Potilas sijoitettiin vessaan!!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013121617837166_uu.shtml
Mikähän tohon voi olla syynä? Miksi osasto ottaa niin paljon potilaita että joku joudutaan vessaan laittamaan moneksi päiväksi? Onko tuo osasto ainoa missä voidaan eristää trooppista sairautta poteva, että joutuvat ottamaan noin älyttömille ylipaikoille? Vessathan yleensä ikkunattomia, huono ilmanvaihto jne. Eristyspotilaalle todella kurja paikka vieläpä ilman telkkaria.
Kommentit (55)
No mitä olis pitänyt tehdä, pikarakentaa lisäsiipi. No voidaan sekin tehdä, nostetaan vaan veroprosentiä äkkiä. Ja tietystyi palkata 10 hoitajaa lisää tähän lisäsiipeen?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 14:36"]
Minusta potilas olisi voinut mennä kustannuksellaan Thaikkuihin sairaalaan, sieltähän taudinkin sai. Olisi iloinen että saa hoitoa. Ei voi kovin kipeä olla kun jaksaa huonettaan kuvata ja kitistä netissä.
[/quote]
Tuolla logiikalla, synnyttäköön se äiti ne kaksosensa siellä kotona saunanlauteilla. Siellä kotonahan ne on alullekin pantu ja ihan vapaaehtoisesti, miksi raahautuu tänne sairaalaan muiden varoilla synnyttämään?
Ja lapsi, joka putoaa puusta ja katkaisee kätensä. Mitäs oli niin idiootti, että kiipesi puuhun ja meni vielä putoamaankin sieltä. Lastoittakaa itse se käsi. Katkaiskaa vaikka siitä puusta oksa lastaksi. Näin on ennenkin tehty, kyllä te osaatte.
Perhe ajaa kolarin. No, virukoon siellä maantien varressa. Mitäs olivat sellaisia typeryksiä, että lähtivät ajelemaan autolla. Ja mitä ylipäänsä ostivat koko auton! Olisivat menneet bussilla. Oma vika! Ei sellaisia meillä hoideta!
Niin, mihin se raja vedetään?
[/quote]
Kotimaan terveydenhuolto palvelee kotimaassa tapahtuvia asioita. Kun lähtee kaukomaille ottaa riskin mm. erilaisen bakteerikannan vuoksi.
Ko. henkilö tuskin olisi kotimaassa sairastunut. Hänellä oli vara maksaa matka, menisi yksityiselle.
Synnytykset ja lasten haverit kuuluu hoitaa julkisessa terveydenhuollossa. Alkoholistit heivaisin heti pois terveydenhoidon piiristä.. jos ei itseä oma terveys kiinnosta niin miksi yhteiskuntaa pitäisi kiinnostaa!
Te, jotka vingutte, että vessa on ihan hyvä paikka sairaalle. Onhan se sentään seiraalassa! Menetitte koko jutun pointin.
Ja pointti on se, että meille syötetään pajunköyttä. Meille luodaan mediassa mielikuvaa, että Suomessa on maailman paras sairaanhoito. Että meillä ollaan tasa-arvoisia ja kaikki saa tarvitsemansa hoidon. SIKSI meillä on kovat verot ja ilolla niitä maksamme.
Kun totuus on, että sairaanhoidossa mennään nyt liian usein siitä, missä aita on matalin. Todellakaan Suomessa ei enää saa parasta mahdollista hoitoa, ellei ole yksityistä sairasvakuutusta. Yliopistollisessa keskussairaalassakin kaikki voitava ja kalleimmat hoidot tehdään niille, joilla on vakuutus, joka maksaa. Jos olet tavallinen ihminen ja tulet sinne yhteiskunnan maksamiin hoitoihin, niin saat tyytyä rippeisiin.
Eihän tämä tietysti ole hoitohenkilökunnan syy vaan päättäjien, jotka ohjaavat rahat vääriin paikkoihin.
Me emme enää saa verorahoillemme vastinetta. Se on totuus. Mutta siitä ollaan hyshys, hiljaa.
Suomen kaltaisessa maassa on sairaalaosastoja tyhjillään ja sitten potilaita makuutetaan vessassa ja käytävillä. Onko sellainen sivistysvaltio?
Ramppasiko siellä porukkaa paskalla ym. siinä sängyn vierellä?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 14:23"]
oi vitsi näitä nykyajan mielensäpahoittajia. Jos osastot on täynnä eikä wc-majoitus herraa miellytä niin olisi kävellyt ulos. Kyllä synnärilläkin aikoinaan kätilöt sano että saatat joutua vauvan kanssa käytävälle sermin taakse kun on ruuhka-aika. Kyllä sen olis pari päivää kestänyt.
[/quote]
Kokeilepa sitä käytävällä oloa puolikuntoisena, kun ihmisiä ravaa edestakaisin, tv metelöi, tyypit ravaa parvekkeella tupakalla talvipakkasella ja kylmä ilma osuu vuoteeseesi. Käytävän kirkkaat valot paistaa suoraan kasvoille. Ja vieraat ihmiset käy kommentoimassa ulkonäköäsi, kun makaat siinä puoliksi tajuttomana. Ja mieti sitten, kuinka hyvin sen kestää.
[/quote]
Varmasti tuossa tilanteessa oma huone on ihan perusteltu, en sitä kiellä. Puhin nyt kuitenkin ihan normaalisti menneen synnytyksen jälkeisestä tilanteesta, kun osastolla on ruuhkaa, ja huonetta ei välttämättä heti saa. Sain kuitenkin oman huoneen parin tunnin odotuksen jälkeen, mutta ilomielin sinne olisi voinut mennä esim. kipeä sektiopotilas.
Typerää tällaisessa tilanteessa, jossa koko sairaanhoito on alasajossa vinkua, ettei telkkaria näe?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 08:52"]
Mikähän tohon voi olla syynä? Miksi osasto ottaa niin paljon potilaita että joku joudutaan vessaan laittamaan moneksi päiväksi? Onko tuo osasto ainoa missä voidaan eristää trooppista sairautta poteva, että joutuvat ottamaan noin älyttömille ylipaikoille? Vessathan yleensä ikkunattomia, huono ilmanvaihto jne. Eristyspotilaalle todella kurja paikka vieläpä ilman telkkaria.
[/quote]
Eristyspaikka pitää pystyä pesemään miltei kattoa myöten viisiprosenttisella kloriittiliuoksella tai muilla vastaavilla aineilla. Olisi todella vastuuntunnotonta sairaalalta laittaa ripuloivaa potilasta sellaiseen huoneeseen jota ei voi siivota em aineilla. T. Clostridim difficile 027
Mitäs toi haittaa, tärkeintä luulis olevan että saa hoitoa. Ei oo tuokaan maailmanmatkaaja tainnut käydä ulkomailla normaalisairaalassa.
Itse olin paikattavana Uruguayssä kun paikallinen bussi päätti ajaa parkissa olevan taksin kylkeen. Kuski kuoli minä en mutta jos olisin saanut olla suomalaisessa sairaalassa vaikka synnytyssängyn alla niin olisin ollut todella onnellinen vrt. Urugualainen normisairaala!
Suomen kauneimmassa kodissa oli viimeksi vessa makuuhuoneen nurkassa ja se sivuutettiin pelkällä ihmettelyllä. Tässä tapauksessa mies joutui eristykseen ylitäydellä osastolla suihkuhuoneeseen, jossa myös vessanpönttö. KAMALAA.
Oikeasti välillä mietityttää, eikö ihmisillä ole oikeita ongelmia (ja tällä viittaan myös tähän itse sairastuneeseen mieheen, joka toi asian iltapäivälehtiin). Mies saa sentään hoitoa. Varmaan olisi hänet täytynyt jättää johonkin 3 hengen huoneeseen jossa ei ole vessaa ja tartuttaa koko osasto yhteisvessaa käyttäen?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 14:38"]
Olen ollut kaksi kertaa sairaalassa. Molempina kertoina minut sijoitettiin käytävälle.
Ekalla kerralla minulta leikattiin umpisuoli ja menetin leikkauksessa paljon verta, koska neljä lääkäriä oli tehnyt väärän diagnoosin. Kyseessä ei ollutkaan umpisuoli vaan kysta. Olin leikkauksen jälkeen lähes tajuttomana sairaalaan käytävällä. Osaston miespotilaat kulki ohi, kävi sänkyni vieressä puhumassa keskenään rivoja ja huudattivat käytävällä ollutta tvtä täysillä. En tiennyt enkä tajunnut missä olin, en tiennyt, mikä oli unta ja totta. Koin vain kamalaa ahdistusta sanoista, metelistä, kirkkaista valoista.
Sitten isäni tuli minua katsomaan. Ja nosti kamalan äläkän, miksi leikkauksessa juuri ollutta pidetään käytävällä ja terveen oloiset miehet, jotka omin jaloin ravaa tupakalla ja telkkaria katsomassa, saa pitää vuodetta huoneessa. Minulle järjestyi välittömästi paikka huoneessa sisällä, missä sain toipua.
Niin ja se diagnoosi. Eka lääkäri, joka mut tutki, väitti, että kuolen aamuun mennessä, koska toinen keuhkoni ei enää toimi. Toka väitti, että olen kipuineni luulosairas. Kolmas sanoi, että sairaalaan, se on umpisuoli. Neljäs ihmetteli, ettei ultrassa näy tulehtunutta umpisuolta, mutta kun sulla on noi tuskat, niin kai se sitten umpisuoli on...
Toisen kerran peukaloni oli murtunut. Yliopistollisesta keskussairaalasta oli juuri ottanut loparit ainoa pätevä käsikirurgi, joka oli erikoistunut kämmeniin. Peukalo murtui sunnuntaina, maanantaina menin osastolle istumaan käytävälle. Lääkärin ekat sanat oli, ei sulla olisi vakuutusta, et menisi yksityiselle, kun meillä ei ole pätevää käsikirurgia.
No, olin koko päivän syömättä ja juomatta, odotin leikkausta. klo 15 sanottiin, että lähde kotiin, ei sua tänään leikata.
Tulin uudelleen tiistaina ja keskiviikkona. Uusi lääkäri, samat sanat, ei sulla tuota yksityistä vakuutusta olisi, kukaan ei halua leikata sua, kun ei ole erikoistunut käsiin...
Lopulta äiti soitti sille loparit ottaneelle käsikirurgille yksityissairaalaan ja maksoi mun leikkauksen siellä torstaina. Kun sairaalassa sanoivat, että niin, voi olla, että me ei leikata sua tällä viikolla... Ehkä menee ensi viikkoon...
Sunnuntaina käsi oli laitettu pakettiin terveyskeskuksessa pikapikaa. Sen jälkeen kukaan ei ollut avannut pakettia, se oli ihan vinksin ja vonksin.
Puhumattakaan hammaslääkäristä, joka diagnosoi kipujeni ja turvonneen poskeni syyksi sen, että mulla on liian iso kieli ja sitä pitäisi leikata. Kun sitten oikea syy oli hampaan joutuminen kuolioon...
Minulla oli korvakäytävän tulehdus. Eka lääkäri diagnosoi, että minulla on punkki kiinnittyneenä tärykalvoon... Korvalääkäri sai siitä sitten pitkät naurut.
Näiden seikkojen vuoksi pidän Suomen sairaanhoitoa ja lääkärien koulutusta yhtenä isona vitsinä ja Suomen lääketieteellisen hoidon tasoa suurena bluffina. Voisin lisätä tähän vielä sukulaisteni kokemat väärät diagnoosit ja muut töpeksinnät, mutta koska ne ovat muiden yksityisjuttuja, niin antaa olla.
[/quote]
Onneks isi ja äiti tulee ja pelastaa!!
[/quote]
Olin silloin 19-vuotias.
Kyllä se on niin, että jos itse olet liian heikko, etkä sairaalassa pysty pitämään puoliasi. Ja jos sinulla ei ole siellä ketään omaista pitämässä puolia sinun puolestasi. Niin parasta mahdollista hoitoa et saa.
Jaa niin, kerran jouduin ensiapuun. Minulla tuli keskellä yötä yhtäkkiä niin kova vti, että pissasin vain verta ja tuskat olivat kaameat. Minut istutettiin ensiapuun, edes kipulääkettä en saanut, vaikka pyysin. Tuskat olivat liian kovat, jotta olisin päässyt itse hakemaan edes vettä.
Lopulta olin niin kipeä, että pystyin vain makaamaan lattialla ja nyyhkyttämään tuskasta. Vasta silloin, kun joku hoitaja huomasi minun makaavan lattialla, pääsin hoitoon.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 14:57"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 08:52"]
[/quote]
Eristyspaikka pitää pystyä pesemään miltei kattoa myöten viisiprosenttisella kloriittiliuoksella tai muilla vastaavilla aineilla. Olisi todella vastuuntunnotonta sairaalalta laittaa ripuloivaa potilasta sellaiseen huoneeseen jota ei voi siivota em aineilla. T. Clostridim difficile 027
[/quote]Tässäpä ketjun järki, ei ollakaan muistettu sairaala-apulaisia haukkua : ) ?
Niin tuollakin osastolla oli varmaan pilvin pimein odottamassa yksityishuoneita, ihan ilkeyttä ei tämä potilas sinne päässyt, vaan joutui suihkuhuoneeseen?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 15:06"]
Niin tuollakin osastolla oli varmaan pilvin pimein odottamassa yksityishuoneita, ihan ilkeyttä ei tämä potilas sinne päässyt, vaan joutui suihkuhuoneeseen?
[/quote]
Yritä nyt ymmärtää, että ripaskapotilaan huone pitää pystyä pesemään melkein kattoa myöten! Mikä tässä nyt on niin vaikeaa?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 15:06"]
[/quote]
: D
Yritä nyt ymmärtää, että ripaskapotilaan huone pitää pystyä pesemään melkein kattoa myöten! Mikä tässä nyt on niin vaikeaa?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 14:38"]
Olen ollut kaksi kertaa sairaalassa. Molempina kertoina minut sijoitettiin käytävälle.
Ekalla kerralla minulta leikattiin umpisuoli ja menetin leikkauksessa paljon verta, koska neljä lääkäriä oli tehnyt väärän diagnoosin. Kyseessä ei ollutkaan umpisuoli vaan kysta. Olin leikkauksen jälkeen lähes tajuttomana sairaalaan käytävällä. Osaston miespotilaat kulki ohi, kävi sänkyni vieressä puhumassa keskenään rivoja ja huudattivat käytävällä ollutta tvtä täysillä. En tiennyt enkä tajunnut missä olin, en tiennyt, mikä oli unta ja totta. Koin vain kamalaa ahdistusta sanoista, metelistä, kirkkaista valoista.
Sitten isäni tuli minua katsomaan. Ja nosti kamalan äläkän, miksi leikkauksessa juuri ollutta pidetään käytävällä ja terveen oloiset miehet, jotka omin jaloin ravaa tupakalla ja telkkaria katsomassa, saa pitää vuodetta huoneessa. Minulle järjestyi välittömästi paikka huoneessa sisällä, missä sain toipua.
Niin ja se diagnoosi. Eka lääkäri, joka mut tutki, väitti, että kuolen aamuun mennessä, koska toinen keuhkoni ei enää toimi. Toka väitti, että olen kipuineni luulosairas. Kolmas sanoi, että sairaalaan, se on umpisuoli. Neljäs ihmetteli, ettei ultrassa näy tulehtunutta umpisuolta, mutta kun sulla on noi tuskat, niin kai se sitten umpisuoli on...
Toisen kerran peukaloni oli murtunut. Yliopistollisesta keskussairaalasta oli juuri ottanut loparit ainoa pätevä käsikirurgi, joka oli erikoistunut kämmeniin. Peukalo murtui sunnuntaina, maanantaina menin osastolle istumaan käytävälle. Lääkärin ekat sanat oli, ei sulla olisi vakuutusta, et menisi yksityiselle, kun meillä ei ole pätevää käsikirurgia.
No, olin koko päivän syömättä ja juomatta, odotin leikkausta. klo 15 sanottiin, että lähde kotiin, ei sua tänään leikata.
Tulin uudelleen tiistaina ja keskiviikkona. Uusi lääkäri, samat sanat, ei sulla tuota yksityistä vakuutusta olisi, kukaan ei halua leikata sua, kun ei ole erikoistunut käsiin...
Lopulta äiti soitti sille loparit ottaneelle käsikirurgille yksityissairaalaan ja maksoi mun leikkauksen siellä torstaina. Kun sairaalassa sanoivat, että niin, voi olla, että me ei leikata sua tällä viikolla... Ehkä menee ensi viikkoon...
Sunnuntaina käsi oli laitettu pakettiin terveyskeskuksessa pikapikaa. Sen jälkeen kukaan ei ollut avannut pakettia, se oli ihan vinksin ja vonksin.
Puhumattakaan hammaslääkäristä, joka diagnosoi kipujeni ja turvonneen poskeni syyksi sen, että mulla on liian iso kieli ja sitä pitäisi leikata. Kun sitten oikea syy oli hampaan joutuminen kuolioon...
Minulla oli korvakäytävän tulehdus. Eka lääkäri diagnosoi, että minulla on punkki kiinnittyneenä tärykalvoon... Korvalääkäri sai siitä sitten pitkät naurut.
Näiden seikkojen vuoksi pidän Suomen sairaanhoitoa ja lääkärien koulutusta yhtenä isona vitsinä ja Suomen lääketieteellisen hoidon tasoa suurena bluffina. Voisin lisätä tähän vielä sukulaisteni kokemat väärät diagnoosit ja muut töpeksinnät, mutta koska ne ovat muiden yksityisjuttuja, niin antaa olla.
[/quote]
Onneks isi ja äiti tulee ja pelastaa!!