Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys teille, jotka olette ristiretkellä huuhteluainetta vastaan

Vierailija
15.12.2013 |

Ihmettelette monesti, miksi puhtaan pyykin täytyisi tuoksua millekään. Herää kysymys, käytättekö pelkkiä hajustamattomia kemikaaleja kaikilla muillakin elämän osa-alueilla? Hajustamatonta shampoota, koska miksi puhtaan tukan täytyisi tuoksua millekään? Hajustamatonta kosteusvoidetta, sillä miksi puhtaan ihon tulisi tuoksua millekään, hajustamatonta käsisaippuaa, tiskiainetta, lattianpesuainetta jne jne. Hajuvesiä ette varmaan ainakaan käytä, jos mieltymys tuoksuihin on niin vieras asia? Kaikki ne hajusteet em. tuotteissa ovat käsittääkseni nekin kuitenkin yksi ylimääräinen kemikaali lisää tuoteselosteessa?

Valaiskaa tietämätöntä, auttakaa ymmärtämään.

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En minä nyt tiedä syntisiä. Mutta jos ehdoin tahdoin haluaa haista halvalle, niin se on jokaisen oma valinta.

Hajusteellisista huuhteluaineiden käyttäjistä tulee mieleen tämä av.n viljelemä wt-sakki, joka luulee olevan hienoa, mitä enemmän kemikaalit haisee."

Erään tuttavani kotona tuoksuu usein tietynmerkkinen huuhteluaine ja olen huomannut heidän kodinhoitohuoneissaan näitä pakkauksia. Koulutettuja, johtajina todella hyvin tienaavia ihmisiä...

Vierailija
62/95 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä huuhteluainetta, koska pidän sitä tarpeettomana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua vaatteitteni tuoksuvan miltään juuri siksi, koska käytän hajuvettä. Inhoan sitä tuoksujen sekamelskaa. Kosteusvoiteeni ja hajuveteni on saman tuoksuisia ja hiustenhoitotuotteet mahdollisimman vähän hajustettuja/hajusteettomia.

Vierailija
64/95 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. En halua, että vaatteet haisevat / tuoksuvat millekään. Huuhteluainetta en käytä, enkä hajusteellista pesuainetta. Hajuveden tuoksu ei tällöin sekoitu muihin turhiin tuoksuihin, vaan pääsee enemmän edukseen. Kamala olisi tuoksua monen hajusteen sekamelskalle. Shampoista ja muistakin pesunesteistä valitsen kaikista miedoimman tuoksuiset samasta syystä.

Vierailija
65/95 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole ristiretkellä huuhteluaineita vastaan, mutta enpä ole ostanut niitä enää vuosiin, kun tuntuvat tarpeettomilta. Hajustetulla pesuaineella pesen kaikki vaatteet.

Vierailija
66/95 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään hajusteita vastaan. Käytän parfyymeja ja hajustettuja sampoita ja kosteusvoiteita. Huuhteluaineet haisevat, ne eivät tuoksu, haju ei ole siis miellyttävä. Ärsyttää myös kun kirpparivaatteet käryävät huuhteluaineille, haju ei lähde yhdessä pesussa.

Vierailija
67/95 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä huuhteluaineita, haisevat kamalalle. Enkä todella ole mikään tuoksiyliherkkäinen allergikko. Hajuvettä ja muita tuoksuja käytän päivittäin. Pyykinpesuaine tuoksuu jo itsessään tosi voimakkaalle, se riittää.

Vierailija
68/95 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeeseen tarvitsisin huuhteluainetta? Jos olisi yksikin syy, ehkä käyttäisin mutta en vaan tajua miksi käyttäisin tarpeetonta ainetta.

Vierailija
69/95 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle nuo tuoksut on ihan yks hailee, en vaan ymmärrä miksi pitäisi käyttää huuhteluainetta. Ne nimittäin kuluttavat vaatetta, muuttavat niiden ominaisuuksia ( esim. kosteuden imukyky heikkenee) ja ovat lisäksi turha rasite ympäristölle.

Vierailija
70/95 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kaikkia tuoksuja vastaan, vain voimakkaita ja pahoja. Huuhteluaineet haisee poikkeuksetta pahalle ja se haju tarttuu vaatteisiin todella voimakkaana. Haju on ja pysyy vielä monen hajustamattoman pesun jälkeen. Vähän eri luokkaa, kun joku shampoon tai käsisaippuan tuoksu, jonka haistaa lähinnä hiuksia tai käsiä pestessä, ei jatkuvasti. En kyllä tykkää hajuvesistäkään yleensä, mieluummin olen löyhkäämättä millekään.

Vierailija
71/95 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi koiraa, enkä halua niitä kiusata kodin ylenmääräisillä hajusteilla. Ostan kaikki mahdolliset tuotteet hajusteettomina. Huuhteluainetta tosiaan en käytä ja pyykinpesuaine on hajusteetonta. En käytä parfyymia koirien takia, en tuoksukynttilöitä, wc:n raikastimia ym tuotteita. Koira haistaa kaiken moninkertaisesti ihmiseen nähden.

Vierailija
72/95 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Mutta entä jos joku ei ole niin hajuvesien perään, vaan valitsee mielummin sen huuhteluaineen tuoksun? Eikös se pulma sitten ole ymmärtää, miksi joku tuoksuu mielummin jollekin, kun itse tuoksuu ennemmin toiselle.

Ja mitä tuohon tulee, että haisevatko vai tuoksuvatko huuhteluaine, sehän on taas maailmankuulu mielipidekysymys. Ihan sama kun niissä hajuvesissä, jotkut on hyviä ja toiset ei omaa nenää miellytä.

Vierailija
73/95 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan tuoksuja. Mutta huuhteluainekin on yksi sellainen turhuus, jossa tässä niukassa rahatilanteessani säästän rahaa.

Vierailija
74/95 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärelläni on ystävä, jonka vaatteet on kyllästetty huuhteluaineella. Tytärkin sen huomaa. Koko hänen huoneensa lemuaa jollekin "exotic dreamille" päiväkausia tytön oltua meillä leikkimässä. Tämä tyttö ja hänen veljensä ja vanhempansa ovat jatkuvasti nenä tukossa :(

Vierailija
75/95 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 17:51"]

Mulle nuo tuoksut on ihan yks hailee, en vaan ymmärrä miksi pitäisi käyttää huuhteluainetta. Ne nimittäin kuluttavat vaatetta, muuttavat niiden ominaisuuksia ( esim. kosteuden imukyky heikkenee) ja ovat lisäksi turha rasite ympäristölle.

[/quote]

Tämän ymmärrän kyllä täysin. Lähinnä ihmetystä aiheuttaa tuo "miksi pyykin pitäisi tuoksua", jos ihmisellä kuitenkin saattaa olla mieltymys tuoksuihin muiden kemikaalien kohdalla.

Vierailija
76/95 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatteko te huuhteluaineiden käyttäjät, että kylpypyyhkeenne on puhtaanakin lötkö, eikä kuivaa ihoa vaan jättää ihon märäksi ja pyyhe tuntuu nihkeältä. Yöks!

Kokeilkaa joskus miltä puhtaan pyyhkeen kuuluu tuntua, peskää ilman huuhteluaineita ja yllättykää!

Ihana rapsakka ouhdas pyyhe kunniaan!

Vierailija
77/95 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 17:45"]Minä en halua vaatteitteni tuoksuvan miltään juuri siksi, koska käytän hajuvettä. Inhoan sitä tuoksujen sekamelskaa. Kosteusvoiteeni ja hajuveteni on saman tuoksuisia ja hiustenhoitotuotteet mahdollisimman vähän hajustettuja/hajusteettomia.

[/quote]

Sama. Lisäksi huuhteluaineet ei tee hyvää tekstiileille.

Vierailija
78/95 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 17:54"]Niinpä. Mutta entä jos joku ei ole niin hajuvesien perään, vaan valitsee mielummin sen huuhteluaineen tuoksun? Eikös se pulma sitten ole ymmärtää, miksi joku tuoksuu mielummin jollekin, kun itse tuoksuu ennemmin toiselle.

Ja mitä tuohon tulee, että haisevatko vai tuoksuvatko huuhteluaine, sehän on taas maailmankuulu mielipidekysymys. Ihan sama kun niissä hajuvesissä, jotkut on hyviä ja toiset ei omaa nenää miellytä.

[/quote]

Mielipidekysymys, mutta en kyllä ymmärrä, miksi kukaan haluaa haista pesuaineelle mieluummin kuin tuoksua laadukkaalle hajuvedelle. Minulle huuhteluaineen haju ei ole merkki puhtaasta, vaan likaisesta, mahdollisesti homeen tai muun epämiellyttävän peittelystä.

Vierailija
79/95 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhteluaine jää tekstiileihin ja saa ne likaantumaan nopeammin, siksi en käytä sitä. Haju on kieltämättä myös karmea.

Vierailija
80/95 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 17:53"]

Huuhteluaineet haisee poikkeuksetta pahalle ja se haju tarttuu vaatteisiin todella voimakkaana. Haju on ja pysyy vielä monen hajustamattoman pesun jälkeen.

[/quote]

Sinun mielestäsi haisevat pahalle. Suhtaudutko yhtä tuomitsevasti hajuvesiin, jotka eivät omaa nenääsi miellytä?

Ja tuohon jälkimmäiseen, mitä tahansa tuoksua voi käyttää liikaa. Hajuvettä voi roiskia niin että jää vana perään, talo voi tuoksua mäntysuovalle vielä viikon päästä siivouspäivästä, se on epämiellyttävää oli sitten mikä tahansa kemikaali kyseessä. Mutta usko pois, kyllä sitä huuhteluainettakin voi käyttää oikein ja kohtuudella, jolloin se ei "tartu voimakkaana ja jää vaatteisiin monen pesun jälkeen".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme