Olenko jotenkin vanhanaikainen nainen, kun
En ymmärrä noita alaspäin peukuttajia, kun puhutaan miehistä.
minulle sopii, että mies hoitaa miehen työt, minä voin hoitaa naisten työt. Riittää, että työmäärä on tasapainossa, eli molemmat tekevät suurin piirtein yhtä paljon.
minulle sopii, että mies on vaikka paljon töissä, kunhan tuo rahaa kotiin. Riittää, että on yöt mun kanssa, rakastaa ja rakastelee, ja vielä joskus yhteistä kyhnäämistä. En halua, että mies on joka ilta tuossa.
Minulle sopii, että mies haluaa etupäässä seksiä ja läheisyyttä minulta. tunneyhteyden pitää olla kunnossa, en mikään panon kohde halua olla, mutta en minä mitään elämää suurempaa kaveria miehestä halua.
onko tämä vanhanaikaisuutta vai mitä? ihan akateeminen ja keski-ikäinen olen.
Onko ketään, joka ymmärtää minua?
Kommentit (42)
En tiedä, mistä peukutuksista puhut, mutta: kiva, että teidän parisuhteenne toimii ja teillä on teille kahdelle sopiva työnjako. Mutta ymmärräthän, että toiset voivat kokea asiat toisin ja he voivat haluta miehiltään osallistumista eikä elatusta ja panoja.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 14:35"]
En tiedä, mistä peukutuksista puhut, mutta: kiva, että teidän parisuhteenne toimii ja teillä on teille kahdelle sopiva työnjako. Mutta ymmärräthän, että toiset voivat kokea asiat toisin ja he voivat haluta miehiltään osallistumista eikä elatusta ja panoja.
[/quote]
häh? et halua mieheltäsi panoja? Miksi ihmeessä sitten olet parisuhteessa miehesi kanssa? Parisuhteeseen kun kuuluu se nussiminen aika olennaisesti.
Ymmärrän kyllä, mutta kyselenkin, onko tämä vanhanaikaisuutta? Onko tämä sukupolvikysmys?
mekin asumme kerrostalossa, eli yhtä lailla jaamme kotityöt. viittasin sillä siihen, että monessa ketjussa aina alapeukutetaan (vaimoni ei anna pimppia M29), kun joku puhuu perinteisestä työnjaosta. Minulle se olisi ok.
kyllä minunkin mieheni on kaveri, mutta ei ns. Paras kaverini. Minulla on naiskaverit asia erikseen. Tai sanoisinko, että mies on enemmän kumppani kuin kaveri. Kyllä meillä juttu luistaa ja huumorintaju on sama, mutta maailamnparannutystäväni ovat erikseen.
ap
Kerrot, ettet itse ymmärrä, mutta oletat muiden ymmärtävän sinua.
Ymmärrän oikein hyvin tapanne elää, pääasia, että se toimii teillä. Ymmärrän myös ihan yhtä hyvin, ettei tuo toimi monella muulla, kuten ei minulla ja miehellänikään.
Minulle ainakaan ei riittäisi mies, joka tuo rahaa ja tyrkkää pelin sisään. Enkä oikein vuoden 2013 kodissa osaa tehdä eroa naisten ja miesten töiden välillä. Kun meillä on jo suotkin raivattu ja peltoihin ojat kaivettu, joita en olisi jaksanut tehdä. Ei olisi kyllä miehenikään, mutta hiton hyvä kokki hän on.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 14:41"]
Ymmärrän kyllä, mutta kyselenkin, onko tämä vanhanaikaisuutta? Onko tämä sukupolvikysmys?
mekin asumme kerrostalossa, eli yhtä lailla jaamme kotityöt. viittasin sillä siihen, että monessa ketjussa aina alapeukutetaan (vaimoni ei anna pimppia M29), kun joku puhuu perinteisestä työnjaosta. Minulle se olisi ok.
kyllä minunkin mieheni on kaveri, mutta ei ns. Paras kaverini. Minulla on naiskaverit asia erikseen. Tai sanoisinko, että mies on enemmän kumppani kuin kaveri. Kyllä meillä juttu luistaa ja huumorintaju on sama, mutta maailamnparannutystäväni ovat erikseen.
ap
[/quote]
Mutta miksi et halua panoja ja nussimista mieheltäsi? Nussiminen kuuluu parisuhteeseen!
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 14:42"]
Ymmärrän oikein hyvin tapanne elää, pääasia, että se toimii teillä. Ymmärrän myös ihan yhtä hyvin, ettei tuo toimi monella muulla, kuten ei minulla ja miehellänikään.
[/quote]
niin, kyselenkin, olenko ainut laatuani?
Ei ihme, että mieheni (jolla oli lukuisia suhteita taustalla) hoki hokemasta päästyään kuinka harvinaislaatinen nainen olen...
vositteko kertoa, miksi tämä minun ajatusmaailmani ei toimisi teillä? Mikä tässä on niin erikoista?
ap
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 14:41"]
ap
[/quote]
Mutta miksi et halua panoja ja nussimista mieheltäsi? Nussiminen kuuluu parisuhteeseen!
[/quote]
minähä haluan panemista...ilamn muuta! Ja kunnon panoja, kiitos.
ap
[/quote]
Sinäkö täällä määrität, mikä kuuluu kenenkin parisuhteeseen?
Jospa huolehtisit vain siitä omastasi - mikäli sinulla sellainen ylipäätään on.
Mä ymmärrän.
En edes halua että mies pesee pyykkiä, laittaa ruokaa ja mua suoraan sanottuna oksettaisi mies, joka leipoo.
En myös kestä että se roikkuu illat kotona. Onneksi on töissä ja harrastuksissa aika paljon.
Allekirjoitan Ap ajatuksesi täysin.
Mieheni on venäläinen.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 14:53"]
[/quote]
[/quote]
No tottakai nussiminen kuuluu parisuhteeseen. Muutenhan kyseessä ei ole parisuhde vaan ystävyyssuhde...
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 14:47"]
vositteko kertoa, miksi tämä minun ajatusmaailmani ei toimisi teillä? Mikä tässä on niin erikoista?
ap
[/quote]
Kuten sanoin, kiva että teillä toimii tuollainen. Mutta älä please tyrkytä mallianne muille, jooko?
Jap, jap, sopisi tuo perinteinenkin jako, mutta kun ei miehestä ole edes siihen. Laiska vätys tuo on ja jos vaimo ei passaa, niin mies soittaa anopin hätiin ja sehän tulee keski-ikäistä vauvaansa hoitamaan..
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 14:53"]
[/quote]
[/quote]
Onneksi en ole noin rajoittunut ja voin nauttia mieheni tekemistä leivonnaisista. :)
Leipurit on ihan kunnollisia, miehekkäitä miehiä. Enemmän mua epäilyttäisi kampaajamies.
12 - en ole tarkoittanut tyrkyttääa ajatusmalliani kellekään. Jälleen kysyn: mikä sinun mielestäni ajatusmallissani on sellaista, mitä sinä et pysty hyväksymään. Ja miksi et? Ihan vain kiinnostaa tietää ..
ap
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 14:42"]
[/quote]
niin, kyselenkin, olenko ainut laatuani?
Ei ihme, että mieheni (jolla oli lukuisia suhteita taustalla) hoki hokemasta päästyään kuinka harvinaislaatinen nainen olen...
ap
[/quote]
Nykyään tuo on varmastikin vanhanaikaista, sillä enemmistö elää toisin. Fiftari työnjako ei istu nykyperheiden arkeen.
Meillä viiskytlukulainen roolijako ei toimisi, sillä minä teen töissä pidempää päivää, matkustan ja tienaan enemmän, joten miehellä on päävastuu kodista.
Olin äitiyslomalla lyhyehkön ajan, kunnes mies jäi kotiin, joten mies oli tasavertaisesti vastuussa lapsesta ja on sitä edelleen.
Meillä kotityöt ovat jakautuneet sen mukaan, mistä kukin pitää ja mistä ei.
Olen valinnut miehen kumppanikseni, eli läheisimmäkseni, sen perusteella, että hänen kanssaan voin jakaa kaiken. Kavereiden kanssa en voi jakaa kaikkea.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 14:58"]
12 - en ole tarkoittanut tyrkyttääa ajatusmalliani kellekään. Jälleen kysyn: mikä sinun mielestäni ajatusmallissani on sellaista, mitä sinä et pysty hyväksymään. Ja miksi et? Ihan vain kiinnostaa tietää ..
ap
[/quote]
Hyväksyn totta kai että sinulla on omasta parisuhteestasi tuollainen ajatusmalli, mutta siinä vaiheessa kun kysyt "miksi tämä minun ajatusmallini ei toimisi teillä", minä ainakin ymmärrän sen niin, että sinusta minun pitäisi kokeilla tuota sinun ajatusmalliasi elämässäni.
Tunnen melkein kuten ap, meillä on saman tyyppistä. Mutta minulle miehen pitää olla se elämää suurempi kaveri (vai miten se oli). Ehdottomasti läheisin ja rakkain ihminen maailmassa. Ja tämän kun kirjoitin, niin kyllä, tärkeämpi kuin lapseni.
Varmasti on jonkun mielestä suoraan 50-luvulta kun lukee yllä olevan tekstini, mutta ei se silti ole sitäkään. Minä olen meistä se, jolla on ura ja työmatkaa ja muuta iltarientoa. Mies on vain töissä ja kotona, kun minä viiletän ympäriinsä.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 14:27"]
En ymmärrä noita alaspäin peukuttajia, kun puhutaan miehistä.
minulle sopii, että mies hoitaa miehen työt, minä voin hoitaa naisten työt. Riittää, että työmäärä on tasapainossa, eli molemmat tekevät suurin piirtein yhtä paljon.
minulle sopii, että mies on vaikka paljon töissä, kunhan tuo rahaa kotiin. Riittää, että on yöt mun kanssa, rakastaa ja rakastelee, ja vielä joskus yhteistä kyhnäämistä. En halua, että mies on joka ilta tuossa.
Minulle sopii, että mies haluaa etupäässä seksiä ja läheisyyttä minulta. tunneyhteyden pitää olla kunnossa, en mikään panon kohde halua olla, mutta en minä mitään elämää suurempaa kaveria miehestä halua.
onko tämä vanhanaikaisuutta vai mitä? ihan akateeminen ja keski-ikäinen olen.
Onko ketään, joka ymmärtää minua?
[/quote]
no en ymmärrä. Mun mies on mun paras kaveri ja paras pano :) Ja hän kokkaa, siivoaa yms yhtälailla kuin minä. Kerrostalossa kun ei oikein mitään miesten töitä ole.