Vanhempi omii lapsen?
Onko kenelläkään kokemusta tilanteesta, jossa toinen vanhempi omii lasta? Olemme siis yhdessä ja meillä on kaksivuotias tytär. Mieheni viettää tyttären kanssa lähes kaiken vapaa-aikansa. Kotityöt ovat pitkälti minun harteillani ja tuntuu, etten ehdi ja saa olla tytön kanssa niin paljon kuin haluaisin. Minulla olisi enemmän aikaa, jos mies osallistuisi enemmän kotitöihin itsenäisesti. Alussa ajattelin että on kiva, kun isä on lapsensa kanssa niin paljon, mutta nyt olen jopa mustasukkainen! Heillä on niin omat jutut. Välittää tyttö (ja mies) minustakin, mutta mies ei yritä tietoisesti tukea meidän suhdettamme antamalla minulle enemmän aikaa lapsen kanssa.
Kommentit (4)
Meillä mies tuli aina väliin kun minä aloin leikkiä lapsen kanssa ja dominoivana tyyppinä otti koko tilanteen itselleen. Ja oletti lisäksi että ruoka tulee pöytään itsekseen.
uskomatonta ehkä, mutta tutustuin omaan lapseeni kunnolla vasta eron jälkeen, kun viimeinkin saimme ihan kahdenkeskistä aikaa
Kaikesta sitä ihminen voi valittaa! Ole iki onnellinen että mies haluaa olla lapsesi kanssa! Eiköhän täällä valiteta enemminkin ettei isät välitä lapsistaan. Saatpahan enemmän aikaa itsellesi, ei niitä kotitöitä noin pienessä perheessä niin paljon ole ja se lapsenhoitokin on ikään kuin kotityö!
Mikäli kumpikin käy työssä niin kotityöt puoleksi. Jätä tiskit makaamaan, siivoukset siivoamatta ja ole myös lapsesi kanssa. Katso miten käy.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 01:57"]
Onko kenelläkään kokemusta tilanteesta, jossa toinen vanhempi omii lasta? Olemme siis yhdessä ja meillä on kaksivuotias tytär. Mieheni viettää tyttären kanssa lähes kaiken vapaa-aikansa. Kotityöt ovat pitkälti minun harteillani ja tuntuu, etten ehdi ja saa olla tytön kanssa niin paljon kuin haluaisin. Minulla olisi enemmän aikaa, jos mies osallistuisi enemmän kotitöihin itsenäisesti. Alussa ajattelin että on kiva, kun isä on lapsensa kanssa niin paljon, mutta nyt olen jopa mustasukkainen! Heillä on niin omat jutut. Välittää tyttö (ja mies) minustakin, mutta mies ei yritä tietoisesti tukea meidän suhdettamme antamalla minulle enemmän aikaa lapsen kanssa.
[/quote]
Käykö se sun mies töissä ja sinä olet päivät pitkät muutenkin sen lapsen kanssa kotona? Siinä tapauksessa ymmärrän hyvin, että miehesi kokee vain ottavansa käyttöön sen oman aikansa lapsen kanssa.