikko menomatkalla Toijalaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1250 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaria kirjoitti:

Kotimainen sarja Soittorasia oli tosiaan pelottava! Kun kysyin aikuisena äidiltä, että muistaako hän kyseisen tv-ohjelman, niin hän väitti ettei sellaista ole tullutkaan. 

Muistaako kukaan ulkolaista sarjaa Odysseia tai vastaava? Siinä oli hirveä kyklooppikohtaus, jota katsoin salaa sohvan takaa, kunnes käskettiin nukkumaan. Näin yksisilmäisestä jätistä unia monta kertaa.

Odysseia tms. on mainittu tässä ketjussa aiemmin, joten varmasti muistaa.

Vierailija
344/1250 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui hai hiisi oli tosi jännittävä varhais-iällä.

Vierailija
345/1250 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaruuden pirut, elokuva.

Varsinkin sen loppu, kun luulin pojan nähneen unta, mutta herättyään katsoi ikkunasta ja hiekasta nousi avaruusolioiden lonkeroita.

Ajattelen sitä joskus ja mietin miten pelottava siitä saataisi nykytekniikalla ja tehosteilla.

Näin sen joskus 60-luvun alussa ollessani 11-12 v ja nyt ole 71 v.😰

Vierailija
346/1250 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The Omen (1976), meillä tunnetaan nimellä Ennustus. Hitto että oli pelottava, ei meinannut olla yksin kotona edes kirkkaana kesäpäivänä.

Jep, mulla on se dvd ja muutaman vuoden välein katson sen yksin mökillä😬

Vierailija
347/1250 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhulan nukkesairaala oli inhottavaa katsottavaa, mutta katsoin silti. Ne hahmot oli niin cringejä.

Vierailija
348/1250 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, elokuvasta tehty kuuntelukasetti kirjan kanssa. Toy Storysta viimeisimmillä sivuilla oli kuva nuken päästä hämähäkki vartalolla ja kuuntelukasetilta tuli hysteeristä Woodyn ääntä.

Se pelotti niin paljon, että tuli yö-uniini.

Vierailija
349/1250 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huviretki hirttopaikalle (ohj. Peter Weir). Katsoin sen 1975 kun olin 13v eikä meinannut sinä yönä uni tulla.

Vierailija
350/1250 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana huomata miten monen ikäistä porukkaa ketjussa on :) Tuo kuuluisa Soittorasia pitää jostain löytää! En ollut ennen edes kuullut.

N35

Vierailija
351/1250 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana huomata miten monen ikäistä porukkaa ketjussa on :) Tuo kuuluisa Soittorasia pitää jostain löytää! En ollut ennen edes kuullut.

N35

Löysinpä pätkän Soittorasiaa!

Vierailija
352/1250 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

IIK! kirjoitti:

70-luvulta pahimmat oli, vieläkin menee kylmät väreet...

Neil Hardwick: Hello, Hello, Hello (missä se kissa on!? 😂)

Kivikasvot: Lepakkolinna

Olin ihan kakara silloin, kun se Hello, Hello, Hello tuli televisiosta. Pelästyin hitosti sitä kohtausta, missä ne poliisit olivat joutuneet kaivoon ja sitten ne pahikset, mies ja nainen, hyökkäsivät sinne. Se oli pentuna tosi paha kohtaus.

Vierailija
353/1250 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Soittorasia ei sano minulle mitään, mutta nyt pitää löytää se jostain! :O

Vierailija
354/1250 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V-sarja

Tämä myös mulla + Twilight Zone

Vierailija
355/1250 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ikivanha muumioaiheinen elokuva, mustavalkoinen siis. Se muumio visiin upotettiin suonsilmäkkeeseen, mutta se kömpi sieltä ylös.

Vierailija
356/1250 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin liian nuorena vanhan elokuvan, jossa on (lopussa?) kohtaus, jossa näytetään uima-allas. Jotain kauheaa tapahtuu, mutta sitä ei näytetä. Pälästyin puolikuoliaaksi. Olisikohan ollut joku Hitchcockin leffa?

Vierailija
357/1250 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumien aavelaiva. Se musiikki ja aavelaiva yhdessä, jotain siinä vain oli.

Vierailija
358/1250 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N35

Aloin myös miettiä mikä tuo on, en ollut ikinä edes kuullutkaan.

Vierailija
359/1250 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli se pikkukakkosen jälkeen tuleva sumupilvi(?) minkä aikaan pelottavan kuuloinen nainen sanoo "aah ha ha , aa ha" en tiedä miksi se aiheutti trauman mutta se ei kuulostanut kiltiltä vaan pelottavalta ja joku varmasti tämä muistaa tai tunnistaa, pari muutakin on pelännyt saman ääntä kun olen ottanut asian puheeksi.

Vierailija
360/1250 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli se pikkukakkosen jälkeen tuleva sumupilvi(?) minkä aikaan pelottavan kuuloinen nainen sanoo "aah ha ha , aa ha" en tiedä miksi se aiheutti trauman mutta se ei kuulostanut kiltiltä vaan pelottavalta ja joku varmasti tämä muistaa tai tunnistaa, pari muutakin on pelännyt saman ääntä kun olen ottanut asian puheeksi.

Mä lapsena kuulin sitä itkuiseksi nauruksi ja kuvittelin, että tätä naista sattuu. Ne pallot siinä kuvassa kuvittelin ne naisen rinnoiksi. Ikää itselläni silloin 5-7vuotta.