Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isän tikki?? ”Ai jäitkin läskiksi”, ”meen pesemään auton” Hyyyyi mitä miehiä

Vierailija
01.10.2020 |

”Pitkään kätilön työtä tehnyt Ore sanoo, etteivät asiakkaiden kysymykset ärsytä, mutta muutamaan vanhaan vitsiin hän alkaa jo olla väsynyt.

Ehdoton ykkönen on ”isän tikki”, Ore kertoo.

– Synnytyksessä mahdollisesti tulleita vaurioita korjataan ompelemalla. Jos puoliso vierestä heittää ”hyvällä huumorilla”, että laitahan vielä yksi tikki isälle, niin voin sanoa, että ei naurata.

Vastaava ”läpän heitto” on tuttua myös Hellsténille. Ammattilaista harmittaa myös silloin, kun puoliso vitsailee heti synnytyksen jälkeen äidin jäljelle jääneistä raskauskiloista.”

Kuka näiden miesten kanssa oikeen lisääntyy jos on ihan ok kuunnella tollasta heittoa synnytyksen jälkeen?? Varmaan jo niin tottuneita tollaisiin ”pikku vitseihin” isännältä kjeh

https://www.is.fi/perhe/art-2000006654948.html

Kommentit (467)

Vierailija
41/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvamies taltuttaa häiriköt kirjoitti:

Olin itse auttamassa synnytyksessä. Ajattelin että aika helppoa tuo kätilön työ on kunnes tuli paha vekki ja vaimo repesi lapsen tultua ulos. Sain lapsen syliini verisenä, mutta verta alkoi tulla vaarallisen paljon.

Tilanne oli niin hektinen ja hengenvaarallinen, että tikeistä ei kyselty.

Toki vaimoni ja minä usein esittelemme ihan avoimesti suurta kaluani muille, koska ylipäätään suuret kalut kiinnostaa ihmisiä.

Hänellä on kuviakin otettuna siitä. Anoppi on nähnyt kaluni ja takulla olisi esitelty kätilöille ja lääkärillekin kalua. Varmasti lääketieteen ihmisiä kiinnostaa poikkeavuudet.

Mitään eroa en huomannut seksissä synnytyksen ja toisenkaan jälkeen.

Minulla on itsetunto ollut aina kohdillaan, siksi en näyttänyt tai tuntenut epävarmuutta ollessani kätilön hommissa ilman perehdytystä. Oikea kätilö vain katsoi vierestä ja vähän neuvoi.

Sanoisin että isät ei ole turhia tai tiellä synnytyksessä. He ovat huoneen miehiä ja miehiä tarvitaan aina lähialueelle luomaan edes sitä henkistä turvaa.

Mies tilassa edustaa turvamiestä. Ilman miestä on turvaton olo.

Tätä lapsetkin kouluissa oireilee. Kaikki kiusaaminen ja muu on oireilua siitä ettei lähistöllä ole turvamiehiä. Siis sellaisia jotka luo turvan ettei vihollinen pääse lähelle.

🤦😂 Vai että oikein koko suku kalua esittelemässä.

Vierailija
42/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä mies istui koko synnytyksen ajan valkoisena nurkassa, ei tullut sieltä mihinkään ”ettei ole tiellä” eikä juuri pukahtanut. Sain hoitaa homman yksin. Lopulta kyllä rupesi itkemään, kun vauva syntyi.

Normaalisti hän ei laisinkaan tuollainen vaan erittäin sosiaalinen ja yleensä ottaa ohjat tilanteessa kuin tilanteessa.

Seuraavassa synnytyksessä sitten jo piteli jalasta kiinni ponnistusvaiheessa, oli seurana, tsemppasi jne.

Nyt jälkikäteen tuo on jo melkein söpöä, selvästi lapsen syntymä oli hänelle merkittävä tapahtuma, vaikka osallistuikin siihen vähän kauempaa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse miehenä jään velaksi koska en halua mennä mukaan synnytykseen enkä halua jäädä töistä pois hoitamaan vauvaa. Jos yhteiskunnan asiat olisi toisin niin tekisin varmaan vähintään sen 3 lasta tähän maahan. En ymmärrä myöskään sitä miksi miehet joutuvat mukaan synntykseen, ainoa asia missä miestä tarvii on se kohta kun hedelmöitetään nainen.

Itse miehenä taas asetin vaimolle ehdot.

Ehdot oli kaksi lasta ja vähintään toisen kanssa saan olla saman verran kotona elättinä kuin hän on toisen kanssa.

Näin tehtiin.

Naisenkin on elätettävä tarvittaessa puolisonsa, kun isä hoitaa vauvasta asti kolmevuotiaaksi saakka.

Minä olen moderni joustava tasa-arvoinen mies. Sinä olet sen takia vela ja häviäjä.

Jos tappelisimme häkissä tai kehässä, voittaisin helposti, koska koti-isyyden aikana on hyvä pitää kunnostaan huolta. Kolme vuotta vauvan kanssa jumppaa ja lenkkiä.

Olen niin tikissä ettei tikkejä tarvita, muualle kuin vastustajan turpaan.

Vierailija
44/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää onko aloittaja hetero.

Vierailija
45/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilä mies istui koko synnytyksen ajan valkoisena nurkassa, ei tullut sieltä mihinkään ”ettei ole tiellä” eikä juuri pukahtanut. Sain hoitaa homman yksin. Lopulta kyllä rupesi itkemään, kun vauva syntyi.

Normaalisti hän ei laisinkaan tuollainen vaan erittäin sosiaalinen ja yleensä ottaa ohjat tilanteessa kuin tilanteessa.

Seuraavassa synnytyksessä sitten jo piteli jalasta kiinni ponnistusvaiheessa, oli seurana, tsemppasi jne.

Nyt jälkikäteen tuo on jo melkein söpöä, selvästi lapsen syntymä oli hänelle merkittävä tapahtuma, vaikka osallistuikin siihen vähän kauempaa ;)

Mies se on heikkokin mies.

Tosimies ei verta pelkää.

Sanoisin että kahdeksan synnytyksen jälkeen ei olisi niin kalpea.

Vierailija
46/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen miehenä sitä mieltä, että kaikkien miesten ei missään nimessä pitäisi synnytykseen mennä. On erittäin jees, jos mies on motivoitunut ja muutenkin kykenee olemaan tukena vaimolleen ja haluaa mennä synnytykseen mukaan, niin totta ihmeessä.

Sen sijaan jos on vain tiellä siellä ja korkeintaan laukoo typeryyksiä, niin paree jäädä kokonaan pois synnytyssalista. Oma vaimoni ei minua olisi edes synnytykseen huolinut. No hyvissä ajoin tuli kyllä selväksi, että keisarinleikkauksella lapsi saatetaan maailmaan, joten sitä läsnäoloani ei tarvinut edes harkita, vaan minut passitettiin käytävälle odottamaan sisään kutsua.

Ei sitten yhtään mietityttänyt että miksi olet sellainen että sinusta ei ole mitään hyötyä silloin kun puolisosi on kaikkein haavoittuvimmillaan? Isän tehtävä synnytyksessä on olla äidin äänenä, kun äiti on niin kipeä ettei enää pysty puhumaan ja henkilökunta jyrää hänen toiveensa. Tai kun henkilökunta on vain sitä mieltä että yritetään nyt alakautta vielä kun se lääkäri on niin kiireinen, vaikka vauvan sydänäänet heikkenee. Haluatko olla käytävässä kun lapsesi on saamassa aivovamman?

Pitäisikö siis hoitohenkilökuntaa parantaa ja kehittää sen verran paljon ettei miehiä pidä raahata sinne mukaan? Ja eikö olisi parempi että synnytykseen menisi mukaan joku sellainen ihminen kuka itse on synnyttänyt vauvan? Sellaisella ihmisellä on tietoa ja taitoa asiasta.

Vierailija
47/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen isän tikin voi laittaa siihen peniksen kärjessä olevaan reikään.

Koita pärjätä miesvihasi kanssa. Ommellaan sultakin virtsaputki tukkoon, niin katsotaan vieläkö naurattaa?

Ei ole mitään miesvihaa. Isän tikki laitetaan tietysti isälle. Haloo! Ihan miesten oma keksintö tuo.

Vierailija
48/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

aim pääd aim pääd kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse miehenä jään velaksi koska en halua mennä mukaan synnytykseen enkä halua jäädä töistä pois hoitamaan vauvaa. Jos yhteiskunnan asiat olisi toisin niin tekisin varmaan vähintään sen 3 lasta tähän maahan. En ymmärrä myöskään sitä miksi miehet joutuvat mukaan synntykseen, ainoa asia missä miestä tarvii on se kohta kun hedelmöitetään nainen.

Ehdot oli kaksi lasta ja vähintään toisen kanssa saan olla saman verran kotona elättinä kuin hän on toisen kanssa.

Näin tehtiin.

Naisenkin on elätettävä tarvittaessa puolisonsa, kun isä hoitaa vauvasta asti kolmevuotiaaksi saakka.

Minä olen moderni joustava tasa-arvoinen mies. Sinä olet sen takia vela ja häviäjä.

Jos tappelisimme häkissä tai kehässä, voittaisin helposti, koska koti-isyyden aikana on hyvä pitää kunnostaan huolta. Kolme vuotta vauvan kanssa jumppaa ja lenkkiä.

Olet kuin äitini, eikö sinun tilanteessa olisi parempi käyttää sukupuolineutraaleja ilmaisuja ihmisistä?

Vierailija
49/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen miehenä sitä mieltä, että kaikkien miesten ei missään nimessä pitäisi synnytykseen mennä. On erittäin jees, jos mies on motivoitunut ja muutenkin kykenee olemaan tukena vaimolleen ja haluaa mennä synnytykseen mukaan, niin totta ihmeessä.

Sen sijaan jos on vain tiellä siellä ja korkeintaan laukoo typeryyksiä, niin paree jäädä kokonaan pois synnytyssalista. Oma vaimoni ei minua olisi edes synnytykseen huolinut. No hyvissä ajoin tuli kyllä selväksi, että keisarinleikkauksella lapsi saatetaan maailmaan, joten sitä läsnäoloani ei tarvinut edes harkita, vaan minut passitettiin käytävälle odottamaan sisään kutsua.

Ei sitten yhtään mietityttänyt että miksi olet sellainen että sinusta ei ole mitään hyötyä silloin kun puolisosi on kaikkein haavoittuvimmillaan? Isän tehtävä synnytyksessä on olla äidin äänenä, kun äiti on niin kipeä ettei enää pysty puhumaan ja henkilökunta jyrää hänen toiveensa. Tai kun henkilökunta on vain sitä mieltä että yritetään nyt alakautta vielä kun se lääkäri on niin kiireinen, vaikka vauvan sydänäänet heikkenee. Haluatko olla käytävässä kun lapsesi on saamassa aivovamman?

Pitäisikö siis hoitohenkilökuntaa parantaa ja kehittää sen verran paljon ettei miehiä pidä raahata sinne mukaan? Ja eikö olisi parempi että synnytykseen menisi mukaan joku sellainen ihminen kuka itse on synnyttänyt vauvan? Sellaisella ihmisellä on tietoa ja taitoa asiasta.

Missä sinä itse haluat olla silloin kun lapsesi terveys on uhattuna? Kahvilla? Kyllä pitäisi monenkin kätilön asennetta kouluttaa, mutta se on kuule melkoinen ikuisuusprojekti.

Vierailija
50/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään synnytys ei ole samanlainen, ja kokemuksia on yhtä paljon kuin synnyttäneitä. Omasta puolestani voin kertoa, että synnytykset ovat molemmilla kerroilla olleet todella rajuja kokemuksia. Se voi oikeasti olla niin kova paikka, että siinä ei halua olla yksin vieraiden ihmisten kanssa synnyttämässä. Toisella kertaa jouduin tekemään sen ilman miestä olosuhteiden pakosta. Olisin halunnut hänet mielummin paikalle. Siinä saattaa huutaa tuskasta ihan sellaisiakin asioita, että toivoisi kuolevansa siihen paikkaan, jotta se infernaalinen kipu lähtisi pois. Kukapa sellaista haluaisi yksin kokea. Ei niihin kätilöihin välttämättä synny niin lyhyessä ajassa mitään suhdetta. Eikä muutenkaan kaikkien kanssa natsaa. Toisessa synnytyksessä minulla taisi sitäpaitsi käydä siinä neljä eri kätilöä. Menkää miehet paikalle, ja tehkää parhaanne. Jos joku erikseen pyytää, ettei halua miestänsä sinne, niin sitten voi pysyä poissa.

Vierailija
51/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys on suunnilleen vaarallisinta mitä lapselle tapahtuu koko lapsuuden aikana. Vähän ihmetyttää isät joita ei kiinnosta.

Vierailija
52/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä isän tikki ole, että laitetaan pippelinpää kiinni, niin ei tule enää lisää lapsia? Näin minä ainakin ymmärtäisi, jos mies tikkinsä perään kyselee.

Vierailija
53/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mie en ymmärrä sitä miksi miesten tai isien pitää olla mukana synnytyksessä. Ei ennenkään miehet olleet mukana siellä eikä synnytys liity millään tavalla miehiin ja isiin.

Mikä siis on syy sille miksi jotkus miehet menevät mukaan synnytykseen?

M27

Miksi joku mies ei haluaisi mukaan synnytykseen? Side lapseen muodostuu vahvemmaksi ja mies voi olla henkisesti puolisonsa tukena, kun yhdessä laitettu lapsi alulle niin yleensä se halutaan yhdessä myös saattaa maailmaan. Joten synnytyskö ei muka millään tavalla liity miehiin :D

Miksi miehen side lapseen pitäisi olla vahvempi? Tilastojen mukaan suurin osa eroaa. Miehen on joka tapauksessa pakko maksaa elatusmaksuja. On kuitenkin helpompaa, jos ei ole kovin vahvaa sidettä lapseen

Millainen isäsuhde sulla on? Oliko oma isäsi pelkkä elatusmaksujen maksaja? Haluatko jatkaa samaa linjaa? Malliesimerkki siitä, miten huono tai olematon isäsuhde vaikuttaa negatiivisesti varsinkin poikalasten tunne-elämään.

Vierailija
54/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä ??? Ei todellakaan ollut kyse mistään tuollaisesta. Hän vaan oli sitä mieltä, että hän ei halua miestä synnytykseen, vaan halusi hoitaa sen ammattilaisten kanssa. Ei todellakaan ollut mistään haavoittuvuudesta kyse, kun hän oli jo hyvissä ajoin sitä mieltä, ettei halua miestä synnytykseen ja minä tietenkin hänen mielipidettään kunnioitin.

On se vaan hienoa, että minut tässä nyt tuomitaan, vaikka kannustin vaimoani kaikin mahdollisin tavoin ja olisin valmis ollut synnytykseenkin menemään, mutta hän ei sitä halunnut, niin tottahan minä tietenkin olen syyllinen siihen, että edettiin vaimoni tahdon mukaan.

Minä siis olen tavallinen suvaitsevainen mies, eikä minulla ole mitään tekemistä näiden naisvihaajien kanssa, vaan päinvastoin halveksin heitä. Melko kotuutonta ryöpytystä nyt kyllä mielestäni minua kohtaan, joka olen aina ollut naisten puolella.

Vierailija
55/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isälle vakiovastaus: Jäi muutama, pistetään suu kiinni. 

Ja vanhempien kätilöiden käyttämä vakiovastaus: miten pieni sulla on, pitääkö laittaa useampi lisätikki.

Siinähän se ”hååkkani” on hyvä kaivaa esiin malliksi kätilölle. Sattaa suu hiljentyä kun huomaa että isin ”jalka” on paksumpi kuin vauvan jalka.

Kyllä siinä hiljennyttäisiin ihan muista syistä. Kuvittelin tätä tätä sanailu-/tapahtumaketjua ja alkoi oksettaa. Etkai pliis oikeasti tekisi noin? Ootko ihan mielisairas?

Vierailija
56/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat kateellisia kun ei heidän kroppansa pysty mihinkään. Sen vuoksi ovat tehneet leikkimisestä eli urheilusta maailman tärkeimmän asian. 

Vierailija
57/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä ??? Ei todellakaan ollut kyse mistään tuollaisesta. Hän vaan oli sitä mieltä, että hän ei halua miestä synnytykseen, vaan halusi hoitaa sen ammattilaisten kanssa. Ei todellakaan ollut mistään haavoittuvuudesta kyse, kun hän oli jo hyvissä ajoin sitä mieltä, ettei halua miestä synnytykseen ja minä tietenkin hänen mielipidettään kunnioitin.

On se vaan hienoa, että minut tässä nyt tuomitaan, vaikka kannustin vaimoani kaikin mahdollisin tavoin ja olisin valmis ollut synnytykseenkin menemään, mutta hän ei sitä halunnut, niin tottahan minä tietenkin olen syyllinen siihen, että edettiin vaimoni tahdon mukaan.

Minä siis olen tavallinen suvaitsevainen mies, eikä minulla ole mitään tekemistä näiden naisvihaajien kanssa, vaan päinvastoin halveksin heitä. Melko kotuutonta ryöpytystä nyt kyllä mielestäni minua kohtaan, joka olen aina ollut naisten puolella.

Teidän suhteessa on jotain pielessä jos nainen ei halua sinua mukaan. Sori. Itsekkään en halunnut että mieheni näkee sen itse tilanteen, kun olen suunnilleen ratkeamispisteessä, halusin hänet sinne mutta ohje oli että pysyy pääpuolipäässä. Ehdottomasti halusin hänet kuitenkin sinne. Henkilökunta on joskus ihan ihmeellistä (ei positiivisella tavalla).

Vierailija
58/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on näitä nykyajan ihmeellisyyksiä. Meidän pitäisi elää tasa-arvoisessa yhteiskunnassa missä sukupuoli on lähes merkityksetön asia.

Isä ja äiti on muuten samanlaisia että äiti synnyttää ja isä siittää joten miksi siittäjän pitää olla paikalla kun synnyttäjä synnyttää?

Oikeastaan tässäkin viestiketjussa eniten ihmetyttää se miksi täällä puhutaan isistä ja äideistä vaikka sukupuolella ei tässäkään asiassa ole merkitystä.

Nykyisin naiset/äidit ja miehet/isät ovat todella samanlaisia, ne tekee samoja asioita ja he ovat henkisesti samanlaisia joten sukupuolen korostaminen on turhaa.

Nyt siis synnyttäjä synnyttää ja synnyttäjä haluaa että hänen lähellä on tukihenkilö?

Vierailija
59/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aim pääd aim pääd kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin tehtiin.

Olet kuin äitini, eikö sinun tilanteessa olisi parempi käyttää sukupuolineutraaleja ilmaisuja ihmisistä?

Onko englannin kielessä yhtä neutraalia tai ranskan kielessä.

Ei, kyllä näissä kielissä aina ilmoitetaan onko mies vai nainen.

Suomen kieli on tasa-arvoinen. Lukija ei voi helposti päätellä onko mies vai nainen kyseessä.

Miehisyys on erittäin henkinen tila, siinä missä naisellisuuskin on.

Siksi naisessa voi olla usein enemmän munaa kuin miehessä koskaan.

Vierailija
60/467 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on näitä nykyajan ihmeellisyyksiä. Meidän pitäisi elää tasa-arvoisessa yhteiskunnassa missä sukupuoli on lähes merkityksetön asia.

Isä ja äiti on muuten samanlaisia että äiti synnyttää ja isä siittää joten miksi siittäjän pitää olla paikalla kun synnyttäjä synnyttää?

Oikeastaan tässäkin viestiketjussa eniten ihmetyttää se miksi täällä puhutaan isistä ja äideistä vaikka sukupuolella ei tässäkään asiassa ole merkitystä.

Nykyisin naiset/äidit ja miehet/isät ovat todella samanlaisia, ne tekee samoja asioita ja he ovat henkisesti samanlaisia joten sukupuolen korostaminen on turhaa.

Nyt siis synnyttäjä synnyttää ja synnyttäjä haluaa että hänen lähellä on tukihenkilö?

Aika nurinkurinen asenne. Minusta se on isän oikeuden rajaamista että hän ei saa olla mukana. Se on hänen lapsensa joka käy läpi yhtä elämänsä vaarallisimmista tilanteista. Eikö tosiaan kiinnosta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme