Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen köyhyden huipussa.. Melkein kaksi viikkoa ennen, kuin päivärahat tulee.. Tässä kaappieni ruoka sisältö:

Vierailija
01.10.2020 |

N. 100g lihamakaronilaatikkoa, vajaa yksi lenkkimakkara, puolikas margariinipaketti, 4 kalapuikkoa pakkasessa, kaurahiutaleita yhteen puuro annokseen ja tilkka kauramaitoa, n. Litra suppilovahveroita pakkasessa sekä kuivakaapissa on kolme pientä purkkia tonnikalaa, paketti riisiä ja pussi makaronia sekä ruisleipää kaksi palaa ja paketti leikkele kinkkua...
Tämän lisäksi minulla on tilillä 39 euroa rahaa.. Laskut ja vuokra ovat hoidettu eli ei ole seuraavalla kahtena viikkona mitään ruokamenon lisäksi...

Miten tulen pärjäämään.. Kuolenkohan nälkään :(

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis melkein kaksi viikkoa tuolla rahalla? Helposti selviät, jos mietit mitä ostat ja teet ruuat itse. 

Vierailija
22/64 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa selviytyy vaikka vesipaastolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee iso kattilallinen keittoa; perunaa, kaalia, porkkanoita, tarjousjauhelihaa. Sillä elät monta päivää. Makaronia saat Lidlistä 20senttiä pussi, 2 makkaralenkki euron. Siitä hyvää makaronimössöä. Sienistä pyöräytät perunoiden kera gourmetkastikkeen. Hyvin pärjäät pari viikkoa. Tekee joskus hyvää jättää mässyt väliin ja syödä vähemmän. Kukaan ei kuole 2 viikon köyhäilyyn.

Vierailija
24/64 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta noilla rahoilla jauhoja ja leivo!

Vierailija
25/64 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka iso perhe?

39:14=2,78€

Tuolla saa ainakin yhdelle hengelle ihan tarpeeksi.

Aluksi voit ostaa munia, perunoita, porkkanoita ja sipulia sekä öljyä. Näistä paistat useammaksi päiväksi sen lenkkimakkaran kera pyttipannua. 

Osta tomaattimurskaa,  jauhoja ja hiivaa. Leivo sämpylöitä, osan kauramaidon ja munien ( ostettu aiemmin) kanssa teet räiskäleitä. Pitsapohjat teet jauhoista, öljystä ja hiivasta. Tomaattimurskaa ja ne pakastimessa olevat sienet laitat pitsaan. Yhden pitsan voit tehdä tonnikalasta. Juustoa ei välttämättä tarvita.

Lisää tomaattimurskaa ja teet yhden tonnikalapurkin kanssa kastiketta, jota syöt riisin kanssa. 

Tonnikalavuoka, johon laitat keitettyä makaronia, kauramaitoa ja munia sekä sitä tonnikalaa.

Munista ja leikkelekinkusta teet munakkaan. Jos sieniä on jäänyt, niin niistäkin saa munakasta.

Osta kuivia herneitä, ja tee niistä hernekeittoa. mausteeksi sipulia. Hernekeittoa syöt itsetehtyjen sämpylöiden kera.

Sinulla on vielä riisiä. Osta tomaattimurskaa, kaalia, porkkanaa yms halpaa, ja tee kasviswokki. Syö riisin kera. Osta kuivattuja papuja, ja keitä ne ohjeen mukaan. osan laitat proteiiniksi wokkiin, osasta tomaattimurskan kera papukastike, jota syöt yhä riisin kera.

Aamiaiseksi ostat kaurahiutaleita, joista teet puuuroa.

Vierailija
26/64 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolla 39 eurolla saa kyllä reilusti ruokaa kun osaa käyttää rahansa oikein siellä kaupassa.

Vierailija
27/64 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi ei ole Suomessa köyhien hommaa. Lopeta se.

Vierailija
28/64 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista että tuhlasit tilin 2 viikossa?

Nisti tai alkkis. Joka tapauksessa mukava kuulla köyhien itkua. Pas. Kansa ansainnut huonoilla valinnoillaan elämässä.

Vierailija
29/64 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kyllähän sitä saa ruokaa yhdelle ihmiselle ihan kiitettävästi, mutta kun tässä on pieni ongelma.

Enää kaksi tupakkaa askissa tällä hetkellä ja pelkeästään 2 vkon tupakoihin menee n. 120 euroa..

T. Ap

Provo. Provo. Provo.

Provo.

Mutta jos ei ole, olet sen verran tyhmä tapaus, ettei sääliä tipu. Kärsi nälkää, mutta polta tupakkaa

Vierailija
30/64 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta 5kg perunaa, 3kg sipulia, 4kg makarooneja ja 10 purkkia hernekeittoa. noilla elää hyvin 2 vkoa ja rahaa jää 4 pirkka lager olueeseen.

Vierailija
31/64 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kyllähän sitä saa ruokaa yhdelle ihmiselle ihan kiitettävästi, mutta kun tässä on pieni ongelma.

Enää kaksi tupakkaa askissa tällä hetkellä ja pelkeästään 2 vkon tupakoihin menee n. 120 euroa..

T. Ap

Ja kokoomustrollihan se sieltä paljastui.

Usko jo, ettei jokainen pienituloinen polta ja juo.

Vierailija
32/64 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N. 100g lihamakaronilaatikkoa, vajaa yksi lenkkimakkara, puolikas margariinipaketti, 4 kalapuikkoa pakkasessa, kaurahiutaleita yhteen puuro annokseen ja tilkka kauramaitoa, n. Litra suppilovahveroita pakkasessa sekä kuivakaapissa on kolme pientä purkkia tonnikalaa, paketti riisiä ja pussi makaronia sekä ruisleipää kaksi palaa ja paketti leikkele kinkkua...

Tämän lisäksi minulla on tilillä 39 euroa rahaa.. Laskut ja vuokra ovat hoidettu eli ei ole seuraavalla kahtena viikkona mitään ruokamenon lisäksi...

Voisin ottaa tän jopa vittuiluna. Itselläni mennyt jo kohta vuodenpäivät 40 euroa kuussa ruokaan, sisältäen ihan kaiken, mitä suustani sisään työnnän ja edelleen hengissä ollaan. Sinä nillität, ette pärjää samalla rahalla edes paria viikkoa, vaikka kaapissasi on ainakin viikon ruokartarpeet.

Vierailija
33/64 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä kaksi viikkoa pärjäät jos suunnittelet tarkasti. Tee isoja satseja ruokaa halvoista aineksista (pottua, makaroonia, vihanneksia, jauheliha, noista saa vaikka 10 l keittoa), laitat pakkaseen annoksittain ja sulatat sieltä tarvittaessa. Puuroa välipalaksi. Ikävää se voi olla, mutta pärjäät kun päätät pärjätä.

Helpompaa niillä, jotka osaavat itse kokata. Itse en ole sitää vielä opetelleut, vaikka viides vuosikymmen pitkällä. Joskus sitä ajattelee, että olis kiva tehdä vaikka itse makaroonilootaa. Pitäis saada joku yksinkertainen keittokirja, jossa selitetään alusta asti kaikki eikä oleteta että tietää.

eri

Vierailija
34/64 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä kaksi viikkoa pärjäät jos suunnittelet tarkasti. Tee isoja satseja ruokaa halvoista aineksista (pottua, makaroonia, vihanneksia, jauheliha, noista saa vaikka 10 l keittoa), laitat pakkaseen annoksittain ja sulatat sieltä tarvittaessa. Puuroa välipalaksi. Ikävää se voi olla, mutta pärjäät kun päätät pärjätä.

Helpompaa niillä, jotka osaavat itse kokata. Itse en ole sitää vielä opetelleut, vaikka viides vuosikymmen pitkällä. Joskus sitä ajattelee, että olis kiva tehdä vaikka itse makaroonilootaa. Pitäis saada joku yksinkertainen keittokirja, jossa selitetään alusta asti kaikki eikä oleteta että tietää.

eri

Kirjastosta löytyy. Voit aloittaa vaikka lastenosaston keittokirjoista, joissa usein on kuvat eri vaiheista.

Ei ole ruoanlaitto rakettitiedettä. Kannattaa opetella.

Vierailija
35/64 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Siis mitä juuri luin?! Osaatko edes puuroa keittää?! No hemmetti, lainaa se keittokirja vaikka kirjastosta!

Vierailija
36/64 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se taas kovin kumma, että ilmaiseksi taivaalta tipahtanut raha ei riitä mihinkään.

Työtä tekevillä ihmisillä raha riittää siksi, että tietävät rahan arvon.

Vierailija
37/64 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin ottaa tän jopa vittuiluna. Itselläni mennyt jo kohta vuodenpäivät 40 euroa kuussa ruokaan, sisältäen ihan kaiken, mitä suustani sisään työnnän ja edelleen hengissä ollaan. Sinä nillität, ette pärjää samalla rahalla edes paria viikkoa, vaikka kaapissasi on ainakin viikon ruokartarpeet.

Kerro miten teet 10€/viikko ruoat? Mitä syöt? Kiinnostaisi kuulla. En ole ap.

Vierailija
38/64 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko kesä ja syksy on ollut aikaa kerätä metsistä ja soilta marjoja ja sieniä. Plus onkia järvistä kaloja. Suomessa on puhdasta luontoa ja jokamiehenoikeus sen hyödyntämiseen.

No, kaikkialla ei ole niitä marjoja ja helposti tunnistettavia sieniä. Eikä järviä. Täälläkin vain jokia joista ei enää saa onkia mistä sattuu.

Jos joutuu noiden perässä pyöräilemään/kävelemään yli 10 km niin kyllä siinä jo kuluu enemmän energiaa kuin saaliista saa.

Vierailija
39/64 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuo 39 euroa jäljellä, sillä saat monenlaista hankittua.

Vierailija
40/64 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkakommentti paljasti provon. Ihan hyvä siihen asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän