Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soneran maksukehoitus

Vierailija
13.12.2013 |

Voi helv*****

Voisiko joku kertoa, onko laillista periä 9 euron viivästyneestä maksusta 49e? Kyse siis maksukehoituksesta. Jo toinen kerta kun käy näin ja en ole edes alkuperäistä laskua nähnyt, lasku ei tule minulle kotiin vaan töihin. Soneran asiakaspalvelussa sanottiin, että on heillä normaali käytäntö kun laskua 2viikkoa myöhässä. On se vaan ihme ettei alkuperäiset laskut löydä perille, mutta maksukehoitukset kyllä. Sanoin samantien liittymäni irti, mutta aion silti ottaa selville asian.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee myös melkein joka kuukaus noita maksukehotuksia (joissa viiden euron viivästysmaksu) vaikkei alkuperäistä laskua oo näkyny mailla halmeilla`?
kiva käytäntö vai pölliiks postipoika joka kerta mun laskun? :D

Vierailija
2/30 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi e-lasku? Lasku tulisi todennäköisemmin perille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on soneran e-lasku. Kätevä, kun voi aina tarkistaa s-postista, että milloin pitikään maksaa. Maksukehoitus tulee mielestäni paperilaskuna postissa, kerran on tainnut sellainen minulle tulla, kun unohdin maksaa e-laskun.

Vierailija
4/30 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintälaki §10b: maksukehotusmaksu saa olla korkeintaan 5€ ja sen saa periä vain mikäli maksukehotus on lähetetty kun eräpäivästä on kulunut vähintään 14vrk.

Itse olen saanut joskus Elisalta ja viimeksi Hesarilta kehotuksen ja kehotus oli päivätty 10 vrk eräpäivästä ja yrittivät periä 5e maksua.  Huomautin asiasta ja käskin kysymään lakimieheltä. Ei tarvinnut maksaa.

Vierailija
5/30 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

40€ muistutuskulu peritään yritysasiakkailta. Yksityisasiakkaille on 5€.

Vierailija
6/30 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonera on nyt muutenkin ihan omituinen. Ihmettelin kun netti ei skulaa, Soitin vikapalveluun ja tuli ilmo että lasku on maksamatta! Olin himen aettä MITÄ MITÄ! ja meillä kun on Soneran Kotiviihde niin luulis että myös maksukanavat olis ollut kiinni vaan eipä olleet.
Onneksi puhelimessa toimii netti (DNA() niin tsekkasin sietä akutta nettipankin ja 4 ed. maksu Soneralla. sitten soitto laskutukseen ja siellä se ASPA oli aivan ihana; totesi että laskut on maksettu ihan niin kuin pitääkin ja ihmetteli kovasti miten PELKKÄ netti olisi poikki tuollaisen takia, Jos lasku olis ollut maksamatta niin olis mennyt myös noi maksukanavatkin.
Laittoin käskyn, että netti päälle heti ja vielä päivitti maksupaketin uudeksi ja sain sen vielä 2kk ilmaiseksi. Soitti vielä myöhemmin että toimiihan netti nyt....

Aspa oli siis mukava mutta hänkään ei saanut selville ETTÄ miksi se netti oli poikki ja vielä syy tuollainen...

7/30 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

törkeää periä maksumuistutusta laskusta jota ei edes ole tullut.

Kun lasku lähteepi meiltä maailmalle, oletus on että se tottakai menee perille. Mistään ei tule meille kuittausta että esimerkiksi se paperinen lasku on toimitettu oikeaan postilaatikkoon ja asiakas on sen saanut. Jos näin käy että laskua ei näy eikä kuulu, ja siitä lopulta tulee maksukehoitus niin ei muuta kuin kipin kapin meihin yhteys niin tutkitaan mistä tämä johtuu. Tämän jälkeen etenemme sitten tapauskohtaisesti etiäpäin.

Ai viimein Soneralla herättiin, kun asiakas irtisanoi yhteistyösopimuksen. Kannattaisikohan pitää asiakkuudesta kiinni ongelmien ilmaantuessa? Tietenkin tällainen asiakaslähtöisyys toiminnassa vähentää asiakkaita ja vähentää liikevoittoa

Kyllä, kannattaa pitää ja me myös pidetään kiinni. En tiedä mitä puhelusi aikana kävitte läpi, mutta meillä olisi pitänyt tosiaan selvittää mistä tilanne johtui. Onko kaikki jo nyt myöhäistä, meillä ei siis ole mitään asian eteen enää tehtävissä...? :)

Tero@SoneraPartio

www.sonera.fi/sonerapartio

Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.

Vierailija
8/30 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tulla eilen kommentoimaan tähän ketjuun, mutta en jostain syystä puhelimella pystynyt. 

Mistä ihmeestä laskun lähettäjä voisi tietää että lasku ei ole tullut perille?! :D. 

Meillä katosi postilaatikosta postit, vaihdoimme lukolliset postilaatikot niin eipä katoa enää. 

Vierailija
9/30 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 12:15"]

Meillä katosi postilaatikosta postit, vaihdoimme lukolliset postilaatikot niin eipä katoa enää. 

[/quote]

Asumme kerrostalossa, postipoika (tai postityttö) pudottaa meille postit luukusta eteisen ovimatolle. Aina vain laskut (ja pari aikakauslehteä) eivät löydä perille, niin täällä kuin edellisessä asuinpaikassammekaan. Siitä päätellen on jossain Itellan päässä se vika: joko postin lähtöpäässä, tässä välillä tai viimeistään siinä luukusta pudottajassa. Mutta Itellassa vika on, muuhun johtopäätökseen ei voi tulla.

Vierailija
10/30 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena: Meidän osoitteemme on "Mäkitie 1-3 X 10". Meidän postia menee todella paljon sekaisin osoitteen "Mäkitie 13 X 10" kanssa. Itse kiikutan kiltisti heidän postit edelleen jaettavaksi, mutten voi ollenkaan olla varma että he toimivat samoin.

Vierailija
11/30 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut aiemmin töissä isossa suomalaisessa yrityksessä ja hoitanut mm. laskutukseen liittyviä asioita. Esim. meillä ei kukaan siellä konttorilla kuorita niitä tuhansia kirjeitä ja maksukehotuksia, vaan laskut menevät itellaan sähköisesti ja he printtaavat, kuorittavat ja kuskaavat nämä kirjeet. Yritykseen tulee ainoastaan tieto että x määrä kirjeitä on mennyt itellaan, mutta sitä emme koskaan saa tietää, miksi kirjeitä jää menemättä perille: joutuvatko itellasilppuriin vai kuskataanko virkapaikkaan. Puheluita tuli niin yksityisiltä kuin yrityksiltä, että miten kummassa eivät mene perille, vaikka osoitetiedot ovat oikein. Olen itsekin siirtynyt E-laskuihin juuri toimitusvarmuuden takia ja suosittelen sitä muillekin...

on silti jotenkin absurdia, että esim. laskuja/tärkeitä kirjeitä jää tulematta, mutta esim. jotkut mainoskirjeet löytävät perille 7 vuottakin vanhalla osoitteella, jonka jälkeen olen muuttanut viidestä ja ollut kahdesti "komennuksella" ulkomailla, jolloin posti ohjautunut sukulaisille :)

Vierailija
12/30 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin joku sanoi että maksukehoitukset lähtevät automaattisesti jos ei alkuperäistä suoritusta ole tullut 14 vrk kuluessa, kun laskun alkuperäinen eräpäivä on ollut. Jos asiakas soittaa, että on saanut maksukehoituksen, lähden itse aina ensimmäisenä tarkistamaan laskun toimitustavan, ja sen, että onko asiakas ollut tietoinen tästä kyseisestä toimitustavasta. Osoite on myöskin hyvä tarkistaa onko se oikein. Vaikka kuinka tekisi osoitteenmuutoksen Itellalle sekä maistraattiin, on asiakas yleensä operaattoireiden sopimusehtojen mukaan velvollinen pitämään itse osoitetietonsa ajantasalla. Myöskin se, että saa maksukehoituksen, ja tietää ettei ole alkuperäistä laskua saanut, pitäisi herättää kelloja että missä alkuperäinen lasku on. Valitettavan usein asiakkaat soittavat vasta siinä vaiheessa kun lasku on mennyt perintään ja 1. ja 2. maksukehoitus on mennyt mutta niihin ei olla mitenkään reagoitu. Kuten herra sonera kertoi, jokainen asiakas tulisi käydä erikseen läpi ja katsoa mistä syystä laskut eivät ole toimittuneet. Harmi, että asiakkaat eivät jousta näissä asioissa jotka on yleensä asiakkaan oman huolimattomuuden syytä, vaan irtisanovat välittömästi palvelunsa. T. se saunalahden täti 

Vierailija
13/30 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksemme on tällä hetkellä Soneran yritysasiakas. Meillekin tuli kerran muuton jälkeisenä ajankohtana 40 euron maksumuistutusmaksu. Itella ei hoitanut postisiirtoja maksetusta siirtoilmoituksesta huolimatta. Tälläistä yksipuolista ratkaisevaa muutosta, jonka Sonera on tehnyt sopimusehtoihin, ei voi millään muotoa hyväksyä. Ja koska en voi hyväksyä Soneran menettelytapoja, en voi jatkossa olla enää Soneran asiakkaana, en yksityisesti enkä myöskään yrityksenä. Tästä syystä olemme jo avanneet kaikki uudet liittymät muiden operaattoreiden verkkoihin. Viimeinen Sonera liittymä tulee meillä hiljenemään ikuisesti marraskuussa, kun määräaikaissopimuskausi umpeutuu. Yrityksemme ei ole viivästysseuraamusasiakas, emmekä myöskään ole minkään perintätoimiston asiakas.

Nimimerkillä: Suomen Vahvimmat erikoissertifikaattiyritys.

Vierailija
14/30 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uutuutena tämänhetkiseen suomalaiseen käytäntöön viivästyskoron tullessa maksettavaksi on velkojalla oikeus saada velalliselta vähintään 40 euron suuruinen kiinteä korvaus perintäkuluistaan. Velkojalla on oikeus tähän korvaukseen riippumatta viivästyksen kestosta tai perinnän kohteena olevan saatavan suuruudesta. Tämän korvauksen saaminen ei myöskään edellytä maksumuistutuksen tekemistä. Kiinteän summan lisäksi velkojalla on oikeus saada velalliselta kohtuulliset ja todennettavissa olevat lisäkulut, kuten lakimiehen tai perintätoimiston käyttämisestä aiheutuneet kulut."

Lähde: http://www.lrhto.fi/artikkelit/riitojen-ratkaisu/maksuviivastysdirektiivi/

Maksuviivästysdirektiivistä päivää.
Kannattaa yrittäjän maksaa laskut ajallaan, kiitos EU:n, viivästymismaksu saa olla nyt jo 40 euroa saatavan suuruudesta riippumatta. Älytöntä touhua, pienet yrittäjät hakataan hengiltä tuollaisilla viivästymismaksuilla...

Vierailija
15/30 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 20:48"]Perintälaki §10b: maksukehotusmaksu saa olla korkeintaan 5€ ja sen saa periä vain mikäli maksukehotus on lähetetty kun eräpäivästä on kulunut vähintään 14vrk.

Itse olen saanut joskus Elisalta ja viimeksi Hesarilta kehotuksen ja kehotus oli päivätty 10 vrk eräpäivästä ja yrittivät periä 5e maksua.  Huomautin asiasta ja käskin kysymään lakimieheltä. Ei tarvinnut maksaa.
[/quote]

Mulle on tullut Soneralta 5 euron lisämaksu seuraavaan laskuun, kun edellinen lasku on maksettu ihan 5 päivää eräpäivän jälkeen! Se ei edes näkynyt itselläni missään erittelyssä, mutta kerran kysyin siitä 5 euron maksusta Soneran liikkeessä, että mikä se on. Vastasivat että edellinen lasku on ollut 5 päivää myöhässä niin siitä tulee se lisä. Siis eiedes ole kerennyt koskaan tulla mitään maksukehoituksia ja sen summan lisäävät vaan suoraan seuraavaan laskuun. Ensi kerralla kun tuollainen laskussani näkyy niin lähtee kyllä kiukkuista puhelua eteenpäin!

Vierailija
16/30 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä paskalaitos (Sonera) lähetti 40 euron lisälaskun, joka tuplasi laskun suuruuden.

Välttäkää riistäjä-Soneraa!!

17/30 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjesta ketjuun,

Niinkuin tässä on tullut esille niin yritysasiakkailla maksukehoitusmaksu ja käytöntö on eri. Taustalla on tosiaan laki, ja lakimuutos saatavien perinnästä, linkin kautta lisätietoa http://bit.ly/197OavM

Harmi AP, kun päädyit irtisanomaan liittymäsi. Oltaisiin selvitetty miksei alkuperäinen lasku/laskut ole tullut perille. Ja vaikka tosiaan mietitty muita laskutustapoja paperisen tilalle.

Tero@SoneraPartio

Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.

Vierailija
18/30 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="sonerapartio" time="16.12.2013 klo 11:59"]

Morjesta ketjuun,

Niinkuin tässä on tullut esille niin yritysasiakkailla maksukehoitusmaksu ja käytöntö on eri. Taustalla on tosiaan laki, ja lakimuutos saatavien perinnästä, linkin kautta lisätietoa http://bit.ly/197OavM

Harmi AP, kun päädyit irtisanomaan liittymäsi. Oltaisiin selvitetty miksei alkuperäinen lasku/laskut ole tullut perille. Ja vaikka tosiaan mietitty muita laskutustapoja paperisen tilalle.

Tero@SoneraPartio

[/quote]

törkeää periä maksumuistutusta laskusta jota ei edes ole tullut.

Vierailija
19/30 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="sonerapartio" time="16.12.2013 klo 11:59"]

Morjesta ketjuun,

Tero@SoneraPartio

[/quote]

Ai viimein Soneralla herättiin, kun asiakas irtisanoi yhteistyösopimuksen. Kannattaisikohan pitää asiakkuudesta kiinni ongelmien ilmaantuessa? Tietenkin tällainen asiakaslähtöisyys toiminnassa vähentää asiakkaita ja vähentää liikevoittoa

Vierailija
20/30 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskun näkee myös Soneran nettisivuilta käyttäjätunnuksilla, jotka jokainen liittymänhaltija saa samalla, kun liittymä avataan. Eli jos ei paperilaskua näy, niin aina voit tarkistaa netistä laskun ja sen eräpäivän ja maksaa sen myös suoraan sieltä.

Niin ja kertaakaan ei itselleni ole tullut mitään viivästysmaksuja, vaikka olen laskun muutaman kerran älynnyt maksaa vasta muistutuksen tullessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän