Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?
Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.
Kommentit (1241)
Vierailija kirjoitti:
Mikäköhän elokuva se oli.. siinä joku taiteilija oli menettänyt kätensä, sitten se käsi palasi irtonaisena ja elävänä "kummittelemaan", hiipi lattiaa pitkin ja kuristi jonkun. Muistaako joku?
The Hand vuodelta 1981.
Vierailija kirjoitti:
Mikäköhän elokuva se oli.. siinä joku taiteilija oli menettänyt kätensä, sitten se käsi palasi irtonaisena ja elävänä "kummittelemaan", hiipi lattiaa pitkin ja kuristi jonkun. Muistaako joku?
Mulla tuli tosta mieleen Naapurissa Kummittelee elokuva. En muista mitä siinä tapahtui, mutta muistaakseni siinä oli jokin irtokäsi joka oli elävä. En ole varma muistanko oikein.
Kyllä se muumien jäärouva vielä yläasteellakin onnistu tulemaan uniin 😅
Vierailija kirjoitti:
The Hand - Kuristava kauhu vuodelta 1981? Googletin, en ole nähnyt itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
The Hand vuodelta 1981.
Tämä juuri, kiitos! Jaa-a, uskaltaiskohan sen jo katsoa uusiks. 😀
Vierailija kirjoitti:
Se sarja missä mies hukutti vaimonsa krokotiilien sekaan. Pelastui ja tuli ikkunan taakse kurkkimaan 😬
En muista nimeä.
Paluu Eedenin?
Vierailija kirjoitti:
Tietoiskukäsi pelotti minuakin!
Olin tosi herkkä lapsi mutta itseäni se ei pelottanut. Aina sen nähdessäni olin tarkkana että nyt tulee jotain tosi tärkeää asiaa joka pakko katsoa huolella.
Katoin kesällä 1975 12 vuotiaana yksin elokuvan Mitä tapahtui Baby Janelle? Elokuva jäi kyllä muistiin pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Joku leffa missä autot tappaa ihmisiä
Christine?
Joy ride?
Death Proof?
Hämärän rajamailla - You Drive?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se sarja missä mies hukutti vaimonsa krokotiilien sekaan. Pelastui ja tuli ikkunan taakse kurkkimaan 😬
En muista nimeä.Paluu Eedenin?
My name is Stephanie Harper..
Pentuna katselin sarjaa Outoja voimia, mikä käsitteli yliluonnollisia juttuja. Pahin juttu oli jakso, missä näytettiin eräässä kirkossa otettuja valokuvia, joissa näkyi hahmoja. Yksi hahmo selitettiin siten, että kuvaaja ei olisi huomannut kirkossa olevaa siivoojaa kuvaushetkellä. Mutta ei pystytty selittämään sitä, että kun siivooja on ollut selin kuvaajaan päin, niin miksi rikkalapion varsi, joka on ollut siivoojan edessä, näkyy hahmon lävitse. Toinen valokuva oli otettu kirkon alttarista. Siinä kuvassa näkyi tummaan kaapuun pukeutunut hahmo, jolla kasvojen kohdalla näkyi kallo. Sille kuvalle ei löytynyt luonnollista selitystä. Se tuntui silloin pentuna ihan helvetin kolkolta.
Vierailija kirjoitti:
Tietoiskukäsi pelotti minuakin!
Ja minua! Kauhuleffoja katsonut - ihan k18-settiä- reilusti alaikäisestä asti, Kingit ym. luettu ja ylipäätään kaikki kauhuun liittyvä ollut aina mieluisaa, mutta Tietoisku.. Etsin joskus jotain YLE Areenasta ja törmäsin noihin tietoiskuihin siellä, ja säikähdin niin, että melkein tuli pskat housuun. Ikä alkaa 4:llä ja kauhua rakastan, mutta näitä en TODELLAKAAN pysty katsomaan.
Mielestäni lapsille ja nuorille suunnattu kauhu on pelottavampaa, kuin k18 kauhu.
K18 menee mielestäni jo mauttomuuksiin, kun taas nuorille suunnattu on mielikuvituksen varaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruohometsän kansa - joo olihan se raatelu ja verikin jo kauheaa mutta ehdottomasti PAHIN oli se kohta kun ne kanit tukehtuu sinne tunneleihin kun on laitettu myrkkykaasua. Sain paniikkikohtauksen. Lastenleffanahan tätä myytiin/vuokrattiin. P-skat!
Dina - no tää ei oo edes lastenleffa, mutta videokaupan setä vakuutti minulla ja äidille, että 13-vuotias voi katsoa aikuisen kanssa. Ei voinut. Siinä alussa näytetään todella tuskallinen ja epämiellyttävä kuolema, mitä en tuon ikäsenä ollut edes kuvitellut näkeväni missään (minua kiinnosti leffa koska kannessa oli kaunis nainen). Kirjassa kyseinen kohta on vielä raaempi, onneksi en sen ikäisenä lukenut. En ole muuten koskaan nähnyt tätä leffaa mainittavan tällaisissa ketjuissa... eikö ihmiset ole katsoneet tätä vai eivät kokeneet traumaattiseksi?
Sitten oli myös Akira. Hyi saakeli se loppu missä se jäbä turpoaa sellaseksi isoksi möllykäksi jossain ahtaassa tilassa, enkä lapsena ymmärtänyt miten se liittyi leffan juoneen.
Mitään ihan kunnon kauhu-kauhuleffoja en ole lapsena nähnyt mutta sain traumat Chucky-leffan julisteesta :D
Oliko tässä kyseessä kohtaus jossa Dinan äiti sai lipeää niskaan? Olen katsonut kauhuleffoja mutta järkytyin silti, tuli ihan puskista se kohtaus!
Hyi järkytys, olin jo ehtinyt unohtaa tuon Dinan äidin lipeäkuoleman.
Ovatkohan kaikki hörhöt, jotka uskovat liskoihmisten elävän keskuudessamme säikähtäneet lapsina V-visitors sarjaa? :D Oli muuten aika karmiva alakoululaisen silmin ja sitä alkoi pelätä että mitä jos ope tai naapuri repiikin yhtäkkiä naamansa irti ja alta paljastuu lisko!
Scooby Doo: Zombie island
Paras Scooby Doo leffa piirretyistä ja karmiva.
Loppu riipaisee.
Vierailija kirjoitti:
Siinä traileri uudesta pelottaako sarjasta.
Laitoin tämän toiveen netflixiin.
Toivottavasti tulee sinne.Are you afraid of the dark on sen sarjan alkuperäis-nimi.
Youtubesta pystyy ainaskin englanniksi katsomaan niitä vanhoja jaksoja.
Tämähän on kymmenen kertaa kamalampi kuin alkuperäinen! :O Ihan kuin joku kauhuleffa. Eikö tuossa ole sen uuden It-elokuvan pikkupoikakin?
Uinu Uinu lemmikkini-elokuvan ohjaaja oli sitä mieltä että 13v tyttö ei olisi tarpeeksi pelottava, joten Zeldan rooliin valittiin aikuinen mies. Onnistui, miule ainakin jäi kunnon traumat :D
MacGyverin eli Ihmemiehen pahis oli oli tosi pelottava. Se ei jotenkin kuollut millään, ja palasi aina piinaamaan. Nimi taisi olla Murdoc, sillä oli naama palanut puoliksi kun Ihmemies oli jossain jaksossa onnistunut sitä haavoittamaan.