En jaksa enää olla naimisissa yrittäjä mieheni kanssa.
Hän aina töissä. Kesällä lomaa viikon ja nyt jouluna viikon. Lapsi ihmettelee kun etenkin kesät kun muut lomalla ja me vain kotona. En kyllä tiedä miten hän hoitaisi nlapsen hoidon eron jälkeen kun alkaisin vkl-äidiksi?
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 09:04"]
No niin oli minunkin mieheni palkkatyössä kun tavattiin. 9
[/quote]
No kiva että olet pysynyt terveenä ja pystyt kaikki itse hoitamaan mutta aina ei kaikki mene kuten on suunnitellut.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 09:12"]
Mitä pahaa siinä on, että on kotona? Koti on lapsen paras paikka.
[/quote]
Ei tietenkään siinä ole mitään pahaa mutta kyllähän se lastakin välillä kyllästyttää olla vaan koko pitkä kesä kotona vaikka viikonloppuisin pääsisikin huvipuistoihin yms ja vaikka pihalla on leluja yms.
Ainakin sun miehellä riittää töitä. Ei aviokumppanin tehtävä ole olla kotona viihdyttämässä toista osapuolta. Miksi eroaisitte, jos teidän suhde toimii silloin kun olette yhdessä?
Ja olet ilmeisesti luvannut rakastaa miestäni niin myötä- kuin vastoinkäymisissä, mutta nyt olen kyllästynyt ja sen takia haluat eron? Ei hyvää päivää.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 09:30"]
Ainakin sun miehellä riittää töitä. Ei aviokumppanin tehtävä ole olla kotona viihdyttämässä toista osapuolta. Miksi eroaisitte, jos teidän suhde toimii silloin kun olette yhdessä?
[/quote]
Joo töitä riittää. No eipä meillä enää juuri hellyyttä tai seksiäkään ole mies ei vaan halua. Töistä kuulemma liian stressaantunut yms.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 09:32"]
Ja olet ilmeisesti luvannut rakastaa miestäni niin myötä- kuin vastoinkäymisissä, mutta nyt olen kyllästynyt ja sen takia haluat eron? Ei hyvää päivää.
[/quote]
Olen ja olen sen tehnytkin vaikka tähän on kaikenlasita vuosien mittaan mahtunut.
Kerrotko mitä ne sun sairaudet on? Kun niihin viittaat jokaisessa ketjussasi. Ne estää sinua menemästä töihin, kävelemästä ja autoilemasta.
Kerroppa sairautesi niin me mietitään mitä me sulle keksittäis :-)
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 09:35"]
Kerrotko mitä ne sun sairaudet on? Kun niihin viittaat jokaisessa ketjussasi. Ne estää sinua menemästä töihin, kävelemästä ja autoilemasta.
Kerroppa sairautesi niin me mietitään mitä me sulle keksittäis :-)
[/quote]
Menierin tauti aiheuttaa voimakasta huimausta,sjögrenin syndrooma,pahat rytmihäiriöt,skolioosi,välilevytyrä,pcos ja keliakia. Siinä kaikki.
olet masentunut ! Sairaudet plus mies, joka ei osaa jakaa vanhemmuutta, kenties pitää sinua jonain hallintoalamaisena, jonka kuuluu hoitaa lapsi hänen puolestaan (?) Monilla on tällainen "vamma", että oma itse, oma työura ja omat harrastukset nähdään ensiarvoisina ja jonkun "alempiarvoisen" , esim. nyt tässä sairaan puolison pitää hoitaa ne arjen tylsät rutiinit kuten lastenhoito. Näistä kehkeytyy lopulta ihan helvetti, kun "alamainen" on riittävän kauan alistunut, hän masentuu/sekoaa/lähtee kävelemään tai jotain vielä pahempaa....
TAI b) sitten hän vihdoin uskaltaa vain ottaa sen arvon joka itselle kuuluu, ilmoittaa kylmästi vuoroilllat lastenhoitoon, viikonloppuisin vuoropäivät jne... ja ottaa sen tilan itselleen, uskaltaa vihdoinkin olla terveesti itsekäs. Lähtee vain harrastamaan, opiskelemaan, luomaan omaa uraa ja sanoo sille "ylempi arvoiselle" ettei vois hevon vitun perseen vertaan kiinnostaa, miten tämä järjestää sen 50% ajasta oman lapsensa hoidon... Tällaisen riuhtaisun jälkeen se arvostus ja rakkaus voi palata perheeseen, mutta suurella tod. näköisyydellä menneet vuodet ovat jättäneet hallintoalamaiseen niin suuren vääryyden kokemuksen, ettei luottamus ja kunnioitus voi palata (ylempi arvoinen henkilö tässä vaiheessa häkeltyy, yrittää liehitellä uudelleen, ihan hämmästyy siitä, ettei hän olekaan enää kuningas...)
mutta ap, palstalle kirjoittelemalla mikään ei muutu!
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 09:55"]
olet masentunut ! Sairaudet plus mies, joka ei osaa jakaa vanhemmuutta, kenties pitää sinua jonain hallintoalamaisena, jonka kuuluu hoitaa lapsi hänen puolestaan (?) Monilla on tällainen "vamma", että oma itse, oma työura ja omat harrastukset nähdään ensiarvoisina ja jonkun "alempiarvoisen" , esim. nyt tässä sairaan puolison pitää hoitaa ne arjen tylsät rutiinit kuten lastenhoito. Näistä kehkeytyy lopulta ihan helvetti, kun "alamainen" on riittävän kauan alistunut, hän masentuu/sekoaa/lähtee kävelemään tai jotain vielä pahempaa....
TAI b) sitten hän vihdoin uskaltaa vain ottaa sen arvon joka itselle kuuluu, ilmoittaa kylmästi vuoroilllat lastenhoitoon, viikonloppuisin vuoropäivät jne... ja ottaa sen tilan itselleen, uskaltaa vihdoinkin olla terveesti itsekäs. Lähtee vain harrastamaan, opiskelemaan, luomaan omaa uraa ja sanoo sille "ylempi arvoiselle" ettei vois hevon vitun perseen vertaan kiinnostaa, miten tämä järjestää sen 50% ajasta oman lapsensa hoidon... Tällaisen riuhtaisun jälkeen se arvostus ja rakkaus voi palata perheeseen, mutta suurella tod. näköisyydellä menneet vuodet ovat jättäneet hallintoalamaiseen niin suuren vääryyden kokemuksen, ettei luottamus ja kunnioitus voi palata (ylempi arvoinen henkilö tässä vaiheessa häkeltyy, yrittää liehitellä uudelleen, ihan hämmästyy siitä, ettei hän olekaan enää kuningas...)
mutta ap, palstalle kirjoittelemalla mikään ei muutu!
[/quote]
Kyllä mä olen tässä vuosien varrella harrastanut esim käynyt tietokonekursseja yms ja jättänyt lapsen miehelle hoitoon ja olen joskus käynyt elokuvissakin yms yksin eli aina en ole yksin ollut lapsen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 08:48"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 08:45"]
No kuka sen lapsen nyt hoitaa jos sä oot rajoittunut ja mies aina töissä?
[/quote]
Päiväkodissa on aika paljon mutta kesäisin päiväkoti kiinni yli 2kk ja silloin sit pitää vaan olla kotona.
[/quote]
Ykiskään päiväkoti ei ole kiinni 2 kk ajan ilman, että on varapäiväkotia tarjota tilalle.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 08:44"]
Minulla myös yrittäjämies. Meillä homma toimii niin, että minä vastaan kaikesta kotona. Mies osallistuu siihen, mihin pystyy ja ehtii.
Ja kun hankin lapsia, rakensin jo alunperin kaiken niin, että kykenen hoitamaan kaiken myös itse ja yksin.
[/quote]
Mistä saa ostaa immuniteetin vakavia sairauksia, elämän suuria vastoinkäymisiä ja kuolemaa vastaan? Mä ostan kans!
Minä en ainakaan näe vastoinkäymiseksi sitä, että mies alkaa omasta tahdostaan yrittäjaksi. Se on miehen valinta. Minä en halunnut elää perhe-elämää ja odottaa, ehtisikö mies joskus siihen osallistua. Samalla kaikki kotityöt niin sisällä kuin ulkona piti hoitaa itse, jos halusi että ne tulee hoidetuksi. Kiireinen yrittäjä kun ei ikinä tiedä ehtiikö ajaa nurmikon huomenna vai ensi viikolla... Jos ei aikaa perheelle ole, niin perhe sanoo että moro!
En tajua. Mies kuitenkin tuo palkan kotiin ja elättää sinut ja lapsen. Keliakiaa hoidetaan ruokavaliolla ja voi elää ihan normaalia elämää, välilevytyrän voi leikata, skolioosi - no mene fysioterapeutille; noista muista en osaa sanoa mitään. Luulen että olet ylipainoinenkin. Painon pudotus toisi helpotusta myös selkävaivoihin ja siellä lakanoissakin alkaisi tapahtua. Liikunta ja kunnon ruokavalio piristävät myös mieltä. Mutta eroa toki jos se poistaa ongelmasi.
En tajua. Mies kuitenkin tuo palkan kotiin ja elättää sinut ja lapsen. Keliakiaa hoidetaan ruokavaliolla ja voi elää ihan normaalia elämää, välilevytyrän voi leikata, skolioosi - no mene fysioterapeutille; noista muista en osaa sanoa mitään. Luulen että olet ylipainoinenkin. Painon pudotus toisi helpotusta myös selkävaivoihin ja siellä lakanoissakin alkaisi tapahtua. Liikunta ja kunnon ruokavalio piristävät myös mieltä. Mutta eroa toki jos se poistaa ongelmasi.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 11:07"]
[/quote]
Nuo muut sairaudet ne vaivaakin ei nuo skolioosit,tyrät eikä keliakiat ja en ole ylipainoinen ja ruokavalio on kunnossa,se käyty ravitsemusterapeutin kanssa läpi.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 10:54"]
Minä en ainakaan näe vastoinkäymiseksi sitä, että mies alkaa omasta tahdostaan yrittäjaksi. Se on miehen valinta. Minä en halunnut elää perhe-elämää ja odottaa, ehtisikö mies joskus siihen osallistua. Samalla kaikki kotityöt niin sisällä kuin ulkona piti hoitaa itse, jos halusi että ne tulee hoidetuksi. Kiireinen yrittäjä kun ei ikinä tiedä ehtiikö ajaa nurmikon huomenna vai ensi viikolla... Jos ei aikaa perheelle ole, niin perhe sanoo että moro!
[/quote]
Meillä se yrittäjäksi alkaminen ei ollut niin vapaaehtoinen valinta vaan mies lakoi koska oli pakko kun jäi työttömäksi eikä edellinen ammatti enää työllistänyt.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 10:47"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 08:48"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 08:45"]
No kuka sen lapsen nyt hoitaa jos sä oot rajoittunut ja mies aina töissä?
[/quote]
Päiväkodissa on aika paljon mutta kesäisin päiväkoti kiinni yli 2kk ja silloin sit pitää vaan olla kotona.
[/quote]
Ykiskään päiväkoti ei ole kiinni 2 kk ajan ilman, että on varapäiväkotia tarjota tilalle.
[/quote]
Toki on varapäiväkoti mutta kun lapsi on virikehoidossa ja mä olen kotona niin sinne ainoaan varapäiväkotiin menee tietenkin työssäkäyvien lapset.
Mitä pahaa siinä on, että on kotona? Koti on lapsen paras paikka.