Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten helppoa/ vaikeaa on saada omaehtoisen opiskelun puolto te-keskukselta ?

Vierailija
02.10.2020 |

Hyviä vinkkejä puollon saamiseen? Kiitos

Te-keskuksen työntekijä kyllä sanoi että minulla hänen mielestään olisi hyvä mahdollisuus puoltoon.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät mahdollisuudet, mikäli edellytykset täyttyvät. Aika selkeäthän ne ovat, kuten varmasti itsekin tiedät.

Vierailija
2/12 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät mahdollisuudet, mikäli edellytykset täyttyvät. Aika selkeäthän ne ovat, kuten varmasti itsekin tiedät.

En tiedä, kukaan tuttuni ei ole hakenut. 

Mutta oletan ettei te-keskuksen työntekijä antaisi turhaan puoltavaa näkemystä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki on että kannattaa toimia ripeästi. Eikö tämä opiskelujen rahoitusmalli ole mahdollisesti poistumassa valikoimista?

Tärkeintä on että opiskelu/tutkinto on alalta joka on varmasti työllistävä.

Vierailija
4/12 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ala työllistää, puolto on melko lailla varma. Itsekin opiskelen turvallisuusalaa omaehtoisena.

Vierailija
5/12 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni työntekijä kommentoi ettei usko että saan puoltavan päätöksen (koska taustalla oli yksi korkeakoulututkinto jo suoritettuna). Virkailijan vaihtuessa seuraavan näkemys oli, että puolto on hyvinkin mahdollinen. Puoltavan päätöksen sain.

Vierailija
6/12 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne lukee netissä. Oletko siitä kuullut?

Vierailija
7/12 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan alan työllistävyydestä. Osin myös työkkärin mielivallasta. Itse sain hoitoalan koulutukseen.

Vierailija
8/12 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Minuakin kiinnostaa kun olen ajatellut vaihtaa sosiaali- ja terveysalalle eikä nykyiselle osaamiselleni ole kysyntää.

Vierailija
9/12 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on mahdollisuus hakea vaikkei oma virkailija puoltaisikaan.

Hakekaa.

Vierailija
10/12 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin ainakin se oli jokseenkin mielivaltaista. Itse sain puoltavan päätöksen hoitoalan koulutukseen ja minulla oli ennestään korkeakoulututkinto. Yksi opiskelukaverini taas ei saanut samaan koulutukseen ja hänellä oli takana huonosti työllistävä ammatillinen tutkinto. Ihan outoa.

Vierailija
11/12 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko peruskoulutusta ennestään? Jos ei ole, puolletaan.

Itse hain ensin koulutukseen ja pääsin. Vasta sen jälkeen kyselin asiasta kun minulla oli jo opiskelupaikka tiedossa.

Vierailija
12/12 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma kannattaa Ensin neuvotella työntekijän kanssa ennen kuin hakee mihinkään koulutukseen.