Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään muuta kuin minä joka olisi synnyttänyt ilman kivunlievitystä?

Vierailija
01.10.2020 |

Menin sairaalaan siinä vaiheessa kun olin täysin avautunut enkä voinut saada enää mitään. Kivut oli siis alkanut jo kotona mutta ensi synnyttäjänä en tajunnut tilannetta.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin minä 3 kertaa.

Vierailija
2/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen. Ei kai tuo ole mitenkään harvinaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin

Vierailija
4/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. En kokenut tarvitsevani.

Vierailija
5/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa ja ihan omasta valinnastani ilman lääkkeitä. Pelkään lääketieteellisiä toimenpiteitä kuten epiduraalin antamista paljon enemmän kuin kipua. Eka synnytys oli pitkä, uuvuttava ja käynnistyksen takia hyvin kivulias. Toinen sitten yllätti nopeudellaan ja helppoudellaan.

Vierailija
6/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta jopa.

Vierailija
7/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilokaasun avulla kolme lasta, esikoinen epiduraalipuudutuksella.

Vierailija
8/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

XDDDDDDDD mitä oikein luulet itsestäsi XDDDDDD Ja voitteko mennä muualle jauhamaan näistä tap.pa.van tylsistä aiheistanne, kiitos!!

Vierailija
9/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään ole.

Vierailija
10/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on useampi 3 kertaa sen tehnyt ja niin minäkin 😀

Vierailija
11/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ennen ei saanut mitään lievitystä, luulin joka kerta että kuolen. Viimeisestä näin painajaisia yli 20 vuotta, mutta en enää kun olen jo vanha.

Vierailija
12/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei osata kivunlievitystä. Ei ole edes alan lääkärin tapaamista ennen synnytystä. Olen saanut kaksi lasta ulkomailla täysin kivuitta ja kaksi Suomessa aivan helvetianmoisilla kivuilla.

Vierailija
13/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes ilman, ilokaasua ja pudentaali ennen ponnistusta, sairaalassa oli 7h synnytyssalissa(tai no vähemmän aikaa kun oli ruuhkaa, pyörin jossain tv/odotushuoneessa useamman tunnin ennenkuin salissa tuli tilaa. Ajantaju katosi joten en tiedä aikaa.

Ei sinne sairaalaan pidä liian aikaisin mennä, synnytys pitkittyy.

Vierailija
14/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain peräti panadolin sairaalassa :D Eikä se tainnut enää olla vaikuttamassa, kun synnytin. Voi että. Luulivat, että synnytys ei oikein ole käynnistymässä, kun paikat eivät auenneet, mutta sitten yhtäkkiä aukenivat vartissa eikä siinä mitään ehtinyt. Muistan kyllä, miten lääkäri oli jonkun ison piikin kanssa jalkopäässä, mutta huusin sille, että ei. Supistus tuli aina, kun joku koski muhun ja huusin ja tiesin, että en pysty pysymään paikoillani. Kai se joku kohdunkaulan puudute olisi ollut, kun sitä aiemmin pyysin. Onneksi olin valmiina sairaalassa, muuten kai olisin ollut se taksiin synnyttäjä. :)

Vierailija
15/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma, ensisynnyttäjänä en tajunnut lähteä sairaalaan ajoissa. Eka synnytys siis sattumalta ilman ja kahden seuraavan kohdalla olin päättänyt että en tarvitse.

Vierailija
16/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, kahdesti.

Ensimmäisen kohdalla olin 7 cm auki, kun saavuin sairaalaan. Lähdin sairaalaan niukan verenvuodon takia. En tiennyt synnyttäväni, koska ei ollut kipuja.

Kuopuksen kanssa ymmärsin supistusten ennakoivan synnytystä. He ottivat minut sisään, koska oli tilaa. Nukuin sikeesti, kunnes heräsin kipuihin. Olin täysin auki.

Vierailija
17/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, kahdesti, 2000-luvulla.

Vierailija
18/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se alatiesynnytys ilman kivunlievitystä voittaa sektion ilman toimivaa puudutusta. Kaikki koettu.

Vierailija
19/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on vaikka kuinka monta naista, jotka pykäävät vauvoja ihan noin vain ilman mitään. Ja silti siitä ei saa mitään erityistä palkintoa, joten aika outoa ylpeillä tuollaisella. Meinasit, että olisit oikein uniikki tuolla saavutuksella.

Vierailija
20/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen. Ei ollut tarkoitus mutta synnytys eteni nopeammin kuin osattiin odottaa, eikä sitten enää saanut mitään annettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän