Mies väkivaltainen lapsellemme, mihin teen ilmoituksen?
Ei kuulemma hae apua eikä suostu lähtemään mihinkään. Rikosilmoitus poliisille? Auttaisiko tajuamaan, että tekonss ovat rikollisia? Minun olisi saatava todisteita yksinhuoltajuutta varten, jos eroon päädymme, sillä en enää luota, ettei ole väkivaltainen minun poissaollessani. Itsekin jo myönsi, että on huolissaan omasta käytöksestään.
Kyseessä läimäytykset päähän ja paidasta vetäminen, ja muutenkin uhkaava ja aggressiivinen käytös. Voi pahentua kunhan nyt lapsia kasvaa, lapsi täyttää pian 5v. Jos lastensuojeluilmoituksen teen, viedäänkö lapset pois? Itse en hyväksy minkäänlaista väkivaltaa, olen jops nähnyt miten vakavia seurauksia vanhemman tekemällä väkivallalla on lapsuudenperheessäni.
Miehestä ei kukaan uskoisi tällaista, pelkään että on sairastumassa psyykkisesti vaativassa ja raskaassa työssään, puhuu outoja ja ärtynyt, väsynyt, uhkaava. Apua kiitos!
Kommentit (12)
Soita nyt hyvä ihminen neuvolaan, poliisille tai jonnekin. Älä jää odottamaan että mies napsahtaa ja tappaa kaikki!
Viime vuosien perhesurmista olisi varmaan voitu joku estää jos äiti olisi ajoissa hakenut apua!
Lapsi heti lääkäriin, ainakin jos jää jälkiä.
Poliisille rikosilmoitus (vaihtohtoisesti ilmoitus lasuun). Ja tee mahdollisimman pian jotain, joka ikinen kerta on liikaa ja sitä seuraa seuraava
Pakota miehesi hakemaan mielenterveysapua... ei eron tarvitse olla aina heti mielessä. .miehesi tarvitsee selkeästi mielenterveysapua ja tukea sinulta.. ties mikä sairaus iskenyt..miksi täytyt heti hylätä toinen huonolla hetkellä? Ei elämä ole yhtä onnea ja ylämäkeä.
Lastensuojeluun. Ei tosiaankaan viedä lapsia pois, jos toinen vanhemmista on kykenevä lapsista huolehtimaan. Se, että teet itse lastensuojeluilmoituksen, kertoo siitä että olet lapsesi asialla kun haet itse apua! Poliisillekin voit ilmoitttaa, mutta he tekevät ls-ilmoituksen joka tapauksessa ja paremmin yhteistyö sujuu kun teet ilmon itse.
Teen nyt ensimmäiseksi rikosilmoituksen poliisille. Toivon niin, että mies suostuisi terapiaan tms, on sellainen että muuttaa mieltään ja puhuu mitä sattuu, joten jos tosipaikan tullen lähtisi kun lapset vaakakupissa. Tajuaa itsekin tehneensä väärin.
Lähdet ensi- ja turvakotiin. Siitä lähtee automaattisesti ls-ilmoitus ja saat sitä kautta apua. Sekä samantien todisteet, että mies on väkivaltainen ja sinä koitat saada apua tilanteeseen.
Kiitos vastauksista, teen tämän todellakin julkiseksi! Ap
Ja se kannattaa muistaa että väkivallan loppuminen avulla ja tuella on mahdollista! Se vaan vaatii sen, että isä todella haluaa muuttua. Ainoa, mitä itse voit tehdä, on asian julkiseksi tekeminen. Se on ainoa osoitus siitä, että et hyväksy saati halua kasvattaa lastasi kurittajan kanssa. Jos apu ei kelpaa, voit miettiä akuutimmin eroa. Ei kuitenkaan kannata jäädä odottelemaan sitä, että "kyllä se muuttuu ja hakee apua", se on loputon odotus. Eli Joko nyt tai ei koskaan.
Tsemppiä :)
-4-
Soitin miehelle ja kerroin että tern rikosilmoituksen, nyt suostui lähtemään terapiaan! Menettäisi varmasti työnsä jos saisi tuomion. Mutta joka tapauksessa pistän kovan kovaa vastaan ja todistettavasti kun hakee apua säännöllisesti niin odotan vielä. Ap
Muista sitten ap että jos terapia ei auta niin sinun on erottava, muuten myös sinulta voi lähteä lapsi, jos jäät (ja ethän halua lapsen kasvavan riidoissa ja väkivallassa).
Itse olisin ehkä lähtenyt linjalle, että ensin asumusero ja siinä samassa yhteydessä rikosilmoitus.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 10:09"]
Soitin miehelle ja kerroin että tern rikosilmoituksen, nyt suostui lähtemään terapiaan! Menettäisi varmasti työnsä jos saisi tuomion. Mutta joka tapauksessa pistän kovan kovaa vastaan ja todistettavasti kun hakee apua säännöllisesti niin odotan vielä. Ap
[/quote]
Varaudu, että pääset pois tilanteesta lapsen kanssa jos mies alkaa kostotoimiin.
Ota ero. ajattele lapsesi parasta.