Milllaisen aterian kokkaisit ensitreffeillä?
Mä tekiisin varmaan broiler-aurajuustopastan. Vähän tietysti riippuu myös ruokavaliosta mutta, siihen tulisi broileria, aurajuustoa, aurinkokuivattua tomaaattia, valkosipulia, sipulia, vähänrasvaiista kermaa, broilerit paistettaiisiin hyvälaatuisessa joko rypsi/rapsiölljyssä, ja jotaiin kaunista pastaa. Mustapippuria, tuoretta basilikaaa ja auajuuustoa murusina koristeeeksi. Tuossa pastassa tulevat todella kauniiisti erilaiset värit esillle.
Kommentit (34)
En mitään, koska en haluaisi ensimmäisiä treffejä kummankaan kotiin.
Tie mun miehen sydämeen alkoi aikanaan ahvenfileillä, muusilla ja pekoniporkkanoilla. Siellä on pysytty jo 15 v. Tänään syötiin naudanlihawokkia.
Rypsiöljy kuuluu moottorisahaan.
Ei huono mut mä en kyl ensitteffeillä mitään kokkais. Nopeet treffit et tietää tuleeko enempiä
Vierailija kirjoitti:
Tie mun miehen sydämeen alkoi aikanaan ahvenfileillä, muusilla ja pekoniporkkanoilla. Siellä on pysytty jo 15 v. Tänään syötiin naudanlihawokkia.
Eiihän me näitä vanhoja enäää jaksa. Yritetään askel kerrallaan.
Kinkku, lampaanpää, verisyltty. Olen metsästäjänainen!
Kurpitsakeittoa
Naudan ulkofileepihvit ja uunijuureksia
Mutakakkua
Vierailija kirjoitti:
Kinkku, lampaanpää, verisyltty. Olen metsästäjänainen!
Ei wakuuta.
Tekisit sitten riistaa, etkä kinkkua ja lammasta.
Zinc
Tarjosin Lidlin kanakeittoa ja antoi pillua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiihän me näitä vanhoja enäää jaksa. Yritetään askel kerrallaan.
Yrittäkää toki, mutta ei väkisin. Anoppi on kamala kokki, vaikutukseen ei tarvittu ihmeitä :D
Ottaisin parhaat välilihat sulamaan muutamaa tuntia ennen ja loihtisin maukkaan uunivälilihapadan kermaperunoilla.
Kummankaan koti ei ole ensitreffien paikka. Jos joku kokkaa, niin se on ravintolan kokki.
makaroonia ja tonnikalaa
tosinainen jää ja päiväperho liitelee pois
🙃
Nykyisellä kokemuksella jonkin huonon. Kuten ranskiksia ja nakkeja. Tulee heti eroteltua ne jotka nyrpistelevät nokkaansa. Näitä on nähty, menkööt.
Kolmekymmentä vuotta jo aviossa, ensi treffeillä syötiin pizzaa. Toisilla keitin kesäkeittoa (juu, molmemmat tykätään) ja sitä oli liian vähän. Kolmansilla tein jauhelihapihvejä, jotka eivät pysyneet koossa. Kyllä se kokkaustaitoinen minustakin sitten kehittyi.
Ei kai kukaan mene ensitreffeille vieraan ihmisen kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymmentä vuotta jo aviossa, ensi treffeillä syötiin pizzaa. Toisilla keitin kesäkeittoa (juu, molmemmat tykätään) ja sitä oli liian vähän. Kolmansilla tein jauhelihapihvejä, jotka eivät pysyneet koossa. Kyllä se kokkaustaitoinen minustakin sitten kehittyi.
Tämä tapahtui 1970-luvulla? Tai aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
En mitään, koska en haluaisi ensimmäisiä treffejä kummankaan kotiin.
Samoin. Todella epäromanttista ja muutenkin tulee tunne, ettei edes sen verran viitsi vaivautua, että lähtee kotoa treffeille. Kotisohvalla ehtii kyllä nyhjätä sitten, jos homma etenee.
En tykkää aurajuustosta. Tosin et varmaan ollut kutsumassa minua.