Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perinteinen kysely: mitä päällä jouluna? Ykköset vai oloasu?

Vierailija
17.12.2013 |

jouluaaton päivällinen siis täsmälleen ottaen kyseessä

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattona eli arkipäivänä päälle rentoa, mutta siistiä, joulupäivinä eli pyhinä päälle juhlavammat vaatteet.

Vierailija
62/96 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ykkösiä sentään, mutta juhlavat vaatteet. Miehillä kauluspaita ja siistit housut/farkut, naisilla esimerkiksi hame, neulemekko tms. Pikkupojilla kauluspaita ja farkut ja tytöillä juhlamekko.

Hiukset kauniisti ja siisti meikki, mutta kotona kyllä ihan sukkasillaan, ei juhlakenkiä jalassa (paitsi ehkä pikkutytöillä). Käydään aamulla saunassa, sen jälkeen laittaudutaan, samoilla vaatteilla kirkkoon ja siitä kotiin päivälliselle ja lahjoja jakamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistit puhtaat vaatteet, ehkä tuuman verran arkivaatteita siistimmät, kun käydään isovanhemmilla aattona ja joulupäivänä syömässä. Vaikka yleensä en koruilla juurikaan koristaudu, jouluna on aina. Kotona sitten pyjamissa/verkkareissa.

Vierailija
64/96 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 01:50"]

Toivottavasti kukaan ei nyt turhaan loukkaannu, kun sanon, että mulle henk.koht. olisi ihan silkkaa kidutusta sellainen pönötyssukujoulu, missä kökötetään fiinit kamppeet yllä kuuntelemassa jonkun serkkutytön virrenveisuuta ja siskon pojan jouluevankeliumin lukua.

Meillä syödään paljon ja hyvin, pelaillaan ehkä lautapelejä, leikitään koiran kanssa, käydään potkukelkkailemassa tai kävelemässä ja vaklataan muiden jouluvaloja. Ja tietty käydään joulusaunassa ja ylipäänsä vaan jutellaan kerrankin rauhassa pitkän kaavan mukaan. Kukaan ei taida uhrata ajatustakaan vaatteille. Mutta ymmärrän kyllä, jos kuulostaa jonkun mielestä tylsältä ja arkiselta. Itsekin tykkään laittautua joskus oikein kunnolla vaikka akateemisiin pöytäjuhliin, mutta en vaan jouluna. :)

[/quote]

Kuulostaa hyvin samantapaiselta joululta kuin meilläkin :)
Säikähdin oikein tätä ketjua lukiessani, että ollaanko me ainoa perhe, jossa ei "pönötetä" jouluna. Ei me näköjään kuitenkaan olla :)

Vierailija
65/96 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mekko. Tänä jouluna työpaikan vihreät, eli jouluateria taitaa jäädä väliin :)

Vierailija
66/96 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistit vaatteet kun ollaan aina perheen kesken, ei juhlavat muttei ihan oloasukaan. Mulla varmaan joku neulosmekko, miehellä siistit farkut ja paita.

Joulu on yhdessäolon ja läheisyyden juhla meillä, tärkeintä on mukavuus ja rentous. Meillä ei pönötetä joulunakaan. Juhlafiilis tulee ihanmuusta kuin vaatteista!

Vierailija
67/96 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistit vaatteet kun ollaan aina perheen kesken, ei juhlavat muttei ihan oloasukaan. Mulla varmaan joku neulosmekko, miehellä siistit farkut ja paita.

Joulu on yhdessäolon ja läheisyyden juhla meillä, tärkeintä on mukavuus ja rentous. Meillä ei pönötetä joulunakaan. Juhlafiilis tulee ihan muusta kuin vaatteista!

Vierailija
68/96 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä neule ja farkut, mulla varmaan vanha pikkumusta. Rentoa, mutta siistiä.

Vierailija
69/96 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlava. Ei siis ihan ne ykköset. Oloasu yms ei tule kuuloonkaan.

Vierailija
70/96 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pukeudun tavallisia arkivaatteita juhlavampiin vaatteisiin. Tykkään muutaman kerran vuodessa juhlistaa juhlapyhää sillä tavoin. Mutta tapansa kullakin.

Vierailija
71/96 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle puku (musta), valkoinen kauluspaita ja punainen rusetti. Minulla musta mekko ja näyrrävät korut. Ei tulis mieleenkään pukeutua mihinkään perusrytkyihin jouluna, vaikka kotona ollaankin.

Vierailija
72/96 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlava asu meilläkin. Musta on jotenkin tosi ankeaa kun miehen perheessä ei panosteta millään lailla jouluaaton pukeutumiseen, eikä kyllä mihinkään perinteisiinkään. Kuusenkin joku koristelee yksinään kun kerkiää ja ruokana on vähän mitä milloinkin (ihan hyvää siis, mutta ei välttämättä kovin jouluista). Onneksi ei tarvitse koskaan siellä viettää ainakaan koko joulua. Luulen, että he pitävät pukeutumista ym. turhana hienosteluna, mutta kyllä mun mielestä on arvoa sillä, että osataan erottaa arki juhlasta.

Myöhemmin aattoiltana saa toki vaihtaa rennompaan ja seuraavat päivät olla miten huvittaa jos ei kyläilemään mennä, ei sen pönötyksen siis montaa tuntia tarvitse kestää :)

Vierailija
73/96 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oloasu

Vierailija
74/96 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistit ns. kyläilyvaatteet kaikilla. Ei mitään verkkareita tai t-paitoja, mutta ei juhlapukuakaan.

Vierailija
75/96 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä musta kokopuku, harmaa kravatti, valkoinen kauluspaita. Minulla pitkä puku, tummanpunaista raakasilkkiä ja kultaiset korut, korkkarit.

Vierailija
76/96 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu joulusta. Viime jouluna oltiin omalla porukalla, joten taso oli "työvaatteet" eli miehellä farkut ja neule, mulla housu ja neuletakki jne.

Nyt vietetään taas korkeamman profiilin aatto ja tulee vieraita. Mies laittaa puvun ja valkoisen paidan + krakan, tosin on sukillaan, kun meillä ei kenkiä käytetä. Mä laitan hameen ja jonkun siistin paidan ja lapsille myös juhlakuteet.

Vierailija
77/96 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistit, mutta ei ihan ykköset kuitenkaan.

Vierailija
78/96 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mennään aattona anopille syömään niin farkut ja normi t-paita-neuletakki, jos ollaan kotona niin oloasu. En tajua minkä takia pitäis pukeutua jotenkin "ykkösiin" jos kotioloissa ollaan kahdestaan.

Vierailija
79/96 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavalliset vaatteet ovat jouluna päällä. Mielestäni joulu ei ole ollenkaan sellainen juhla, johon kuuluisi pukeutua erityisen hienosti, vaan joulu on ennemminkin rauhoittumisen ja rentoutumisen aikaa ja enemmänkin lasten/lastenmielisten/lastenomainen juhla. Siksi sen näe hienoa pukeutumista niin tärkeänä, vaan siksi aivan tavalliset vaatteet sopivat jouluun.

Vierailija
80/96 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joilla lapsetkin ns. puketuvat: mitä heillä on päällä? Meillä farkut on lapsien parempi vaate...