Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohdunpoisto - onko mulla sopiva tilanne?

Vierailija
08.07.2024 |

Olen 29-vuotias nainen, joka sairastaa vaikeaa endometrioosia. Leikkauksessa selvisi, että on levinnyt pallean korkeudelle asti ja minulla on myös hengitysoireita. Kohtu, munasarjat ja rakko operoitu. Endometrioosia myös syvällä kohdun takana, mikä on kehittänyt adenonyoosin eli kohtulihas ns. pilaantuu. Ainoa sopiva hoito tähän mennessä on olleet kemialliset vaihdevuodet, mutta ei voida jatkaa pistoksia luiden haurastumisen vuoksi. 

Haluan äidiksi, mutta yritystä takana kohta vuosi tuloksetta. Naimisissa, mies ei yllättäen haluakaan IVF-hoitoihin. Saisinko kohdunpoiston, kiitos? En jaksa enää toivoa lasta, haluan vain kivun loppuvan.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävää :( Varmasti saat kohdunpoiston. Adoptio?

Vierailija
2/44 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ikävää :( Varmasti saat kohdunpoiston. Adoptio?

Käyn psykoterapiassa eli epäilen adoption mahdollisuutta. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teidän elämä muuttui kohdunpoiston jälkeen?

Ap

Vierailija
4/44 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin tuntemuksiasi. Jossain vaiheessa on laitettava oma terveys ja hyvinvointi kaiken muun edelle ja ajateltava realistisesti. Voimia <3

Vierailija
5/44 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten et ole enää nainen.

Ei kohdunpoistossa sukupuoli vaihdu.

Vierailija
6/44 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten et ole enää nainen.

Täh, mitähän mä just luin :O Kohdussako se naiseus onkin :D

epänainen sit ;)

Vierailija
7/44 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Menkkoja ei ole enää ikinä <3 <3 <3

Vierailija
8/44 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et saa. 

Vierailija
9/44 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti saat kohdunpoiston, jos haluat.

Minulla on nuo kaikki ja kahdesti leikattu endoa myös vatsaontelosta ja virtsarakosta ja munasarjoista. Nyt on lisäksi tuo kohdunseinämän kasvain. Itse en haluaisi kohdunpoistoa, enlkä itse koe mitään kipuja tai oireitakaan. Lääkärit yrittävät väkisin poistaa kohdun, muutaman vuoden välein saan siitä taistella. Käytän lisäksi estrogeenia vaihdevuosiin, enkä siitä suostu luopumaan, vaihdevuosioireeni ovat niin pahat.

Eli Suomessa on vaikeaa saada pitää kohtu, ei ole vaikeaa päästä kohdunpoistoon. 

Ja joka tapauksessa joutuisin käyttämään jotain keltarauhashormonia estrogeenin vastineena kohdunpoiston jälkeenkin. Se on turvallisinta kierukkana ja siihen tarvitaan kohtua.

Oletko muuten varma, että kivut johtuvat endometrioosista eikä keltarauhashormonista? Luulin n 25 vuotta, että ne johtuivat minulla endosta, kunnes kävi ilmi, että syynä olikin sekä valmisteena kåytetty, mutta myös kehon itse tuottama keltarauhashormoni. Olen sille jotenkin yliherkkä.

Vierailija
10/44 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Menkkoja ei ole enää ikinä <3 <3 <3

Kun sairastaa endometrioosia, kohdun limakalvoa kasvaa joka paikkaan keskivartalossa. Ei vain kohtuun.

Vierailija
11/44 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla on nuo kaikki ja kahdesti leikattu endoa myös vatsaontelosta ja virtsarakosta ja munasarjoista. Nyt on lisäksi tuo kohdunseinämän kasvain. Itse en haluaisi kohdunpoistoa, enlkä itse koe mitään kipuja tai oireitakaan. Lääkärit yrittävät väkisin poistaa kohdun, muutaman vuoden välein saan siitä taistella. Käytän lisäksi estrogeenia vaihdevuosiin, enkä siitä suostu luopumaan, vaihdevuosioireeni ovat niin pahat.

Eli Suomessa on vaikeaa saada pitää kohtu, ei ole vaikeaa päästä kohdunpoistoon. "

Haaskaat aivan tarpeettomasti yhteiskunnan resursseja tuolla typerällä kohtutaistelullasi. Siihen on todellakin syynsä, miksi lääkärit haluavat tuollaisilta toivottomilta tapauksilta poistaa sen kohdun ja lopettaa turhan päiväisen leikkauksissa ja tutkimuksissa juoksun. Olet äärettömän itsekäs ja typerä ihminen.

Vierailija
12/44 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkö sä luulit sen saavasi? 🤦🏻

Vierailija
13/44 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minulla on nuo kaikki ja kahdesti leikattu endoa myös vatsaontelosta ja virtsarakosta ja munasarjoista. Nyt on lisäksi tuo kohdunseinämän kasvain. Itse en haluaisi kohdunpoistoa, enlkä itse koe mitään kipuja tai oireitakaan. Lääkärit yrittävät väkisin poistaa kohdun, muutaman vuoden välein saan siitä taistella. Käytän lisäksi estrogeenia vaihdevuosiin, enkä siitä suostu luopumaan, vaihd

Itse olet typerä.

Tiedätkö muuten, että kohdulla ja munasarjoilla on tarkoitus? Ne pitävät paikallaan emätintä. Hyvin moni, joilta ne on poistettu, saa emättimen laskeuman. Eli se valuu ulos alapäästä. Minä en sitä halua.

Vierailija
14/44 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kohdunpoisto endometrioosia paranna. Pitää ottaa myös munasarjat pois. Sitten on vaihdevuodet. Tai laastarista hormoonit ja sitten taas kipuja? Mulla paha endometrioosi. Appelsiinin kokoisia myoomia. Väkisellä yrittävät kohdunpoistoa, mutta en ole uskaltanut. 3 vuotta tastä keskusteltu. Mulle löyty hyvä lääke Visanne. Enää paineen tunne myoomista, endo ei enää vaivaa.

Vierailija
15/44 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ite mietin josko saisi kohdunpoiston. Mulla endo levinnyt e pillereistä huolimatta. Jostakin se saa polttoaineensa. Tsemppiä sinne. Tää sairaus on suoraan hel vetistä. 

Vierailija
16/44 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minulla on nuo kaikki ja kahdesti leikattu endoa myös vatsaontelosta ja virtsarakosta ja munasarjoista. Nyt on lisäksi tuo kohdunseinämän kasvain. Itse en haluaisi kohdunpoistoa, enlkä itse koe mitään kipuja tai oireitakaan. Lääkärit yrittävät väkisin poistaa kohdun, muutaman vuoden välein saan siitä taistella. Käytän lisäksi estrogeenia vaihdevuosiin, enkä siitä suostu luopumaan, vaihd

Itse olet itsekäs ja typerä ihminen.

Minä voin hyvin näin. En tarvitse enkä halua tutkimuksia tai leikkauksia. Ne ovat lääkärien pakkomielle.

Vierailija
17/44 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kohdunpoisto endometrioosia paranna. Pitää ottaa myös munasarjat pois. Sitten on vaihdevuodet. Tai laastarista hormoonit ja sitten taas kipuja? Mulla paha endometrioosi. Appelsiinin kokoisia myoomia. Väkisellä yrittävät kohdunpoistoa, mutta en ole uskaltanut. 3 vuotta tastä keskusteltu. Mulle löyty hyvä lääke Visanne. Enää paineen tunne myoomista, endo ei enää vaivaa.

Niinpä.

Ja sitten kun joudut köyttämään estrogeenia vaihdevuosioireisiin, joudut käyttämään myös keltarauhashormonia. Se on turvallisinta kierukasta. Hormoneista keltarauhashormoni on se, joka aiheuttaa veritulppia, ei estrogeeni. Ne joilla on endometrioosi, eivät voi olla pelkällä estrogernilla kuten ne terveet, joilla ei ole endometrioosia.

Vierailija
18/44 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 14 jatkaa, eikö sukupuolihormoneja erity myös aivoissa? Minä en halunnut kohdun poistoa, pelkkiä myoomia eivät suostu poistamaan niin, kuin toivoisin. Kohdin poisto enne vaihdevuosia altisti jonkin tutkimuksen myös alzheimerille. Taisi liittyä jotenkin rautaan.

Vierailija
19/44 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet typerä.

Tiedätkö muuten, että kohdulla ja munasarjoilla on tarkoitus? Ne pitävät paikallaan emätintä. Hyvin moni, joilta ne on poistettu, saa emättimen laskeuman. Eli se valuu ulos alapäästä. Minä en sitä halua.

Hyvin moni? Mikähän on tämä sinun "hyvin monesi"? Päästäsi vedeltyä schaissea, jolla ei ole mitään tutkimustietoa pohjalla. Joo, jotkut saavat. Mutta ei todellakaan hyvin moni! Paskapuhetta siis sinulla ja kehtaat vielä tuollaista löperiä levittää ttäällä. Todistit juuri typeryytesi tuolla väitteellä.

P.s. kohdulliset taas voivat saada KOHDUN laskeuman. Mitäs siihen sanot? Että semmonen pätijä siellä...

Vierailija
20/44 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, jos Visanne toimii sinulle. Olen kokeillut vastaavaa lääkettä (dienogesti) ja ei auttanut yhtään.. 

Ap