Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi aloitti päiäväkodin, jatkuvasti kipeänä

Vierailija
02.10.2020 |

Nyt lähtee järki! Lapsi aloitti päiväkodin kesän jälkeen, eli vasta alle 2kk sitten. Nyt kolmatta kertaa kipeänä, yskää ja flunssaa. Koronatesteissä hypätty ja siltä onneksi vielä säästytty.

MItä v* onko normaalia että lapset ovat yhden viikon vähintään joka kuusta kipeänä kun ovat päiväkodissa ? Ennen tätä flunssaa ollut kerran.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tautisia ne on sielä, lisäilona vielä loiset mm täit, kihomadot ym mitkä leviävät kulovalkean tavoin

Vierailija
2/41 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi meni seurakunnan kerhoon. 3 krt viikossa. Hän sairasti syyskuusta toukokuulle ihan koko ajan.

Sitten elokuussa meni päivökotiin. Ei ole sairasta ut enää. Se oli vain se alku kun meni lapsiryhmään. Ihan hornaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vaihe kestää noin vuoden, ikävä kyllä. Esikoinen aloitti perhepäivähoitajalla, silloin ei ollut tuota ongelmaa, mutta toisen lapsen jälkeen aloitettiin päiväkodissa niin sitten oli. Välillä tuntui, että ei tule edes yhtä ehjää viikkoa. Yleensä vielä koko perhe kävi läpi samat taudit. Ja kyllä tuntui siltä, että järki lähtee. Silloin ei onneksi ollut mitään koronaa lisänä. Koittakaa jaksaa kyllä tuo ajan kanssa helpottaa.

Vierailija
4/41 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa lapselle vähintään 50 ug D-vitamiinia päivässä ja maitohappobakteereja.

Vahvistaa vastustuskykyä.

Vierailija
5/41 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin juuri podcastia missä päiväkodin aloittaneen lapsen äiti kertoi, kuinka heille oli kerrottu lasten sairastavan eka päiväkotivuoden aikana keskimäärin sata päivää

Vierailija
6/41 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi?

Vierailija
7/41 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on.

Sit kun ne on sairastanu n. 100 flunssaa ja n. 20 oksennustautia, niin niillä alkaa olla vähän vastustuskykyä.

Vierailija
8/41 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi on ollut vain kolmisen kertaa kipeänä päiväkodin aikana, eli 2,5 vuoden aikana. Syö kyllä monipuolisesti ja D-vitamiinia annetaan ympärivuotisesti, kesällä kaksinkertainen määrä ja syksyllä, talvella ja keväällä viisinkertainen.

Vierailija
9/41 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hoitolapset ovat olleet terveitä koko syksyn ja koko viime vuodenkin. Perhepäivähoidossa lapset tosiaan pysyvät terveempinä, kun ryhmä on pieni. Täitä tai kihomatoja ei ole koskaan ollut yhdelläkään hoitolapsella ja olen kuitenkin 20 vuotta ollut pph.

Vierailija
10/41 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Meillä tiuhaan sairastelua kesti kolmisen vuotta per lapsi, jossain siinä neljän-viiden ikävuoden kieppeillä loppui.

Vierailija
11/41 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kokemuksella tuo on vielä melko maltillista sairastamista.

Vierailija
12/41 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa ihan normaalilta eikä edes pahimmalta skenaariolta. Meillä oli jossain kohtaa hyvällä säkällä viikon terve ja taas uutta pukkasi. Siis silleen parivuotiaana. Nyt neljävuotiaana sairastaa selkeästi vähemmän, tosin nyt syksyn toinen kevyehkö flunssa menossa.

Vierailija
13/41 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka poika oli kerran kuussa kipeänä. Toinen meni päiväkotiin ja ajattelin, että sama jatkuu.

No ei, vielä useammin kipeänä. Ja siitä ikävä, että isi sai vähintään joka toisen flunssan.

Helpotti kun menivät kouluun. Isi.

Vierailija
14/41 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on normaalia! Ei mitään hätää. Aloittaessa se onkin yhtä sairastelua, mutta se laantuu ja tasoittuu. Sairastaminen on äärimmäisen tärkeää lapsesi vastustuskyvylle. Tietysti korona aikana se tuottaa päänvaivaa vielä enemmän kuin normaalisti. Sinä pärjäät hienosti! :) 

Vierailija
15/41 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on huono vastustuskyky, kun tässä ajassa kukaan ei edes kipeänä saa tulla päivikseen. Taidat asua isomman kaupungin keskustassa, etkä ole lapsesi kanssa käynyt metsässä, etkä muuallakaan.

Vierailija
16/41 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun hoitolapset ovat olleet terveitä koko syksyn ja koko viime vuodenkin. Perhepäivähoidossa lapset tosiaan pysyvät terveempinä, kun ryhmä on pieni. Täitä tai kihomatoja ei ole koskaan ollut yhdelläkään hoitolapsella ja olen kuitenkin 20 vuotta ollut pph.

Nää sairastaa sitten esikoulussa tai koulussa, jos eivät pph:lla ehdi saada kunnon vastustuskykyä.

Vierailija
17/41 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lastenhoitaja päiväkodissa. Nyt vuorotteluvapaalla. Ei minkäänlaista flunssaa tai edes nuhan tynkää ole ollut tänä aikana!

Vierailija
18/41 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on huono vastustuskyky, kun tässä ajassa kukaan ei edes kipeänä saa tulla päivikseen. Taidat asua isomman kaupungin keskustassa, etkä ole lapsesi kanssa käynyt metsässä, etkä muuallakaan.

Jos harrastaisit tätä edes kerran viikossa niin ongelmaa ei olisi: https://m.facebook.com/terveysmetsa/photos/a.738182832923407/4397900286…

Vierailija
19/41 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitohappobakteeri valmiste esim. gefilus vastustuskykyä vahvistamaan päivittäiseen käyttöön.

Vierailija
20/41 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudattaakohan päiväkoti nykyohjeita, että yhtään oireinen lapsi passitetaan kotiin? Meidän lapsi sairasti sen yhden flunssa, jonka tuntui koko Suomi sairastavan yhtä aikaa kun koronatestaukset menivät jumiin. Sen jälkeen ei ole ollut kipeänä. Aloitti siis päivähoidon vasta. Olen itse ajatellut tämän johtuvan siitä, että nuhanenät eivät saa olla päiväkodissa. Oma lapseni on kyllä sairastanut flunssaa ja influenssaa ihan useammankin kerran ennen päivähoitoa, joten toki voi olla että hänellä on hieman vastustuskykyä alla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän