Adoptioon annettu lapsi lähetti joulukortin.
Meillä siis ns avoin adoptio koska lapsi oli jo leikki-ikäinen kun meni adoptioon. Moneen vuoteen ei ole joulukorttia tullut mutta taas tuli. Lapsi täyttää kesällä 18v ja mietin johtuuko siitä että haluavat että hän muuttaisi tänne koska adoptioäidin sisko sai vauvan ja he hoitavat vauvaa paljon. No mulla uusi perhe enkä esim 5v lapsellemme ole puhunut koko asiasta mitään. En haluaisi muistella koko asiaa vaan unohtaa sen jop.
Kommentit (86)
Toivottavasti kaikki sukulaiset joille olen tänä vuonna joulukortin lähettänyt ovat ymmärtäneet ettemme ole muuttamassa heille. Ja lapset lähettivät vielä omia korttejaan kummeille ja isovanhemmille. Eikä heillä ole aikomusta muuttaa. Pitää kai soittaa kaikille et meidän joulukortti on tarkoitettu tervehdykseksi.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 10:44"]
Toivottavasti kaikki sukulaiset joille olen tänä vuonna joulukortin lähettänyt ovat ymmärtäneet ettemme ole muuttamassa heille. Ja lapset lähettivät vielä omia korttejaan kummeille ja isovanhemmille. Eikä heillä ole aikomusta muuttaa. Pitää kai soittaa kaikille et meidän joulukortti on tarkoitettu tervehdykseksi.
[/quote]
Et sitten lukenut aloitusta pidemmälle,kerroin siinä kuinka adoptiovanhemmat ja lapsi ovat itse ehdottaneet että tämä 18v pian täyttävä lapsi muuttaisi meille. Ja muutamaan vuoteen ei ole joulukorttia lähettänyt ja nyt lähetti eli ilmeisesti haluaa lähempiä välejä vähintään.
Miksi ne lähettäisivät aikuisen ihmisen sinulle - sinulle, joka ei edes tunne tätä aikuista ihmistä mitenkään? Miksi se edes haluasi sinun nurkkiisi asumaan, kun olet jo kerran hänet lähettänyt pois?
Hoh. Etkö itse sanonut että olet lopettanut yhteydenpidon adoptiovanhempien valituksen vuoksi. Eli oletko itse lähettänyt lapselle joulukortteja joka vuosi? Vaatiiko häneltä erityistä vaivannäköä lähettää sinulle joulukortti, vai meneekö se siinä ohessa? Jos minä olisin varhaisteininä lähetellyt bioäidilleni joulukortteja, ihan hyvin olisin saattanut niiden lähettämisen lopettaa siihen oikeaan teini-ikään, ihan ilmankin että se ihminen olisi edes omalta suunnaltaan vähentänyt yhteydenpitoa. Ja ihan hyvin saattaisin muutaman vuoden päästä lähettää uudestaan, ehkä vain hellämielisyyttäni. Että tulipa sekin ihminen mieleen ja oli aikaa lähetellä ajoissa kortteja. Joulukortti on joulukortti, ei muuta. Vaikka lähettäisi vain sen yhden kortin yhdelle ihmiselle, niin ei se siltikään ole kuin joulukortti.
Jos et aio adoptioon antamaa lastasi ottaa teille asumaan, niin älä ota. Minusta on väärin, että adoptiovanhempien hankaluuden vuoksi et pitäisi yhteyttä lapseen, jos lapsi kuitenkin jotain yhteyttä hakee. Varsinkin nyt kun se lapsi lähestyy täysi-ikää, niin voit hyvin olla hänen kanssaan ainakin joulukorttitasolla tekemisissä ilman niiden adoptiovanhempien vaikutusta.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 10:58"]
Miksi ne lähettäisivät aikuisen ihmisen sinulle - sinulle, joka ei edes tunne tätä aikuista ihmistä mitenkään? Miksi se edes haluasi sinun nurkkiisi asumaan, kun olet jo kerran hänet lähettänyt pois?
[/quote]
Sitä en tiedä miksi haluaisi tänne mutta ilmeisesti adoptiovanhemmat katsovat tehneensä ns työnsä loppuun kun täyttää 18v ja jossainhan hänen on asuttava koska on opiskelija. Tällä paikkakunnalla pystyy samaa koulua kyllä käymään.
Palstalla luullaan adoptiovanhempia näköjään pyhimyksiksi jotka rakastavat lasta mutta kyllä on ollut totuus toisenlainen kun olen joutunut lapsen takia asiaan mukaan.
Ammattivalittajan perinteistä nillitystä, taas kerran.
Tuntuu kyllä niin pahalta suhtautumisesi tuohon 17-vuotiaaseen lapseesi :( Hei, se oli vain joulukortti. Hän on varmaan miettinyt, että saisi biologiselle äidilleen edes joulun aikaan lähettää kortin. Siis kaikista ihmisistä, joille kortteja lähetetään, niin eikö se sinut synnyttänyt ihminen ole aika yläsijalla listalla..
Ei sen tarvitse merkitä mitään muuta kuin että lapsesi on jollakin tapaa hiljaa ymmärtänyt ja hyväksynyt sen, että hänestä aikoinaan luovuit. Olisit onnellinen, että olet saanut eräänlaisen anteksiannon lapseltasi hänen hylkäämisestään. Ei hän sinulta ole mitään vaatimassa. Kortti on hellyyttävä merkki siitä, että ainakin pienen hetken olet ollut hänen ajatuksissaan ja herättänyt hänessä ehkä onnentunteen, että olet olemassa. Nuori 17-vuotias pojankloppi on ostanut kortin, ottanut kynän käteensä ja raapustanut biologiselle äidilleen hyvän joulun toivotukset. Mitä helvettiä sinä valitat?!
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 11:00"]
[/quote]
Sitä en tiedä miksi haluaisi tänne mutta ilmeisesti adoptiovanhemmat katsovat tehneensä ns työnsä loppuun kun täyttää 18v ja jossainhan hänen on asuttava koska on opiskelija. Tällä paikkakunnalla pystyy samaa koulua kyllä käymään.
[/quote]
18v on täysi-ikäinen ja useimmat muuttavat kotoaan pois vaikka ovat opiskelijoita. Meidänkin lapset muuttavat omilleen tuossa iässä vaikka meillä on mahtava perhe; on kuitenkin aika itsenäistyä. Nuori saa asumistukea, opintorahaa ja lainaa eli pärjää kyllä (ja tarvittaessa autetaan)
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 11:00"]
[/quote]
[/quote]
18v on täysi-ikäinen ja useimmat muuttavat kotoaan pois vaikka ovat opiskelijoita. Meidänkin lapset muuttavat omilleen tuossa iässä vaikka meillä on mahtava perhe; on kuitenkin aika itsenäistyä. Nuori saa asumistukea, opintorahaa ja lainaa eli pärjää kyllä (ja tarvittaessa autetaan)
[/quote]
No hän on vissiin ajatellut että saisi asua kotonaan 19v asti kun saa opinnot päätökseen mutta kaipa hänelle asunto jostain löytyy.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 08:58"]
Jokainen lapsi haluaa tulla rakastetuksi vanhempiensa taholta ja sitä tunnetta tämä lapsi ei ole saanut kokea.
[/quote]
Ohis, sillä ap kuulostaa idiootilta enkä häntä puolustele mitenkään, mutta miten niin muka adoptiolapsi ei saa kokea olevansa rakastettu vanhempiensa taholta? Vanhempia ne adoptiovanhemmatkin ovat.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 09:36"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 09:33"]
Voiko tunne-elämä ja psyyke olla kunnossa, jos on elänyt oman lapsensa kanssa leikki-ikään saakka äitinä ja sitten antanut lapsensa pois, eikä jälkeenpäin tunne (tai anna tisensä tuntea) yhtään mitään lasta kohtaan?
[/quote]
Onhan minun pitänyt mennä elämässä eteenpäin. Olisiko minun pitänyt jäädä tilannetta suremaan koko loppuelämäkseni? on otettava huomioon että tilanteesta jo reippaasti yli 10v.
[/quote]
Eli sun hyvä elämäsi alkoi adoptiosta? Olethan elänyt hyvää elämää jo 10v.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 09:36"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 09:33"]
Voiko tunne-elämä ja psyyke olla kunnossa, jos on elänyt oman lapsensa kanssa leikki-ikään saakka äitinä ja sitten antanut lapsensa pois, eikä jälkeenpäin tunne (tai anna tisensä tuntea) yhtään mitään lasta kohtaan?
[/quote]
Onhan minun pitänyt mennä elämässä eteenpäin. Olisiko minun pitänyt jäädä tilannetta suremaan koko loppuelämäkseni? on otettava huomioon että tilanteesta jo reippaasti yli 10v.
[/quote]
Eli sun hyvä elämäsi alkoi adoptiosta? Olethan elänyt hyvää elämää jo 10v.
[/quote]
Ei vaan tapahtui monelaista ex-mies kuoli,pääsin muuttamaan,sain mökkini kaupaksi,löysin uuden miehen yms monenlaista tapahtui joka johti elämäni parempaan suuntaan.
Kurja tilanne nuorelle jos adoptioperhe haluaa hänestä eroon eikö bioäitikään häntä kotiinsa huoli. Jälkimmäisessä tapauksessa kaksinkertainen hylkääminen.
Enpä ihmettelisi jos tuo nuori päätyisi tekemään itsemurhan.
Sydämetön äiti ja adoptiovanhemmat.
En ymmärrä mitä väliä vaikka vanhin lapseSI teille hetkeksi muuttaisikin? Saisit vähän sovitella velkojasi hänen kanssaan.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 12:18"]
En ymmärrä mitä väliä vaikka vanhin lapseSI teille hetkeksi muuttaisikin? Saisit vähän sovitella velkojasi hänen kanssaan.
[/quote]
Voisi tulla vähän ahdasta 60 neliön asuntoon.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 12:24"]
[/quote]
[/quote] Sopu ja rakkaus sijaa antaa. Tilapäistä!
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 12:27"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 12:24"]
[/quote]
[/quote] Sopu ja rakkaus sijaa antaa. Tilapäistä!
[/quote]
Niin no kaipa tähän kaksioon mahtuisi voisi asua pienemmän pojan kanssa makkarissa.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 09:42"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 09:39"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 09:27"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 09:24"]
Adoptio on ratkaisu tilanteessa mihin ei ole mitään parempaa ratkaisua - silloin biologinen vanhempi on todella heikoilla elämässään, jos ei pysty pitämään lapsestaan huolta. Ne eivät tosiaankaan ole mitään kauniita tarinoita mitä taustalta löytyy, vaan yleensä syynä on vaikeita psyko-sosiaalisia ongelmia. Usein näiden ihmisten ongelmat eivät ratkea ilman vahvaa tukea, ja siksipä monien elämäntarina on jatkossakin karu.
[/quote]
No mulla ainakin on ollut elämä ihan hyvää jo 10v.
[/quote]
Ei ole. Kaksplussalle kirjoitat nimimerkillä "ammattivalittaja" eikä mikään ole koskaan hyvin. Lastasi käy sääliksi. Siis sitä pienempää. Anna hänetkin pois, niin voi saada jostain oikean äidin.
[/quote]
En tosiaankaan kirjoita sillä nimimerkillä ja nuoremmalla lapsella kaikki hyvin ja olen onnellinen nykyään.
[/quote]
Entäs ne viestit, missä suunnittelet itsemurhaa kun et kelpaa töihin? Vai etkö muka kirjoittanut niitäkään?
En jaksanut lukea koko ketjua mutta.. Ensinnäkin ole iloinen siittä että hän välittää sinusta siittä huolimatta vaikka annoit hänet pois! Ymmärrän ettet vielä halua kohdata mennyttä täysin! Tarkotan sitä että et halua häntä elämääsi millään muotoa. Ehkä asia on vielä liian "tuore". Tuommoiset tilanteet ei ole kenellekkään helppoja oli syy mikä tahansa!
En silti usko että hän on teille muuttamassa. Luulen ennemmin sitä että hän vain käsittelee mielessänsä tilannetta ja siihen johtaneita syitä että annoit hänet pois! Ja tokihan hän saattaa edelleen ikävöidä oikeaa äitiään eli sinua mutten usko että muuttoa siltikkään ajattelee!!
Pidäthän silti mielen avoinna niin että voisit kohdata hänet vielä joskus? Vaikka aikaa meniskin 15v mutta kuitenkin! Ja kannattaa sinun kertoa jossain vaiheessa pikkuisillekin että heillä on muitakin sisaruksia! Ehkä kouluikäinen pystyisi paremmin käsittelemään asian? Eli en itsekkään ihan vielä kertoisi!