Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isän tikki?? ”Ai jäitkin läskiksi”, ”meen pesemään auton” Hyyyyi mitä miehiä

Vierailija
01.10.2020 |

”Pitkään kätilön työtä tehnyt Ore sanoo, etteivät asiakkaiden kysymykset ärsytä, mutta muutamaan vanhaan vitsiin hän alkaa jo olla väsynyt.

Ehdoton ykkönen on ”isän tikki”, Ore kertoo.

– Synnytyksessä mahdollisesti tulleita vaurioita korjataan ompelemalla. Jos puoliso vierestä heittää ”hyvällä huumorilla”, että laitahan vielä yksi tikki isälle, niin voin sanoa, että ei naurata.

Vastaava ”läpän heitto” on tuttua myös Hellsténille. Ammattilaista harmittaa myös silloin, kun puoliso vitsailee heti synnytyksen jälkeen äidin jäljelle jääneistä raskauskiloista.”

Kuka näiden miesten kanssa oikeen lisääntyy jos on ihan ok kuunnella tollasta heittoa synnytyksen jälkeen?? Varmaan jo niin tottuneita tollaisiin ”pikku vitseihin” isännältä kjeh

https://www.is.fi/perhe/art-2000006654948.html

Kommentit (467)

Vierailija
121/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiintoinen ja kiva ketju. Yksi asia vaan ihmetyttää niin tässä kuin monissa muissakin ketjuissa. Ihmiset yritetään tasapäistää. Kaikkien pitäisi ajatella ja toimia samalla tavalla. Yksilöllisyyttä ei siedetä. Kaikki miehet mukaan synnytykseen. Sinne vaan vaikka oksentaisit ja pyörtyisit. Sinne vaan mukaan vaimon kielloista huolimatta. Ai vaimo ei halua sinua mukaan, teillä on jotain vikaa parisuhteessa.

Suomessa ei todellakaan suvaita yksilöllisyyttä ja laumasta poikkeavuutta. Täytyy vain toivoa että nämä mielipiteet eivät edusta koko kansaa vaan av:n juntteja.

Vierailija
122/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elän varmaan jossain oudossa kuplassa, kun kaikki tuntemani perheelliset miehet on ihan itse halunneet mukaan synnytykseen ihan ilman muuta. Miehen tehtävä on tärkeä, olla puolisonsa tukena ja apuna ettei ole yksin vieraiden ihmisten käsissä muutenkin pelottavassa tilanteessa. Puhumattakaan siitä, että kyse on miehen omasta lapsesta, jonka elämän ensihetkistä on kyse. On kaikkien etu, että mies osallistuu vauvan elämään ensihetkistä alkaen. Vaikka isä ei pystykään imettämään, ei ole mitään syytä sille miksei isä voisi pitää vauvaa ihokontaktissa paidan alla, vaihtaa vaippoja, kylvettää ja pukea. Isän tehtävä ensi hetkinä on auttaa äitiä toipumaan, että äiti jaksaa hoitaa ja imettää vauvaa, jos siis imetys onnistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvon unkarilaista naistani yli kaiken, en ikinä pystyisi edes kuvitella käyttäytyväni häntä kohtaan noin. :(

Vierailija
124/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä elän varmaan jossain oudossa kuplassa, kun kaikki tuntemani perheelliset miehet on ihan itse halunneet mukaan synnytykseen ihan ilman muuta. Miehen tehtävä on tärkeä, olla puolisonsa tukena ja apuna ettei ole yksin vieraiden ihmisten käsissä muutenkin pelottavassa tilanteessa. Puhumattakaan siitä, että kyse on miehen omasta lapsesta, jonka elämän ensihetkistä on kyse. On kaikkien etu, että mies osallistuu vauvan elämään ensihetkistä alkaen. Vaikka isä ei pystykään imettämään, ei ole mitään syytä sille miksei isä voisi pitää vauvaa ihokontaktissa paidan alla, vaihtaa vaippoja, kylvettää ja pukea. Isän tehtävä ensi hetkinä on auttaa äitiä toipumaan, että äiti jaksaa hoitaa ja imettää vauvaa, jos siis imetys onnistuu.

n.15% ei ole miehen oma lapsi, mutta muuten ihan totta.

Vierailija
125/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mie en ymmärrä sitä miksi miesten tai isien pitää olla mukana synnytyksessä. Ei ennenkään miehet olleet mukana siellä eikä synnytys liity millään tavalla miehiin ja isiin.

Mikä siis on syy sille miksi jotkus miehet menevät mukaan synnytykseen?

M27

Eli on mielestäsi miehekästä ja vastuullista jättää yhteistä lasta kivulla, tuskalla ja vaurioituen synnyttävä nainen ilman oman puolison tukea elämän hirveimmällä hetkellä?

Mies saa lapsen yhtä helposti kuin koiranpennun eli tekemättä mitään.

Mies joka ei ole mukana synnytyksessä ei ole mies.

Sairaalassa on hoitohenkilökuntaa ketkä auttaa naista synnytyksessä, mies joutuu vain katselemaan sivusta joten miksi miehet ovat siellä mukana kun synnyttäminen ei liity miehiin millään tavalla?

Miehekkyyteen tämä asia ei liity millään tavalla.

Itselläni synnytys päättyi kiireelliseen sektioon.

Eli leikkuriin, lapsi ulos, vatsa kiinni ja minä yksinäni heräämöön (vauva ei heräämöön tule mukaan siltä varalta, että äidille tuleekin jokin komplikaatio).

Missä vauva sen aikaa? No tietysti isänsä luona. Sillä välin kun itse olin heräämössä, jatkoi vauva hetken uniaan isänsä sylissä, saivat myös harjoiteltua vaipanvaihdot yms.

Mies oli hirveän ylpeä, kun sai opettaa minulle nuo vaipanvaihdot ja muut :D

Vierailija
126/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi 3 lasta synnyttänyt nainen kertoi minulle ylpeänä tästä isän tikistä. Kuinka miehensä oli kuikuillut huolestuneena siellä kätilön selän takana hänen paikkaillessaan synnyttäneen naisen alapäätä. Pyytänyt tosiaan laittamaan yhden ylimääräisen. Mitään muuta ajateltavaa tai katseltavaa ei vissiin sillä hetkellä ollut, esim se lapsi? Siinä oli vakka kantensa löytänyt.

Vierailija
127/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin alkaa tuntua siltä, että naisten olisi parempi perustaa perhe yksin. Muuallakin eläinmaailmassa naiset selviävät, mikseivät ihmisetkin. 

Miehiin ei voi luottaa, mutta naisella on aina oma sydän ja tarvittaessa myös oma äiti tukena. 

Irl on fiksuja miehiä ♥️

Ne ovat todella TODELLA harvassa. Ihania, sydämellisiä naisia sen sijaan on maailma pullollaan. 

Totesin eilen tämän kun olin 80+ ikäisen äitini kanssa kodinkoneostoksilla, normaalilla älyllä kulkevia naisia ollaan molemmat ja tiedettiin kyllä mitä oltiin ostamassa, ensimmäisessä liikkeessä meille suorastaan valehdeltiin, sen jälkeen kun emme halunneet ostaa sitä konetta mitä myyjä tyrkytti vaan sen mitä olimme tulleet ostamaan, poistuimme.

Toisessakin kohdeltiin alentuvasti kun haluamaamme konetta ei ollut kuin mallikappale, ikään kuin olisi meidän vikamme etteivät tilaa tarjoustavaraa. Molemmat myyjät 30+ miehiä, sen sijaan toisen liikkeen ystävällinen naiskassahenkilö kohteli asiallisen kohteliaasti, ei alentuvasti kuin tyhmää lasta.

Karua huomata miten miesasiakaspalvelijat kohtelevat mummojensa ikäisiä asiakkaita. Kiitos vaan Power Raisio ja Gigantti.

Vierailija
128/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

n.15% ei ole miehen oma lapsi, mutta muuten ihan totta.

Ja 110%miehistä on idiootteja.

Vierailija
129/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie en ymmärrä sitä miksi miesten tai isien pitää olla mukana synnytyksessä. Ei ennenkään miehet olleet mukana siellä eikä synnytys liity millään tavalla miehiin ja isiin.

Mikä siis on syy sille miksi jotkus miehet menevät mukaan synnytykseen?

M27

Miehet ovat outoja. Heidänhän pitäisi haluta siittämänsä rääpäle paidan alle ihohoitoa saamaan ja sidettä luomaan ihan niin pienestä kuin on mahdollista. Miksi miehet ylipäätään haluavat lapsia kun eivät niitä edes halua vastaanottaa?

Vierailija
130/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta olisi jos miehet lopettaisivat vitsailun naisten läsnäollessa, kun naiset ottavat kaiken tosissaan.

Niin. Elämän suurilla hetkillä mauttomat vitsit eivät ole parasta parisuhdemateriaalia.

Sappikivi- ja munuaiskivikohtaukset kuulemma ovat niin hirveitä, että kivuiltaan jotenkin rinnastuvat synnytykseen (poislukien alapäätä kohti ponnistaminen ja repeämiset).

Mahtaisiko mies katsoa vaimoaan hyvällä, jos ambulanssia odotellessa vaimo hekottelisi jotain "mahtaa nyt sapettaa" tai "ropiseeko kivet housuihin hehheh" ja samaa läppää heittäisi sairaalassakin.

Mitä mies ajattelisi vaimostaan tilanteen ollessa ohi? Että mikähän kusipää mullakin on puolisona?

Jep. Tai tuo edellä mainittu "hei kauanko tää kestää, tää on tosi tylsää". Kyllä olisi miehistä itsetuntoa loukattu kertaheitolla lopullisesti. Ei varmasti auttaisi että nainen jälkeenpäin kuittaisi vitsailleensa. Älä nyt leikistä suutu jne.

En osaa edes kuvitella, että juuri kukaan nainen pitäisi sellaista tilannetta tylsänä, jossa oma puoliso huutaa kivusta ja selvästi kärsii??

Nainen olisi vain hirveän, hirveän huolissaan eikä taatusti istuisi nurkassa valittamassa omaa puutunutta pyllyään ja kyselisi kauanko kestää ku ei nyt ite jaksais!

Exän kanssa oltiin päivystyksessä, koska olin saanut tikkejä vaativan haavan. Oli itse ensin änkenyt väkisellä mukaan, mutta päivystyksessä jonottaessa oli alkanut valittaa ja äyskiä, että miksi kestää ja ei hänellä ole aikaa odotella (ei ollut siis hänellä kiirettä tai menoa mihinkään).

Totesin lopulta sitä marinaa kuunneltuani, että menköön sitten, kyllä yksinkin pärjään. No, hän lähti. Ja oli loppupäivän loukkaantunut siitä, kun hänen aikaansa niin tuhlattiin.

Onneksi ei lapsia hankittu.

Vierailija
131/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun isännän penis repeää kahtia niin pistetäänhän emännän tikki vielä kaupan päälle ;)

Vierailija
132/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen miehenä sitä mieltä, että kaikkien miesten ei missään nimessä pitäisi synnytykseen mennä. On erittäin jees, jos mies on motivoitunut ja muutenkin kykenee olemaan tukena vaimolleen ja haluaa mennä synnytykseen mukaan, niin totta ihmeessä.

Sen sijaan jos on vain tiellä siellä ja korkeintaan laukoo typeryyksiä, niin paree jäädä kokonaan pois synnytyssalista. Oma vaimoni ei minua olisi edes synnytykseen huolinut. No hyvissä ajoin tuli kyllä selväksi, että keisarinleikkauksella lapsi saatetaan maailmaan, joten sitä läsnäoloani ei tarvinut edes harkita, vaan minut passitettiin käytävälle odottamaan sisään kutsua.

Ei sitten yhtään mietityttänyt että miksi olet sellainen että sinusta ei ole mitään hyötyä silloin kun puolisosi on kaikkein haavoittuvimmillaan? Isän tehtävä synnytyksessä on olla äidin äänenä, kun äiti on niin kipeä ettei enää pysty puhumaan ja henkilökunta jyrää hänen toiveensa. Tai kun henkilökunta on vain sitä mieltä että yritetään nyt alakautta vielä kun se lääkäri on niin kiireinen, vaikka vauvan sydänäänet heikkenee. Haluatko olla käytävässä kun lapsesi on saamassa aivovamman?

Aika harvinaisia tilanteita, mutta kätilöt taas kertovat isistä jotka ryhtyvät aivan törpöissä tilanteissa asianajajiksi, kun on todella tiukat paikat käsillä. Jotkut alkavat nalkuttamaan kivuista puolitajuttomalle vaimolleen "Eikö me sovittu ettei oteta lääkkeellistä kivunlievitystä" tai alkavat jankuttamaan "Eikö me sovittu että tää syntyy alakautta.." kun vaimo taas on aivan kuollut ja väsynyt siihen tuskaan. 

Vierailija
133/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiintoinen ja kiva ketju. Yksi asia vaan ihmetyttää niin tässä kuin monissa muissakin ketjuissa. Ihmiset yritetään tasapäistää. Kaikkien pitäisi ajatella ja toimia samalla tavalla. Yksilöllisyyttä ei siedetä. Kaikki miehet mukaan synnytykseen. Sinne vaan vaikka oksentaisit ja pyörtyisit. Sinne vaan mukaan vaimon kielloista huolimatta. Ai vaimo ei halua sinua mukaan, teillä on jotain vikaa parisuhteessa.

Suomessa ei todellakaan suvaita yksilöllisyyttä ja laumasta poikkeavuutta. Täytyy vain toivoa että nämä mielipiteet eivät edusta koko kansaa vaan av:n juntteja.

Synnytyksessä voi olla 24 tuntia avautumisvaihetta ja 10 minuuttia ponnistusvaihetta. Sen avautumisvaiheen aikana ei veri lennä, naisella on kipuja, mutta epiduraalilla nekin vaimenevat, joten siinä ei kätilö käy kuin ovella välillä tarkistamassa voinnin. Se on pitkä aika olla yksin. Nainen tarvitsee seuraa, tsemppausta, apua vessareissulle, jonkun antamaan juomista ja selän hierontaa. Suomessa on näköjään hyvin paljon sairaalapelkoisia miehiä, jotka pyörtyvät ja oksentelevat heti sairaalan sisään saavuttuaan.

Vierailija
134/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen isän tikin voi laittaa siihen peniksen kärjessä olevaan reikään.

Toisilla miehillä on pieni ja jokainen tilaisuus, että sen saisi tuntumaan suuremmalta on siis käytettävä hyväksi. Eli silloin pyydetään jopa sitä kätilöä avuksi. En tuosta toisaalta pitäisi suuttua, vaan pikemmin sääliä. Naisellahan sitä tikin laittamista pitäisi kysyä. Haluaako hän vai ei sellaisia ylimääräisiä miehelleen tai ehkä jopa tunteakseen itse jotain.

Vierailija
135/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse miehenä jään velaksi koska en halua mennä mukaan synnytykseen enkä halua jäädä töistä pois hoitamaan vauvaa. Jos yhteiskunnan asiat olisi toisin niin tekisin varmaan vähintään sen 3 lasta tähän maahan. En ymmärrä myöskään sitä miksi miehet joutuvat mukaan synntykseen, ainoa asia missä miestä tarvii on se kohta kun hedelmöitetään nainen.

Hyvä, että sinulle ei tule lapsia. Mitä jos äiti luolisi synnytyksessä? Olisit ainoa lapsen vanhempi. Älä tee lapsia, koska et pidä lapsista, etkä halua heistä pitää huolta.

Vierailija
136/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen mies ja jos joskus lapsia teen niin en minä kyllä synnytykseen lähtisi mukaan koska asia ei liity minuun millään tavalla.

Seuraavaksi naiset varmaan vaativat että miesten pitää tulla mukaan naisten jumppatunneille tai mukaan vaihtamaan menkkasidettä 🙄

Sinä tökkäsit siemenen sisään ja sinun tehtävä on auttaa se ulos.

Vierailija
137/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on Suomessa useammin lihavia kuin naiset :-)

Ei pidä paikkaansa :-)

Miehiä on enemmän ylipainoisissa, naisia oikeasti lihavissa.

Ihanaa kun naiset ei osaa lukea THL tilastoja vaan valehtelevat täällä ja alapeukuttavat kun joku kehtaa kertoa totuuden:

Nuorista eli 18–29-vuotiaista aikuisista naisista lihavia on 19 ja miehistä 17 prosenttia.

Yli 30-vuotiaista suomalaisista aikuisista lhavia on naisista 28 ja miehistä 26 prosenttia. Lähes joka toinen (46 %) mies ja nainen on vyötärölihava.

Sillä ei oikeasti nyt kauheasti ole merkitystä, jos ravintolassa on 200 miestä ja 200 naista ja heistä naisista 56 on lihavia ja miehistä 52.

Ja kun lähes kaksisataa heistä on vyötärölihavia, niin sillä ei ole merkitystä onko miehiä 96 vyötärölihavaa tai 92 ja naisia 98 tai 94. Puhumme suuresta määrästä ihmisiä ja erot ovat aika pienet.

Vierailija
138/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on Suomessa useammin lihavia kuin naiset :-)

Ei pidä paikkaansa :-)

Miehiä on enemmän ylipainoisissa, naisia oikeasti lihavissa.

Ihanaa kun naiset ei osaa lukea THL tilastoja vaan valehtelevat täällä ja alapeukuttavat kun joku kehtaa kertoa totuuden:

Nuorista eli 18–29-vuotiaista aikuisista naisista lihavia on 19 ja miehistä 17 prosenttia.

Yli 30-vuotiaista suomalaisista aikuisista lhavia on naisista 28 ja miehistä 26 prosenttia. Lähes joka toinen (46 %) mies ja nainen on vyötärölihava.

(ohis)

Juurikin THL:n perusteella voisi hyvin tiivistää, että ylipainoisia miehiä on enemmän. Miten nämä lauseet jäikin lainauksestasi pois?

"Nuorista eli 18–29-vuotiaista aikuisista vähintään ylipainoisia on naisista 35 ja miehistä lähes puolet, eli 47 prosenttia. (...) Yli 30-vuotiaista suomalaisista aikuisista vähintään ylipainoisia on 63 prosenttia naisista ja 72 prosenttia miehistä."

Lihavuuden kohdalla taas erot sukupuolten välillä ovat pari prosenttiyksikköä.

Vierailija
139/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh. Miehet on kyllä kivoja sängyssä mutta niiden kanssa ei kannata lisääntyä. :D Huolehtikaa ehkäisystä!

Vierailija
140/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sairaalassa kämppiksenä äiti, jonka mies tuli äitiä tapaamaan ekaa kertaa. Ei siis ollut ollut synnytyksessä mukana. Mies kertoi siinä, että harmitti, että nainen oli jättänyt hellan pesemättä kun oli lähtenyt niin pikaisesti sairaalaan. Keskustelivat siinä sitten miten mies pystyisi pesemään sen hellan äidin puolesta. Lapsi ei miestä niin kiinnostanut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan