Vain elämää 2020 virallinen
Alkoi! Kenen päivää tai vetoja odotat eniten? Itse odotan Ressun päivää ja Ressun vetoja kuten myös Vesku Jokisen vetoja ja päivää. Stig on kans mielenkiintoinen.
Kommentit (3091)
Mun mielestä Jannika veto oli ehkä illan paras ja lauloi todella kauniisti.
Ressu oli toiseksi paras, ihan huikee tanssibiisi.
Mariska oli kolmas yhdessä mun lemppari Veskun kanssa.
Sitten Stig, Reiska.
Ylpön musiikkia en vaan ymmärrä mutta ihmisenä vaikuttaa ihanalta kuten nämä kaikki.
Paras porukka ikinä Jes!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arja: Nyt multa tuli.. Se... Onnenkyynel!
Ressu: Ai sun silmästä vai?
Mulla on vissiin sama huumorintaju Ressun kanssa xD :'D
Ressun seksistiset heitot on yököttäviä. Muuten hyvä tyyppi, mutta voisi jättää tuon ällön alapäähuumorin kokonaan pois!
Samaa mieltä. Muuten aivan ihana ja komeakin. Tulee mieleen Jari Sillanpää noista ilmaisista jutuista..
Onko ressu tullut kaapista?
Minä oon kait sitten vanhanaikainen ku alapäähuumori jaksaa naurattaa :'D
Kylläpä Arja on pirtsakka ihminen , kova nauramaan. Ihan ylipirteä mutta olihan juotavia kyllä tarjolla että oisko tehneet tehtävänsä :)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen pillittäjiä noi Jannika B. ja Reino Nordin oikein on? Pillittävät joka mutkassa! Grrrr. Mä oisin voinut kuvitella, että Koriseva on se joka eniten pillittää, mutta ei se niin mennytkään.
Tuo Jannika B on oikea tylsyyden huippu ja tekoitkijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okej. Herra Ylppö Leipää Lempee ja Lämpöö oli ehkä paras tai Veskun veto. Ressun biisi nyt ei oikein kolissut, mut kaikki oli hyvii.
Nyt oli hyvin sovitettu noi leipää, lempee, lämpöö yhteen pötköön laulettuna. Parempi kuin alkuperäinen.
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin Mariska olisi jotenkin tööt? Kehui Veskuakin kauniiksi.
Itse olet töötti :D
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti joku laulaa mieli maailmoja juoksee-biisin.
Ei laulettu, kuten ei myöskään Valloitan koko maailman -biisiä.
Vierailija kirjoitti:
Arjan päivänä kuultavat kappaleet:
Ainakin kuningaskobra Stigin tulkitsemana (Kuului siinä pätkässä jossa näytettiin seuraavaa jaksoa)
Muita kappaleita (Oma veikkaus)
🔹Leipää, lempee ja lämpöö
🔹 Mieli maailmoja juoksee
🔹Enkelin silmin
🔹 Valloitan koko maailman
🔹 Kun minuun kosketat
🔹 Tää ystävyys
2 näistä kuultiin.
Ajattelin että tästä kaudesta en niin innostuisi artistien takia, mutta kyllä vaan lähtee. En tykkää Jannika B:stä, kun on jotenkin niin epätoivoinen ja yrittää liikaa. Ylppö ja Klamydian ukko on taas täysin tuntemattomia minulle. Mutta nuoruuteni artisti Ressu ja lapsuuteni idoli Arja Koriseva pelastaa pelin. Reinostakin olen alkanut pitää, vaikka aikoinaan Iholla -sarjan jälkeen pidin sitä aivan pellenä. Stigistä tykkäsin Tähdet tähdet kaudella. Mariska on lahjakas, vaikkei artistina niin puhuttelekaan, mutta kokonaisuus on huikea.
Veikkauksia Stigin päivän biiseistä (6.11.2020)
- Nyt nus**taan (Ainakin tämä kuullaan)
Olisikohan muut sitten nämä:
- Roy Orbison
- Puumaa mä metsästän
- Viheltelen
- Lemmenlukko
- Ryyppy
- Lupasit et kelpaan näin
Vierailija kirjoitti:
Skyskraper - taivaan kaapija.
Pilvenpiirtäjä on kyllä tosi kaunis sanana. Kauniimpaa kuin englanti.
*Skyscraper
Tulevat jaksot:
Vesku Jokisen päivä 13.11.
Mariskan päivä 20.11.
Herra Ylpön päivä 27.11.
Vain elämää: Yllätysbiisit 4.12.
Vain elämää: Pelastakaa lapset 5.12.
Vain elämää: Joulu 1/2 11.12.
Vain elämää: Joulu 2/2 18.12
Siis näin (Jäi Stig pois edellisestä kommentista)
Stigin päivä 6.11
Mariskan päivä 20.11.
Herra Ylpön päivä 27.11.
Vierailija kirjoitti:
Tulevat jaksot:
Mariskan päivä 20.11.
Herra Ylpön päivä 27.11.
* 6.11 Stigin päivä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin Mariska olisi jotenkin tööt? Kehui Veskuakin kauniiksi.
Itse olet töötti :D
Mariska kuulostaa jatkuvasti siltä kun se olisi jossain aineissa kun sen lauseet alkaa jostain kaukaa venyttämällä vähän kuin aivot leijailisi jossain muualla ja ne pitäisi ensin saada maan pinnalle että saa lauseen aikaan.
Toiseksi en oikein ymmärrä miksi joka viisu pitää sanoittaa uusiksi. Onhan se alkuperäinenkin sanoittaja nähnyt vaivaa sanomansa kanssa ja tää tulee ja "päh, tää on pas***" ja kirjoittaa jotain omasta elämästään tilalle.
No ei tämä nyt ihan koko totuus ole. Monet osallistujat on tosiaan olleet vain laulajia, jotka eivät tee sävellys/sovellustyötä, mutta heillä luultavasti oma tiiminsä, jossa omat tuottajat mukana. Eli tätä Leri Leskisen mukanaoloa tässä kommentissasi eniten epäilen.
Sitten on myös näitä erikoistapauksia. Esim Anssi Kela oli vain elämää historian ensimmäinen arttisti joka teki KAIKEN itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Artisteilla on hyvät ennakkotiedot siitä, mitä kappaleita tullaan kuulemaan. Monethan noista biisivalinnoista ovat osuneet kohdalleen (niillähän on siinä joku kisakin meneillään), vain esittäjä on ollut arvoitus. Osallistujat tekevät inserttejä ennen kuvauksia biiseistään, eikä niitä nyt kovin montaa ylimääräistä tehdä. Mutta hyvin näyttelevät ns. yllättyneisyyttään - ai tuon biisin olet valinnut, enpä olisi uskonut.
Artisteille tehdään nuo versiot VALMIIKSI. Jo puoli vuotta kuvauksia aiemmin se säveltäjä-tuottaja-kaikkea muuta -jamppa Leri Leskinen tekee nuo versiot, siis säveltää ja sovittaa, valmiiksi artistin tyyliä mukaillen. Noista VALMIISTA versioista ne artistit jotka haluaa/osaa saavat itse jatkojalostaa biisiä, ne ketkä ei osaa laulavat sitten sen valmiin tuotoksen.
Noita biisejä hiotaan ja tuunataan kuukausia, ei ne missään viikossa synny vain elämää -leirillä.
Katsojat on naiiveja kun uskoo että artistit tekee nuo itse.
Tästä oli taannoin joku artikkeli että miten tämä oikeasti tapahtuu. Sitä ei tietenkään kerrota ettei illuusio rikkoudu.Miksi alapeukut? Kun tää ON totta, en tätä itse keksinyt! Joku kolumnisti tästä kirjoitti miten ihmisiä vedetään höplästä ja annetaan ymmärtää että artistit itse muka tekisi nää. Edim joku Suvi Teräsniska vain laulaa, ei osaa säveltää, sovittaa, tuottaa. Sen laulut on aina muisen tekemiä.
No ei tämä nyt ihan koko totuus ole. Monet osallistujat on tosiaan olleet vain laulajia, jotka eivät tee sävellys/sovellustyötä, mutta heillä luultavasti oma tiiminsä, jossa omat tuottajat mukana. Eli tätä Leri Leskisen mukanaoloa tässä kommentissasi eniten epäilen.
Sitten on myös näitä erikoistapauksia. Esim Anssi Kela oli vain elämää historian ensimmäinen arttisti joka teki KAIKEN itse.
Elllu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tällä kaudella halutaan tuoda esille niitä vähemmän tunnettuja kappaleita? Mulle esim. Tuulen värit ei voi kolahtaa muuta kuin Arjan laulamana, koska lauloin sitä kuorossa ja kasvoin Disney-leffojen parissa.
Mutta siis eilinen jakso... Mariska oli tällä kertaa ihan hyvä, mutta mielestäni muuttaa liikaa originaalia kappaletta nimenomaan sanoituksien osalta. Olisi ollut ihan hyvä ilman näitä muutoksia. Jannikan ääntäminen ärsyttää. Esim. sanassa koskettaa kuuluu T liian korostetusti ja särähtää korvaan.
Pakko taas nostaa kolmikko Stig, Vesku ja Ylppö parhaimpina vetoina. Ressu ja Reino oli ihan ok.
Kyllä muutama kyynel tirahti ja tämä poppoo toimii tosi hyvin yhdessä, vaikka heillä kaikilla on oma musiikkityylinsä. Innolla odotan ensi viikkoa.
Hassua, että sanot ettei tuulen värit kolahda sinuun muuta kuin Arjan laulamana. Oliko Arja sii mukana samassa kuorossa kuin sinä?
Teille jotka arvostelette sitä, ettei esittäjä ole alkuperäinen tai ei ole tehnyt biisiä, niin arvosteletteko samalla lailla muitakin musiikin tai taiteen tekijöitä? Harva palkittu näyttelijä on itse tehnyt leffansa. Baletit, oopperat ymv ovat ikivanhoja teoksia, joihin joka aikakausi jättää jälkensä uusien esittäjien myötä. Se, että pyörä on jo keksitty, ei tarkoita sitä, että fillarointi huononta ihmistä.
Vain elämäässä on esitetty hyvin paljon coverin covereita, kuten tuo Kuningaskobra nyt viimeksi. Ressun päivänä oli niitä suomennettuja biisejä, kuten Älä mee. Osa ärsyyntyy ajatuksesta, osa hyväksyy musiikin kierrättämisen muitta mutkitta.
Vähän tylsää valmiin coverin valitseminen on silloin, kun artistilla olisi valtavasti ikiomaakin materiaalia. Esimerkkinä vaikkapa VilleGalle, joka halusi esittää Paula Vesalan päivänä Pikkuveli -biisin, joka on lastenlaululevyä lukuunottamatta PMMP:n tuotannon ainoa coverbiisi (Noitalinna Huraa siis alkuperäisesittäjä, nuorisolle tiedoksi).
Tuulen värejä minäkin kaipasin Arjan päivänä, ja petyin vähän, kun se ei tullut. Enkelin silmin on kulunut kuin mikä, ja äkkiseltään ainoa kappale, jonka olisin osannut nimetä Arjalle kuuluvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Elllu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tällä kaudella halutaan tuoda esille niitä vähemmän tunnettuja kappaleita? Mulle esim. Tuulen värit ei voi kolahtaa muuta kuin Arjan laulamana, koska lauloin sitä kuorossa ja kasvoin Disney-leffojen parissa.
Mutta siis eilinen jakso... Mariska oli tällä kertaa ihan hyvä, mutta mielestäni muuttaa liikaa originaalia kappaletta nimenomaan sanoituksien osalta. Olisi ollut ihan hyvä ilman näitä muutoksia. Jannikan ääntäminen ärsyttää. Esim. sanassa koskettaa kuuluu T liian korostetusti ja särähtää korvaan.
Pakko taas nostaa kolmikko Stig, Vesku ja Ylppö parhaimpina vetoina. Ressu ja Reino oli ihan ok.
Kyllä muutama kyynel tirahti ja tämä poppoo toimii tosi hyvin yhdessä, vaikka heillä kaikilla on oma musiikkityylinsä. Innolla odotan ensi viikkoa.
Hassua, että sanot ettei tuulen värit kolahda sinuun muuta kuin Arjan laulamana. Oliko Arja sii mukana samassa kuorossa kuin sinä?
Teille jotka arvostelette sitä, ettei esittäjä ole alkuperäinen tai ei ole tehnyt biisiä, niin arvosteletteko samalla lailla muitakin musiikin tai taiteen tekijöitä? Harva palkittu näyttelijä on itse tehnyt leffansa. Baletit, oopperat ymv ovat ikivanhoja teoksia, joihin joka aikakausi jättää jälkensä uusien esittäjien myötä. Se, että pyörä on jo keksitty, ei tarkoita sitä, että fillarointi huononta ihmistä.
Vain elämäässä on esitetty hyvin paljon coverin covereita, kuten tuo Kuningaskobra nyt viimeksi. Ressun päivänä oli niitä suomennettuja biisejä, kuten Älä mee. Osa ärsyyntyy ajatuksesta, osa hyväksyy musiikin kierrättämisen muitta mutkitta.
Vähän tylsää valmiin coverin valitseminen on silloin, kun artistilla olisi valtavasti ikiomaakin materiaalia. Esimerkkinä vaikkapa VilleGalle, joka halusi esittää Paula Vesalan päivänä Pikkuveli -biisin, joka on lastenlaululevyä lukuunottamatta PMMP:n tuotannon ainoa coverbiisi (Noitalinna Huraa siis alkuperäisesittäjä, nuorisolle tiedoksi).
Tuulen värejä minäkin kaipasin Arjan päivänä, ja petyin vähän, kun se ei tullut. Enkelin silmin on kulunut kuin mikä, ja äkkiseltään ainoa kappale, jonka olisin osannut nimetä Arjalle kuuluvaksi.
VilleGalle ei halunnut palauttaa lauluntekijä Vesalaa maan pinnalle, vaan sillä oli omia vaikeuksia oman veljensä kanssa, siksi valitsi biisin.
Samaa mieltä. Muuten aivan ihana ja komeakin. Tulee mieleen Jari Sillanpää noista ilmaisista jutuista..
Onko ressu tullut kaapista?