Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?
Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.
Kommentit (1233)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosi pienenä mua pelotti mainos, jossa oli vaan käsi, kuului jotain rummun tapaista, käsi meni nyrkkiin ja kun aukeni kädessä paloi tuli. En todellakaan muista mitä siinä mainostettiin, mut pelkäsin!
Vähän vanhempana suomalainen sarja, jonka nimi oli Painajainen. Siinä taitelijamies maalasi jostain naisesta kuvia, sit tuli kaikenlaisia takaumia siitä naisesta ja mies näki hänestä painajaisia. Vikassa jaksossa nainen löytyi kaivosta kuolleena!! Huh miten pelkäsin!
Ja suomalainen sarja Merkitty. Siinä pelattiin spiritismiä, Satu Silvon esittämä nuori nainen sai siinä jonkun merkin ja aaveet yms alkoi ajaa häntä takaa.
Hatarat muistikuvat näistä, olin tosi pieni kun ne tuli. Muistan sen pelon. En tiedä miksi mun vanhemmat antoi katsoa. Nykyään pyhistellen kauhistelevat, kun lapseni katsoivat Salkkareita.
Just toi!! Nytkin alkoi ahdistaa kun näin tuon!! Ihan kauhee!!
Tappajahai oli hirveen pelottava elokuva lapsena.
Sain trauman elokuvasta Kissaihmiset. Olin luokkakaverini syntymäpäivillä (olimme kolmannella luokalla) ja sain pahat traumat elokuvasta. Luokkakaverini isä pakotti katsomaan. En pystynyt nukkumaan pitkään aikaan ja näin painajaisia elokuvasta monta vuotta. Siis juuri se kohta jossa se nainen muuttuu kissaeläimeksi.
Aikuisena olen miettinyt että mikähän motiivi pojan isällä oli näyttää yhdeksän vuotiaille tuota elokuvaa? Sairas ihminen.
Lapsena pelotti joku mustavalkoinen kotimainen elokuva missä oli joku hullu nainen joka kiusasi sisartaan. Ilmestyi nauramaan tämän selän taa jne. Sisar oli kai vienyt siltä miehen tai jotain. Olin helpottunut kun tämä karmiva akka ajoi lopuksi sillalta alas.
Satiiri ja Teräs. Ihan kammottava, silloin joskus.
Vierailija kirjoitti:
Sain trauman elokuvasta Kissaihmiset. Olin luokkakaverini syntymäpäivillä (olimme kolmannella luokalla) ja sain pahat traumat elokuvasta. Luokkakaverini isä pakotti katsomaan. En pystynyt nukkumaan pitkään aikaan ja näin painajaisia elokuvasta monta vuotta. Siis juuri se kohta jossa se nainen muuttuu kissaeläimeksi.
Aikuisena olen miettinyt että mikähän motiivi pojan isällä oli näyttää yhdeksän vuotiaille tuota elokuvaa? Sairas ihminen.
Miten se pakotti? Ei antanut lähteä pois? Aika häiritsevä ajatus kun se leffa on myös todella seksuaalinen ja oikeastaan käsittelee insestiä.
Vierailija kirjoitti:
Ruohometsän kansa
Lapsena toi oli itselleni vain surullista. En pelännyt.
Jännää kuvitella, kuinka erilaisia mieliä on.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen Milkshake-sarja, jossa oltiin töissä hampurilaisravintolassa. Yksi mies tapettiin ja jauhettiin jauhelihaksi lihamyllyssä. Ahdistavaa 7-vuotiaalle.
En ole varma, oliko sarjan tarkoitus olla absurdi tai mustaa huumoria sisältävä, mutta ei sitä lapsena ainakaan ymmärtänyt.
Itel sama. Autto muistoon kun katto yleltä uusintana. (en tiedä onko vieläkin sielä)
Pinokkio, se "äitiii!äitiii!" huuto aasiksi muuttuvan pojan suusta oli jotain ihan järkyttävää.
Hälytys 911, hyi saakeli kun siinä lavastettiin niitä tapahtumia! Oli palaneita lapsia sun muuta.
Pelon Lähettiläät, säikyin pitkään jokaista hemmetin helikopteria yötaivaalla.
Vierailija kirjoitti:
It - Katsoin tämän aivan liian pienenä ja pelkään edelleen 32-vuotiaana pellejä :/
Pelle Hermanni
Painajainen elm streetillä
Twin Peaksin Bob
Piru irti-sarja. Onko kukaan muu nähnyt tätä?
The Langoliers
"Joku on ovella, joku on ovella".. hyvä sarja. Se seriffi oli hot :D
Vierailija kirjoitti:
Ruohometsän kansa - joo olihan se raatelu ja verikin jo kauheaa mutta ehdottomasti PAHIN oli se kohta kun ne kanit tukehtuu sinne tunneleihin kun on laitettu myrkkykaasua. Sain paniikkikohtauksen. Lastenleffanahan tätä myytiin/vuokrattiin. P-skat!
Dina - no tää ei oo edes lastenleffa, mutta videokaupan setä vakuutti minulla ja äidille, että 13-vuotias voi katsoa aikuisen kanssa. Ei voinut. Siinä alussa näytetään todella tuskallinen ja epämiellyttävä kuolema, mitä en tuon ikäsenä ollut edes kuvitellut näkeväni missään (minua kiinnosti leffa koska kannessa oli kaunis nainen). Kirjassa kyseinen kohta on vielä raaempi, onneksi en sen ikäisenä lukenut. En ole muuten koskaan nähnyt tätä leffaa mainittavan tällaisissa ketjuissa... eikö ihmiset ole katsoneet tätä vai eivät kokeneet traumaattiseksi?
Sitten oli myös Akira. Hyi saakeli se loppu missä se jäbä turpoaa sellaseksi isoksi möllykäksi jossain ahtaassa tilassa, enkä lapsena ymmärtänyt miten se liittyi leffan juoneen.
Mitään ihan kunnon kauhu-kauhuleffoja en ole lapsena nähnyt mutta sain traumat Chucky-leffan julisteesta :D
Oliko tässä kyseessä kohtaus jossa Dinan äiti sai lipeää niskaan? Olen katsonut kauhuleffoja mutta järkytyin silti, tuli ihan puskista se kohtaus!
Cantervillen kummitus.
Kamalan kökköjä trikkejä, mutta kymmenvuotiaalle ne olivat ihan horroria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se pakotti? Ei antanut lähteä pois? Aika häiritsevä ajatus kun se leffa on myös todella seksuaalinen ja oikeastaan käsittelee insestiä.
En muista enää tarkalleen miten meni mutta siinä tuli sellainen ryhmäpaine, sen muistan että osa ei olisi halunnut katsoa elokuvaa. Ja nimenomaan se pojan isä oli siinä se joka käski olohuoneeseen katsomaan elokuvaa. Ei ollut rohkeutta vastustaa aikuista. Tälläistä menoa oli Jyskässä 80-luvulla.
Avaruuden pirut. Tuli muistaakseni vielä keskellä päivää tai alkuillasta, olin ehkä 8 tai 9v ja aloin tuon jälkeen pelätä että äidin tai mummon päähän laitetaan myös jokin koje.
Vierailija kirjoitti:
Pinokkio, se "äitiii!äitiii!" huuto aasiksi muuttuvan pojan suusta oli jotain ihan järkyttävää.
Hälytys 911, hyi saakeli kun siinä lavastettiin niitä tapahtumia! Oli palaneita lapsia sun muuta.
Pelon Lähettiläät, säikyin pitkään jokaista hemmetin helikopteria yötaivaalla.
Kuvitella vielä, että Pinokkio on Disneyn.
Muistan sen nähneeni päiväkodissa. Pienesti olin silloin hysteeriassa. Nyt lähes 30 vuotiaana muistan vieläkin kuinka pelottava se kohtaus silloin oli.
Moniko muistaa semmoisen sinänsä kivan ja harmittoman sarjan kuin Susikoira Roi? Yhdessä jaksossa Tommi virittää ansan isommiille pojille ja tekee liikkuvan kummituksen lakanasta ja hirven kallosta, pelästyin kamalasti sitä otusta!
Vierailija kirjoitti:
Satiiri ja Teräs. Ihan kammottava, silloin joskus.
Just olin tulossa tätä lisäämään!