Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?
Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.
Kommentit (1241)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruohometsän kansa - joo olihan se raatelu ja verikin jo kauheaa mutta ehdottomasti PAHIN oli se kohta kun ne kanit tukehtuu sinne tunneleihin kun on laitettu myrkkykaasua. Sain paniikkikohtauksen. Lastenleffanahan tätä myytiin/vuokrattiin. P-skat!
Dina - no tää ei oo edes lastenleffa, mutta videokaupan setä vakuutti minulla ja äidille, että 13-vuotias voi katsoa aikuisen kanssa. Ei voinut. Siinä alussa näytetään todella tuskallinen ja epämiellyttävä kuolema, mitä en tuon ikäsenä ollut edes kuvitellut näkeväni missään (minua kiinnosti leffa koska kannessa oli kaunis nainen). Kirjassa kyseinen kohta on vielä raaempi, onneksi en sen ikäisenä lukenut. En ole muuten koskaan nähnyt tätä leffaa mainittavan tällaisissa ketjuissa... eikö ihmiset ole katsoneet tätä vai eivät kokeneet traumaattiseksi?
Sitten oli myös Akira. Hyi saakeli se loppu missä se jäbä turpoaa sellaseksi isoksi möllykäksi jossain ahtaassa tilassa, enkä lapsena ymmärtänyt miten se liittyi leffan juoneen.
Mitään ihan kunnon kauhu-kauhuleffoja en ole lapsena nähnyt mutta sain traumat Chucky-leffan julisteesta :D
Oliko tässä kyseessä kohtaus jossa Dinan äiti sai lipeää niskaan? Olen katsonut kauhuleffoja mutta järkytyin silti, tuli ihan puskista se kohtaus!
Elokuvassa en tiedä puhuttiinko varsinaisesti edes lipeästä, se näytti kiehuvalta vedeltä ja efekti sen mukainen. Tämä oli lapselle jo tarpeeksi paha. Kirja oli pahempi, jota luin aikusena muutamia sivuja. Kirjassa puhutaan että ihokin lähti kokonaan yms. Jos ne olisi vieneet sen näin pitkälle leffassa niin varmaan en olisi uskaltanut katsoa yhtäkään leffaa vuosikausiin.
Suomalainen kauhuelokuva Merkitty:
Pelottaako? Hyytävä tunnusmusiikki, lahjakkaat nuoret amatoorinäyttelijät ja karmivat tarinat tekivät tästä nuorille suunnatusta sarjasta melkoisen horrorshown.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietoiskukäsi pelotti minuakin!
Olin tosi herkkä lapsi mutta itseäni se ei pelottanut. Aina sen nähdessäni olin tarkkana että nyt tulee jotain tosi tärkeää asiaa joka pakko katsoa huolella.
Musta jää- ukkeli pelotti monia.
Itsekin muistin vain sen pelottavan syntikkaäänen, en ollenkaan hilpeän kuuloista huilumusiikkia.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietoiskukäsi pelotti minuakin!
Olin tosi herkkä lapsi mutta itseäni se ei pelottanut. Aina sen nähdessäni olin tarkkana että nyt tulee jotain tosi tärkeää asiaa joka pakko katsoa huolella.
Musta jää- ukkeli pelotti monia.
Itsekin muistin vain sen pelottavan syntikkaäänen, en ollenkaan hilpeän kuuloista huilumusiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä traileri uudesta pelottaako sarjasta.
Laitoin tämän toiveen netflixiin.
Toivottavasti tulee sinne.Are you afraid of the dark on sen sarjan alkuperäis-nimi.
Youtubesta pystyy ainaskin englanniksi katsomaan niitä vanhoja jaksoja.
Tämähän on kymmenen kertaa kamalampi kuin alkuperäinen! :O Ihan kuin joku kauhuleffa. Eikö tuossa ole sen uuden It-elokuvan pikkupoikakin?
Onhan se :D
Nykynuorisoo ei taida vakuuttaa entisen malliset, joten vähän tasoa nostettu 🥶
Teletapit. Ne hahmot oli vain niin creepyjä 3-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Tätä pelkäsin. Saa nauraa.
Mä taas tykkäsin tästä pienenä, koin sen jotenkin rauhoittavana xD
Kun noita kommentteja lukee, niin ilmeisesti moni muukin on siitä ahdistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeanuoli
Apua, meilläkin juostiin kavereitten kesken leikeissä "akakapuuttoa" karkuun. "Tuolta se taas tulee, metsästä!!" -ja hirveä pinkominen kohti valaistua leikkipihaa.
Sama juttu meillä! Meidän takapihan jälkeen alkoi pelto, jonka reunassa oli metsikkö. Oli ihanan jännää leikkiä siellä parhaan kaverin kanssa Hopeanuolta talvella alkuillasta, kun oli jo pimeää :D Meillä oli jopa itse kyhätyt jousipyssyt. Hauska kuulla, että muutkin ovat leikkineet samoja juttuja.
Hiidenvirta oli kyllä aika pelottava. Muistan myös katkelmia suomalaisesta sarjasta Soittorasia. Juoni on hämärän peitossa, mutta muutama kohtaus vaivaa edelleen...
Soittorasia! Voisi jo tulla YLE areenaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä traileri uudesta pelottaako sarjasta.
Laitoin tämän toiveen netflixiin.
Toivottavasti tulee sinne.Are you afraid of the dark on sen sarjan alkuperäis-nimi.
Youtubesta pystyy ainaskin englanniksi katsomaan niitä vanhoja jaksoja.
Tämähän on kymmenen kertaa kamalampi kuin alkuperäinen! :O Ihan kuin joku kauhuleffa. Eikö tuossa ole sen uuden It-elokuvan pikkupoikakin?
Onhan se :D
Nykynuorisoo ei taida vakuuttaa entisen malliset, joten vähän tasoa nostettu 🥶
Tavallaan surullista, että hyvä sarja on pilattu jotta grannya pelaava sukupolvi pelästyisi edes vähän.
Se oli Oopperan kummitus, noin v. 1965. Huh, todella pitkään näin itsekin painajaisia.
Säikyttäisiköhän mikään näistä nykylapsia? 11v tyttäreni oli kuolla nauruun kun sai tutkia Noidan Käsikirjaa ja minä varoittelin että se on sitten karmea, multa meni sun ikäisenä yöunet! Neito katseli minua että ootko sä äiti tosissas- ilmeellä :D Varmaa nauraisi katketakseen jollekin Twin Peaksillekin.
Signs. Kohtauksessa tosiaan alien kävelee pihan ohi. Ei varsinaisesti hyökännyt
Vierailija kirjoitti:
Soittorasia
Hui!
Tämä on tallennettu myös DVD:lle. Lainasin kirjastosta, kun piti katsoa uudelleen 🙄
Vierailija kirjoitti:
Soittorasia! Voisi jo tulla YLE areenaan.
Hitchcockin linnut, mistä johtuen suurten lintuparvien läheisyys tekee vieläkin epämukavan olon.