Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monesko joulu on kun olet perheen emäntänä, sujuuko jo kinkunpaisto ja graavaukset ihan suoraan vanhasta muistista?

Vierailija
17.12.2023 |

Vai pitääkö vielä hermoilla ja tutkia reseptejä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

25. joulu. Mies graavaa lohen ja paistaa kinkun, kuten aiempinakin vuosina.

Vierailija
2/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graavilohi on pahaa. 🤢

Olen 50+. Mitä luulet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhehommat on jo hoidettu eikä onneksi tarvitse tehdä mitään noista. Kokkaan ympäri vuoden, joulu tulee valmiina. Sujuu kyllä, mutta tauko on paikallaan.

Vierailija
4/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua aona huvittaa nää joulruokien miesten-osuudet. Eli mies työntää kinkun uuniin ja laittaa suolaa, ja mahdollisesti jotain maustetta, kalaan ja sitä pidetään suurena saavutuksena 😂 Ne on miesten hommia 💪😂

Vierailija
5/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt eletään nykyaikaa ja jokainen saa viettää joulunsa miten lystää.

Vierailija
6/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emäntänä vähän yli 30 vuotta, nyt 28. joulu, kun ruuat tilattu pitopalvelusta. Mies paistaa kinkun, kaikki muu tulee aamupäivällä klo 10 valmiiksi tarjoiluastioissa.

Vierailija
7/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 vuotta, en ole graavannut yhtään lohta enkä paistanut kinkkua.  Mies hoitaa ruokapuolen muutenkin enempi.

Vierailija
8/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies graavaa, laatikoiden ainesmäärät pitää tsekata keittokirjasta, possun paisto ja rosolli menee ulkomuistista.

N50

Vierailija
9/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua aona huvittaa nää joulruokien miesten-osuudet. Eli mies työntää kinkun uuniin ja laittaa suolaa, ja mahdollisesti jotain maustetta, kalaan ja sitä pidetään suurena saavutuksena 😂 Ne on miesten hommia 💪😂

No missä muussa jouluruuassa sitten on kovin paljon enempää valmistelua? Ei missään.

Vierailija
10/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suju, ikinä kokeillutkaan.

N45

Vierailija
11/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikisinkkuna ja yksinäisenä ei tarvitse/saa emännöidä ikinä, mutta kyllä mulla sujuu lohen graavaaminen ihan ulkomuistista kuten myös paahtopaistin paisto. En siis syö lainkaan kinkkua ja noita kahta tulee tehtyä pari kertaa vuodessa joulun lisäksi. Tosin teen vain kalaa ja laatikoita jouluksi ja sitten yleensä paahtopaistia uudeksivuodeksi kun en välitä niin nakeistakaan.

Vierailija
12/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan servaukset menee vanhasta muistista

Vierailija
13/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20. vuosi. Meillä ei ole kinkkua, graavikalat tulee appiukon tekeminä. Mulla tulee lento työreissulta 23. pvä ja jään siitä vielä yöksi hotelliin pk-seudulle, ajan vasta aatoknt kotiin. 

En minä jaksa leikkiä mitään pullantuoksuista emäntää jouluna kun en sitä muulloinkaan ole.

Vierailija
14/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs Aona itse puuhailet jouluna.  

Vierailija
15/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua Leena ei huvita yhtään jos joulruokiin osallistuu mieskin.

Vierailija
16/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkun paisto ja graavaus menee ulkomuistista, laatikoiden mausteet täytyy tarkistaa lempiresepteistäni. Joulusinapin ohjeen muistan ulkoa, siksi että kaikkia aineksia tulee saman verran.

Vierailija
17/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yhtään joulua ollut emäntänä, mutta kinkun paisto ja kalojen graavaukset sujuu ihan ulkomuistista. Sellasta se on, kun on lapsesta asti ollut mukana laittamassa ruokaa. Kalaa tulee graavattua muulloinkin kuin vain jouluna. Pateiden valmistus ja leivonta on sellaista joulukokkausta mihin tarvitsen ohjeita.

Vierailija
18/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No missä muussa jouluruuassa sitten on kovin paljon enempää valmistelua? Ei missään.

Ihan kaikissa muissa. Kinkunpaisto ja lohen graavaus on kaikista helpoimmat hommat.

Vierailija
19/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla 43 kerta kun laitan joulun. Ensimmäinen joulu miehen kanssa vietettiin vanhemmilla, sen jälkeen aatto aina kotona

Vierailija
20/31 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän helkkaria ap tässä hakee?

Kovin moni ei miellä itseään _perheen emännäksi_ vaan esimerkiksi vanhemmaksi. Enkä tunne ketään, joka hermoilisi jostain jouluruoasta. Jos ei tykkää tehdä, ostaa valmiina.

Olen laittanut ruokaa tosi nuoresta ja laajalla skaalalla, osaan tehdä kaikkea mitä haluan. Puoliso tekee omia bravuurejaan. Mä enemmän kylmiä, hän enemmän lämpimiä. 

Ei ruokaa genitaaleilla tehdä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi