Millainen sitten on hyvä FB-päivitys?
Mä tykkään postata kuvan meneillään olevasta illasta ja tägätä siihen kaverit. Mä tykkään kertoa jostain saavutuksesta. etc etc
Toisessa ketjussa haukuttiin kaikki ärsyttäväksi.
Ottakaa nyt se käpy pois tai kertokaa millainen on hyvä päivitys?
Kommentit (6)
Olisko vaikka joku valmistumispäivitys.... jos esim oikeasti kovan työn päätteeksi saavuttaa jotakin!? Mä ainakin aidosti oon iloinen ja onnittelen...
Ei se nyt niin simppeliä ole. Joskus sitä hiekkaa on vaginassa niin paljon että kiukuttaa ihan kaikki, ja vielä sen lisäksi muutkin asiat.
Leikki sikseen - ehkä ne ns. pätemispäivitykset ja "moicca moi mun laihdutus/lapset/puoliso/työpaikka/saavutus/JokuMuuMikä on parempaa kuin sun, vaikka en sitä suoraan tässä sanokaan" on niitä rassaavia. Kaikilla ei mene aina hyvin, joten miksi hieroa sitä toisten naamaan?
Itse päivitän lähinnä check-in -juttuja. Totta puhuen teen sitä lähinnä siksi että itselle jää siitä logit että olen ollut paikassa X. En koskaan muista jälkikäteen että kävin katsomassa jotain, olin syömässä jossain, tai tutkin nähtävyyksiä jossakin. Tosin asun ulkomailla erikoisen vieraassa kulttuurissa, ja tykkään myös päivittää kuvien kera asioita jotka muistuttavat suomalaisuudesta. Jos se jotain ärsyttää, niin harmi. :-(
Karsi pois turhanpäiväisyydet. Eli ei liikaa päivityksiä ja ei "jaa, pitäs laittaa ruokaa mutta ei jaksa" -tyyppisiä juttuja joka päivä. FB ja muukin sosiaalinen media toimii vain silloin jos ihmiset tuottavat sinne sisältöä. Siksi noita päivityksiä kannattaa laittaa. Mutta toisto ja turhat postaukset rasittavat ihmisiä. Jos haluat tehdä usein päivityksiä, niin keksi jotain sanottavaa ja tee erilaisia päivityksiä. Jokapäiväinen blaablaah ja huomiohuoraaminen ei jaksa kiinnostaa.
Luulisi, että ymmärrät itsekin, että päivitystesi ongelma on lesoaminen. Kaverisihan ovat kanssasi, siis miksi he tarvitsisivat tietoa siitä, että ovat kanssasi juhlimassa? Muille kuva taas on ainoastaan tieto siitä, että sinä ja jotkut tietyt olette jossain hauskanpidossa. Helposti moinen ärsyttää.
Sama saavutusten kanssa. Toki niistä voi sanoa, mutta jos sinulla ei ole muuta asiaa kuin saavutuksistasi (tai bileistä) kertominen, annat tosi ikävän ja omakehuisen kuvan.
Hyvä päivitys on oivaltava ja hauska ja tarjoaa jotakin sen lukijoille. Ongelma FB:ssä on se, että ihmiset eivät ymmärrä olevansa sisällöntuottajia muille. Jos sen mukaisesti ei toimi, päivitykset käyvät hermoon. Toki senkin vaihtoehdon voi valita, mutta sitten ei pidä valittaa.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 22:30"]
Mä tykkään postata kuvan meneillään olevasta illasta ja tägätä siihen kaverit. Mä tykkään kertoa jostain saavutuksesta. etc etc
Toisessa ketjussa haukuttiin kaikki ärsyttäväksi.
Ottakaa nyt se käpy pois tai kertokaa millainen on hyvä päivitys?
[/quote]
Kaipa fb-päivityksillä on vaatimus, että pitäisi olla mielenkiintoista sisältöä eikä kaikki siihen kykene. Mulla taas on fb-kavereina sellaisia, jotka usein yrittävät kirjoittaa jonkun asian hauskaan muotoon, toisaalta pidän kyllä fiilistelyviesteistäkin. Minulla ei ole sellaista fb-kaveria, jolle olisin kateellinen, siksi mitkään viestit ei ärsytä.
Yhdellä fb-kaverillla on paljon päivityksiä 2-vuotiaasta pojastaan, mutta päivitykset ovat söpöjä ja hauskoja, hän yleensä löytää jotain hauskaa niihin, laittaa omaa huumoriaan. Sellaisia on mukava lukea, ihan pelkkä nicopetteri edestä ja takaa tai "kaupassa nicopetterin kanssa" ei jaksaisi jatkuvalla syötöllä kiinnostaa.
Sellaista ei ole. Täällä haukuttu KAIKKI päivitykset.