Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Punainen seinä ja kerma sohva - mitä väriä lisäksi?

21.07.2006 |

Kyselenpä kun olen vähän hakoteillä. Meillä on tummanpunaiset seinät yläkerran aulan seinissä ja pähkinälattiat. Lisäksi on kermanvärinen sohva ja tumma pöytä. Mitä väriä keksisin lisäksi tyynyihin ja mattoon? Meillä on tosi paljon muualla limeä, joten sitä en enää viitsisi viimeiseenkin huoneeseen tuoda. ;-) Olen vähän miettinyt tumman metsänvihreää, mutta pelkään että tulee liian tumma ja tunkkainen, punaiset seinät ovat nimittäin todella tummanpunaiset (eivät kuitenkaan luumut).

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laventelinsininen tai grafiitinharmaa? Tai sitten oliivinvihreä? Vaalealle sohvalle voisi sopia tuollainen aika selkeä mutta kuintekin voimakas väri. Harmaa matto (esim. nukkamatto?). Sohvatyynyihin laventelinsinistä ja harmaata. Pari tyynyä voisi olla esim. jotain kuviollista (raitaa tai kukkaa), jossa toistuu seinän värejä ja valitsemiasi tehostevärejä

Vierailija
2/7 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on turvallinen. Ja esimerkiksi mattona näyttäisi varmaan kivalta pähkinälattialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten niin että matto samaa kermanvalkoista sävyä kuin sohva, ja sohvalle pari rusehtavan/beigen sävyistä tai jotain mokan tai kahvin sävyistä tyynyä (tsekkaa että käyvät jotenkin lattian kanssa ja ettei sävyn kirkkaus oli jotenkin ihan eri maailmaa seinän kanssa.)

Vierailija
4/7 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

turkoosi, sitruunan keltainen, kirkas sininen. Vähän vaikea kun ei tiedä punaisen sävyä tarkalleen. Vastaväreistä lähtisin aina sitä piristystä ajattelemaan. Määränhän ei tarvitse olla iso, jo yksi shokkivärinen tyynynpäällinen voi riittää.

Vierailija
5/7 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai lilan sävyinen roosa voisi olla aika herkullinen punaisen kanssa.

Vierailija
6/7 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsit sisustusliikkeestä yhden valmiin kuviollisen tyynynpäällisen tai kangaskaupasta sopivan kuviollisen kankaan, josta teet itse tyynynpäällisen. Valitse sellanen missä on ihan vähän sitä punaista ja hiukan kermanvaaleaa ja sitten kuviossa tietty lisänä muuta väriä, joista poimit sitten 1-2 väriä muiden yksiväristen tyynyjen väriksi. Mun mielestä pelkillä yksivärisillä tyynyillä tulee tosi tylsä vaikutelma, tai siis sellanen ettei ole ollut ideaa, kun kerran sohva ja seinä ovat molemmat yksivärisiä. Lisäksi jos kuviotyynyssä on montaa väriä, niin voi löytää yllättäviäkin värejä yksivärisiin tyynyihin ja koriste-esineisiin sillai että kaikki sointuu yhteen, vaikka ovatkin ihan eri tyyppisiä sävyjä. Toinen vaihtoehto on valita sohvan päälle sopiva taulu, josta tyynyjen värit voi poimia... Tällai tulee enemmän jännitettä ja yllätyksellisyyttä, kuin valitsemalla jotakin tyypillistä yhdistelmää (vastaväri/ viereinen väri).

Vierailija
7/7 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

IinesA:

Mun mielestä pelkillä yksivärisillä tyynyillä tulee tosi tylsä vaikutelma, tai siis sellanen ettei ole ollut ideaa, kun kerran sohva ja seinä ovat molemmat yksivärisiä.

Mä olen vähän eri mieltä, eli karsastan kaikkea kirjavaa. Mut toisaalta mä karsastan myös kaikennäköisiä koristeita, tyynyjä muun muassa :) Eli mä varmaan jättäisin vaan noin. Matto ehkä lattialle, mut ehdottomasti yksivärisenä. Voimakkaat värit on siitä kivoja, et ne on yksinään jo niin hallitsevia etteivät kaipaa mitään turhakkeita siihen tykö. Tulee rauhallinen ja selkeä vaikutelma. Samasta syystä en muuten tykkää tauluistakaan...

Mut tää on vaan mun mielipide, ja mulla on varmaan aika outo maku muutenkin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan