Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?

Vierailija
03.10.2020 |

Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.

Kommentit (1233)

Vierailija
241/1233 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gremlings, Liekehtivä torni ja tv sarjoista V- se alkuperäinen.

Näin näistä painajaisia.

Vierailija
242/1233 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Safiiri ja Teräs oli kammottava, samoin triffidien kapina jota tuijotin sohvan takaa. Kauhuleffat ym yliluonnollinen on ains kiehtoneet kyllä. Mutta trauman ja pitkään kestäneen pelkotilan aiheutti jostain Hymystä luettu artikkeli, missä ioku kasveista ennustaja (jep kyllä) sanoi että ydinsota alkaa v. 1989. 10-vuotias uskoi joka sanan. Taisin saada ihan paniikkikohtauksiakin. Tämä oli kylmän sodan aikaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1233 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniko muistaa semmoisen sinänsä kivan ja harmittoman sarjan kuin Susikoira Roi? Yhdessä jaksossa Tommi virittää ansan isommiille pojille  ja tekee liikkuvan kummituksen lakanasta ja hirven kallosta, pelästyin kamalasti sitä  otusta!

Muistan alakoulussa nähneeni yhden jakson Susikoira Roista 2000 luvun alussa. Vaikutti silloin ihan kelpo sarjalta.

Vierailija
244/1233 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurakaa vaan mutta pelkäsin n.7 vuotiaana radiosta tulevaa merisäätä. Siis sitä mikä tulee vielä nykyäänkin.

Se oli niin pelottava se monotominen ääni joka luetteli jotain mitä lapsi ei pystynyt ymmärtämään. Siihen liittyi myös yksinäisyys kun piti opetella lähtemään yksin kouluun ja muu perhe oli töissä/päiväkodissa. Soitin äidille töihin kun itkin ja pelotti. 

Kesti ehkä viikkoja (en kyllä ymmärrä miksi radio piti aina jättää auki tai miksi en vaan ymmärtänyt sulkea sitä kun niin pelotti), ennen kuin totuin.

Vierailija
245/1233 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritari Ässän jakso, jossa Michael Knight myrkytettiin ja sitten se jakso oli vastamyrkyn jahtaamista ennen kuin nirri lähtee. Olin ehkä 6-vuotias. Seuraavat viikot pelkäsin myrkytetyksi tulemista hysteerisesti. 

Vierailija
246/1233 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

V-sarja, Pelon rajalla ja Howard the Duck.

Vierailija
247/1233 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku leffa missä autot tappaa ihmisiä

Vierailija
248/1233 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosi pienenä mua pelotti mainos, jossa oli vaan käsi, kuului jotain rummun tapaista, käsi meni nyrkkiin ja kun aukeni kädessä paloi tuli. En todellakaan muista mitä siinä mainostettiin, mut pelkäsin!

Vähän vanhempana suomalainen sarja, jonka nimi oli Painajainen. Siinä taitelijamies maalasi jostain naisesta kuvia, sit tuli kaikenlaisia takaumia siitä naisesta ja mies näki hänestä painajaisia. Vikassa jaksossa nainen löytyi kaivosta kuolleena!! Huh miten pelkäsin!

Ja suomalainen sarja Merkitty. Siinä pelattiin spiritismiä, Satu Silvon esittämä nuori nainen sai siinä jonkun merkin ja aaveet yms alkoi ajaa häntä takaa.

Hatarat muistikuvat näistä, olin tosi pieni kun ne tuli. Muistan sen pelon. En tiedä miksi mun vanhemmat antoi katsoa. Nykyään pyhistellen kauhistelevat, kun lapseni katsoivat Salkkareita.

Sormien napsautus vahvistettuna ja kaiulla höystettynä. Tietoiskun tunnus.

Kansalaisille lyhyitä valistuspätkiä.

Se patarumpu taas oli Ajankohtaisen kakkosen tunnarissa, siinä oli tutkanäyttö.

Vierailija
249/1233 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ritari Ässän jakso, jossa Michael Knight myrkytettiin ja sitten se jakso oli vastamyrkyn jahtaamista ennen kuin nirri lähtee. Olin ehkä 6-vuotias. Seuraavat viikot pelkäsin myrkytetyksi tulemista hysteerisesti. 

Ritari Ässässä oli useastikin pelottavia kohtia mikä panee ihmettelemään olikohan se oikeasti tehty alakouluikäisille? Muistan esim. kun KITTin paha kaksoisolento KARR teki paluun ja vangitsi jonkun naisen sisäänsä alkaen kuumentaa itseään. Pakahtuva muide vaan paniikissa hakkas ikkunoita yrittäen päästä ulos.

Vierailija
250/1233 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Safiiri ja Teräs. Pelotti ihan sikana 80-luvulla.

Just tämä. Samaan aikaa tuli joku ranskalainen kauhusarja jossa Camilla niminen tyttö, sarjan alussa näkyi veriset kädenjäljet lipumassa seinää pitkin. Mikä lie sarja mutta ei ehkä sopiva aika tulla tv:stä kun pääsi 7v koulusta kotiin.

Neil Hardwick cat is on the mooon! Hui.

Vierailija
251/1233 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan jonkun mustavalkoisen leffan missä joku nainen kulki sairaalan tyhjillä käytävillä lähestyen laboratoriota. Se aikoi tehdä siellä itsarin juomalla myrkkyä mutta joku mies tuli ja sai sen luopumaan ajatuksesta.

Vierailija
252/1233 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoiskilla oli toinenkin tunnari, käsi napsautti sormia ja osoitti etusormella katsojaa.

Vierailija
253/1233 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutiset.

Vierailija
254/1233 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaruuden pirut. Tuli muistaakseni vielä keskellä päivää tai alkuillasta, olin ehkä 8 tai 9v ja aloin tuon jälkeen pelätä että äidin tai mummon  päähän laitetaan myös jokin koje. 

Tuon leffan arvostelut ovat kahtiajakoisia, toisaalta kökköä campia, toisaalta aidosti ahdistava.

Vierailija
255/1233 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumion kosto (The mummy) leffa vuodelta -59. Nukuin valot päällä monta viikkoa

V

Kotimainen sarja Painajainen, pääosassa Eero Melasniemi. Pelotti se nainen kaivossa.

Vierailija
256/1233 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain trauman elokuvasta Kissaihmiset. Olin luokkakaverini syntymäpäivillä (olimme kolmannella luokalla) ja sain pahat traumat elokuvasta. Luokkakaverini isä pakotti katsomaan. En pystynyt nukkumaan pitkään aikaan ja näin painajaisia elokuvasta monta vuotta. Siis juuri se kohta jossa se nainen muuttuu kissaeläimeksi.

Aikuisena olen miettinyt että mikähän motiivi pojan isällä oli näyttää yhdeksän vuotiaille tuota elokuvaa? Sairas ihminen.

Miten se pakotti? Ei antanut lähteä pois? Aika häiritsevä ajatus kun se leffa on myös todella seksuaalinen ja oikeastaan käsittelee insestiä.

En muista enää tarkalleen miten meni mutta siinä tuli sellainen ryhmäpaine, sen muistan että osa ei olisi halunnut katsoa elokuvaa. Ja nimenomaan se pojan isä oli siinä se joka käski olohuoneeseen katsomaan elokuvaa. Ei ollut rohkeutta vastustaa aikuista. Tälläistä menoa oli Jyskässä 80-luvulla.

Olipa tyhmä isä kun katsotti lapsilla tuollaista miedoksi seksileffaksi luokiteltavaa elokuvaa. Miksei vaikka sitten Emmanuellea?

Itsellä samantapainen kokemus synttäreiltä mutta leffa oli "vain" joku kovaotteinen action-leffa. Talon iskä sanoi että jos mä nyt näen vaivaa laitan videon pyörimään niin kaikkien on pakko kans katsoa tms.

Vierailija
257/1233 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jurassic Park, kun olin n. 8-vuotias. Meni vuosia ennen kuin pystyin katsomaan uudestaan. Nykyään yksi lempielokuvistani.

Vierailija
258/1233 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoiskukäsi pelotti minuakin!

Vierailija
259/1233 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiidenvirta ja ne nuket niissä saaren talon huoneissa!! Olin ehkä joku ekaluokkalainen, kun se tuli.

Vierailija
260/1233 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäköhän elokuva se oli.. siinä joku taiteilija oli menettänyt kätensä, sitten se käsi palasi irtonaisena ja elävänä "kummittelemaan", hiipi lattiaa pitkin ja kuristi jonkun. Muistaako joku?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän