Suomalainen hetero mies: miksi et lähesty naista?
Miksi et tule vaikka kaupassa/kirjastossa/puistossa/you name it kysymään treffeille mielenkiintoista naista?
.
Kommentit (1082)
En halua riidanhaastajaa saman katon alle. Se kaipuun tunne lähtee käteenvedolla. Sen jälkeen palautuu taas järki päähän ja jos ei palaudu niin tällä palstalla kun on 5min niin sen jälkeen varmasti palautuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten pitää pystyä muuntautumaan miehiksi, olla kuitenkin naisellinen ja hoikka ja urheilullinen alle 30v yms yms., hoitaa vielä lisäksi koti ja lapset ja mies... mutta miehet eivät voi lähestyä koska pelottaa. Hyyyyvin erikoista logiikkaa ja olen yleensä pitänyt miehiä viisaampina, mutta ei kyllä ainakaan tällä palstalla.
Hyvähän se on sanoa jos ei itse tarvitse ottaa vastaan niitä satoja pakkeja. Kyllä minäkin mielelläni odottaisin, että muut lähestyy.
M38
No emmä kyllä yhtään ihmettele jos sulle ei kukaan lämpene, kun ihan jokaista yrität. Pelotavahan tuommoinen maanikko jo on... Vai että satoja pakkeja...
No vähän kärjistin, mutta kyllähän noita pakkeja tähän ikään mennessä on kertynyt.
Sinänsä hauskaa kun ensin valitetaan ettei lähestytä ja jos lähestyy niin sekään ei ole hyvä.
M38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten pitää pystyä muuntautumaan miehiksi, olla kuitenkin naisellinen ja hoikka ja urheilullinen alle 30v yms yms., hoitaa vielä lisäksi koti ja lapset ja mies... mutta miehet eivät voi lähestyä koska pelottaa. Hyyyyvin erikoista logiikkaa ja olen yleensä pitänyt miehiä viisaampina, mutta ei kyllä ainakaan tällä palstalla.
Hyvähän se on sanoa jos ei itse tarvitse ottaa vastaan niitä satoja pakkeja. Kyllä minäkin mielelläni odottaisin, että muut lähestyy.
M38
Satoja pakkeja? Miten kukaan kiinnostuu sadoista ihmisistä? Vai siis onko kyse nyt jostain täysin tuntemattomista joille koitat mennä puhumaan ja niitä syystä x ei juuri sillä hetkellä kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän naiset hoida noita tehtäviään, ainakaan mukisematta. Harva pysyy hoikkana ja alle 30-vuotiaana, ja miehiä vaaditaan osallistumaan kodin- ja lapsenhoitoon.
Naisilta ei saa vaatia mitään, miehiltä saa vaatia mitä vain mieleen tulee.
Lupaan tehdä tuon heti, kun mieskin pysyy alle 30-vuotiaana ja hoikkana. Siihen asti saa kyllä osallistua tasapuolisesti oman perheensä elämään. (Niinhän tuo on kyllä osallistunutkin, ja ihan mukisematta, onko mulle sattunut jokin poikkeusyksilö? Pitäiskö olla huolissaan?)
Tässähän oli kyse siitä näin suunnilleen, että koska naisen täytyy pysyä hoikkana ja alle 30-vuotiaana, miesten täytyy hoitaa lähestyminen.
Mies lähestyy kerran, nainen pysyy loppuikänsä alle 30-vuotiaana ja hoikkana? Kuulosta reilulta diililtä. Oot kyllä fiksu, ihan ällistyn tällaisesta älyn säihkeestä. 👍
Minulle sopii ihan hyvin, että ihmisille ei aseteta vaatimuksia ja oikeuksia sukupuolen perusteella. Naiset vaan ovat innokkaana latelemassa ties mitä vaatimuksia miehille. Kuten vaikka se, että miehen homma on hoitaa lähestyminen.
Ja aika harva mies saa vaimon loppuiäkseen yhdellä ainoalla lähestymisellä.
Yhä vaan vieläkin miehet ihan itse täällä hokee sitä että miehen tehtävä on lähestyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M38
No emmä kyllä yhtään ihmettele jos sulle ei kukaan lämpene, kun ihan jokaista yrität. Pelotavahan tuommoinen maanikko jo on... Vai että satoja pakkeja...
No vähän kärjistin, mutta kyllähän noita pakkeja tähän ikään mennessä on kertynyt.
Sinänsä hauskaa kun ensin valitetaan ettei lähestytä ja jos lähestyy niin sekään ei ole hyvä.
M38
Onko joku valittanut ettei lähestytä? Samoin kaipaisin esimerkin naisen kirjoittamasta viestistä jossa sanoo että miehen tehtävä on lähestyä.
Kumpaakaan ei ole sattunut silmiin, että naiset kaipaa lähestymisiä tai vaatii niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän naiset hoida noita tehtäviään, ainakaan mukisematta. Harva pysyy hoikkana ja alle 30-vuotiaana, ja miehiä vaaditaan osallistumaan kodin- ja lapsenhoitoon.
Naisilta ei saa vaatia mitään, miehiltä saa vaatia mitä vain mieleen tulee.
Lupaan tehdä tuon heti, kun mieskin pysyy alle 30-vuotiaana ja hoikkana. Siihen asti saa kyllä osallistua tasapuolisesti oman perheensä elämään. (Niinhän tuo on kyllä osallistunutkin, ja ihan mukisematta, onko mulle sattunut jokin poikkeusyksilö? Pitäiskö olla huolissaan?)
Tässähän oli kyse siitä näin suunnilleen, että koska naisen täytyy pysyä hoikkana ja alle 30-vuotiaana, miesten täytyy hoitaa lähestyminen.
Mies lähestyy kerran, nainen pysyy loppuikänsä alle 30-vuotiaana ja hoikkana? Kuulosta reilulta diililtä. Oot kyllä fiksu, ihan ällistyn tällaisesta älyn säihkeestä. 👍
Minulle sopii ihan hyvin, että ihmisille ei aseteta vaatimuksia ja oikeuksia sukupuolen perusteella. Naiset vaan ovat innokkaana latelemassa ties mitä vaatimuksia miehille. Kuten vaikka se, että miehen homma on hoitaa lähestyminen.
Ja aika harva mies saa vaimon loppuiäkseen yhdellä ainoalla lähestymisellä.
Yhä vaan vieläkin miehet ihan itse täällä hokee sitä että miehen tehtävä on lähestyä.
On totta, että myös miehet latelevat vaatimuksia miehille. Koko yhteiskunta odottaa miehen osaavan ja uskaltavan. Ei niinkään naisen.
Vierailija kirjoitti:
En halua riidanhaastajaa saman katon alle. Se kaipuun tunne lähtee käteenvedolla. Sen jälkeen palautuu taas järki päähän ja jos ei palaudu niin tällä palstalla kun on 5min niin sen jälkeen varmasti palautuu.
Mulla on ollut jokin mielenhäiriö pariviikkoa että haluaisin naisen, nyt olen taas palautumassa normaaliksi.
M
Unohtakaa jo ne säännöt, toimikaa niin kuin itse haluatte, kyllä luonto hoitaa teille parin jos hoitaa.
Sosiaalisiin normeihin Suomessa kuuluu ettei tuntemattomien kanssa aloiteta keskustelua paitsi jos se on ehdottoman välttämätöntä. Siinä ei jenkkien "opi viettelijäksi 9:ssä päivässä!" -videot auta.
Suomalaista naista on lupa lähestyä ainoastaan baareissa/ravintoloissa tai treffipalstoilla, muissa tapauksissa se ei ole sosiaalisesti hyväksyttävää. Oikeastaan tuo baarit/ravintolatkin ovat poissuljettuja koska 99% naisista sanoo olevansa siellä vain pitämässä hauskaa eikä etsimässä seuraa joten treffipalstat ovat ainoita paikkoja missä voi lähestyä ja sielläkin olet se tuhannes mies yhtä naista kohti.
Ajauduin jokin aika sutten lukemaan tätä palstaa ja sen vuoksi en enää uskalla lähestyä naisia. Olette pelottavia kaikissa vaatimuksissanne ja vika on aina miehessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M38
M38
Naisiakin on erilaisia. Itse kaipaisin sitä että suomalaiset miehet olisivat vähän uskaliaampia. Aivopesu on tehnyt sen että on saatu kasvatettua naisia jotka inhoavat miehiä eikä kaipaa niiltä lähestymisiä, mutta me kaikki naiset emme ole sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ajauduin jokin aika sutten lukemaan tätä palstaa ja sen vuoksi en enää uskalla lähestyä naisia. Olette pelottavia kaikissa vaatimuksissanne ja vika on aina miehessä.
Jos luet vähän pidemmälle tätä topsua niin huomaat että oikeasti se on miehet jotka vaativat naisilta mahdottomuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalisiin normeihin Suomessa kuuluu ettei tuntemattomien kanssa aloiteta keskustelua paitsi jos se on ehdottoman välttämätöntä. Siinä ei jenkkien "opi viettelijäksi 9:ssä päivässä!" -videot auta.
Missä tällaiset normit on nähtävillä? Jossain perähikiällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M38
M38
Naisiakin on erilaisia. Itse kaipaisin sitä että suomalaiset miehet olisivat vähän uskaliaampia. Aivopesu on tehnyt sen että on saatu kasvatettua naisia jotka inhoavat miehiä eikä kaipaa niiltä lähestymisiä, mutta me kaikki naiset emme ole sellaisia.
Miksi et mene itse lähestymään? Yhtä typerää on istua itse persiillään odottamassa kuin pelätä "satoja pakkeja" tuntemattomilta. Se ettei kaipaa tuntemattomien seuraa ei ole inhoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tällaiset normit on nähtävillä? Jossain perähikiällä?
Varmaan se on normi näille samoille joiden itsetunto romuttuu jos joku random ei halua puhua sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvetta enää iskeä, mutta vastaan menneisyyden perusteella.
Iskeminen ei ole pelottavaa. Se on aina ollut (minulle) hyvin helppoa. Pelottava osuus on nimenomaan seuraukset.
Ajatellaan vaikkapa urheiluseuraa, seurakuntaa, vakiokuntosalia tai muuta paikkaa, jossa käy itse usein, ja jossa näkee viikosta toiseen suunnilleen samat 10-15 kiinnostavaa naista. Minulle ei olisi ongelmaa kysyä vaikka kaikkia treffeille. Kuten jo sanoin: ongelmana ovat seuraukset. => Jos/kun isken yhtä sen urheiluseuran/seurakunnan naisista ja epäonnistun, kaikki muutkin kääntävät minulle selkänsä. Jos siis aloite epäonnistuu, ja seura edelleen kiinnostaisi, on edessä urheiluseuran/seurakunnan/kaveripiirin tai muun vastaavan vaihtaminen kokonaan.
Aloitin iskemään tyttöjä 13-vuotiaana, ja seurustelin ensimmäisen kerran vasta 18-vuotiaana. Ja se ensimmäinen tyttöystäväni oli naapurikaupungista, jossa kukaan ei minua ennakkoon tuntenut. Siitä eteenpäin KAIKKI parisuhteeni olen löytänyt ympäristöstä, jossa kukaan ei ole minua ennakolta tuntenut.
Juuri tuo naisten kollektiivinen torjunta yhden epäonnistuneen aloitteen jälkeen on se syy, miksi Tinder ja muu nettideittailu on miesten keskuudessa niin suosittua.
Tuo nyt ei kyllä pidä yhtään paikkansa että jos jossain harrastuksessa yhden kanssa ei natsannut niin ei natsaa sen jälkeen kenenkään muunkaan kanssa joka siellä harrastuksessa on myös paikalla. Iät ja ajat ihmiset ovat seurustelleet milloin ex-kumppanin serkkujen, kamujen, tutun tuttujen kanssa. Aika ennen nettiä on paljon pidempi kuin netin kanssa ja kyllä silloin niitä kumppaneita löytyi ihan samalla tavalla kuin nytkin. Voi niitä naisia pyytää treffeille muualtakin kuin sieltä samasta ja yhdestä harrastuksesta. Ja ihan tuntemattomiakin.
Et ilmeisesti ymmärtänyt lukemaasi? Nämä saman urheiluseuran, kuntosalin tai vastaavan naiset puhuvat keskenään, ja seuraavat toistensa saamaa kohtelua ja aloitteita miesten taholta. Niin sanottu puskaradio toimii.
Aivan varmasti jokainen muistaa ilmiön, jossa (vääränlainen) poika menee vaikkapa lukiossa tekemään aloitteen (väärälle) tytölle. Yritys epäonnistuu, ja kahden päivän kuluttua koko koulu tietää siitä. Sama tapahtuu myös aikuisten kesken, valitettavasti. Ja edelleen kun muistelen: silloin joskus käymälläni kuntosalilla kun teki aloitteen, pääsi seuraavan kerran yrittämään 2-3 vuoden kuluttua. Siinä ajassa treenaavat naiset olivat suurimmaksi osaksi vaihtuneet, eivätkä siis enää olleet tietoisia siitä 2-3 vuotta aiemmin tekemästäni pieleen menneestä aloitteesta.
Tässä on nyt kuvaus miehestä, joka omasta luulostaan huolimatta ei ole kovin sosiaalisesti taitava. Hän ei osaa bongata naisten joukosta sitä, joka on oikeasti hänestä kiinnostunut ja luotettava eikä juoruliisa, vaan iskee ihmisiä, joiden kanssa ei sitten toimikaan. Toki naiset usein sanoo kyllä satunnaiselle seksille, vaikka mies ei pidemmän päälle kiinnosta. Mutta jos mies on tunnettu "kiertopalkinto", niin tottakai ei kukaan sellaista halua oikeaksi poikaystäväksi ja tottakai hänestä puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet, näyttäisi olevan paremminkin "miehet." En minäkään suosittele kadulla tai edes kaupassa ensimmäistä vastaantulijaa lähestymään, mutta pikkuisen tutulle - voit varmuudella sanoa nähneesi hänet ennenkin, ja ehkä hänkin on kerran pari silmiisi vilkaissut - voi ihan hymyillä, ja jopa tervehtiä, ja sen jälkeen on todennäköisesti lupa jo sanoa muutakin. Katse ja hymy naiselta kuitenkaan, - toivottavasti kukaan ei ylläty - ei oikeuta "tarttumaan piparista" eikä mistään muualtakaan.
Perus käytöstavat ja itsetunto kuntoon. Tai voihan sitä jatkaa ulisemista mm. täällä ja olutta saa kaupasta mielinmäärin tuskaa lievittämään, se tosin tekee sinulle ajanmittaan naisen lähestymisen hankalammaksi.
"Itsetunto kuntoon", ja mitenköhän tuo nyt onnistuu? Niskasta kiinni vaan ja silleen? Väittäisin että aika helvetin helppo sanoa etenkin jos ei itse tarvitse aloitteita suorittaa.
En väitä että se helppoa olisikaan. Hyväksyy itsessään sen mitä ei pysty muuttamaan ja pyrkii muuttamaan niitä juttuja joita pystyy parantamaan. Omalla kohdalla auttoi tajuta, että lähestyessä toista ihmistä, naista minun tapauksessani, nainen ei ole minulle mitään velkaa, pakit ei ole mitään minulta pois. Minulla on vain voitettavaa, jutteli nainen sitten kanssani vartin, tai jopa lähtee luokseni yöksi.
Ennen aloitusrepliikkiä, minulla ei ole mitään, sen jälkeen voi olla ei-mitään tai mitä vain. Pakit ei ole maailmanloppu, kiitos ei, ei ole maailmanloppu, monesta lyhyestä keskustelusta olen saanut hyvänpäiväntutun joka tulee itse jututtamaan yöelämässä minua. Viimeisimmän kanssa on tapailtu toista vuotta. Harmittaa vaan, että piti ettei nuorempana tajunnut, ettei katkeroituminen kannata, se vain karkottaa nekin jotka saattaisivat kiinnostua, kun saa jutun alkuun.
Mahtavaa, löytyihän täältä yksi mies, joka on tajunnut homman idean! Naiset on myös aina kiinnostuneempia miehestä, joka juttelee naisten kanssa luontevasti, ihan vaan tuttuinakin. Se tarkoittaa, että mies on läpäissyt ns idioottiseulan. "Reppana" tai "ääliö"-lapun poistaminen otsasta auttaa naisten kanssa kummasti, niinkuin sinunkin tapauksessa on käynyt. Olisin iloinen jos sinunlainen mies tulisi juttelemaan ja niin on varmaan moni muukin.
Vierailija kirjoitti:
Kovin pelkäävä mies olet sitten... kannattais ehkä hankkia itsetunto ja jotenkin miehistyttää itseäsi jos noin kovin keskustelupalstan jutut alkaneet pelottaa ja vaikuttaa elämääsi
Eihän naisilta nyt voi sellaista vaatia, että hekin tekisivät aloitteita, joutuisivat kutsuntoihin, putsaisivat rännit katolta, pystyttäisivät palomuurit kodin nettiyhteyteen jne...