Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ei ole varaa mitään joulua meillä juhlia :(

Vierailija
13.12.2013 |

rahaa tilillä 120e

lapsi onneksi 3vuotias että ei niin tajua mikä joulu on.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei olis meilläkään, mutta kyllä perkules juhlitaan edes vähän vaikka tili huutaa hoosiannaa. Onneksi lapsilisät tosiaan tulevat ennen joulua niin opiskeleva yh-mutsikin saa apetta joulupöytään ja muksulle pari lahjaa. Vingutan visaa jos ei muu auta, joulu on lasten juhla ja haluan välittää lapsilleni eteenpäin perinteitä joita nykyään on kovin vähän. Juu ja en tullut säästäneeksi vuoden aikana joulua varten, miinuksella mennään joka kuukausi muutenkin. Pitäisi varmaan heittäytyä työttömäksi niin saisin noin 400 euroa kuussa enemmän rahaa, tuntuu varmaan ruhtinaalliselta rahamäärältä työttömyyskorvauskin tämän kituuttamisen jälkeen!

Vierailija
22/64 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joulun juhliminen ole rahasta kiinni, ellet sitten shamppanjasta ja mädistä haaveile. Kuten joku jo kertoi, jouluruoka on halpaa eikä kukaan mitään muovista tingeltangelia tarvitse. Yhdessäolo, se on ilmaista (jos ei joulun työvuoroista kieltäydy).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuusi,valot,kynttilät,ruoka,(lahjat)arkartelu tarvikkeet maksavat kuitenkin.

Vierailija
24/64 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
25/64 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt että lapsilisä tulee aikasemmin.:)

-ap

Vierailija
26/64 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Lapsilisät tulee tilille jo perjantaina 20.12.2013 =D

Vierailija
27/64 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko pakosta yksin lapsen kanssa joulun? Onko isovanhempia joiden luokse mennä? Tai muita sukulaisia? Jotta saisitte joulutunnelmaa.

Minä olen miettinyt yhtä kaveria, että kutsuisin jouluksi meille, mutta en tiedä mikä on heillä tilanne likaisen eron jälkeen. Voi pitää asioihinsa sekaantumisena. Mutta pointti on, että meille sopii tulla, vaikka pöydästä loppuisi tilakin.

Vierailija
28/64 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 20:48"]

No eikös 130:llä saa jo vaikka mitä? Havuja maljakkoon, haluamianne herkkuja, kynttilät palamaan ja jotkut 10 eur lahjat kaikille. Kirppiksiltä voi löytyä vaikka mitä halvalla lahjaksi ja 3 v ei edes erota uutta ja käytettyä ellette itse tee asiasta numeroa.

[/quote] Mina olen viettanyt joulun tropiikissa. Ei ollut joulukuusta, kuiviin oksiin ripustelin koristeita. Oli niin kuumaa etta kynttilat sulivat kasaan. Arvatkaa oliko kinkkua poydassa! Hyvin kuitenkin meni.

Vierailija
29/64 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietä sellainen joulu johon sinulla on varaa, älä ajattele mitä muut tekevät ja keskity siihen mikä on sinulle oikeasti tärkeää: yhdessäolo lapsesi kanssa,terveys, ne muutamat joulutunnelman tuojat joihin sinulla on varaaa. Olen ihan varma että muistelet näitä nuoruutesi vaatimattomia jouluja joskus kaihoisasti....ei yltäkylläisyys tuo itsessään onnea

Vierailija
30/64 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa on ostaa mutta ei osteta. Liikaa muutenkin tavaraa.

Vierailija
31/64 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 21:22"]

[/quote]Jouluruoka on halpaa, esim. rosolli ja laatikot. Kuluuhan arkenakin rahaa ruokaan. Perhekirkko tai joululaulutilaisuudet ovat myös ilmaisia.

Vierailija
32/64 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluan toivottaa sinulle hyvää joulua. Ankeimpina jouluina muistan joulun, kun olin vieraalla paikkakunnalla töissä. Söin kalapuikkoja ja punajuuria. Olin suht rahattomana silloin, koska muutin ennen joulua ja avomies oli vienyt kaiken. Sain kämpän, mutta eka palkka tuli tammikuussa.

Toinen ankea joulu oli, kun aloin heräillä aamuyöstä ja uni ei tullut, Itketti ja ahdisti ja mietin vain koko ajan itseni tappamista. Ei siihen aikaan puhuttu masennuksista. Laahustin töissä päivästä toiseen ja elämä oli pelkkää mustaa. Ainoan lohdun toi, kun kävin tyttöjen kanssa kapakassa ja nousuhumalassa tanssin yksin lattialla ja itkin.

Siitäkin selvittiin.

Nyt on kaikki hyvin ja joka joulu kiitän sitä, että olen tämän tavallisen, vaikkakin aika vaatimattoman elämän saanut. Mutta minä olen saanut hienoja lapsia ja ihanan miehen. Rahaa ei ole vieläkään liiemmin, koska ammatin takia tein vääriä valintoja ja mies 90-luvun laman aikana teki myös huonoja ratkaisuja yrittäjänä.

En voi sinua auttaa. Mutta olen auttanut viime viikot läheisiäni antamalla heille konkreettista apua, joko työtä tekemällä tai viemällä vanhoja vaatteita ja eräälle tutulle tein sähköpostiosoitteen ja kirjoitin erään valituksen, minkä myötä hän sai lakisääteisen toimeentulotuen, mitä ei ollut saanut, koska ei osannut käyttää sähköostia ja oli siitä niin lannistunut, että oli jo luovuttaa elämänsä ja kaikki.

10 vuoden päästä muistat tämän joulun ja vastikkeeksi autat jotain sellaista, joka apua tarvitsee.

Vierailija
33/64 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ehkä vähän karumpi tilanne kun ei ole isovanhempia ja mieheni kuoltua on välit kylmentyneet lapsen sukuun(pappaa)

Tuolle tilanteelle en itse voi enää mitään tehdä,vaikka olen yrittänyt. Vietämme joulun kahdestaan.

-ap

Vierailija
34/64 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella perheelle on omanlainen joulu. Ei siihen rahaa tarvita.

Tehkää vaikka yhdessä joulusiivousta, vaihtakaa puhtaat petivaatteet, laittakaa kynttilöitä ja olkaa pyjamissa koko päivä.

Tee joku kiva lahja itse. Ihan mahtava lahja jonka siskoni teki lapselleen, oli lorulaululeikki pussi. Itsetehdyt kortit, joissa toisella puolella on laulujen sanat ja toisella puolella lauluun liittyvä kuva. Tavallisia lastenlauluja, sakusammakko, hämähämähäkki yms. Sitten jokainen nostaa vuorollaan kortin pussista, samalla lauletaan laulua: kuka saa, kuka saa, lorupussiin kurkistaa, tillin tallin tömpsis. XXXX saa, XXXX saa, lorupussiin kurkistaa. Sitten yhdessä lauletaan laulu. Kuva on lapselle, ja laulunsanat aikuiselle joka ei aina muista kaikkia sanoja :) Me ollaan perheen kanssa vietetty monet joulut ja muutenkin yhteiset illat yhdessä laulamalla.

Oikein hyvää joulua teille!

Vierailija
35/64 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija ja halvat on tosiaan hupien oltava. Kaikkea ei täydy omistaa. Stadissa on ihan joulun tuntua, itšekin tänään olin wanhalla joulumarkkinoilla, mitään en ostanut, kunha pällistelin :) sitten kävelin kaikilla kolmensepänpatsaan ympäristön kojuilla, kävelin aleksia pitkin ja matkalla ihastelin valoja sekä stokkanjouluikkunaa, kiersin tuomaanmarkkinat, palasin takaisin ja piipahdin stokkan herkussa maistiaisia testaamaassa (konvehteja! Juustoa!), käväisin halpa karkkikaupassa ostamassa halvan suklaalevyn (50cent) ja ajelin sporalla vielä turistirundin (kakkosen ja kolmesen reitti).

Reissu oli lähes ilmainen, mitä nyt hsl kuukausikortti on opiskelijalle ja suklaa 50cent. En tiedä oliko tästä apua, mutta ajattelin vain jakaa jos vaikka jotain tekemistä irti saat. Kunhan esittelin tekemistä. Katsele ympärille uusin silmin :) Kaurapuurokin on mulle jouluinen kun maustan joulumaustein :)

Vierailija
36/64 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sun sähköpostiosoite tähän niin saat varmasti apua esim lapsen lahjoihin! Itsekin voisin lähettää jotain pientä. Joulu on tunne sydämessä, ei siihen paljoa rahaa tarvi. <3

Vierailija
37/64 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 00:03"]Kaurapuurokin on mulle jouluinen kun maustan joulumaustein :)

[/quote]Hyvä asenne sulla :)
Pitää kommentoida ettei se riisipuurokaan kalliiksi tule ja on jo juhlava ruoka. Kallein ainesosa siinä on maito. Riisipuuroa ja hedelmäkeittoa kun keittelee niin tulee joulun tuoksua ja tunnelmaa kotiin :)

Muutenkin monet suomalaiset jouluruoat voi valmistaa edullisesti, brittiläinen The Guardian-lehti juuri kehui niiden edullisuutta: http://www.theguardian.com/lifeandstyle/2013/dec/04/jack-monroe-budget-christmas

Onneksi kaikki ei ole rahasta kiinni, ellei itse niin halua. Oikein tunnelmallista ja mukavaa joulua ap:n perheelle! :)

Vierailija
38/64 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pilaa lapsen joulutunnelmaa typerällä tekosyyllä. Tee lapselle Joulu!

Vierailija
39/64 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko on kaikille ilmainen. Jouluvalojen katselu on ilmaista. Kirjat ovat ilmaisia. Askarteleminen on ihan ilmaista. - Lapsellasi on vain sinut. Aiotko "hylätä" hänet? Reipastu ja anna lapselle hyvä Joulu.

Vierailija
40/64 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipastu? Johan aikasemmin kommentoin että kirpparit aion kiertää ja sieltä halvalla varmasti löydän lapselle jotakin. Ruuat teen itse.

Ja mikä tuo HYLKÄYS meinaa!?

Annan lapselle nyt semmosen joulun mitä voin. Rakkautta ainakin saa jos ei lahjoja.

Joulut

-Ap