Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en pysty käyttämään maskia

Vierailija
02.10.2020 |

Kokeilin tänään tuollaista kertakäyttömaskia. Jotenkin vaan huimaukseni lisääntyy enkä oikein pysty hengittämään. Pakko olla käyttämättä. En tiedä, johtuuko useista sairauksistani mutta ei onnistu.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kykenisi, mutta en käytä!

Jos tulee pakko, niin nostan huivin kasvoille.

Vierailija
2/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko vaan suositus. Koita sellaista kankaista pestävää, jotain ohutta materiaalia. Noi kertakäyttöiset on täynnä kaikenmaailman kemikaaleja, ei ole terveellistä hengittää niiden läpi jatkuvasti, nythän jo Italiassa ja muualla missä maskipakko on, ovat ihmiset saaneet keuhkosairauksia maskin käytöstä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko vaan suositus. Koita sellaista kankaista pestävää, jotain ohutta materiaalia. Noi kertakäyttöiset on täynnä kaikenmaailman kemikaaleja, ei ole terveellistä hengittää niiden läpi jatkuvasti, nythän jo Italiassa ja muualla missä maskipakko on, ovat ihmiset saaneet keuhkosairauksia maskin käytöstä!!

Ihanko totta?

Vierailija
4/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty minäkään käyttämään kertakäyttöisiä, häiritsee se kemikaalien haju. Olen jonkin verran kemikaaliyliherkkä. Kankaiset on ok muutaman pesukerran jälkeen, kokeile niitä.

Vierailija
5/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kankaisia. Silkki varmasti olisi paras vaikka myös hintavin, mutta silkki tuntuu toiselta iholta.

En itse ole vielä joutunut työni puolesta käyttämään maskeja, mutta olen melko varma että alkaisi pyörryttävä koska mua pyörryttää muutenkin aina. Myös sairauksistani ja lääkkeistäni johtuen. Ja olen ennen niitäkin ollut helposti pökräävää tyyppiä.

Vierailija
6/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmessä ne maskit ei sovi suomalaisille? Niin paljon kitinää ja negatiivisuutta asian ympärillä. Mikä ongelma niiden kanssa oikeasti on? Ymmärtäisin jos kyseessä olisi jokin vaivalloinen asia, mutta maskin käyttö on oikeasti yhtä helppoa kuin kenkien laittaminen jalkaan.

Asun maassa, jossa on ollut maskipakko maaliskuusta asti. Kaupungilla ei tule vastaan yhtä ainutta ihmistä ilman maskia. Kummasti ihmiset pystyvät elämään ja hengittämään maskien kanssa.

Vierailija
7/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne nyt mukavia ole mut pakkohan niitä on käyttää. Ainakin meillä töissä pitää olla maski ja se muovilärpäke (taideala). Tuntuu et jos suuta avaa liikaa et se maski putoaa nii pitää puhua silleen vähin liikkein.

Vierailija
8/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen astmaatikko, en saa happea jos maski naamalla. Eli saisin astmakohtauksia, sitten sitä jatkuvasti "imettäisiin pilliä..." Eli se maski olisi joka tapauksessa otettava pois.

Vierailija
9/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu minulla. Onneksi en tarvitse liikkua yleisillä paikoilla muuten kuin pikaisesti käyn kaupassa, kassalla jo tuntuu että henki loppuu. En ymmärrä miten joku voi työssään pitää sitä koko päivän ja pystyy vielä työtä tekemään.

Vierailija
10/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmessä ne maskit ei sovi suomalaisille? Niin paljon kitinää ja negatiivisuutta asian ympärillä. Mikä ongelma niiden kanssa oikeasti on? Ymmärtäisin jos kyseessä olisi jokin vaivalloinen asia, mutta maskin käyttö on oikeasti yhtä helppoa kuin kenkien laittaminen jalkaan.

Asun maassa, jossa on ollut maskipakko maaliskuusta asti. Kaupungilla ei tule vastaan yhtä ainutta ihmistä ilman maskia. Kummasti ihmiset pystyvät elämään ja hengittämään maskien kanssa.

Vau. Teillä ei sitten varmaan siellä koronaa edes ole kun ihmiset ovat noin tunnollisia ja esimerkillisiä. Ai on kuitenkin, vai? No jopas.

Vierailija
11/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau. Teillä ei sitten varmaan siellä koronaa edes ole kun ihmiset ovat noin tunnollisia ja esimerkillisiä. Ai on kuitenkin, vai? No jopas.

No, puolet vähemmän tartuntoja ja 70% vähemmän kuolleita kuin Suomessa vaikka väkiluku on n. 8 miljoonaa.

Ei hirveän huonosti Kiinan naapurimaalle.

Vierailija
12/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole kuin tottumiskysymys.

Laittakaa maski naamaan ja harjoitelkaa.

Vierailija
13/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommatkaa visiiri, jos maski ei käy!

Vierailija
14/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertakäyttömaskit haisee ihan kamalle, mut kangasmaski on ihan 👍 Ahistaa vaikka oon terve ni nää maskit :( Haluisin käyttää mut vaikeeta x(

Vierailija
15/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vtttttu Suomessakin tätä uikutusta maskeista. Jos olet uniikki lumihiutale että maski tuottaa sulle jotain ongelmia varsinkin johtuen SAIRAUKSISTASI niin PYSY KOTONA!!!!! Et sä silloin lähde tonne epidemialla kyllästettyyn ympäristöön missä sitä maskia tarvitaan.

Siitä videota jos mukamas tukehdutte maskiin.

Vierailija
16/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen maaliskuusta asti käyttänyt maskia kuten muukin kansa täällä (ei Kiinan naapurivaltio!). Siihen tottuu!

Ihmeellistä vikinää suomilaisilla.

Vierailija
17/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Jokunen vuosi sitten teimme vaimoni kanssa yhteistyötä CNR Bologna tutkimuslaitoksen kanssa. Tutkittiin hengityssuojainta. Tämän tutkimustyön oli tilannut meiltä Italian puolustusministeriö. Teimme pitkän tutkimustyön ongelmasta joka vastaa hyvin tämänpäiväistä ongelmaa, eli sitä miten estää jotain todella pientä pääsemästä hengitysteiden kautta elimistöömme. Se silloinen pieni oli nanopölyt jotka syntyvät räjähdyksissä, nämä nanopölyt ovat samankokoisia kuin virukset.

Koronavirus on 120 nanometriä, suurinpiirtein samoissa mitoissa kuin nanopölyt mitä silloin tutkimme. Hengityssuodatin ei erottele onko kyseessä virus tai muu nanopartikkeli, suodatin on, hyvin yksinkertaistettuna pastaveden siivilä joka suodattaa ne mittasuhteet mihin se on suunniteltu…

Meillä meni tähän työhön puolitoista vuotta. Meitä oli tiedemiehiä ja teimme paljon eri prototyyppejä, paljon eri testejä ja lopuksi onnistuimme. Voin vakuuttaa teitä että on kaikkea muuta kuin helppoa tehdä suodatin tuohon tarkoitukseen. Ei niinkään sen takia että pitää estää jotain pientä partikkeliä pääsemästä sisälle, vaan sen takia että henkilö joka pitää tällaista suodatinta kasvoilla täytyy myös hengittää.. Koska jos laitan kasvoillesi sementtinaamion on selvää että estän kaiken, mutta parin minuutin kuluttua sinä kuolet, siten minun täytyy soveltaa tällaisen suodattimen elämääsi niin että henki kulkee.

Teimme puolustusministeriölle töitä, joten työmme oli suunnattu johonkin joka oli menossa sotilaille, sotilaan täytyy olla valmis pääsemään karkuun, hänellä on painoa selässä joten tärkeä asia on että hän hengittää hyvin, voin vakuuttaa että työmme oli hyvin vaikeaa..

Joten kuka voi ajatella että kaikki meidän ponnistelut tässä tutkimustyössämme olivat turhia. Naurunalaiseksi laitettuna kun saman tuloksen saa paperi- tai kankaanpalalla. Eli me, ryhmä tiedemiehiä, kalliit tutkimuslaitteet, aika, työ, matkat kaikki mitä laitoimme tähän. Me ei huomattu että riittää pieni paperipalanen tai kangas saadakseen saman lopputuloksen?

Valitettavasti ei ole näin… Paperimaski on huijaus!

Te laitatte maskin, eikä sillä ole väliä onko se tyyppiä 1,2,3,4,5,27.. te laitatte sen ja hengitätte, teidän täytyy hengittää, muuten kuolette.

Kun hengitätte teistä tulee ulos höyryä, maski kostuu höyrystä ja kun maski on kostea siihen tarttuu paremmin kaikenlaista, viruksia, sieniä, bakteereja.. ja nämä jää pidemmäksi aikaa millimetrin päähän teidän suusta ja nenästä. Joten riski sairastua näihin patogeeneihin kasvaa, nyt ihmiset ajattelevat vain koronavirusta, mutta meillä on miljardeja muita viruksia, ja sitten on bakteerit, sienet, loiset ja paljon muuta joka tarttuu siihen kasvomaskiin ja te pidätte ne siinä, liimattuna nenällenne.. Tämä on silkkaa hulluutta..

Tämä olisi jo riittävä perustelu viranomaisille sanoa ”tää oli pelkkää pilaa”

Mutta sitten on vielä tämä:

Kun pidät kasvomaskia ja hengität ulos, niin uloshengitysilman mukana tulee sellaisia asioita mitä kehosi on päättänyt heittää ulos. Epäpuhtaudet aineenvaihdunnasta tulee hiilidioksiidina ulos. Maskin kanssa hengität takaisin sisälle osan tästä. Veresi menee hyperkapniaan ja myös asidoosiin, elimistösi muuttuu happamaksi, ph arvo laskee ja mitä happamampi ympäristö sitä helpompi on sairastua eri sairauksiin. Syöpä viihtyy erittäin hyvin happamassa elimistössä.

-Dr Stefano Montanari

Vierailija
18/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä suosittelette kangasmaskeja? Eihän niistä ole mitään tutkittua hyötyä!

Vierailija
19/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommatkaa visiiri, jos maski ei käy!

Visiirien tehoa on tutkittu, ja tulos oli, että ei yhtikäs mitään tehoa.

Vierailija
20/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni rillit huuruun vaikka yritin väännellä niitä miten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi