Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain elämää 2020 virallinen

Vierailija
02.10.2020 |

Alkoi! Kenen päivää tai vetoja odotat eniten? Itse odotan Ressun päivää ja Ressun vetoja kuten myös Vesku Jokisen vetoja ja päivää. Stig on kans mielenkiintoinen.

Kommentit (3091)

Vierailija
1401/3091 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Artisteilla on hyvät ennakkotiedot siitä, mitä kappaleita tullaan kuulemaan. Monethan noista biisivalinnoista ovat osuneet kohdalleen (niillähän on siinä joku kisakin meneillään), vain esittäjä on ollut arvoitus. Osallistujat tekevät inserttejä ennen kuvauksia biiseistään, eikä niitä nyt kovin montaa ylimääräistä tehdä.  Mutta hyvin näyttelevät ns. yllättyneisyyttään - ai tuon biisin olet valinnut, enpä olisi uskonut.

Artisteille tehdään nuo versiot VALMIIKSI. Jo puoli vuotta kuvauksia aiemmin se säveltäjä-tuottaja-kaikkea muuta -jamppa Leri Leskinen tekee nuo versiot, siis säveltää ja sovittaa, valmiiksi artistin tyyliä mukaillen. Noista VALMIISTA versioista ne artistit jotka haluaa/osaa saavat itse jatkojalostaa biisiä, ne ketkä ei osaa laulavat sitten sen valmiin tuotoksen.

Noita biisejä hiotaan ja tuunataan kuukausia, ei ne missään viikossa synny vain elämää -leirillä.

Katsojat on naiiveja kun uskoo että artistit tekee nuo itse.

Tästä oli taannoin joku artikkeli että miten tämä oikeasti tapahtuu. Sitä ei tietenkään kerrota ettei illuusio rikkoudu.

Miksi alapeukut? Kun tää ON totta, en tätä itse keksinyt! Joku kolumnisti tästä kirjoitti miten ihmisiä vedetään höplästä ja annetaan ymmärtää että artistit itse muka tekisi nää. Edim joku Suvi Teräsniska vain laulaa, ei osaa säveltää, sovittaa, tuottaa. Sen laulut on aina muisen tekemiä.

No ei tämä nyt ihan koko totuus ole. Monet osallistujat on tosiaan olleet vain laulajia, jotka eivät tee sävellys/sovellustyötä, mutta heillä luultavasti oma tiiminsä, jossa omat tuottajat mukana. Eli tätä Leri Leskisen mukanaoloa tässä kommentissasi eniten epäilen.

Sitten on myös näitä erikoistapauksia. Esim Anssi Kela oli vain elämää historian ensimmäinen arttisti joka teki KAIKEN itse.

Tällä kaudella kaikki Veskun versiot on Klamydian kitaristin käsialaa ja bändin levyttämiä. Vesku mainitsi Reinon jaksossa tästä. Löytyy biiseistä viralliset versiot esim. Spotifystä.

Vierailija
1402/3091 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt höpiskään "tulee reinosta mieleen Silzu" juttujaan. Enemmänki mies vaikuttaa nöyrtyneeltä ja virheistään opiks ottaneelta. Sekoillu ruuhkavuosinaan, mitä sitten? Ottanu opiksee ja oppinu käsittelemään tunteitaan ja siksi varmaan herkistyykin helposti. Aina tarvii niihin päihteisiin vedota, jos ei osata ajatella television ruutua ja lööppejä pidemmälle. Hauskaa seurata jengii kuinka mustavalkosesta katsotaan toisia "sä oot tehny virheitä joskus, minä täällä täydellisenä tiedän ettet sä voi muuttua!!" koska lapsienkaan kehitys ei muutu mihinkään suuntaan kun täytetään 3? Valoja päälle. Naurattaa muutenkin vielä toi "Mariska" käy hitaalla, eikö jengi oikeesti saa ohjelmasta mitään muuta irti kuin keskittyä tiettyihin artistien ominaisuuksiin koska oma elämä on niin synkkää ja rumaa. Eikö se musiikki ole tässäkin ohjelmassa se pääasia? Vauva.fi - Katkeroituneiden mammojen kokouspaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/3091 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt höpiskään "tulee reinosta mieleen Silzu" juttujaan. Enemmänki mies vaikuttaa nöyrtyneeltä ja virheistään opiks ottaneelta. Sekoillu ruuhkavuosinaan, mitä sitten? Ottanu opiksee ja oppinu käsittelemään tunteitaan ja siksi varmaan herkistyykin helposti. Aina tarvii niihin päihteisiin vedota, jos ei osata ajatella television ruutua ja lööppejä pidemmälle. Hauskaa seurata jengii kuinka mustavalkosesta katsotaan toisia "sä oot tehny virheitä joskus, minä täällä täydellisenä tiedän ettet sä voi muuttua!!" koska lapsienkaan kehitys ei muutu mihinkään suuntaan kun täytetään 3? Valoja päälle. Naurattaa muutenkin vielä toi "Mariska" käy hitaalla, eikö jengi oikeesti saa ohjelmasta mitään muuta irti kuin keskittyä tiettyihin artistien ominaisuuksiin koska oma elämä on niin synkkää ja rumaa. Eikö se musiikki ole tässäkin ohjelmassa se pääasia? Vauva.fi - Katkeroituneiden mammojen kokouspaikka.

Enemmän reinosta henkii ulospäin laskelmoidut reaktiot. Tuohan on näyttelijä eikä edes huono sellainen.

Et voi ruveta sanelemaan että miten muut näkevät ja tulkitsevat noiden käytöksen.

Vierailija
1404/3091 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo mielessäni herkutellut tuulen värit ylpölle. ”On vain sulle ihminen villi...” matalalla äänellään ja kertsiin mahtipontiset rummut ja laulu kunnon voimalla.

Leipää lempee ja lämpöö on ärsyttänyt jo radiosta Arjan laulamana, en tykkää miten nuo sanat on venytetty tuohon.

Vierailija
1405/3091 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjan tosissaan osa analysoi näitä esityksiä.

Itse en odottanut tältä kaudelta erityisiä, mutta alusta asti on yllättänyt positiivisesti. Tuntuu, että porukalla on oikeasti mukavaa keskenään, ja tarinat ovat olleet mielenkintoisia ja koskettavia. Laskelmoitua, ehkä, mutta mitä siitä. Tähän syksyyn tarvitaan vìhdettä!

Vierailija
1406/3091 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin Mariska olisi jotenkin tööt? Kehui Veskuakin kauniiksi.

Itse olet töötti :D

Mariska kuulostaa jatkuvasti siltä kun se olisi jossain aineissa kun sen lauseet alkaa jostain kaukaa venyttämällä vähän kuin aivot leijailisi jossain muualla ja ne pitäisi ensin saada maan pinnalle että saa lauseen aikaan.

Toiseksi en oikein ymmärrä miksi joka viisu pitää sanoittaa uusiksi. Onhan se alkuperäinenkin sanoittaja nähnyt vaivaa sanomansa kanssa ja tää tulee ja "päh, tää on pas***" ja kirjoittaa jotain omasta elämästään tilalle.

Ihmettelen jos ei ole jotain vetänyt. On sen oloinen ihminen etten edes ihmettelisi jos käyttäis jotain

Vierailija
1407/3091 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ressu best! Aina alkaa hymyilyttää kun katsoo hänen esiintyvän :)

Vierailija
1408/3091 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hurjan tosissaan osa analysoi näitä esityksiä.

Itse en odottanut tältä kaudelta erityisiä, mutta alusta asti on yllättänyt positiivisesti. Tuntuu, että porukalla on oikeasti mukavaa keskenään, ja tarinat ovat olleet mielenkintoisia ja koskettavia. Laskelmoitua, ehkä, mutta mitä siitä. Tähän syksyyn tarvitaan vìhdettä!

Mielipide se vaan on vaikka olisikin tarkalleen kohta kohdalta kirjoitettu ja perusteltu. Ei siitä kannata loukkaantua jos siinä ei ole nimittelyä. Enkä usko että kukaan näitä analyysejään täysin vakavissaan kirjoittaa.

Vierailija
1409/3091 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava kausi. Katoin vähä sitä kautta, jossa on Maija Vilkkumaa. Aivan karmeaa paskaa, Elastinen, JVG, Pohjois-savon blondi, samu huumenokka.... Tuisku ainoa hyvä.

Vierailija
1410/3091 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon ennakkobiisin näin just facessa, Ressun vetämä Nyt nus*itaan.

Alatyylille on varmaan aikansa ja paikkansa, koska tämäkin biisi on olemassa, mutta tämä oli minusta väärä paikka. Nyt oli nähtävissä vaivaantuneisuutta muissa artisteissa, joten biisi olisi varmaan sopinut paremmin vaikka kuvausten jälkeiseen saunailtaan eikä ruokapöytään. Nyt oli vain juntti veto Ressulta, josta kyllä muuten tykkään kovasti.

Vierailija
1411/3091 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä oli aika hienoa, kun Arja puhui muista ammattilaisina. Vaikka yli 30 vuotta ollut alalla, niin arvosti muiden lauluntekotaitoa korkealle. 

Ja en tiedä, onko Arja itse tehnyt biisejä, oli vaan hienosti sanottu.

Vierailija
1412/3091 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkauksia Stigin päivään? Ressu on jo tiedossa, mutta entäs muut?

Omat veikkaukset:

- Veskulle joko ryyppy tai Yön Poltteen tyttö olet meritähti vahvistettuna Setä Tamulla ja Kunkku Pähkinällä.

- Reino: Vadelmasuklaa

- Jannika: Niks ja Naks

- Arja: Roy Orbison

- Ylppö: Viheltelen

- Mariska: Puumaa mä metsästän (muutettuna)

Vierailija
1413/3091 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reinon päivän parhaat (unohtu)

1. Ressu

2. Arja

3. Vesku

4. Jannika

5. Stig

6. Ylppö

7. Mariska

Arjan päivänä mun mielestä kaikki oli todella hyviä, ketään ei voinu millään mittapuulla sanoa huonoksi.

Mutta:

1. Ressu

2. Reino

3. Ylppö

4. Stig

5. Mariska

6. Vesku

7. Jannika

Vierailija
1414/3091 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkauksia Stigin päivään? R

- Mariska: Puumaa mä metsästän (muutettuna)

Puumana mä metsästän?

Vierailija
1415/3091 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ressu on ihan paras. Ressun ääni on jotain niin mahtavaa!!! Onnen kyyneleet on kuin hänen oma laulunsa.

Vähän vaan häiritsee taustamusiikin räväkkä tahtisuus.

Vierailija
1416/3091 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ressu yrittää aivan hirveästi, onkohan ikäkriisi päällä? Reinon "itku" ilman kyyneliä vaikuttaa näyttelemiseltä.

Ylppö on positiivinen yllättäjä, samoin Vesku. Stigistä pidin jo aiemmin. Arja, Mariska ja Jannika ovat ok, mutta eivät herätä erityisempiä tunteita. Mariskan lahjakkuus lauluntekijänä/sanoittajana on ilmiselvää, mutta en lähtisi katsomaan häntä keikoille.

Vierailija
1417/3091 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arja, kohti Stigin päivää

https://www.instagram.com/p/CHLtd34BoCN/

Vierailija
1418/3091 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaukset Stigin päivään, nyt kun Arjankin biisi oli jo julkaistu. Eli kaksi varmaa jo. Stigin päivä on selvästi vaikein veikata ja uskoisin esitysten jäävän pliisuiksi, koska Stig on Stig.

Ressu - Nyt Nussitaan

Arja - Lupasit et kelpaan näin

Reino - Viheltelen

Mariska - Korkeilla käytävillä

Jannika - Niks ja Naks

Ylppö - Pohmelo

Vesku - Roy Orbison

Vierailija
1419/3091 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi että, tätä on odotettu! Stig!