Mistä ominaisuuksista tunnistatte lesbon, jos ei oo ns rekkalesbo?
Itse olen suht naisellinen (nyt kukallinen minimekko päällä, ohut neuletakki, saappaat missä hieman korkoa, olkapäille ulottuvat hiukset ja punainen nahkalaukku). Olen miettinyt, että tunnistavatko ihmiset minut lesboksi. Myönnän, että joskus en saa silmiäni irti naisten rinnoista ja tuntuu, että nainenkin sen huomaa. Olen naisten seurassa vapautuneempi ja punastelen, jos ihastun. Mutta en tiedä, onko minulla jonkinlaisia lesbopiirteitä.
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 19:26"]
Ei kai tämä elämä nyt mitään homo/hetero - bongausta ole, vai? Eivätkö lesbot ja homot ole nimenomaan halunneet, ettei heitä määritellä seks.suuntautumisen kautta. Kuulostaa kaikenkaikkiaan aika epäkypsältä koko ketju.
[/quote]
No asia ehkä helpottaisi kumppanin löytämisessä. Siitäkin huolimatta olen omassakin elämässäni positiivisesti yllättynyt että homot eivät ulkonäöllisesti ole jotenkin poikkeavia heteroista. Ainoastaan marginaali ryhmä.
Minulla on lyhyet kynnet ihan vaan käytännöllisistä syistä.. :D Veikkaan että monella sama homma. Aikaisemmassa ammatissani ei ole sallittua pitää pitkiä kynsiä, ja nykyisessäkin pitkistä kynsistä on vaan haittaa. Ja olen heteronainen.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 18:45"]hieman tympii homo tai lesbo parien stereotypisointi
[/quote]
Joo, mutta ei tässä kovin kauan ole oltu edes näin avoimia kuin nyt. Pitää antaa aikaa muutoksille. Joidenkin mielestä uusien ajatusten pitäisi olla ihmisten mielissä heti, mutta ei se ihan niin mene.
Toisaalta on ihan normaalia luokitella ihmisiä erilaisiin lokeroihin. Se on tapa hahmottaa maailmaa. Eri asia sitten, jos toisia ryhmiä pidetään parempina kuin toisia.
Mä oon bi, mutta oon yhtä ihmistä lukuunottamatta ollut vaan miesten kanssa. Ongelma oli varmaan siinä juuri ettei lesboja mitenkään tunnista. En liikkunut missään piireissä tai bilessä tai baareissa tai nettisivustoilla. Joten hankalaahan se olisi ollut naiskumppani itselleen löytää, vaikka koen pitäväni enemmän naisista. Oon itse ihan normaalin näköinen pitkähiuksinen nainen.
"En tunnista lesboja enkä homoja. Enkä heteroita. Meitä on moneen junaan." - Aivan samaa mieltä. (Mikä on ns. rekkalesbo?) - Niin ja olenko ainoa jota toisinaan myös hieman tympii homo tai lesbo parien stereotypisointi? Tarkoitan sitä, että minusta tuntuu, että usein homo tai lesbo pari(t) halutaan nähdä heteroparina; hetero-normatiivisesti. Selitän tämän viim sanahirviön : Arvuutellaan ja funtsitaan, että kumpikohan noista on se enempi maskulisempi puoli ja kumpi feminnisempi. Kaksi yhtä tai lähes yhtä maskuliinista tai feminiinistä miehistä -ja / tai naisellista homo tai lesboparia ei "vain" voida mieltää elämään yhdessä, olemaan toisiaan rakastava, taikka vain seksiä harjoittava pari, vaan jommankumman on heteronormatiivosesti ajatteltuna olevan enempi feminiininen ja toisen vastaavasti maskuliinisempi. - Ei "vain" toista yhtä, tai lähes yhtäpaljon. - Anteeksi jankutukseni
"Minulla ainakin tuo määritelmä hankaloitti itseni löytämisessä. Siis että parisuhde perustuu johonkin rooleihin. Olen Bi, mutta en alkuunkaan pysty tunkemaan itseäni feminiiniseen laatikkoon, mutta vielä vähemmän maskuliiniseen. Argh. Minä vain olen minä. Enkä minä olisi koskaan tajunnut biseksuaalisuuttani jos olisin väkisin yrittänyt määrittää itseäni väkisin joidenkin stereotyyppien mukaan."
Voi, miten ilahduttava kirjoitus. Ja minä kun luulin olevani ainoa, jolla on tai on ollut melkolailla samanlaisia tuntemuksia. Ja palajstettakoon, että olen mies, jos sillä on mitään, yhtään mitään merkitystä. Ja vielä "hieman" sekaisin siitä oivalluksesta, että olisin mahdollisesti bi(?) - Ja mitä tämä oivallukseni oikeastaan tarkoittaa, käytännössä? No ainakin minua hieman, ehkä huvittaa ja ripauksen surettaa ne, jotka kovasti uhoavat olevansa 100% heteroita ja, jotka haluavat, kuten he sanovat parantaa tai eheyttää kaikki ne jotka ovat jotain muuta. Ta kun ajattelen miehen tai naisen rooleja, niin minulla on vaikeuksia keksiä mikä "rooli" on sellaiseen tulee olla ehdottomasti vain jompi kumpi, joko nainen tai mies, ei kumpi vain, joka nyt sattuu olemaan paikalla tai käytettävissä.
Lopuksi en ymmärrä sitäkään, että sukupuoli tarvitsisi jotenkin kätkeä, mennä siis toiseen äärimäisyyteen siitä, jossa korostetaan ja halutaan "esittää" kuinka on niin mah-dot-toman miehekäs tai su-per naisellinen. Niin ollaankin sitä mieltä, että kyllä olisi parempi jos kaikki pukeutusivat vain yhtensäiseen säkkiin, varsinkin pienet tytöt ja pojat, ettei vain kukaan erehtysi ajattelemaan, että tuossa on pieni poika tuolla tyttö.
Joo eikun mua oikeasti kiinnostaa, että miten te pitkäkyntiset lesbot tyydytätte tyttöystävää sormilla joissa on pitkät kynnet?!
Huonosta itstunnosta ja ylenpalttisesta möykkäämisestä
"hieman tympii homo tai lesbo parien stereotypisointi"
"Joo, mutta ei tässä kovin kauan ole oltu edes näin avoimia kuin nyt. Pitää antaa aikaa muutoksille. Joidenkin mielestä uusien ajatusten pitäisi olla ihmisten mielissä heti, mutta ei se ihan niin mene.
Toisaalta on ihan normaalia luokitella ihmisiä erilaisiin lokeroihin. Se on tapa hahmottaa maailmaa. Eri asia sitten, jos toisia ryhmiä pidetään parempina kuin toisia."
Ihmisten luokittelu on toki mielestäni erinomaisen ymmärrettävää ja luokittelu tapojakin on varmaan yhtä paljon kuin on ihmisiä. Mutta minusta on hieman tylsää, jos halutaan muodotaa ja/ tai luoda kovin ahdas lokero sille, että millaiselta näyttää tai miten tulee oikeanlaisen homon tai lesbon olla, jotta vosimme tunnistaa hänet. Vaikka toki tällaiset yksinkertaiset tuntomerkit saattaisivat avittaa löytämään sen itselle "oikean" - Jonka kanssa seksuaalinenkin nautinto on mahdollista saavuttaa, mahd. helpommin. Aivan kuin se olisi aina helppoa ja yksinkertaista heidän välillä, joista molemmat ovat (ns.) heteroita. - Jolloin on valllalla esimerkiksi sellainen uskomus, jonka mukaan jokainen terve ja nuori aikuinen mies olisi aina valmis seksiin nuoren, kauniin ja fiksun naisen kanssa. -Ellei hän (edellä kuvattu mies) ole niin hänessä olisi, jotain vikaa, kuten se, että hän on umpi homo tai osoittatusi lähemmässä tarkastelussa mieheksi, jonka sukuelin olisi katkaistu irti.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 13:48"]
Itse olen suht naisellinen (nyt kukallinen minimekko päällä, ohut neuletakki, saappaat missä hieman korkoa, olkapäille ulottuvat hiukset ja punainen nahkalaukku). Olen miettinyt, että tunnistavatko ihmiset minut lesboksi. Myönnän, että joskus en saa silmiäni irti naisten rinnoista ja tuntuu, että nainenkin sen huomaa. Olen naisten seurassa vapautuneempi ja punastelen, jos ihastun. Mutta en tiedä, onko minulla jonkinlaisia lesbopiirteitä.
[/quote]
Kun tarjoo peenistä niin sanovat ettei juurikaan kiinnosta, noin yleisesti ottaen. Tästä olen päätellyt.
Minä en ketään kavereistani tunnistanut lesboiksi ennen kuin minulle asiasta kerrottiin.
Yleensä siitä, että sanoo olevansa lesbo, tai sitten sillä on tyttöystävä.
Kokemuksen syvällä rintaäänellä: heterot eivät todellakaan tunnista. Lesbot saattavat huomata siitä, miten katsot, ketä katsot, miten puhut tms.
Minä tunnistan monesti lesbot ja bi:t, vaikka ei olisi mitään puhetta ja ovat ihan naisellisia. En tiedä mitä se on, jotain olemuksessa? Monesti ovat pitkiä hoikkia, nättejä kasvoista, persoonallinen pukeutuminen (ei aina) ja jotain lievästi poikamaista, ehkä kädet, istumatyyli, puhetyyli tms..?
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 13:55"]Lyhyiksi leikatuista kynsistä.
[/quote]
Minulla on lyhyet kynnet, niissä tosin vaaleanpunaista kynsilakkaa.
En kiinnitä huomiota, koska ei kiinnosta kenenkään suuntautuminen, koska olen parisuhteessa. Sillon kun menin sinkkuna niin samalla tavalla sen flirtin näkee nii miehistä kun naisista, mistä voi päätellä toisen kiinnostumisen. Ei mun tarvii tietää vaikka lähin ystävä ois lesbo koska en aio sen kaa hommailla.
Vähän vaikeaahan se tunnistaminen on, mutta olen silti joskus osunut oikeaankin. En osaa selittää mistä kaikesta se on muodostunut. Kunpa tosiaan voisi tunnistaa paremmin, ja etenkin kun vain sellaiset naisellisemmat söpöt tapaukset ovat omasta mielestäni kiehtovia, eli ei ollenkaan ilmiselvää... Itse olen bi ja aika naisellinen kyllä myös.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 13:55"]
Lyhyiksi leikatuista kynsistä.
[/quote]
Näköjään on lesbo :D terkuin 8v miehen kanssa
Ihan kuin kaikki homot olisi ns. "hinttejä" tai tosiaan kaikki lesbot kunnon dykejä. Sen saattaa huomata jotenkin intuitiivisesti, mutta ei välttämättä ulkonäöstä. Monet tuntemani lesbot ovat ultra naisellisia, osa ns. normaaleja (= voi pukeutua vaikka hipsteriksi tai mitä ikinä...) ja osa on näitä butch-tyyppejä. Monet ystäväni olivat olleet kaapissa vuosia enkä osannut arvata mitään. Eihän kaikki ole esimerkiksi teininä kiinnostuneet seurustelemaan, niin ei sitä osaakaan epäillä.