Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en pysty käyttämään maskia

Vierailija
02.10.2020 |

Kokeilin tänään tuollaista kertakäyttömaskia. Jotenkin vaan huimaukseni lisääntyy enkä oikein pysty hengittämään. Pakko olla käyttämättä. En tiedä, johtuuko useista sairauksistani mutta ei onnistu.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Olen istunut 2 tuntia autossa koronaa sairastavan ihmisen kanssa saamatta itse koronaa.

Vierailija
22/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en pysty. En edes tullut ajatelleeksi että sairauteni siihen vaikuttaa. Menee monta tuntia niin että heikottaa ja pyörryttää.

Tänään taas koitin mutta joku vika VR:llä taas ja kesti matka liian kauan. Piti ottaa kesken pois ja ilta mennyt sohvalla maaten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni rillit huuruun vaikka yritin väännellä niitä miten.

No niinpä, onpa kiva melkein sokeana tuolla kulkea...

Vierailija
24/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vtttttu Suomessakin tätä uikutusta maskeista. Jos olet uniikki lumihiutale että maski tuottaa sulle jotain ongelmia varsinkin johtuen SAIRAUKSISTASI niin PYSY KOTONA!!!!! Et sä silloin lähde tonne epidemialla kyllästettyyn ympäristöön missä sitä maskia tarvitaan.

Siitä videota jos mukamas tukehdutte maskiin.

Jos lähetän tämän sinun käskysi pysyä kotona työnantajalle niin saan jäädä palkallisesti kotiin?

Vierailija
25/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kangasmaskiin vasta tukehtuukin. Olen astmaatikko ja tuoksuillekin herkkä, ja kertakäyttömaskin olen kokeiluissani todennut parhaaksi hengittää. Asun maassa jossa on maskipakko ollut jo pitkään.

Vierailija
26/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin yleistä, ostetaan halvimpia paperimaskeja ja sitten valitetaan että ei pysty hengittämään, haisee, vettyvät kun ei ole kosteudensietoa, kemikaalit haisee jne.  Kyse terveystuotteesta jota pidät naamallasi, osta se muutaman kymmenen senttiä kalliimpi, laadukas.  Tai osta laadukas pestävä.  Silkkimaski on kalliimpi, mutta käyttömukavuuskin ihan eri luokkaa, kuin myös hengittävyys.  Ja silkki on kankaana erittäin vahvaa, pitkäikäinen oikein käytettynä ja hoidettuna!

https://maskiset.fi/fi/tuote/huipputyylikas-100-mulperisilkkinen-maski/

Vierailija
27/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kangasmaskiin vasta tukehtuukin. Olen astmaatikko ja tuoksuillekin herkkä, ja kertakäyttömaskin olen kokeiluissani todennut parhaaksi hengittää. Asun maassa jossa on maskipakko ollut jo pitkään.

Niitäkin on niin monenlaatuista, ja erilaista hengittävyyttä.  Silkkiset ylivoimaisesti mukavimmat ja helpoimmat käyttää, toki maksavat jonkun euron enemmän.   Monet ostaa niitä jo pelkästään tyylin vuoksi.

Vierailija
28/40 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elias_90 kirjoitti:

Tuo on niin yleistä, ostetaan halvimpia paperimaskeja ja sitten valitetaan että ei pysty hengittämään, haisee, vettyvät kun ei ole kosteudensietoa, kemikaalit haisee jne.  Kyse terveystuotteesta jota pidät naamallasi, osta se muutaman kymmenen senttiä kalliimpi, laadukas.  Tai osta laadukas pestävä.  Silkkimaski on kalliimpi, mutta käyttömukavuuskin ihan eri luokkaa, kuin myös hengittävyys.  Ja silkki on kankaana erittäin vahvaa, pitkäikäinen oikein käytettynä ja hoidettuna!

Huutista maskilles. Sivulla ei anneta edes virallisia suodatusluokituksia.

Vierailija
29/40 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä suosittelette kangasmaskeja? Eihän niistä ole mitään tutkittua hyötyä!

Kertakäyttömaskista yhtä vähän. Miksi ei puhuta julkisesti siitä, ettei hengitys kulje maskin läpi vaan isolta osin reunojen kautta ulos eli ei suodatu lainkaan. Sisäänhengitys onkin sitten toinen juttu. Itselleni ei ainakaan tee hyvää hengitellä sitä hiilidioksidia maskin sisältä ja on vaikea saada happea muuten kuin taas maskin reunojen ulkopuolelta. Pärskeet toki pysähtyvät maskiin.

Vierailija
30/40 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisille kaikki vaan on niin vaikeaa.

Vierailija
31/40 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisille kaikki vaan on niin vaikeaa.

Totta: korkea elintaso mutta tuhatmäärin allergioita ja muita rajoitteita.

Vierailija
32/40 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä. Olen istunut 2 tuntia autossa koronaa sairastavan ihmisen kanssa saamatta itse koronaa.

Mitä tämä mielestäsi todistaa?

Vierailija
33/40 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en pysty minäkään käyttämään. En yhtään tajua että mitä ihmeen ainetta joka ärsyttää kurkkua ja nenää, käytetään niissä kertakäyttömaskeissa. Toissa päivänä meni aivasteluksi maskin kanssa kun olin hakemassa noutoruokaa ja heti kunsai sen niin lähti äkkiä lipettiin jotta sai maskin pois ulkona. Myös bussissa aivastutti ja nenä sekä silmät rupesivat vuotamaan. Jos entuudestaan olen tahallani raottanut maskia juodakseni vettä ja saadakseni happea. Nyt mun mitta tuli täyteen ja toistaiseksi pidättäydyn käyttämästä allergisoivia kiinalaisia maskeja. Mietin vaan että miten hitossa uskallan käyttää julkista liikennettä kun sielläkin maskin käyttö on pakollista mutta onneksi kenenkään matkustamista evätä sen takia. Keljuttaa jos joudun selittelemään maskittomuuttani. Mä voin samaistua Viherahoon joka latasi suorat siitä että mitä nämä maskit voivat pahimmillaan aiheuttaa. Jos tulee liikkumisrajoituksia niin ajattelin lähteä lipettiin Uudeltamaalta ja junassa todella sanon napakasti sen että mä en pysty käyttämään maskia ja VR: n pitäisi ymmärtää. Jos joku edes yrittää tyrkyttää mulle maskia niin siinä kohtaa sanon että valitettavasti en voi käyt Tää ja jos ei meinaa uskoa niin tokaisen: vie h#lv*tt#*n se maski!

Vierailija
34/40 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskiin tottuu.

Itsekin olin ekalla kertaa varma, että tätä ei voi mitenkään pitää minuuttia pidempään.

No, nyt menee koko päivä (toki maskia välillä vaihtaen) eikä sitä enää edes huomaa.

Joten ap, jatka vaan harjoittelua. Ihan varmasti totut sinäkin.

Tulee olemaan outoa sitten, kun ei enää tarvitsekaan vetää maskia naamaan.  :)

Vierailija
35/40 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on astma ja silti voin käyttää maskia joka päivä 6-8h.

Vierailija
36/40 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, ei käytä moni muukaan, vaikka pystyisi. Onhan se todettu influenssankin kohdalla, ettei ne auta.

Vierailija
37/40 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut monenlaisia kertakäyttömaskeja. Useimmat joutavat samoin tein roskiin, sillä ne haisevat niin kammottavilta, juuri samanlaiselta kuin monet made in China -tuotteet. Kaksi erillistä tuotetta ovat joten kuten siedettäviä, mutta kun nekin kostuvat hengityksen vaikutuksesta, niin nekin alkavat haiskahtaa. Puen maskin joko autossa parkkipaikalla tai sitten kaupan aulassa ja riisun heti kun pääsen pois kaupasta. Minulla ei ole testin perusteella astmaa, mutta jonkinasteinen hengitysvaikeus kuitenkin muistona entisen työpaikan sisäilmaongelmista. Kaameat yskänpuuskat loppuivat vähitellen uudessa paikassa, mutta hengitysvaikeus jäi. Se vaihtelee jonkin verran päivittäin. Välillä tuntuu, että tukehtuu ilman maskiakin. Sellaisina päivinä en mene kauppaan. Asun onneksi sen verran harvaan asutulla paikkakunnalla, että ulkona liikkuessa ei maskia tarvita, sillä useimmiten lenkillä en tapaa ainuttakaan toista ihmistä. Lisäksi testattuja tartuntoja on edelleen vain kymmenkunta.

Vierailija
38/40 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä mikään pakko olekaan käyttää.

Vierailija
39/40 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmessä ne maskit ei sovi suomalaisille? Niin paljon kitinää ja negatiivisuutta asian ympärillä. Mikä ongelma niiden kanssa oikeasti on? Ymmärtäisin jos kyseessä olisi jokin vaivalloinen asia, mutta maskin käyttö on oikeasti yhtä helppoa kuin kenkien laittaminen jalkaan.

Asun maassa, jossa on ollut maskipakko maaliskuusta asti. Kaupungilla ei tule vastaan yhtä ainutta ihmistä ilman maskia. Kummasti ihmiset pystyvät elämään ja hengittämään maskien kanssa.

Vau. Teillä ei sitten varmaan siellä koronaa edes ole kun ihmiset ovat noin tunnollisia ja esimerkillisiä. Ai on kuitenkin, vai? No jopas.

No, puolet vähemmän tartuntoja ja 70% vähemmän kuolleita kuin Suomessa vaikka väkiluku on n. 8 miljoonaa.

Ei hirveän huonosti Kiinan naapurimaalle.

Yhdessäkään Kiinan naapurimaassa ei ole 8 miljoonaa asukasta.

Vierailija
40/40 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso-Vaikee kirjoitti:

Nyt en pysty minäkään käyttämään. En yhtään tajua että mitä ihmeen ainetta joka ärsyttää kurkkua ja nenää, käytetään niissä kertakäyttömaskeissa. Toissa päivänä meni aivasteluksi maskin kanssa kun olin hakemassa noutoruokaa ja heti kunsai sen niin lähti äkkiä lipettiin jotta sai maskin pois ulkona. Myös bussissa aivastutti ja nenä sekä silmät rupesivat vuotamaan. Jos entuudestaan olen tahallani raottanut maskia juodakseni vettä ja saadakseni happea. Nyt mun mitta tuli täyteen ja toistaiseksi pidättäydyn käyttämästä allergisoivia kiinalaisia maskeja. Mietin vaan että miten hitossa uskallan käyttää julkista liikennettä kun sielläkin maskin käyttö on pakollista mutta onneksi kenenkään matkustamista evätä sen takia. Keljuttaa jos joudun selittelemään maskittomuuttani. Mä voin samaistua Viherahoon joka latasi suorat siitä että mitä nämä maskit voivat pahimmillaan aiheuttaa. Jos tulee liikkumisrajoituksia niin ajattelin lähteä lipettiin Uudeltamaalta ja junassa todella sanon napakasti sen että mä en pysty käyttämään maskia ja VR: n pitäisi ymmärtää. Jos joku edes yrittää tyrkyttää mulle maskia niin siinä kohtaa sanon että valitettavasti en voi käyt Tää ja jos ei meinaa uskoa niin tokaisen: vie h#lv*tt#*n se maski!

On niitä muitakin kuin halvimpia kiinalaisia olemassa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän